La o a treia vedere pe drumuri acoperite de zapada si noroi mie imi este chiar folositor. Cu gume de vara astazi pe zapada de 7-10 cm a plecat de pe loc fara nici un fel de moft iar in timpul mersului a intrat cand si cum e trebuit. Din punctul meu de vedere se poate inchide thread-ul eu ii las siguranta acolo acolo.
Functia ESP pe LOGAN 2
Collapse
X
-
@cezar: tocmai aia ziceam mai sus: la duster, pe gheata, masina avea scapari de traiectorie (mici ce e drept fiidnca ma tineam la ea) si nici gand sa intre esp-ul, nici la "scaparile" mai mari de traiectorie. Daca e un sistem ce PREVINE trebuie musai sa ajunga masina perpendicular pe drum, sau sa fuga de spate cu un unghi mai mare de 45 fata de directia de mers ca sa intre ESP-u? pai in cazu' asta poate previne o intoarcere mai mare a masinii, dar pana atunci ramane riscul de a-l agata pe cel de pe contrasens, cel care e in paralel cu tinesigpic
Comment
-
Sistemele de siguranta pasiva doar ajuta soferul nu intervin inlocul lui. ESP-ul se simte ca intra doar atunci cand e nevoie. Daca masina incepe sa devieze usor catre stanga, tu tragi dreapta de volan, masina incepe sa corecteze traiectoria de la sine si mai intra si esp-ul sa-ti franeze roata dreapta spate ( asa am inteles ca functioneaza sistemul acesta ) atunci s-ar putea sa te pui perpendiculat pe asfalt.soselele din România au prea putin RAM si video pentru NFS
Comment
-
- pai de aia am zis, ca ar trebui pus un buton de oprire, ca in cazul in care redresezi tu masina sa nu te suprapui cu esp-ul si sa iasa ceva mai najpa.
- am lasat-o si sa devieze mai tare si tot nu a intrat de aia am mai pus problema ca nu ajuta intotdeauna
- si sunt asa radical in comentarii cand intervine cineva ca e un lucru foarte util, fara a o testa (sau fara a aduce argumente pentru asta) luand de bun tot ce se zice.
- ca si in cazul abs-ului - 90% sustin ca intra cand apesi tare pe frana ). Lucru fals, intra cand simte ca derapezi la franare, scopul fiind sa nu iti blocheze rotile si sa poti sa iei viraje fara a aluneca, cum e in cazul franei fara abs. Totodata se mai sustine ca micsoreaza distanta de franare (asta nu am avut cum sa masor)dar, pe distante sub 10 metri (in oras ca acolo apar situatiile respective) abs-ul chiar mareste distanta de franare (dupa cum am zis mai sus existand riscul sa intri in cel din fata ta). Dar, si ma repet, 90% nu stiu chestiile astea, ei cred ca la o apasare puternica a pedalei intra abs-ul, ca reduce distanta de franare (nu ca ajuta la traiectorie) si sustin sus si tare ce bun e sistemul, fara a-l intelege efectiv. Viva bosch!Last edited by pilifida; 26 March 2013, 15:00.sigpic
Comment
-
1. Nu cred ca intr-o fractiune de secunda, cat i-ti ia sa realizezi ce se intampla ai timp sa reactionezi in vederea redresarii traiectoriei masinii si sa mai si apesi butonul de oprire ESP. ESP-ul nu cred ca e pus pe masina pentru situatiile in care pleci de pe loc sau mergi cu 10 km/h pe drumuri accidentate si ai tot timpul din lume sa reactionezi, e pus pentru situatiile in care ai 100 km/h si trebuie sa faci o manevra brusca.
2. ABS-ul in oras mareste distanta de franare pentru ca 90%, dintre noi soferii, ridicam piciorul de pe pedala de frana cand simtim ca se ridica ( urmare a actiunii ABS ). Eu m-am invatat minte si cand pun frana apas pana se opreste. Ia incearca sa apesi pedala la fund si sa o tii asa cu ABS si fara ABS chiar si pe drum uscat si sa vezi cum se opreste mai repede. Eu unul am testat si fara ABS nu numai ca nu se opreste dar o si pierzi de sub control ( pe drumuri ude, cu noroi sau conditii de iarna cel mai tare, pe asfalt curat nu am testat )soselele din România au prea putin RAM si video pentru NFS
Comment
-
"Eu m-am invatat minte si cand pun frana apas pana se opreste. Ia incearca sa apesi pedala la fund si sa o tii asa cu ABS si fara ABS chiar si pe drum uscat"
- greseala: pe drumuri uscate nu intra ABS-ul. Poti sa bagi piciorul pana in asfalt daca poti si nu o sa intre pt ca nu simte ca masina ar avea tendinta de alunecare. Si asta am vazut la multe masini. Pe distante sub 10 metri eu imi sustin ideea, ca mareste distanta de franare fata de fara a avea ABS (pe drumuri umede - pentru ca pe cele uscate nu intra pentru ca evident, nu are de ce fiindca masina nu aluneca)
- eu nu zic sa opresti esp-ul cand simti cao ia masina aiurea, zic sa ai posibilitatea sa il ti oprit tot timpulsigpic
Comment
-
Originally posted by pilifida View Post[...]
- greseala: pe drumuri uscate nu intra ABS-ul. Poti sa bagi piciorul pana in asfalt daca poti si nu o sa intre pt ca nu simte ca masina ar avea tendinta de alunecare. [...]If it ain't broke, don't fix it!
Comment
-
- iti zic la ce masini am condus ca niciodata nu a intrat pe drum uscat, oricat as fi apasat pedala si mi se pare si logica treaba
"Some manufacturers have therefore implemented a brake assist system that determines that the driver is attempting a "panic stop" (by detecting that the brake pedal was depressed very fast, unlike a normal stop where the pedal pressure would usually be gradually increased, Some systems additionally monitor the rate at the accelerator was released)" - aici vei vedea ca e la UNII producatori nu la toti intra abs-ul daca apesi tare pe frana (si pe drum uscat). Probabil ca nu s-au niemrit masinile cu producatorii de sisteme.Last edited by pilifida; 26 March 2013, 15:51.sigpic
Comment
-
Pilifida : ABS intra in functiune in momentul in care ingheti rotile franand indiferent de suprafata pe care rulezi, pamant, nisip, zapada. E normal ca pe asfalt isi face simtita prezenta mai greu pentru ca pe asfalt pierzi mai greu aderenta, dar asta nu inseamna ca nu intra abs pe asfalt.
10 metrii de frana este enorm de mult si la o asemenea distanta ABS ajuta mai mult decat crezi tu. Singura situatie in care abs mai mult incurca sunt franarile bruste foarte in scurt 1-2 metrii pe asfalt uscat si viteza foarte mica (prin care am trecut si eu de 2 ori si daca aveam abs loveam masinile respective) cand el deblocheaza roata si te arunca direct in cel din fata ta, dar asta se intampla dupa cum am zis la viteze foarte mici si pe distante foarte scurte in care e mai bine sa ramana roata blocata pe asfalt. In orice alta situatie oricat ne-ar placea de mult sa ne pisam pe sistemele lor de protectie active si pasive nu facem altceva decat sa ne mintim singuri. Intr-o situatie limita e greu sa ramai cu sange rece pentru a doza corect pedala de frana fara sa o infunzi inghetand rotile. Asa cu abs, speriat sau nesperiat o calci si macar mai ai directie.Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
-
Pilifida daca nu ai abs si franezi blana pe asfalt uscat blochezi rotile?
Iti raspund eu, Da.
Abs.ul asta face, nu blocheaza rotile deci daca poti bloca rotile el le face sa nu se blocheze. Cu siguranta abs intra pe toate suprafetele. El nu intra in momemntul in care placutele sunt pa, discurile sunt pa patate cu ulei sau mai stiu eu ce probleme, pentru ca nu ajunge in punctul maxim de franare, adica pierderea aderentei.
Si cu pedala, abs.ul intra cand simte ca rotile se blocheaza, iar cand e uscat se intampla asta doar la franarea de urgenta, adica cand te sui pe pedala, de aceea lumea spune ca intra cand apesi tare pe pedala. Cand este ud tot asa terbuie sa apesi serios pentru a intra abs.ul pentru ca suprafata eate destul de aderenta. Daca vorbim de carosabil cu gheata sau zapada abs.ul intra chiar din primii cm pentru ca nu trebuie multa forta sa blocheze rotile.
Comment
-
@827sam
- pai da aici iti dau dreptate. Intra DOAR cand pierzi aderenta asta am si zis, si am mai zis ca sunt multi care cred ca intra la o simpla apasare mai puternica pe pedala. Se intelege ce vreau sa zic?
- intr-adevar poate am exagerat cu paan in 10 metri, e vb de distantele scurte, la franele bruste ale celui din fata ta.
- e foarte corect ce ai zis, dar eu scoteam in evidenta ca nu multi gandesc asa, ca ei sustin doar ca micsoreaza dist de franare, nu defapt ca te ajuta sa virezi cand pui frana si sa fi stapaan pe directie.
Uite ce am gasit: "In gravel, sand and deep snow, ABS tends to increase braking distances".
- asta tot vreau sa scot in evidenta: ca ajuta la DIRECTIE, nu la distanta de franare neaparat si ca intra cand simte ca ALUNECI nu cand apesi frana tare, cum se crede in popor
Originally posted by o8MeLC View PostPilifida daca nu ai abs si franezi blana pe asfalt uscat blochezi rotile?
Iti raspund eu, Da.
Abs.ul asta face, nu blocheaza rotile deci daca poti bloca rotile el le face sa nu se blocheze. Cu siguranta abs intra pe toate suprafetele. El nu intra in momemntul in care placutele sunt pa, discurile sunt pa patate cu ulei sau mai stiu eu ce probleme, pentru ca nu ajunge in punctul maxim de franare, adica pierderea aderentei.
Si cu pedala abs.ul intra cand simte ca rotile se blocheaza, iar cand e uscat se intampla asta doar la frane de urgenta, adica cand te sui pe pedala, deaia lumea spune ca intra cand apesi tare pe pedala. Cand este ud tot asa terbuie sa apesi serios pentru a intra abs.ul pentru ca suprafata eate destul de aderenta. Daca vorbim de carosabil cu gheata sau zapada abs.ul intra chiar din primii cm pentru ca nu trebuie multa forta sa blocheze rotile.
- cum puii mei sa intre abs-ul cand simte ca rotile se blocheaza? nu e aia ideea franei? ) intra cand simte ca derapezi, are senzori ca si ESP-u de monitorizare a traiectoriei masinii fata de comenzile date de tine
- abs-ul intra cand se blocheaza rotile )) asta e buna. Mersi. Mi-ai descretit ziuasigpic
Comment
-
asta e ideea ABSului,sa nu blocheze roata .Daca cauti ce inseamna ABS o sa vezi ca inseamna exact asta Anti-lock Braking system ,remember...google is your friend,nu povesti auzite de la mecanici cu 8 clase de prin serviceuri.
ESPul face mai multe chestii ,franeaza separat roti,ia din acceleratie atunci cand vede ca vreuna din roti pierde aderenta,vede pozitia volanului si vede daca nu are nicio treaba cu directia in care masina se deplaseaza etc.Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
-
- sa nu blocheze roata cand nu ai aderenta (adica atunci cand aluneci) si sa poti vira. Daca esti pe asfalt si vrei sa opresti brusc paan la ZERO km pe ora nu are de ce sa intre ca tu nu derapezi si oprirea se face direct si fara alunecare (efect de sanie).sigpic
Comment
-
pilifida, ABS nu lasa rotile sa se blocheze, indiferent daca ai aderenta sau nu! el nu are de unde sa viseze daca pe jos e gheata/zapada/umed sau uscat. Are un simplu senzor care depisteaza daca se blocheaza roata sau nu.
Dar sincer nu inteleg de ce ne chinuim toti cu tine.
E o vorba, daca unul iti spune ca esti beat, poate e ala prost, daca iti spune si al 2-lea la fel, intri la banuieli, dar daca iti spune si al 3-lea, du-te si te culca.
Comment
-
@pilifida: poti debita ineptii despre ABS, in continuare, dar aici: Manifestarile ABS-ului. Asta pana cand o sa ne saturam toti de ideile tale fixe, putine si preconcepute, ridicate la rang de lege.If it ain't broke, don't fix it!
Comment
Comment