If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Am scris ca poate alege 5w-30 avand norma RN0710 si Acea A3/B4 , n-am pomenit de amestec intre marci/vascozitati/norme de ulei .
PS "un Castrol" m-am referit la marca si norma cu vascozitatea care o ofera in sine , pentru ca se gaseste destul de rar la noi asa ceva ! adica 5w-30 cu A3/B4.
Last edited by prometheus; 18 September 2019, 19:18.
sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
E ok sa schimbi uleiul cu altul de alta marca si specificatii diferite atata timp cat respecta cerintele fabricantului motorului. Chiar daca ramane putin ulei din marca veche, nu se va intampla nimic, nu se vor forma gome sau spume periculoase. Repet, sa il schimbi pe tot prin scurgere sau extragere. Preferabil scurgere. Si schimb filtru.
Nu este ok sa completezi cu alta marca si chiar alta specificatie a aceleiasi marci de ulei decat pe cale de exceptie. Se poate completa doar in cazuri de urgenta, pentru a ajunge la destinatie. Ulterior se schimba tot uleiul cat mai repede. Plus filtrul.
Whether you have questions about motor oil, our involvement in racing, or our business, you can find easy-to-understand answers here.
Pentru cei cu nevroza obsesiv compulsiva, la schimbarea cu alta marca se poate baga un schimb de ulei cu noua marca, rulat cativa kilometri si schimbat din nou uleiul recent introdus cu altul din noua marca. NU este cazul.
Torq este insignifiant acea mica parte care ramane in motor la golirea uleiului folosit , ce este pe cuzineti si prin pasajele de ungere respectiv uleiul ramas prin vilbrochen si pompa de ungere + mai nou acum la Renault , ulei ramas pe lant si patine si acel sistem VVT , ulei care niciodata n-ai cum sa-l scoti complet , decat daca desfaci motorul , vorbim de 150-200 ml maxim ?
Discutam de schimburi de ulei cu norme pe care producatorul le-a notat in carnetul de intretinere pentru respectivul motor.
Fun fact , atunci cand schimb uleiul sa desfac si motorul , sters si de ultima picatura de ulei uzat , asa stiu sigur ca am ulei 100% curat cand fac revizia.
sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
Efectuat a doua revizie(5 ani fara griji).
1. Am fost obligat sa accept ulei 5w40(zic ei) de la butoi. Am solicitat ulei la bidon, la prima revizie nu au fost probleme, acum nu mai vrea RCI. Nu stiu cat de "adevarat" este acel ulei la butoi asa zis elf 5w40.
2. Au refuzat sa faca operatiunea de igienizare aer conditionat desi apare in fisa de revizie. Motivul: nu apare la noi in calculator dom-le...
Am sunat la Vocea clientului am sesizat problema... dupa 10 min a aparut nea mecanicu cu cele necesare si a "efectuat" in scarba igienizarea. A trebuit sa demonteze noul filtrul de habitaclu asta la insistentele mele(daca nu stiam cum se face igienizarea ma sarea operatia).
A aparut un tip la 3 ace si un pic cu povestea "Sa stiti ca nu a fost cu rea intentie dar a fost o eroare in calculator bla, bla, bla."
JENANT.
Atentie cei cu 5 ani fara griji... a se face foarte bine temele inainte de revizie + programare prin Vc, unde se specifica clar toate operatiile care sunt trecute in fisa de revizie..." calculatoarele" lor au tendinta "sa uite" ce trebuie facut.
Si dupa 2 zile imi trimit mesaj sa le acord nota de la 1 la 10.
Made in Romania by Dacia/Renault.
Asa e C.Mike, majoritatea reprezentantelor procedeaza asa. Si la mine pun DaciaOil nu ELF asa cum e recomandat atat in fisa de intretinere cat si pe MyDacia, macar ambele au aceeasi vascozitate (5W30 DPF). Desigur ca pot proceda asa cum foarte bine a descris gabrieln1960 dar eu sunt multumit de ei, relatia mea cu reprezentanta a fost foarte buna pana acum. Si oricum il schimb la 10k km.
Subscriu la ce au spus colegii mai devreme referitor la schimbarea marcii de ulei. Mai ales valioglu. Am schimbat destule marci de uleiuri iar masinile nu au "sughitat", la o gioarsa, avand pitici pe creier l-am scos chiar dupa vreo 1000 km si am pus apoi acelasi tip.
Dar deh, daca tot dorim sa nu mai avem picatura de ulei vechi atunci putem un motor nou pe masina. Asa suntem absolut siguri de asta.
Si dupa 2 zile imi trimit mesaj sa le acord nota de la 1 la 10.
Made in Romania by Dacia/Renault.
E bine ca iti cer sa ii evaluezi ca poti trimite un feedback. Nu stiu daca neaparat Dacia/Renault e problema aici cat calitatea angajatilor din service-uri (si e aplicabil la aproape toate marcile low-mid-range), lucru mai greu controlabil de catre producator.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Inradevar este utila treaba cu feedback-ul, cu conditia sa fie luat in serios. In cazul de fata scorul a fost solicitat de catre reprezentanta. Am acordat nota 1(raspuns la mesaj) dupa care o tanti de la reprezentanta a sunat sa intrebe de ce acord nota 1. Am explicat motivul.... ea a zis ca intelege... bla bla bla. Dupa vreo 2 zile primesc exact acelasi mesaj...sa acord nota, cea ce ma face sa cred ca acea tanti a sters frumusel raspunsul meu si orice urma a interactiunii cu mine iar o alta persoana a vazut ca am efectuat vizita in reprezentanta si a solicitat feedback.(zic si eu, cam dubios nu?)
Dacia ar trebui sa ia masuri deoarece stiu de aceste nereguli, oameni suna la VC pentru sesizari ca si in cazul de fata.
Efectul insa este 0. Trist. Traim in Romania si aste ne mananca toti nervii, banii si timpul.
Mie la toate reviziile (3 la număr) mi-au pus Dacia oil 5w30 ,așa scrie și in fișa tehnică( nu am cerut alt ulei,nu sunt mai catolic decât Papa). Având mașină cu turbosuflanta 5w30 e cel mai potrivit și asta am constatat citind foarte mult despre uleiuri auto. Cat despre relația mea cu dealerul/service auto ,sunt foarte mulțumit de cum am fost tratat și primit de ei. O zi plăcută.
Din ceea ce stiu, nici concesionarii si nici VC nu te suna pentru chestionare in privinta satisfacerii cerintelor clientului. Aceasta activitate este desfasurata de o firma specializata, complet independenta si care are contract cu grupul Renault tocmai pentru ca evaluarea sa fie cat mai obiectiva posibil. Pe de alta parte insa, este posibil ca anumiti concesionari sa aiba si o procedura proprie pentru culegerea de informatii in vederea unui evaluari interne.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment