Revizii Logan II
Collapse
X
-
Mi-am facut programare pentru revizia de 1 an, in data de 18.03, la Meridian Nord. Pret: 431.85lei (TVA inclus), piese (ulei elf 10w40 4litri, filtru ulei, garnitura buson baie ulei, filtru aer, filtru hanitaclu) si manopera aferenta.
Este prima revizie pe care o fac la ei (cu orice masina), revin cu impresii dupa.
Comment
-
Este ce imi dau ei. Sincer nu stiu de ce este mai bun 5w40 fata de 10w40. Inteleg semnificatia termenilor, dar nu m-am prins de m-ar ajuta mai mult unul fata de celalalt.
Daca imi poti explica, sunt recunoscator. Si nu, nu sunt ironic, vorbesc serios!
Comment
-
m3dic911 5W este mai vascos la temperatura mai mica
Chestia asta cu ruginirea partii metalice a bujiei este un fleac, zau asa!
Bujiile sunt facute de fabricanti consacrati asa ca nu putem da vina pe Dacia/Renault!
Si totusi, de ce ruginesc bujii la 0.9?
Condens dupa ce se raceste motorul?Last edited by mr.K; 9 March 2017, 10:28.
Comment
-
stiam de vascozitate, inteleg indicativele unui ulei. Dar acum, am 10w40, si iarna asta a fost ok (cel putin asa am perceput eu). Pe de alta parte, este valabila si reciproca, adica la temeraturi mai inalte, se comporta altfel, nu? Un alt asperct pe care l-as lua in seama este si ca pana la urma vorbim de un motor 1.2, 73cp, care este departe de a fi vreun sportiv (turatii, reprize accelerari etc). Ma gandesc, intr-adevar, ca s-ar preta la 0.9 turbo, dar nu stiu in ce masura la acutitoarea mea de creioane. Iarna perioada de ger crunt dureaza cam 15-20 zile, pe cand termperaturi ridicate avem o perioada mult mai lunga, pe parcursul anului. Sper sa nu ma insel...
Comment
-
mr.K scuze...greseala...nu sunt chiar perfect. iar legat de bujii...ca sa-ti rapsund: din aceleasi motive pentru care ruginesc la toate masiniile . Este metal, ajunge umezeala. De fapt, rugina aia inseamna oxidare. multe metale (si in special fier-ul)...se oxideaza (adica reactioneaza cu oxigenul din aer). Producand o substanta maronie numita popular rugina. Vezi un manual de chimie de generala.
P.S. Imi arati si mie o masina care pe bujii nu exista pic de rugina dupa 3-4 ani?
P.S.2 Hint: la caldura, procesul de oxidare este mai rapid...iar daca-i si umezeala (apa contine mult mai mult oxigen decat aerul...de asta rugineste mai repede cand este umezeala)
m3dic911 indicele W40 indica vascozitatea la temperatura superioara (aka la cald). Vezi ca ai in fisa de intretinere domeniile de temperatura cu indicele de vascozitate
Ia citeste putin aici, explica mai bine: http://www.driverstechnology.co.uk/oils.htm
Comment
-
@bolovan: multumesc, voi lectura. util.
@aris86: am schimbat uleiul, la cerere, dupa primii 1000km (undeva prin aprilie anul trecut). Nu stiam ce tip de ulei era din fabrica, dar stiu ca cei de la Dacia au pus, de la ei putere, 10w40.
In orice caz, m-am lamurit. explicatiile au fost de ajutor.
Comment
-
iar legat de bujii...ca sa-ti rapsund: din aceleasi motive pentru care ruginesc la toate masiniile . Este metal, ajunge umezeala. De fapt, rugina aia inseamna oxidare. multe metale (si in special fier-ul)...se oxideaza (adica reactioneaza cu oxigenul din aer). Producand o substanta maronie numita popular rugina. Vezi un manual de chimie de generala.
Si nu, n-am vazut la nicio masina asa corodate.
Rugina nu e un termen popular, conform DEX e o substanță brun-roșcată, poroasă, sfărâmicioasă, care se formează prin oxidare pe obiectele de fier.Last edited by mr.K; 9 March 2017, 11:39.
Comment
-
Originally posted by aris86 View Post@stoicanu, ai idee ce GAP are bujia ca ma gândeam sa pun i eu la 1,2 16V NGK pe iridium. Multumesc!
Este posibil ca aceste bujii sa se potriveasca pe 1.2 16V
Dar mai verifica
Sent from my iPhone using Tapatalk
Acum ne certam pe rugina de la bujii
Au functionat 80.000 km
Unde este problema pana la urma
Apa nu are cum sa ajunga acolo
Cel mai probabil condens si temperatura foarte ridicata
Sent from my iPhone using Tapatalksigpic
Comment
-
Originally posted by bolovan View PostP.S. Imi arati si mie o masina care pe bujii nu exista pic de rugina dupa 3-4 ani?
Originally posted by mr.K View Post
De vreme ce pe alte masini nu ruginesc bujiile, inseamna ca e ceva legat de pozitionarea lor, deci Renault e de vina.
Si totusi, de ce ruginesc bujii la 0.9?
Condens dupa ce se raceste motorul?
Daca ar fi sa invinuim de ceva pe Dacia/Renault ar fi doar faptul ca nu a pus bujii "premium/de luxe" pe o masina ieftina.„Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde
Comment
Comment