Interesul producătorilor auto în ultima perioadă este de a micșora durata de viață a unui autoturism pentru a accelera procesul de schimbare a acestora cât mai repede posibil. De aceea tendința de schimbare a unui auto după perioada de garanție a devenit tot mai accentuată de aceea si intervalul de revizie la perioade cât mai mari nu face decât bine unui producător auto pentru că în perioada de garanție de 3-5 ani este puțin probabil să apară probleme majore dar după aceea pt producător nu mai contează decât să iei alta mașină nouă. De aceea pentru noi ca utilizatori finali ca contează foarte mult să ne administram individual după interesul fiecaruia si de ce avem de gând să facem cu propria mașină dacă urmează să o schimbam mai repede sau să ne bazăm pe ea pe o perioadă mai lungă de timp.
Revizii Logan II
Collapse
X
-
Mi se pare un sfat corect pt 10000km si acei mecanici stiu ei ce știu având în vedere calitatea uleiurilor folosite indiferent că este Dacia oil, Elf sau alta marcă si aici ma refer la uleiuri de calitate medie nu uleiuri premium care au si un preț pe măsură pe care un posesor de Dacia nu cred că este foarte amator să-l plătească. Aici depinde de fiecare în parte ce planuri de viitor are cu propria mașină
Comment
-
Hai ca nu conducem in desert ... desi unii se duc cu Dacia prin "offroad" (drumuri pietruite). Aerul din oras, oricat de prafuit, nu este ca atunci cand mergi pe drumuri neasfaltate.
Chiar si Dacia cere injumatatirea intervalului standard. Daca a fost 20 000, trebuie schimbat la 10 000 daca regimul de lucru este "dur". Ce inseamna acest regim sever, dur?
- Drumuri scurte (sub 10-15 km), mai ales iarna. Deci cine a facut vreo 3000 km iarna, sa ii contabilizeze drept 6000.
- Drumuri bara la bara. Aici nu avem o recomandare. Cat sa conteze o ora de ralanti in trafic in care faci 5 km? Cu o turatie dubla ai fi putut face 50 km, nu 5 km. Nu stiu. Dar daca faci 1000 km pe an in drum de oras aglomerat, ar trebui aplicat un raport de 5-10x pentru a afla echivalentul de regim de lucru normal. Deci 5-10 000 km.
Deci exemplul de mai sus ar putea arata ca dupa 3000 km de drumuri mai scurte in iarna plus inca 1000 km de oras aglomerat in restul anului, ar putea insemna aproape 15 000 km de regim normal.
Comment
-
1. nu, computerul te anunta cand te apropii de numarul de Km sau 1 an, nu contabilizeaza nimic.
2. si ce legatura are praful cu uleiul? da, se urdareste filtrul de aer/polen, dar schimbul de ulei pentru ca este praf (parca mergem in Sahara) este un romanism inventat de soferii romani care devin super mecanici.
3. "Mi se pare un sfat corect pt 10000km si acei mecanici stiu ei ce știu având în vedere calitatea uleiurilor folosite indiferent că este Dacia oil, Elf sau alta marcă si aici ma refer la uleiuri de calitate medie nu uleiuri premium care au si un preț pe măsură pe care un posesor de Dacia nu cred că este foarte amator să-l plătească. Aici depinde de fiecare în parte ce planuri de viitor are cu propria mașină" - este interesant cum mecanicii de la reprezentante sunt injurati si denigrati (ca sunt slab pregatiti), dar sunt experti in uleiuri )
Comment
-
Originally posted by oBED View Post1. nu, computerul te anunta cand te apropii de numarul de Km sau 1 an, nu contabilizeaza nimic.
Originally posted by Maskatu View PostIn perioada de garantie nu prea ai cum sa pui alt ulei inafara de dacia oil. Doar sa il scoti dupa revizie si sa pui tu ce ulei vrei, pe neveu... dar mi s-ar parea cam ciudat sa faci asta...Last edited by DannyMC; 7 May 2019, 09:42.
Comment
-
Daca nu spui nimic ei iti vor pune uleiul cel mai ieftin, probabil 10W40. Pe mine m-au intrebat o data cand le-am cerut 5w40: "Dar stiti ca asta e mai scump, da?" Nu trebuie neaparat sa vii tu cu uleiul, desi se poate si asta in functie de reprezentanta.
Atata timp cat ce ai cerut sau adus este conform fisei de intretinere nu au motiv sa te refuze.Last edited by DannyMC; 7 May 2019, 09:52.
Comment
-
O sa tin cont de asta insa eu unul am reviziile incluse 5 ani. Nu stiu daca vor pune altceva sau este posibil sa ma puna sa platesc diferenta de la uleiul mai ieftin la cel mai scump.
Chiar si asa mi se pare aiurea sa iti puna in motor alt ulei decat cel scris in carte. Pai le dau cu manualul in cap ! Daca acolo scrie ca trebuie mere pui mere nu pere...
Comment
-
Originally posted by t0rquemada View PostDin carnetul de garanție:
CONDITII PARTICULARE DE UTILIZARE
DACIA impune adaptarea frecvenței de înlocuire a anumitor piese sau fluide inlluențate de condiții particulare de utilizare.
Lista condițiilor particulare de utilizare și noi frecvențe asociate (Frecvența se înțelege ,,la primul din cele doua termene atinse").
- Autovehiculul este utilizat cel puțin 50% din timp la ralanti (exemplu: din aproape în aproape permanent, fără oprire motor). *1
- Cel puțin 50% din trasee sunt efectuate cu o viteza medie mai mica de 30 km/h (utilizare în majoritate urbana, taxi, școala auto, autovehicule de livrare...). *1
- Cel puțin 30% din kilometri sunt parcurși tractand o remorca sau o rulota cu o greutate mai mare de 500 kg (condiție exclusiv pentru autovehiculele particulare) *1
- Autovehiculul este utilizat într-un mediu cu praf ( șantier, mai mult de 1 000 km/an de pista...).
Împărţiţi la 2 frecvenţa kilometrică recomandată în condiţii normale de utilizare, adică 20000KM /2
*1 Condiții particulare detectate de OCS (Oil Control System)
- Likes 1
Comment
-
la reprezentanta MIDA din Miercurea Ciuc mi-au facut baietii prima revizie, la 11500km, in ianuarie, doar ca au uitat sa umble la calculatorul masinii, ieri am fost sa scoata afisul de service, am 15000km de atunci, a costat 570lei, mi-au inlocuit airbag-ul prin garantie, 0,9 TCE SL Plus, 2018 iunie
Comment
-
Comment