If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
E foarte simplu, 5 ani fără griji, 100000km:
5 revizii la 1an/20000km = un cost
3 revizii la 1an/30000km = un cost mai mic + că a4a revizie(distribuție,accesorii schimb antigel și lichid de frână) e la client
Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Mda nu ma mai mira nimic la Dacia. Eu am la filtrul de aer si cel de polen, sa se schimbe la 2 ani, nu anual... aceeasi masina, acelasi motor, dar avem recomandari diferite de servisare.
Eu am luat masina la sfarsitul anului trecut. Probabil au schimbat intretinerea, incepand cu anul acesta. Trist
Oricum, filtrul de aer de la motor era aproape ca nou, dar cel de polen era cam murdar si plin de frunze.
Cand faci revizia, poti sa le spui sa-ti schimbe doar filtrul de polen, dar probabil platesti sau poate uita si ti-l schimba gratis )
@torque: Intr-adevar dar chiar si asa tot sunt platite.. puteau sa includa un cost mai mare care sa cuprinda o servisare corecta, nu facuta "dupa bani".
@djionut: O sa vad la anul ce schimba dar sunt sigur ca nu vor schimba filtrul de aer si polen (ca asa zice in fisa de intretinere) si va trebui sa la platesc extra la pretul ala super mega dragut de reprezentanta...
E foarte simplu, 5 ani fără griji, 100000km:
5 revizii la 1an/20000km = un cost 3 revizii la 1an/30000km = un cost mai mic + că a4a revizie(distribuție,accesorii schimb antigel și lichid de frână) e la client
Am dat like pentru ideea reducerilor de costuri. Totusi, sa fim putin mai atenti. Cu 3 revizii la 30000km ar fi OK, dar cu 3 revizii la 1an da cu virgula la 5 ani.
Apoi asta nu implica ce se face la revizie (timp sau km). De exemplu la 0.9TCe inlocuire curea de accesorii si galeti se poate face tot la 4ani/60000km, inlocuire bujii tot la 60000km, inlocuire lichid de frana si racire la 4ani/120000km. Daca Dacia nu le-a schimbat si pe astea atunci sunt incluse in cei "5 ani fara griji" (in limita de 5ani, iar ultimele doua daca nu se depaseste nr de km). Daca le-au schimbat e spre rusinea lor. Logic, nu? Aritmetica e grea, iar un lucru nu implica celalalt fara alte detalii (date suplimentare).
Cu filtrele ar fi alta discutie. Colegul Maskatu s-a exprimat cred ca putin confuz: "Referitor la revizie, cum de ti-au schimbat filtrul de aer si habitaclu? La mine in fisa de intretinere la 0.9 scrie ca se inlocuieste O DATA la 2 revizii.... tot 5 ani fara griji am si eu" si apoi "Eu am la filtrul de aer si cel de polen, sa se schimbe la 2 ani, nu anual".
Daca ar atasa o captura dupa fisa lui de intretinere lucrurile s-ar lamuri, inclusiv cu revizia aia costisitoare sau chiar si uleiul.
Oricum ar fi bine sa le schimbe in devans macar filtrele (o poate face chiar el). Eu am facut reviziile la 6-7 luni si mai ales 10-15000km (nu am anii "fara griji"). La primele au fost acceptabile dar la ultima m-am ingrozit ce am vazut.
@torque: Intr-adevar dar chiar si asa tot sunt platite.. puteau sa includa un cost mai mare care sa cuprinda o servisare corecta, nu facuta "dupa bani".
@djionut: O sa vad la anul ce schimba dar sunt sigur ca nu vor schimba filtrul de aer si polen (ca asa zice in fisa de intretinere) si va trebui sa la platesc extra la pretul ala super mega dragut de reprezentanta...
De ce sa le cumperi la pret de reprezentanta?
De ce sa le platesti manopera pentru schimbare cand ambele filtre se schimba in regie proprie foarte usor?
Daca ti-au dat cu flit, ce te retine sa procedezi si tu la fel?
@torque: Intr-adevar dar chiar si asa tot sunt platite.. puteau sa includa un cost mai mare care sa cuprinda o servisare corecta, nu facuta "dupa bani".
Adica un cost mai mare la un serviciu deja scump si facut prost?!
Mai bine renunt la service de reprezentanta ....
Astazi am schimbat discurile si placutele la al meu logan 1.5 dci, dupa ce incepusera sa scartaie destul de rau, de precizat ca placutele erau in parametri. S-au mai curatat si gresat sabotii. Discurile prezentau uzura destul de mare la 80600 de km ... costul total a fost de 750 lei service Daperom Pitesti.
Scartaitul nu e semn de defectiune sau uzura a franelor. Discurile si placutele se masoara, asa se determina uzura.
Daca placutele nu mai au material de frictiune se aude un harjait puternic de metal pe metal. Dar nu trebuie sa ajungi acolo.
Discurile si placutele noi au fost de origine?
Am mai auzit la cineva ca se uzeaza discurile mai mult decat placutele pt ca sunt ecologice. Dar el zicea ca ar trebui sa intre in garantie uzura discurilor pt ca doar placutele sunt consumabile. Asa e?
5ani fără griji a fost pe 5ani sau 100000km doar cu 20000km/1an cu interval mărit nu am dat de/găsit pe nimeni, dacă are cineva asa ceva e rugat să posteze fisa de întreținere (preferabil curătață de date personale)
Momentan garanția e de 3ani sau 100000km, cu interval mărit de revizie 30000km/1an, așa că asta râmăne în picioare : 3 revizii la 1an/30000km = un cost mai mic + că a4a revizie(distribuție,accesorii schimb antigel și lichid de frână) e la client
- poți avea un client ce face sub 6000km pe an și el se va incadra perfect - poți avea client taxi care face 10000km în 2 luni și asta poate intră la km pe revizia 4 pe banii lui, dar oricum fiind taxi nu vine în reprezentanță
Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Si eu am spus ca fisa de intretinere a colegului Maskatu ar lamuri totul.
Insa stimate coleg, frumoasa incercarea de pastra aparenta celor 99.9%. Va rog recititi cu atentie postul postul #5416, discutia anteriora si apoi postul meu #5419.
"E foarte simplu, 5 ani fără griji, 100000km:
5 revizii la 1an/20000km = un cost
3 revizii la 1an/30000km = un cost mai mic + că a4a revizie(distribuție,accesorii schimb antigel și lichid de frână) e la client"
nu prea seamana cu postul dumneavoastra #5425 "intors ca la Ploiesti" dar tot cu lacune.
Merele nu sunt pere. Una este 5 ani fara griji (despre care se discuta si la care faceati si dumneavoastra referire) si alta garantia standard.
Admirabila dumneavoastra logica sufera oricum. Conform fisei de intretinere "Intervalul de schimb este determinat de prima limita atinsa (kilometrii sau ani)" si cu inca o precizare "in conditii normale de utilizare" (atasat un astfel de fisier).
Da, stimate coleg, dar poate unii au detinut masini inainte ca dumeavoastra sa va fi nascut. Asa si Decebal a avut Dacia inaintea altora. Chiar nu vad legatura in afirmatii.
5ani fără griji a fost pe 5ani sau 100000km doar cu 20000km/1an cu interval mărit nu am dat de/găsit pe nimeni, dacă are cineva asa ceva e rugat să posteze fisa de întreținere (preferabil curătață de date personale)
Momentan garanția e de 3ani sau 100000km, cu interval mărit de revizie 30000km/1an, așa că asta râmăne în picioare : 3 revizii la 1an/30000km = un cost mai mic + că a4a revizie(distribuție,accesorii schimb antigel și lichid de frână) e la client
- poți avea un client ce face sub 6000km pe an și el se va incadra perfect - poți avea client taxi care face 10000km în 2 luni și asta poate intră la km pe revizia 4 pe banii lui, dar oricum fiind taxi nu vine în reprezentanță
Costul reviziilor in cadrul programului 5 ani fara griji sunt suportate de catre Dacia. In cadrul garantiei standard (si a celor extinse) costurile reviziilor sunt suportate de catre client.
Afirmatia ” 3 revizii la 1an/30000km = un cost mai mic + că a4a revizie(distribuție,accesorii schimb antigel și lichid de frână) e la client”nu ramane in picioare pentru ambele cazuri. In primul rand antigelul si lichidul de frana se pot schimba si la 120000km (revizia a6a) daca acestia se parcurg in mai putin de 4 ani. Apoi daca clientul nu are cei 5 ani fara griji oricum va plati aceste revizii ca toate celelalte. Daca are cei 5 ani fara griji atunci distribuitia era inclusa in aceasta (4ani/60000km) iar lichidele doar daca nu se depasea nr de km (4ani/120000km).
”poți avea un client ce face sub 6000km pe an și el se va incadra perfect”. Da poate face 59000 km intr-un an. La ce se va incadra perfect?
” poți avea client taxi care face 10000km în 2 luni și asta poate intră la km pe revizia 4 pe banii lui, dar oricum fiind taxi nu vine în reprezentanță”. Pana la revizia asta pe ce bani a facut celelalte revizii in cele doua luni? Apoi la 100000km ar fi trebuit sa schimbe deja distributia. De unde regula ca la masinile de taxi nu se fac oricum reviziile in reprezentanta. Eu la ultima revizie am avut inaintea mea un taximetrist ce efectua revizia in reprezentanta si era cunoscut de toti cei de acolo. Apoi sunt multi posesori de masini, nu taximetristi, care au facut reviziile in afara reprezentantelor renuntand la garantie.
Si ei bine, unii(ca mine) mai invata lucruri utile si interesante si de la altii care au achizitionat prima Dacie doar de cateva luni (sau nici macar nu poseda aceasta marca) dar pot avea o experienta vasta.
Apoi cand te crezi perfect (99.9%) numarul greselilor creste. Si e tare greu sa admiti asta.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment