If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ma declar mulțumit, am pus 3,6 litri în baie și am verificat nivelul și este aproape de maxim, semn ca nu s-a scurs chiar tot, a stat mașina afara, s-a răcit pana a întrat în service.
De ce nu ai tinut motorul pornit?
Mie la un ITP facut cu un benzinar la o reprezentanta mi-a spus "mecanicul" sa pornesc motorul cand intra la test masina din fata mea. Era o coada de 3-4 masini, undeva prin februarie.
Da, exact acelea sunt bujiile mele, schimbate la revizie, nu dădeau semne de oboseala dar daca scrie ca trebuiesc schimbate e mai bine asa
Razvan, oare bujiile mele sunt mai afumate deoarece aveam 55000 km cu ele iar tu aveai mai putin, 33000 km?
Sa fie diferenta de 22000 km sau poate am mers mai mulți km urban decât ai mers tu?
Sa fie si acela un factor?
Sunt un pic în dificultate deoarece nu știu cui sa mulțumesc lui aris86 sau lui panselin4….oricum mulțumesc amândurora. Eu am ajuns la 49000 km și după cum văd nu arată foarte rău ale colegului la 55000km. De asemeni observ că sunt NGK. Mă gândesc serios să le cumpăr eu si să merg cu ele la revizie mai ales că prin bunăvoința voastră am acum și codurile necesare. O seară bună !!!.
Eu am schimbat pe cele de la NGK la 32300 km și erau afumate, acu ma gândesc, fiind începător am mers mai aiurea cu mașina sau o fi calitatea benzinei. Cu cele Renault, pot fi mai calde, cum zice colegul mike-5, am alimentat preponderent efix 95, o singura data Petrom 99, o data mol și de vreo 2-3 omv 95. Ideea este ca erau curate bujiile, dar nu prea mai trăgeau în sarcina. Acu am schimbat și uleiul și mașina are vlaga mai multa în ea.
Mai nou observ ca mașina parcă răspunde mai greu uneori la accelerație. Nu totdeauna si deocamdată este foarte puțin sesizabil. Cred ca este de la bujii pe care le voi schimba mai in primăvară. Mai am garanție până în septembrie pe care nu aș vrea să o pierd și tocmai de acea voi apela totuși la serviciile celor de la Dacia. Pozele voastre m-au ajutat mult pentru că pot să-mi fac o idee despre uzura propriilor mele bujii și dacă e cazul să le schimb mai devreme. Menționez că în cartea tehnică se arată că bujiile se schimbă la 60000 de km.
Cartea tehnica la 60000 km, producătorul de bujii la 30000 km și inginerii de la Renault la 25000 km, i-a cum vrei informația, însă nu au cum sa tina 60000 km bujiile clasice.
Se ajusteaza daca chiar era trebuie, da' eu sunt de parere ca la 32 de mii nu e nevoie de ajustare.
Acum, probabil ca nu e un capat de tara suma platita; le ai schimbat, e bine; nu le schimbai, iarasi era bine.
Nu cred ca dacia vorbeste despre bujii cu iridium cand recomanda inlocuirea la 60 de mii; pentru ei nu exista bujii cu iridium pe masinile noi.
Eu am peste 84 de mii cu ele.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
NGK are 0,85 +- 0,05.
Bujiile Renault au 0,9 +-0.05
Daca se mărește GAP-ul forțezi fisele și bobina de inducție, creste consumul, mașina trage mai greu, asta din ce am citit pe net. În fine, fiecare face cum crede.
0,9 are bujii cu iridium.
Last edited by aris86; 10 January 2018, 00:04.
Reason: Automerged Doublepost
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment