Deci, in concluzie, nu poți conduce în aceste condiții mașina. Vara, pe canicula, deschizi larg usile, daca masina e in soare, o pornești cu a.c. și o lași minute bune, apoi te urci la volan. Problema e, că mă incadrez in intervalul dat de Dacia, mașina fiind ridicată pe 23 aprilie, fabricata pe 17.04.2018 și nu prea îmi doream sa pierd timpul prin reprezentante, dar asta e.......
Probleme Tehnice Logan II
Collapse
X
-
Poate sa apara o diferenta importanta intre temperatura (medie) a aerului din habitaclu (in general resimtita de noi si masurata de instalatia automata de climatizare - evident atunci cand aceasta exista) si temperatura anumitor suprafete care delimiteaza spatiul interior (ex. bordul) atunci cand acestea suporta anumite efecte termice (in special radiatia solara) iar aer conditionat este off (chiar daca geamurile sunt deschise). "Vara, pe canicula, deschizi larg usile, daca masina e in soare, o pornești cu a.c. și o lași minute bune, apoi te urci la volan." Nu toti aleg varianta ideala. Unii asteapta maxim un minut. Exista nivele de echipare fara AC. In plus nu sunt rare cazurile in care aerul conditionat nu functioneaza la parametrii normali.Last edited by abc; 17 January 2019, 06:58.
Comment
-
Originally posted by gecmc94 View PostAm pus putina apa intr-un ibric si am incalzit-o. Am un termometru de carne/cuptor si am adus apa la 60C. Nu poti tine o secunda degetul in apa. Nu se poate conduce o masina cu volanul la 60 C. La o temperatura de 54 C am putut tine chiar mai multe degete in apa dar doar vreo 4-5 secunde, dupa aceea trebuia sa scot mana. Abia sub 48 C se poate tine mana in apa si se poate tolera caldura un timp mai lung.
După cum spunea un "clasic în viața: iarna nu-i ca vara". Așa nici temperatura resimțita de organism într-un lichid nu este la fel cu temperatura resimțită într-un gaz. Adică la 50 C temperatura apei rezisti cateva secunde probabil. La aceeași temperatură in aer cu siguranță reziști mai mult...
Revenind, nu întotdeauna poti lasa masina să se răcească. Am avut cazuri când a trebuit să plec imediat și chiar treceam volanul din mana stanga in dreapta pentru a putea sa rezist cu mana pe el.
In concluzie prefer sa nu fie nici o problema ....
Comment
-
Răspunsul primit de la Dacia în urma solicitării.....:
" Referitor la solicitarea dumneavoastra, va comunicam faptul ca autovehiculul cu seria de sasiu: UU14SDMC........ face parte din lotul de vehicule impactate de campania de rechemare in service pentru aplicarea unei operatiuni tehnice speciale (OTS), de aceea va recomandam sa va adresati la cea mai apropiata unitate service pentru remediere."
...... așa este, vom fi înștiințați și în scris.Last edited by alex1ioan; 17 January 2019, 11:36.
Comment
-
Important este că nu te poți urca in mașină în contextul dat, clar, fiind obligat să apelezi la diferite "tehnici" mai mult sau mai puțin recomandate de a reduce temperatura din habitaclu, bineînțeles, asta depinzând de gradul de suportabilitate al fiecăruia (posibil origini africane).
PS: ...marți sunt programat pentru remedierea "problemei" ,revin cu detalii.
Last edited by alex1ioan; 17 January 2019, 11:59.
Comment
-
Pentru cei interesati de experimentul meu dar prea grabiti sa comenteze nu sa citeasca ce a scris Torquemada: "(temperaturi la nivelul volanului de peste 60 grade celsius !)"
Deci vorbim de un obiect aflat la temperatura de 60 C pe care tii mana. S-au grabit unii sa dea exemple de convectie. Stiti voi ce este aia, cand deschizi portierele si iese aerul cald de 60C si te loveste in fata. Colegilor, ia deschideti usa la cuptor la 150 C si o sa vedeti ca se poate tolera caldura la mana. Asta inseamna ca voi puteti sade bine merci in cuptor la 150 C. Nu-i asa? Va rog, nu incercati asta acasa. O sa muriti.
Daca cititi putina termodinamica, la nivel de wiki, o sa vedeti ca exista trei fenomene de transmitere a caldurii: convectia, radiatia si conductia. Convectia este fenomenul prin care caldura se transporta prin miscarea efectiva a unui gaz/fluid, un val de caldura se misca catre pielea ta. Cand pui mana pe volanul incins la 60 C (sau in apa din ibric la aceeasi temperatura), caldura nu se transmite prin convectie ci prin conductie. Adica moleculele incalzite din volan vibreaza si ele transmit aceasta vibratie catre moleculele din piele.
Daca va intrebati de ce aerul incalzit la 60C nu va arde? Cineva a spus ca poate rezista la temperaturi mari. Da, vara, la nivelul asfaltului se pot atinge peste 50C. Nu va sugerez sa incercati sa va dezbracati si sa va intindeti pe asfaltul incins. Veti face arsuri severe. Faptul ca primiti doar caldura prin convectie, prin valul de aer cald ce se ridica de la asfalt, si nu prin conductie, inseamna doua lucruri:
- hainele va protejeaza (iar noi nu incercam sa tinem volanul la 60 C cu manusi de protectie)
- aerul are cea mai mica capacitate de stocare termica, de vreo 8 ori mai mica decat apa sau un solid; ca rezultat, aerul din valul cald se raceste mai repede in contact cu corpul si hainele noastre aflate la o temperatura exterioara a corpului de sub 30C; nu incercati sa mergeti descult pe un asfalt incins la peste 50C; o sa va para rau
Nu incercati sa tineti mana pe un volan incins la 60C. O sa va ardeti rau desi reflexul de autoaparare va indeparta mainile de pe volan. Noroc cu el.
- Likes 1
Comment
-
Inteleg ca riscul sa se întâmple ceva neprevăzut cu air-bagul șoferului este aproape inexistent, dar faptul că înlocuiesc acele componente arata ca sunt seriosi
asta cu recoll urile s a intampla si se intampla la toate mărcile, datorită producătorilor diferiți de sub-ansamble
Comment
-
Revin si eu cu intrebarea:
Originally posted by iatagan View PostAm remarcat si eu un joc fata-spate la scaunul soferului dupa 6600 km, comparativ, un logan de 500 km nu are deloc. E ceva care pateste toata lumea? S-or fi slabit niste suruburi.
p.s. Nu gasesc functia search pe noua interfata de mobil.
Comment
Comment