Probabil sa referir la cost per Km nu la litri per km.
Logan II 1.2 16v Pe GPL, Impresii
Collapse
X
-
Nu stiu cat de mult se respecta consumurile declarate.
Stoicanu a inteles unde bateam.
Eu cu 100 Ron ( un full de GPL, aprox 35 l ) fac in oras 380 km cu aer conditionat.
Sigur ca sunt si pornirile pe benzina, insa "pierderea" e nesemnificativa.
O fi pe-aproape si consumul la diesel acum, insa personal sunt multumit de masina si consum.
Comment
-
Nu mai înţeleg nimic! Sincer! Rog pe cei cu experienţă în GPL să mă lumineze! Mulţumesc anticipat!
Eu aveam o cu totul altă părere despre aceste Logan-uri pe GPL! Una chiar foarte bună, părere făcută din auzite - de pe la cunoscuţi posesori de instalații GPL!
Pentru elucidare ataşez câteva poze făcute de mine cu consumul, km, viteză medie pe care le-am avut eu de Sărbători. Menţionez că este un consum MIXT! Făcut între oraşele Galaţi - Brăila (pe şoseaua "dig" - pentru cei care cunosc zona!), dar şi în cele două oraşe unde m-am foit urât de tot în această perioadă! După viteza medie afişată se poate observa halul nesimţit în care "m-am mişcat"!
Problema care mă frământă este dacă se mai merită acest GPL!?
Este mai ieftin! EVIDENT! Dar dacă te mişti, creşte simţitor consumul, iar ca şi "nivel de mişcare"...
Stimă,
PS O părere, un sfat sunt întotdeauna binevenite!Last edited by danpetrovan; 7 January 2014, 15:07.
Comment
-
Diferenta este la achizitie. Degeaba ai dumneata consum de 4.5, daca ai diferenta la achizitie de 1200 euro.
Sa zicem ca folosesti masina 200.000 km (desi, slabe sanse).
In 200.000 km, la un consum mediu de 5, vei consuma 5x2000= 10000 l. Ca si cost 10.000 x 6 = 60.000 lei.
Cu un gpl, la un consum mediu de 9, vei consuma 9 x 2000 = 18000 l. Ca si cost 18.000 x 3 = 48.000 lei.
Deci, daca iei o masina pe GPL, in 200.000 km vei economisi 12.000 + 6000 lei (diferenta de achizitie), adica 18.000 lei, adica 4000 euro.
Nu mai pun la socoteala faptul ca pe gaz reviziile le faci mai rar fata de DCI.
Nu mai pun la socoteala faptul ca mersul "agitat" cu un logan de 75 de cai e fas cu aroma de rahat.
Ce ar trebui sa conteze este costul pe km! Si aici, loganul pe GPL e campion.
Asta inseamna, ca cine cumpara un logan 1.2 gpl, dupa 200.000 km valoreaza ZERO!!!
Iar dupa 200.000 km, nu mai are ce sa amortizeze.
Lucru genial, d.p.m.d.v.
Comment
-
Stimate domn, în primul rând vă mulţumesc pentru explicaţii, în al doilea rând, poate doar am să încerc să mă explic, în cazul în care am fost înţeles greşit.
Consumul de 4.5 a fost înregistrat aleatoriu, întâmplător... adică, atât era stimate domn, fără să mă "dea pe spate"!
În ceea ce priveşte "slabe şanse" de a folosi maşina 200.000 de km, e discutabil, dumneavoastră neavând informaţii legate de distanţele pe care le parcurg, cât mi-am propus să exploatez autoturismul, etc.!
Reviziile sunt ferm convins că sunt mai scumpe la diesel, dar cred că tot anual sau la 20.000km se fac (cred, nu mai am cartea tehnică!) !
Însă chiar vă mulţumesc, de mult nu m-am mai binedispus la citirea unui post pe vreun forum! "Asta inseamna, ca cine cumpara un logan 1.2 gpl, dupa 200.000 km valoreaza ZERO!!!" Stimate domn, omiteţi un lucru esenţial, tot ce calculați dumneavoastră se face doar prin diferenţă/raportare la acest diesel! Probabil că dacă şi eu/sau tot dumneavoastră aş/aţi face acest lucru cu o altă versiune (de top) - voi/veţi primi şi nişte bani înapoi?! Vă rog să mă iertaţi, sincer!
Vă respect pentru că sunteţi un "Loganist de 5 stele" şi cele peste 8.500 de posturi, însă sunt, cred, capabil să recunosc că acest logan îşi are limitele sale (ca aproape orice maşină!) fie benzină, GPL sau diesel, dar să afirmaţi că "e fas cu aroma de rahat" parcă, stimate domn, e puţin cam exagerat - mă refer la exprimare!
StimăLast edited by danpetrovan; 7 January 2014, 17:07.
Comment
-
Gpl-ul mereu va merita pentru ca este la aproximativ jumatate din pretul benzene si motorinei, iar consumul nu e dublu nici macar fata de motorina. Motoarele pe benzina din ultima vreme au devenit tot mai economice si au ajuns sa aiba consum apropiat de cele diesel; Prin urmare eu cred ca in cativa ani oamenii vor renunta la motoarele diesel care au intretinere scumpa, problem mai fregvente decat cele pe benzina, zgomot mare, care se incalzesc greu pentru ca pentru 1-2 la 100 km nu merita pret de achizitie mai mare, intretinere mai mare si alte dezavantaje pe care le mai presupune un motor diesel
Comment
-
Sunt in totalitate de acord cu dumneavoastră, Dan_Eugen! Eu devenisem puţin sceptic când am citit postările de mai devreme ale celorlalţi colegi de forum cu privire la acest GPL! Din ce ştiam eu - dar doar de la cei care aveau GPL - aceste maşini erau super bune! Consumul foarte bun şi o putere echilibrată (accelerare, demaraj!).
Dar, mai e un lucru foarte important, mulţi îşi laudă propria "marfă"! Probabil aici, şi asta e de apreciat la un forum respectabil, oamenii vin cu date/caracteristici cât mai obiective, venind atât cu minusuri, cât şi cu plusuri despre autoturismul/motorizarea discutat/ă! Iar lucrurile, nu mai sunt "atât de roze"!
Stimă
Comment
-
Originally posted by Dan Eugen View PostGpl-ul mereu va merita pentru ca este la aproximativ jumatate din pretul benzene si motorinei, iar consumul nu e dublu nici macar fata de motorina. Motoarele pe benzina din ultima vreme au devenit tot mai economice si au ajuns sa aiba consum apropiat de cele diesel; Prin urmare eu cred ca in cativa ani oamenii vor renunta la motoarele diesel care au intretinere scumpa, problem mai fregvente decat cele pe benzina, zgomot mare, care se incalzesc greu pentru ca pentru 1-2 la 100 km nu merita pret de achizitie mai mare, intretinere mai mare si alte dezavantaje pe care le mai presupune un motor diesel
Ma gândesc cum s-ar misca 1.2+gpl cu o remorca agatata.sigpic
Comment
-
Originally posted by danpetrovan View PostStimate domn, în primul rând vă mulţumesc pentru explicaţii, în al doilea rând, poate doar am să încerc să mă explic, în cazul în care am fost înţeles greşit.
Consumul de 4.5 a fost înregistrat aleatoriu, întâmplător... adică, atât era stimate domn, fără să mă "dea pe spate"!
În ceea ce priveşte "slabe şanse" de a folosi maşina 200.000 de km, e discutabil, dumneavoastră neavând informaţii legate de distanţele pe care le parcurg, cât mi-am propus să exploatez autoturismul, etc.!
Reviziile sunt ferm convins că sunt mai scumpe la diesel, dar cred că tot anual sau la 20.000km se fac (cred, nu mai am cartea tehnică!) !
Însă chiar vă mulţumesc, de mult nu m-am mai binedispus la citirea unui post pe vreun forum! "Asta inseamna, ca cine cumpara un logan 1.2 gpl, dupa 200.000 km valoreaza ZERO!!!" Stimate domn, omiteţi un lucru esenţial, tot ce calculați dumneavoastră se face doar prin diferenţă/raportare la acest diesel! Probabil că dacă şi eu/sau tot dumneavoastră aş/aţi face acest lucru cu o altă versiune (de top) - voi/veţi primi şi nişte bani înapoi?! Vă rog să mă iertaţi, sincer!
Vă respect pentru că sunteţi un "Loganist de 5 stele" şi cele peste 8.500 de posturi, însă sunt, cred, capabil să recunosc că acest logan îşi are limitele sale (ca aproape orice maşină!) fie benzină, GPL sau diesel, dar să afirmaţi că "e fas cu aroma de rahat" parcă, stimate domn, e puţin cam exagerat - mă refer la exprimare!
Stimă
Legat de nr de km, din ce am vazut, sunt putine persoane ce merg 200.000 cu masina proprie.
Si da, am exagerat in exprimare. Scuzele.
@mihai: iar postezi un drum cand mergeai la vale? Asa am avut si ru consum de 5.5 la o masina de 320 de cai. Insa e relevant?
Legat de remorca: de cate ori o folosesti? Iar daca vrei sa mergi mereu cu remorca incarcata, gpl-ul iese din discutie.
Comment
-
Si, sa zicem, daca merg de la Campina la Baneasa cu 2,5% nu e bine? Asta trebuie sa vedem. Cat despre diferenta de nivel..., nu e enorma, 100m la 60 km. Hai sa fim seriosi.Last edited by MihaiiahiM; 7 January 2014, 19:21.sigpic
Comment
-
Tu n-auzi ca eu am scos 5.5 cu Porschele?
Asta ce inseamna?
Daca tu esti fericit cu 2.5, felicitari. Mie unul nu-mi place sa ma mint.
Cu x5-ul am scos 8 pe gpl, aceeasi ruta.
Dar nu ma incanta cu nimic, pt ca stiu ca scot mai mult bani din buzunar decat acel unicat 4% echivalent pe benzina.
Comment
-
Un client oarecare, cu o gandire sanatoasa isi face un calcul de rentabilitate cand isi cumpara masina.
Cat merge,pe unde merge si in ce conditii vrea sa mearga.
Astfel calculeaza cati bani vrea sa dea pe masina si cati bani are pentru intretinere.
Ruleaza 20.000 pe an,isi ia benzinar.
Ruleaza mai mult,vrea consum in litri, mic are bani pentru o eventuala intretinere costisitoare si pentru revizii mai scumpe(dublu in bani) isi ia diesel.
Ruleaza peste 60-70.000 km pe an,vrea costuri mici la intretinere ,vrea consum mic de bani /100 km rulati isi ia benzina+GPL.
Acum sa detaliez:Am avut diesel(Dacia,Fiat,Ford,VW in ordine aleatoare) noi si SH.Acum am Dacia (doua bucati)benzina+GPL.
La orice calcul facut ies sub costul diesel-ului,si aici vorbim de costuri de rulaj +costuri de intretinere.
La diesel nu-ti permiti sa lasi filtrele neschimbate mai mult decat prescrie producatorul.La motorina din Romania este periculos.Uleiul oxideaza violent,deci maxim la 20.000 km E5,il schimbi.
Distributia o schimbi la diesel cu morcovul infipt la max 70.000.te gandesti:daca se rupe, motorul este praf,se poate sparge chiulasa,pistoane etc...
La benzinar lasi distributia pana la 100.000.Efortul ,socurile din motor sunt mici,cureaua rezista garantat.Iar daca nu rezista,schimbi 2 supape ce sunt 40 ron !Uleiul la motorul pe GPL il mai poti lasa 5-7000 ,doar nu oxideaza,gazul arde 99,99% fara cenusa !
Consumul:La un consum mediu de 8% am 8X3 ron 27 ron/100 km rulati.
La diesel o medie de 5 % as avea 5X6 ron=30 ron/100 km.
Degeaba un diesel te incanta pe moment cu consumul.In timp,din cauza reparatiilor,reviziiloe posesorul constata ca ii tripleaza valoarea de piata la momentul respectiv, pana la un rulaj 300.000 km.
Se mai duce un injector,poate o turbina,poate un DPF mai nou !Fericire !
Numai DPF-ul este peste 1500 euro si daca ai norocul ca pe la 100.000 km sa scape ceva ulei pe la lagarele turbinei in clindrii,il faci praf pe dl DPF,fara sa stii,se infunda !
Din cauza tehnologiileor avansate(consum mic,poluare) diesel-ul nu mai este demult o afacere.Este o afacere pentru service-uri.Doar nu sunt prosti !
Daca s-ar mai face un diesel ca in anii '80 probabil nu as fi trecut la GPL.
Loganul 1,4 mpi +GPL are peste 300.000 km rulati(nu mai stiu exact cati pentru ca acum ceva timp i-am pus ceasuri noi cu 11.000 km).
Nu am schimbat nimic la motor,la CV.Doar un RK total la partea fata !
Acum o sa spunem:"Pana rulez 200.000 km trec 20 de ani."Atunci de ce iti cumperi masina noua ? Nu vad rostul.Ia o coaja SH,o folosesti 2-3 ani o vinzi,sau o duci la Remat,iei alta si tot asa !
Evident argumente precum: Masina diesel are cuplu,alearga mai tare,trage remorca de 500 kg plina cu cartofi(mihai,nu fac referire la ce ai scris) nu prea isi au rostul.
Romania nu este raiul autostrazilor,nu este raiul drumurilor extra plate.Media de viteza este undeva la 50km/h....deci despre ce vorbim?
Masina noua se cumara de cei ce stiu ce costuri de intretinere presupune masina pe 100.000 km rulati !
Restul calculelor le-a facut Cezar !
Dupa 5 ani,voi putea spune ca Loganul valoreaza 0 lei.Mai am 6 luni......
Comment
-
Originally posted by danpetrovan View PostSunt in totalitate de acord cu dumneavoastră, Dan_Eugen! Eu devenisem puţin sceptic când am citit postările de mai devreme ale celorlalţi colegi de forum cu privire la acest GPL! Din ce ştiam eu - dar doar de la cei care aveau GPL - aceste maşini erau super bune! Consumul foarte bun şi o putere echilibrată (accelerare, demaraj!).
Dar, mai e un lucru foarte important, mulţi îşi laudă propria "marfă"! Probabil aici, şi asta e de apreciat la un forum respectabil, oamenii vin cu date/caracteristici cât mai obiective, venind atât cu minusuri, cât şi cu plusuri despre autoturismul/motorizarea discutat/ă! Iar lucrurile, nu mai sunt "atât de roze"!
Stimă
daca vreau atat consum cat si forta de la o masina imi iau porsche si o pun pe gaz..
Numai bine !
Comment
-
4.5 l consum la diesel nu mi se pare cine stie ce afacere, sincer! la mine, acum arata de exemplu un 5.3l - m-m tot jucat cu Menavrus-ul ala pe MediaNav si am tinut motorul pornit sa nu se inchida sistemul si sa mai fac vreo isprava!
Personal am optat pentru un Logan 1.6, 16v; dar nu se mai fabrica - asa mi-au spus cei de la reprezentanta! Sunt adeptul "benzinarului", dar, din pacate motorul de 0,9, oricat de ingenios ar fi nu m-a putut atrage!
Am o experienta de aprox 10-15.000 km pe un benzinar cu turbina (imi pare rau ca nu am calculat cand am ramas fara jucarie!).
Domnilor, acest GPL, din punctul meu de vedere parea cea mai profitabila afacere! Acum vreo cativa ani (sa fie ceva vreme!) am vrut sa-mi cumpar un Tico si sa-i pun GPL - doar pentru FUN! Din pacate planul a cazut rapid, primul Tico testat a cedat, scaunul a iesit de pe sine mutandu-ma pe bancheta din spate (vinovat proprietarul care tot tragea de el ca sa incap eu!)!
Garantia oferita de cei de la Dacia face toti banii, din punctul meu de vedere, insa cateva experiente nefericite - nu ale mele - m-au determinat sa nu optez pentru GPL!
Felicitari posesorilor de Logan 2 cu GPL, km cati mai multi, fara evenimente, si promit sa urmaresc cu interes aceasta sectiune a forumului!
Poate voi cumpara sotiei acel Duster (nu-mi place Juke) cu care ma tot bazaie pe GPL!
StimaLast edited by danpetrovan; 7 January 2014, 22:53.
Comment
Comment