Functia ESP pe LOGAN 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Iti dau dreptate...Intr-adevar uneori incurca si ABS-ul si ESP-ul insa sunt mai mult decat folositoare si este extrem de mica rata cand te incurca. Si Laguna de care povestesti poate nu era echipata corespunzator si atunci "nu vroia domnule s-o ia din loc ).Intr-adevar cand ai posibilitatea de a decupla ESP-ul poti face o proba la plecarea de pe loc sa vezi daca te ajuta, fapt pt care ai si reusit accelerand-o pana "i-au sarit pistoanele prin capota "Ai prins un pic de aderenta si ala a fost un lucru care te-a ajutat sa o iei din loc.
    Chiar vazusem 2 cazuri in acelasi loc zilele trecute pe un drum drept cu gheata. Un Kalos n-a putut pleca de pe loc si patina continuu(nu avea ESP).A trebuit sa coboare din masina si sa impinga de ea. Un golf 5 in acelasi loc a plecat fara nici cea mai mica problema vazandu-se cum lucra ESP-ul distribuid forta pe roti...
    ESP-ul si ABS-ul te incurca doar in momentul cand ai putea accelera brusc ca sa "iei un pic din zapada" sa ajungi la asfalt si ABS-ul la franare cand ai avea posibilitatea sa prinzi asfaltul repede, altfel nu te poti descurca mai bine fara cele 2 sisteme...
    PS: sunt destule filmulete pe youtube in care demonstreaza acest lucru...
    Aici este unul la repezeala:
    Last edited by bogmotorsport; 27 March 2013, 15:34.

    Comment


    • #77
      Laguna era echipata cu anvelope de iarna premium. N-a trebuit turata deloc cu ESP-ul dezactivat. Cu ESP activ trebuia ori asteptat dezghetul ori sa fie remorcata.

      Comment


      • #78
        O franare maximala lasa urme pe asfalt (cu rotile neblocate), fara ABS. Cu ABS nu este posibil intrucat deja este activ si-si face treaba. Eventual daca vorbim de Porsche & Co cu ABS calibrat sa permita asemenea franari la limita extrena a aderentei

        Toate sunt povesti de dragul povestilor cu scopul de a dovedi cat de umflati in pene sunt unii

        LE > daca nu te duce capul sa demarezi cu tr.2 pe gheata sau sa fii foarte fin cu ambreiajul, patinezi si stai pe loc. Nu-i un must have, TC -ul asta.
        Last edited by dr_mke; 27 March 2013, 16:09.
        sigpic

        Comment


        • #79
          La Dacia 1300 plecai cu treapta a-2-a pe gheata...Dupaia s-au trezit niste ingineri sa faca un sistem ca sa nu te mai chinui si sa nu mai patinezi sau sa fi obligat sa apelezi la diverse "metode"...Nu poti spune ca, plecand cu tr2 poti face treaba mai buna decat cu TC-ul, ESP-ul etc...
          In anumite situatii cand nu mai face nici acest sistem fata, il decuplezi si accelerezi incercandu-ti norocul insa sunt rare situatiile...
          Last edited by bogmotorsport; 27 March 2013, 16:59.

          Comment


          • #80
            Asta daca utilizatorul masinii echipate cu asa ceva stie sa foloseasca pedala de ambreiaj si intelege cum functioneaza sistemul.

            In zapada afanata mare, noroi mare, nisip, sistemul este inutil, tot la savoir faire -ul soferului se rezuma treaba.

            Faptul ca nu-i decuplabil si nu are buton in bord nu este un lucru asa de rau. Asa ca picanterie stiti voi cati zevzeci sunt care apasa butonul de ESP si apoi dau cu masina in sant, ****-i mama lui de ESP ca n-o mers bine !? Pentru ei ESP este by default oprit si activ numai cand este aprinde becul in bord ! Cunosc asemenea exemplare cu duiumul !
            Totusi se cadea sa fie decuplabil la Stepway. Ajutorul lui se vede si in situatiile in care esti cu o roata motoare in aer, conditia este sa-i dai gaz !
            sigpic

            Comment


            • #81
              Pana la urma cum se opreste esp-ul?
              Eu am scos siguranta si mi sa aprins in bord martorul de esp dar nu cel de esp off.
              Cred ca e singura varianta de a o dezactiva.
              Mercedes-ul are buton de dezactivare a acestui sistem dar in anumite conditii se reactiveaza de la sine.
              sigpic

              Comment


              • #82
                Banui ca e singura optiune de a opri esp-ul. Totusi am inteles de la cei de la Dacia ca daca sistemul simte ca masia patieaza se opreste sigur. Acum nu stiu cat de adevarat este dar na. Om vedea la iarna ce si cum.
                soselele din România au prea putin RAM si video pentru NFS

                Comment


                • #83
                  Eu am prins ceva zapezi cu ea, dar sincer nu a fost nevoie sa ii dau in asa hal incat sa se opreasca.
                  Nu am avut nici o data emotii cum ca as ramane cu ea undeva.
                  Am gasit si o definitie cat se poate de exacta.
                  ESP - PROGRAMUL ELECTRONIC DE STABILITATE:
                  Programul electronic de de control al stabilitatii (ESP) aduce o mare contributie la siguranta actionand atat la nivelul franelor cat si la nivelul cuplului motor, reducand in acest fel pericolul de derapare.
                  Sistemul ESP monitorizeaza eficienta interactiunii intre anvelope si carosabil, si stabilitatea tractiunii.
                  Actiuni:
                  - franarea rotilor si interventii in managementul motorului si a cutiei de viteze (in cazul cutiilor automate);
                  - ESP stabilizeaza in situatii de rulare critice autovehiculul ;
                  - in cazul unei supravirari, se formeaza un moment opus de stabilizare prin franarea rotii fata din extremitatea exterioara a autovehiculului (in afara curbei);
                  - in cazul subvirarii formeaza un moment de stabilizare prin franarea rotii spate din extremitatea interioara a autovehiculului (in interiorul curbei);
                  - in funtie de necessitate se reduce si performanta motorului si in unele cazuri evita schimbarea de viteze in cazul unei cutii automate;

                  ESP functioneaza in intregime automat pe orice fel de carosabil, indifferent daca e uscat, ud nisipos sau acoperit cu gheata.
                  Procentul automobilelor noi care sunt comercializate avand in dotare sistemul ESP creste de la an la an. fiind poate cel mai important factor de siguranta activa.

                  Am gasit si la asr:

                  ASR:
                  ASR- reglarea patinarii tractiunii. Impiedica rotirea rotilor de tractiune si sporeste astfel stabilitatea la drum. Exista doua metode de baza: ori e micsorata electronic puterea motorului, ori se actioneaza frana rotii ce tinde sa se rasuceasca. ASR foloseste senzorii pentru turatia rotii ai ABS, pentru determinarea rotii care se rasuceste. Multi producatori numesc reglarea patinarii tractiunii in limba engleza: Traction Control: ETC, TC ori TCS

                  Si abs :

                  ABS -SISTEM DE FRANARE ANTIBLOCARE:
                  ABS - sistem anti blocare.
                  ISTORIC: Compania germana Robert Bosch GmbH (cunoscuta, mai popular, drept Bosch) dezvolta tehnologia ABS din anii 1930, dar primele automobile de serie care sa folosească sistemul electronic Bosch au fost disponibile in 1978. Au aparut prima data pentru camioane si limuzine germane Mercedes-Benz. Ulterior sistemele au fost portate si pentru motociclete.

                  FUNCTIONARE:
                  S-a demonstrat ca eficacitatea maxima a franarii este obtinuta la limita aderentei intre roata si cale. Blocarea rotilor generata de apasarea prea puternica a pedalei de frana chiar in conditii de asfalt curat poate duce la o crestere importanta a spatiului de franare la care se adauga compozitatea marita a directiei de frana. Mai grav in cazul in care limitatorul de presiune pentru puntea din spate nu functioneaza rotile din spate blocandu-se.ABS este un sistem electrohidraulic sau electropneumatic, cu comanda electronica care are rolul de acorecta in mod automat momentele de franare a fiecarei roti sau osi, in functie de gradul de aderenta existand roata si curba de valoare. Adaptand forta de frecare cu aderenta disponibila sub fiecare roata ABS permite conducatorului auto sa mentina autoturismul pe traiectorie. Reglarea procesului de antiblocare se redreseaza in functie de acceleratia roti si in functie de petrinderea relativa a roti. Regimul de functionare sunt coordonate de catre un microprocesor. Functia sistemului de franare de tip ABS se bazeaza pe masura permanenta a vitezei de rotatie a rotilor automobilului. ABS-ul functioneaza pe un circuit triplu de fluid, fiecare circuit fiind dotat cu o pereche de supape solenoidale.
                  Pe circuit au loc trei etape de functionare:
                  - Faza de reducerea presiuni,
                  - Faza de mentinere a presiuni,
                  - Faza de crestere a presiuni.

                  Un sistem ABS tipic e compus dintr-o unitate centrala electronica, patru traductoare de viteza (unul pentru fiecare roata) si doua sau mai multe valve hidraulice pe circuitul de franare. Unitatea electronica monitorizeaza constant viteza de rotatie a fiecărei roti. Cand detecteaza ca una din roti se roteste mai incet decat celelalte (o conditie ce o va aduce in starea de blocare), miscă valvele pentru a scadea presiunea in circuitul de franare, reducand forta de franare pe roata respectiva.

                  EFICIENTA: Pe suprafetele cu aderenta mare, uscate sau ude, majoritatea masinilor echipate cu ABS obtin distante de franare mai bune (mai scurte) decat cele fara ABS. Un sofer cu abilitati medii pe o masina fara ABS ar putea, printr-o franare cadentata, sa atinga performantele unui sofer incepator pe o masina cu ABS. Totusi, pentru un numar semnificativ de soferi, ABS imbunătateste distantele de franare in varii conditii. Tehnica recomandata pentru soferi intr-o masina echipata cu ABS, intr-o situatie de urgenta, este ss se apese pedala de frana pana la fund si sa se ocoleasca eventualele obstacole. In asemenea situatii, ABS va reduce semnificativ sansele unui derapaj si pierderea controlului, mai ales cu masinile grele. Pe zapada si macadam, ABS-ul mareste distantele de franare. Pe aceste suprafete, rotile blocate s-ar adanci si ar opri automobilul mai repede, dar ABS-ul previne acest lucru. Odata activat, ABS-ul va face ca pedala sa pulseze. Unii soferi, simtind acest efect, reduc apasarea pe pedala si astfel maresc distanta de franare. Aceasta contribuie la marirea numarului de accidente. Din acest motiv unii constructori au implementat sisteme de asistenta la franare ce mentin forta de franare in situatii de urgenta.
                  Last edited by stoicanu; 19 April 2013, 12:18. Reason: Automerged Doublepost
                  sigpic

                  Comment


                  • #84
                    Originally posted by mocanuba View Post
                    Banui ca e singura optiune de a opri esp-ul. Totusi am inteles de la cei de la Dacia ca daca sistemul simte ca masia patieaza se opreste sigur. Acum nu stiu cat de adevarat este dar na. Om vedea la iarna ce si cum.
                    destepti astia de la dacia,ori ala care a explicat ori ai inteles tu aiurea.Cum sa se opreasca sistemul atunci cand masina patineaza?Tu chiar nu ai citit ce inseamna ESP ? ))))
                    Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                    Comment


                    • #85
                      ESP-ul ASR-ul, TCS-ul si toate sistemele astea cu 3 litere sunt folositoare in majoritatea situatiilor dar din experienta personala daca reusesti sa o "ingropi" bine in zapada singura solutie viabila sa iesi e clasicul "balans".
                      Iar daca nu ai buton de oprire ESP-ul nu te va lasa sa faci aceasta manevra. Sunt patit pe Skoda Fabia/Octavia si Vw Golf, toate echipate corespunzator de iarna. Cu sistemele pornite nu o lua din loc indiferent de tactica abordata, iar cand incercam balansul poc taia gazul. Noroc de butonul ASR-off, iar apoi "sfantul balans" . La unele autoturisme in manual se si explica utilitatea acestui buton expunandu-se chiar situatia asta cu zapada adanca.
                      Stiu ca in carte suna bine cum sistemul ASR distribuie el cuplul catre roata care are aderenta si face si drege... dar in practica atunci cand ramai impotmolit face fix un fasss.

                      Comment


                      • #86
                        Pe masinile mai destepte, exista optiunea schimbarilor setarilor de ESP si ASR, special pentru situatiile cu zapada abundenta sau noroi. Culmea e ca acele optiuni, aproape ca anuleaza sistemele de siguranta activa.
                        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                        Comment


                        • #87
                          Eu de aproape 4 ani de cand am masina, nu am dezactivat niciodata dsc-ul si nu am ramas, din contra, eu zic ca numai m-a ajutat. Zicea si Cristi_XP pe aici, daca nu ai anvelope de iarna potrivite, atunci da, la plecarea de pe loc te incurca, dar cu anvelope premium e alta treaba. Daca vreti sa va jucati pe zapada, lasati masina pe liber
                          L.E. Cand am cumparat masina, ESP-ul a fost un factor de decizie vital la mine, cele care nu aveau optiunea asta le eliminam din lista si vad ca acum unii se plang de acest sistem...
                          Last edited by laur_cos; 30 April 2013, 19:48.
                          zoom-zoom

                          Comment


                          • #88
                            Sunt situatii anume. Daca in manualaul masinii spune clar ce face una si alta (BMW) si pentru ce exista acele setari/dezactivarea ale sistemelor de siguranta active, nu putem sa fim mai catolici decat Papa.


                            Dynamic Traction Control (DTC) is a sub-function of the Dynamic Stability Control (DSC) system that can be turned on and off. DTC has two major roles: to regulate traction and to enable sports-style driving while providing active stability control.
                            When the drive wheels start losing traction the DSC automatically begins stabilisation measures. The Dynamic Stability Control system curbs the engine output and stops slip on the wheels. In exceptional situations, however, a small amount of wheel slip can be an advantage.

                            When driving in deep snow, slush or on loose terrain a small amount of wheel spin improves traction. For these occasions, as well as those when the drivers want a sportier driving style, the DTC can be activated by pressing a button and this allows more slip and reduces the DSC’s curbing of the engine. The result: better traction and more thrust.
                            - BMW

                            E doar cu caracter informativ acest fragment, in ideea ca siguranta activa e gandita in termeni de statistica, adica un raport de beneficii si mai putin beneficii. Media benificiilor fiind mai mare dar si lipsa lor fiind tratata ca atare, in clasa premium.
                            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                            Comment


                            • #89
                              Am mai citit eu pe aici pe undeva pe forum cum ca ph2 ar avea esp . E adevarat ?

                              Comment


                              • #90
                                Nu .
                                If it ain't broke, don't fix it!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google