Probleme Tehnice Logan II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • @ ugabrielu , este foarte probabil sa fie din caseta, si ce a spus colegul VIORE_L are mult sens, posibil si trenul de rulare.
    Din soft cel mult se pot monotoriza parametri (cei din captura atasata, plus cei din postul #9570: viteza unghiului volanului functie de viteza\turatie si parametri de boost – asta e problema la mine). Pe aici nu sunt prea multe de modificat: ar fi doar compensarea senzorului unghi volan si programarea unghiului volanului (vezi atasat). Si sper la tine sa nu fie ceva legat de software\hardware sau componente ale directiei.
    Iti doresc o rezolvare cu cat mai putine batai de cap, si sa ne spui cum s-a finalizat.
    Attached Files

    Comment


    • Cred ca am descoperit care e cauza. Ingineria ai pe care am scris-o mai inainte cu softul de la pompa nu e valabila, am crezut ca e pompa electrohidraulica, si nu e.
      Problema vine de la caster angle, amortizoarele fata vin perpendicular pe fuzeta ceea ce nu e normal. In mers rotile trebuie sa vina natural in axul masinii tocmai datorita acelui caster angle, o deplasare a capatului superior al amortizorului spre spate, creand un unghi fata de perpendiculara. Probabil la asamblarea masinii cel care s-a ocupat de partea fata nu a mai pus oarece distantiere sau nu a strans amortizorul conform unei proceduri acel unghi neexistand.



      Masina se comporta exact ca in clip de la min 1.30

      Comment


      • Gil26
        Cred ca poza nr.4 e cea cu pricina, castor angle din comentariul #9581
        Last edited by ugabrielu; 23 February 2020, 15:55.

        Comment


        • @ ugabrielu, da aceea este (ai si valoarea unghiului si tolerantele). Nu este ajustabila. Si de aceea am spus ca nu multi fac geometria asa cum scrie "la carte" (vezi si celelalte).
          Si mai adaug un lucru. De obicei amortizoarele fata au o toleranta a lungimii de +/- 3-4mm.

          PS: mergi cu ea la garantie, si e bine sa pleci cu "temele facute" pentru ca nu stii peste ce raspunsuri dai.
          Last edited by Gil26; 23 February 2020, 16:07.

          Comment




          • @ [/FONT]ugabrielu , uite ce a spus si altcineva legat de asta:[/FONT]
            Am fost la service pentru geometrie, a ieșit totul ok. Concluzie, acest Logan 0.9 tce trebuie sa-l ajuți din volan la ieșirea din viraj ca să meargă drept. Am vazut destule logan 0.9 în acest fel. Atât poate acest model de logan. Este videoclip postat acum cateva zile si pe youtube cu un logan stepway nou cu 5000 km,0.9 tce care face la fel. Deci, atentie, am spus că se rotește volanul la iesirea din viraj, dar nu suficient de repede si trebuie ajutat să revină mașina să meargă drept. Să nu aud că al vostru logan 0.9 tce la ieșirea din viraj îți dă volanul peste mâini că nu cred. Atat poate acest sistem gepda…”



            Eu sunt acela care-l citezi si am scris parerea pe acel forum softpedia.Am avut rabdare 8000 de km ca sa se mai lase directia,am mers destul in Bucuresti cu ea.La 8000km am fost in service dacia meridian pentru verificare geometrie si totul a iesit ok,presiune in roti reglata,bineninteles inainte de test.Am avut și Logan 2011,1.2/16v,75cp cu pompă servo antrenata de curea și volanul se manevra mai ușor, iar volanul revenea mai repede față de logan 0.9 cu gepda.Ce este ciudat ca la iesirea dintr-un viraj,cateodata volanul tinde sa revina la drept mai repede,alteori mai lent,dar mai mereu trebuie sa contribui si eu ca masina sa merga drept la iesirea din viraje.Masina mea este fabricata in noiembrie 2018,varianta 0.9 TCe SL Plus.Vorba userului Gil26 cu alte gioarse se manevra mult mai usor volanul.

            Comment


            • @ mike-5, ce mica e lumea!

              Sa nu fiu inteles gresit, eu sunt destul de multumit si m-am obisnuit cu comportamentul servodirectiei (la inceput m-a deranjat doar ca nu sesizam diferenta in comportament functie de viteza dar m-am impacat si cu asta). Am peste 40000km, nu trage intr-o parte, nu are jocuri sau sacadari, volanul revine destul de bine si se manevreaza acceptabil. Da asa e, in viraje are uneori comportamente diferite dar e explicabil, servodirectia este un consumator destul de mare de energie iar softul masinii are o caruta de conditionari. Nu stiu daca are influenta, dar un coleg cu experienta a dezactivat acel smart energy management (imi scapa denumirea exacta acum) si pare multumit de rezultat.
              Da, poate as fi preferat o servodirectie electrica, as fi fost dispus chiar sa platesc putin mai mult pentru asta. Totusi trebuie sa tinem cont ca Dacia este o masina lowcost si pana la urma este acceptabila\fiabila in gama ei. Desi aveam si alte optiuni in acelasi segment sunt multumit de alegerea facuta.

              Si eu am crezut la inceput ca poate “se mai lasa” dar comportamentul nu s-a schimbat in timp. Raspunsul celor din reprezentanta la problema initiala asta a fost “asa face toate”, multi colegi spun ca sesizeaza diferenta functie de viteza, eu nu imi mai bat capul pentru ca pana la urma nu ma deranjeaza asa tare.

              Comment


              • Originally posted by ugabrielu View Post
                Problema vine de la caster angle, amortizoarele fata vin perpendicular pe fuzeta ceea ce nu e normal. In mers rotile trebuie sa vina natural in axul masinii tocmai datorita acelui caster angle, o deplasare a capatului superior al amortizorului spre spate, creand un unghi fata de perpendiculara. Probabil la asamblarea masinii cel care s-a ocupat de partea fata nu a mai pus oarece distantiere sau nu a strans amortizorul conform unei proceduri acel unghi neexistand.



                Masina se comporta exact ca in clip de la min 1.30
                Nu are nicio legatura. Daca tu crezi ca pot aparea asemenea erori in procesul de fabricatie al masinii esti foarte departe de adevar. Pur si simplu e caseta mai stransa si nu revine asa usor.
                Dar la o masina la care nu s-a umblat la caseta cred ca totusi revine volanul, dar nu asa de repede ca la cele la care caseta are jocuri mari.
                ​​​​​​

                Comment


                • mike-5
                  Nu e vorba de geometria rotilor ci de geometria amortizoarelor fata. Exact ca la scaunele de birou, nu ai sa vezi scaune de birou cu rotile exact sub brate, intotdeauna vor fi scoase in afara printr-un excentric tocmai pentru a luat o directie simultan. Revenirea in ax a volanului trebuie sa se faca in mod natural tocmai pe baza unghiului pe care trebuie sa-l aibe amortizorul fata de perpendiculara, exact ca la scaunele de birou, caseta de directie nu are absolut nicio influenta in revenirea rotilor drept. In momentul deplasarii vehicolului acea excentricitate aparuta datorita unghiului amortizorului face ca volanul si rotile sa vina la drum drept, in mod natural nu ajutat de servodirectie. Problema ca atat poate acest Logan e falsa si sistemul GEPDA nu are absolut nicio influenta in revenirea la drum. Nu Loganul e de vina ci modul cum a fost asamblat, am un feeling ca nu au mai pus niste distantiere sau nu au strans suficient amortizorul pentru a avea acel unghi. Asta e convingerea mea ferma dar problema ramane si nu vad cum pot sa o rezolv. Nu cred ca cel de la service se va uita in gura mea ce trebuie sa faca cu atat mai mult cu cat la service-ul meu e sef un individ extrem de tafnos si arogant si prost pe deasupra. In scheme prezentate de Gil apare un unghi de 2.4 grade, sunt convins ca el nu exista sau e mult mai mic. La niciun autoturism rotile nu sunt aduse in ax de servodirectie ci tocmai de acel unghi.
                  Daca caseta de directie e prea stransa, atunci ea ramane stransa si la actionare si la revenire, de ce nu si-ar face treaba doar la revenire.
                  Eu cred, inca, ca Loganul nu e o masina rea cum se tot bate toba pe youtube, important e ca reteaua de service a Dacia sa-si faca treba profesionist, si aici am eu mari indoieli. Sunt convins ca vor aparea din ce in ce mai multe plangeri pe acest subiect, or sa se prinda din ce in ce mai multi utilizatori de fenomen, important e sa gasim solutia reala. Am sa scriu un email catre Vocea Clientului sa le explic situatia si sa gaseasca o rezolvare pentru ca e o chestiune generalizata, cel putin 3 Logan noi au aceasta problema si cu certitudine sunt mult mai multe.
                  Am luat masina noua tocmai sa nu mai fiu nevoit sa studiez chestiuni cu care nu am nicio legatura in viata mea de zi cu zi. Eu inca mai sper ca am facut o alegere inteleapta.

                  Comment


                  • Stai liniștit colegu'. Ai făcut o alegere înțeleaptă. Este posibil sa se rezolve prin schimbarea amortizoarelor. Un coleg de serviciu a schimbat amortizoarele la 6000 km pe motiv că ,,troncănea,, (și chiar se auzeau). Abia la a IV-a vizita a reușit să-i convingă.

                    Comment


                    • La telescoape nu ai ce sa reglezi ,pur și simplu este o bucsa de cauciuc si un rulment care se așează pe oala si atat ,se strânge si asta este sistemul mc person.
                      Tot din caseta este...,gpda-ul te ajuta cand virezi dar daca nu virezi nu intra in sarcina,este prea strâns acel crabot...

                      Comment


                      • Si eu inclin spre caseta\reglaj desi nu exclud nici trenul de rulare. Dar este greu sa dai un diagnostic fara a vedea pacientul. Insa cu cat ai mai multe informatii despre boala, cu atat mai bine.
                        Mai atasez cateva capturi despre axa fata, servodirectie, etc. (doar ca info am gasit si un lucru interesant, nu neaparat pe subiect: pozitia fuliei pompei servo se calibreaza).
                        Asa e, la amortizoare nu ai ce sa reglezi, acele distantiere despre care se discuta nu sunt repere OE, daca nu este "strans" cum trebuie "se simte si se aude". La fel si daca amortizorul-modulul fata este "bomba".
                        Attached Files

                        Comment


                        • Originally posted by Gil26 View Post
                          [FONT=Calibri][FONT=Arial]Da, poate as fi preferat o servodirectie electrica, as fi fost dispus chiar sa platesc putin mai mult pentru asta.
                          Noi pe 1.5dCi avem servodirectie electrohidraulica :-). Probabil ca ai fi preferat una exclusiv electrica. Iar diferenta de fermitate la viteze mari nu exista, pot confirma si eu. Sau daca exista este insesizabila.
                          Last edited by Silviu; 24 February 2020, 14:12. Reason: am eliminat confuzia in exprimare.
                          I have no special talent. I am only passionately curious.

                          Comment


                          • Scuze, recunosc greseala, deh graba, da la una elecrica ma refeream (m-a furat subiectul cu servo). Diferente totusi sunt.

                            Comment


                            • Pe dci este servodirectie electrica sau electrohidraulica?
                              Pe TCe este electrohidraulica.

                              Comment


                              • DannyMC, electrohidraulica. Din acest motiv l-am completat pe Gil26 deoarece el se referea la directia asistata electric. Din cate stiu doar noul Duster are directie asistata electric.
                                Last edited by Silviu; 24 February 2020, 14:15.
                                I have no special talent. I am only passionately curious.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google