Revizii Logan II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Are bobine "creion" ,asta se știa încă din 2012 de la lansare



    Ca de obicei atenție la data postării
    Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

    Comment


    • @stoicanu, ai idee ce GAP are bujia ca ma gândeam sa pun și eu la 1,2 16V NGK pe iridium. Multumesc!

      Comment


      • Mi-am facut programare pentru revizia de 1 an, in data de 18.03, la Meridian Nord. Pret: 431.85lei (TVA inclus), piese (ulei elf 10w40 4litri, filtru ulei, garnitura buson baie ulei, filtru aer, filtru hanitaclu) si manopera aferenta.
        Este prima revizie pe care o fac la ei (cu orice masina), revin cu impresii dupa.

        Comment


        • Încearcă sa nu pui elf 10w40, măcar 5w40.

          Comment


          • Este ce imi dau ei. Sincer nu stiu de ce este mai bun 5w40 fata de 10w40. Inteleg semnificatia termenilor, dar nu m-am prins de m-ar ajuta mai mult unul fata de celalalt.
            Daca imi poti explica, sunt recunoscator. Si nu, nu sunt ironic, vorbesc serios!

            Comment


            • m3dic911 5W este mai vascos la temperatura mai mica, prin urmare, la pornire ai ungere mai buna. Si cum iarna la voi sunt si -15-17 grade...incepe sa fie important indicativul.

              Comment


              • m3dic911 5W este mai vascos la temperatura mai mica
                Poate mai putin vascos la temperatura mica e 5w fata de10w40.

                Chestia asta cu ruginirea partii metalice a bujiei este un fleac, zau asa!
                Bujiile sunt facute de fabricanti consacrati asa ca nu putem da vina pe Dacia/Renault!
                De vreme ce pe alte masini nu ruginesc bujiile, inseamna ca e ceva legat de pozitionarea lor, deci Renault e de vina.
                Si totusi, de ce ruginesc bujii la 0.9?
                Condens dupa ce se raceste motorul?
                Last edited by mr.K; 9 March 2017, 10:28.

                Comment


                • stiam de vascozitate, inteleg indicativele unui ulei. Dar acum, am 10w40, si iarna asta a fost ok (cel putin asa am perceput eu). Pe de alta parte, este valabila si reciproca, adica la temeraturi mai inalte, se comporta altfel, nu? Un alt asperct pe care l-as lua in seama este si ca pana la urma vorbim de un motor 1.2, 73cp, care este departe de a fi vreun sportiv (turatii, reprize accelerari etc). Ma gandesc, intr-adevar, ca s-ar preta la 0.9 turbo, dar nu stiu in ce masura la acutitoarea mea de creioane. Iarna perioada de ger crunt dureaza cam 15-20 zile, pe cand termperaturi ridicate avem o perioada mult mai lunga, pe parcursul anului. Sper sa nu ma insel...

                  Comment


                  • mr.K scuze...greseala...nu sunt chiar perfect. iar legat de bujii...ca sa-ti rapsund: din aceleasi motive pentru care ruginesc la toate masiniile . Este metal, ajunge umezeala. De fapt, rugina aia inseamna oxidare. multe metale (si in special fier-ul)...se oxideaza (adica reactioneaza cu oxigenul din aer). Producand o substanta maronie numita popular rugina. Vezi un manual de chimie de generala.

                    P.S. Imi arati si mie o masina care pe bujii nu exista pic de rugina dupa 3-4 ani?
                    P.S.2 Hint: la caldura, procesul de oxidare este mai rapid...iar daca-i si umezeala (apa contine mult mai mult oxigen decat aerul...de asta rugineste mai repede cand este umezeala)

                    m3dic911 indicele W40 indica vascozitatea la temperatura superioara (aka la cald). Vezi ca ai in fisa de intretinere domeniile de temperatura cu indicele de vascozitate
                    Ia citeste putin aici, explica mai bine: http://www.driverstechnology.co.uk/oils.htm

                    Comment


                    • Vezi ca din fabrica ai ulei de rodaj 5w30, nicidecum 10w40. 10w40 este vâscos la temperaturi scazute și subțire la temperaturi ridicate. Cel mai optim interval de vâscozitate ar fi 5w40, 0w40, părerea mea.

                      Comment


                      • @bolovan: multumesc, voi lectura. util.
                        @aris86: am schimbat uleiul, la cerere, dupa primii 1000km (undeva prin aprilie anul trecut). Nu stiam ce tip de ulei era din fabrica, dar stiu ca cei de la Dacia au pus, de la ei putere, 10w40.

                        In orice caz, m-am lamurit. explicatiile au fost de ajutor.

                        Comment


                        • iar legat de bujii...ca sa-ti rapsund: din aceleasi motive pentru care ruginesc la toate masiniile . Este metal, ajunge umezeala. De fapt, rugina aia inseamna oxidare. multe metale (si in special fier-ul)...se oxideaza (adica reactioneaza cu oxigenul din aer). Producand o substanta maronie numita popular rugina. Vezi un manual de chimie de generala.
                          Una e sa oxideze superficial, alta e sa se corodeze efectiv.
                          Si nu, n-am vazut la nicio masina asa corodate.
                          Rugina nu e un termen popular, conform DEX e o substanță brun-roșcată, poroasă, sfărâmicioasă, care se formează prin oxidare pe obiectele de fier.
                          Last edited by mr.K; 9 March 2017, 11:39.

                          Comment


                          • Originally posted by aris86 View Post
                            @stoicanu, ai idee ce GAP are bujia ca ma gândeam sa pun i eu la 1,2 16V NGK pe iridium. Multumesc!



                            Este posibil ca aceste bujii sa se potriveasca pe 1.2 16V
                            Dar mai verifica



                            Sent from my iPhone using Tapatalk

                            Acum ne certam pe rugina de la bujii
                            Au functionat 80.000 km
                            Unde este problema pana la urma
                            Apa nu are cum sa ajunga acolo
                            Cel mai probabil condens si temperatura foarte ridicata


                            Sent from my iPhone using Tapatalk
                            Last edited by stoicanu; 9 March 2017, 12:32. Reason: Automerged Doublepost
                            sigpic

                            Comment


                            • Originally posted by bolovan View Post
                              P.S. Imi arati si mie o masina care pe bujii nu exista pic de rugina dupa 3-4 ani?
                              Pe bujiile la care partea metalica nu este neagra... la acelea protectia anticoroziva este mult mai buna.

                              Originally posted by mr.K View Post

                              De vreme ce pe alte masini nu ruginesc bujiile, inseamna ca e ceva legat de pozitionarea lor, deci Renault e de vina.
                              Si totusi, de ce ruginesc bujii la 0.9?
                              Condens dupa ce se raceste motorul?
                              Pozitionarea bujiilor se face din condiderente de arhitectura a camerei de ardere, nu ca sa se evite prezenta umiditatii!

                              Daca ar fi sa invinuim de ceva pe Dacia/Renault ar fi doar faptul ca nu a pus bujii "premium/de luxe" pe o masina ieftina.
                              Last edited by tipicarul; 9 March 2017, 15:11. Reason: Automerged Doublepost
                              „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

                              Comment


                              • Pozitionarea bujiilor se face din condiderente de arhitectura a camerei de ardere, nu ca sa se evite prezenta umiditatii!
                                Atunci sa copie arhitectura unora care stiu sa pozitioneze bujiile in asa fel incat sa nu se corodeze, daca ei nu sunt in stare.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google