Sigur ca motorul se incalzeste sensibil mai repede daca pleci imediat de pe loc mai ales ca este din aluminiu. Dupa cum am spus din start este un atribut al motoarelor moderne. Cu 1,5 dCi puteai pleca ca din pusca imediat. Doar iarna, la pornire si la temperaturi scazute bine de tot, se auzeau cateva secunde niste zgomote dubioase la motor dar dupa aia pleca fara poticneli. Motorul avea 140.000 km si mergea brici. Nici alte motoare cu care am mers, fie ele benzinare turbo, benzinare aspirate sau "motorinare" nu aveau fluctuatii la ralanti. Toate, odata pornite, "inghetau" la turatia de ralanti. Nu stiu cum face 0,9 TCe in varianta euro 5, dar pe euro 6 am eu asa o senzatie ca au cam impiedicat calutii din herghelie la plecarea de pe loc tocmai pentru a se incadra in norma de poluare. Daca-i asa sau nu, nu am eu de unde stii cu certitudine, pot doar specula. Stiu doar ca uneori are fluctuatii relativ mari la ralanti mergand in cazuri extreme pana la oprirea motorului si pentru a le evita prefer ca imediat ce ma sui in masina sa pornesc motorul si dupa aceea sa-mi leg centura, sa pornesc clima, sa mai caut printre posturile radio si dupa vreo 30 de secunde sa o iau usurel din loc in D. In maxim 200 metri lucrurile revin la normal si masina se comporta fara repros.
Cu noul aspirat de 1 litru si cu 1,2 nu am mers si sunt curios ce comportament au la ralanti.
Cu noul aspirat de 1 litru si cu 1,2 nu am mers si sunt curios ce comportament au la ralanti.
Comment