Revizii Logan II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by LeppeRMessiaH View Post
    1.0SCe, revizie 2 ani - 19000Km
    434 lei la Bras in Iasi. Am inteles ca Renault nu mai lucreaza cu Total pentru Elf si acum au parteneriat cu cei de la Castrol asa ca am schimbat vechiul Evolution RN-TECH 5W40 cu GTX RN-SPEC 5W-40 RN 710.
    Elf 5W40 SXR nu era bun?

    Comment


    • RN-TECH era mai nou decat SXR, cred ca urma sa-l inlocuiasca. Oricum nu mai aveau in service decat astea recomandate Renault, Dacia si Castrol.

      Comment


      • Mai nou inseamna mai bun ? De obicei mai nou inseamna mai ecologic adica mai PROST

        Comment


        • Oare cand va ajunge Dacia la un ulei stas, folosit in toate reprezentantele pentru 0.9 TCE? Vad ca de la dealer la dealer se pune ba dacia oil, ba castrol, ba elf.

          Comment


          • Dacia Oil nu cred ca exista 5W40, Elf doar ce mai este in stoc.

            Originally posted by george.sce View Post
            Mai nou inseamna mai bun ? De obicei mai nou inseamna mai ecologic adica mai PROST
            Conform fiselor de specificatii parca avea proprietati mai bune.

            Comment


            • Atata timp cat se respecta norma si vascozitatea e ok. ca unii producatori au o calitate mai buna ca altii, e altceva. Reprezentantele sunt companii private care au contract cu Renault romania, si au contracte cu diferiti furnizori de piese/consumabile. In cele mai multe reprezentante lucreaza tot felul de Dorei (si pe vanzari si in service), de multe ori pe un rahat de salariu (direct proportional cu competenta). De multe ori, uleiul este luat la butoi, la un pret de nimic, si bagat adaos comercial la greu.

              p.s. Consilier de vanzari de la reprezentanta Dacia din Bv, avea comision de 40 (patruzeci) de lei pentru unitate vanduta ) ... nu aveau electrician auto, chemau un independent daca aveau probleme mai nasoale.

              Citeste cartea, fisa de intretinere si lasa-i pe "experti".

              Comment


              • Originally posted by Gil26 View Post
                Da, cred ca orice frana costa (mai ales cele inutile si relative).


                Poti detalia te rog?
                Cum imi dau seama cand franez inutil, dar mai ales cand franez relativ.



                "ana pauker si cu dej au bagat spaima-n burgheji".

                Comment


                • La 1,2 am schimbat plăcuÈ›ele de fabrică la 50k, următorul set la 35k È™i ultimul la 24k, deÈ™i aveau uzura cam 50%, însă discurile aveau 9mm È™i frâna avea deficienÈ›e mai ales pe căldură. Am cumpărat discuri si plăcute de origine. Discurile au È›inut 109k.

                  Comment


                  • @ gogeala, poate nici nu ar trebui sa raspund (este si putin offtopic) desi ma "rogi" sa detaliez.
                    Unii isi "dau seama" altii nu, unii schimba placutele de frana dupa 20000km (complet uzate, si culmea majoritatea parcursi extraurban) altii dupa 50000km (parcursi 82% in Bucuresti: vezi colegul Suiram16 postul#5779, raspunsul la intrebarea ta il poti gasi si aici).
                    Franezi inutil si cand accelerezi inutil (dar nu numai), sunt destule exemple din trafic: accelerat tare si dupa cativa zeci de metri franat puternic. Franezi inutil si ori de cate ori ignori legile naturii (si mai ales ales principiile dinamicii).
                    Timpul si distanta implicit viteza sunt relative, in consecinta si franarile raportate la ele sunt relative si interpretabile (daca sunt sau nu necesare). La fel ca multe altele (functie de ce referinte ne alegem si cum "vedem" lucrurile). Aici ar fi si exemplul precedent cu uzura placutelor (cat "s-au uzat" sau cat mai "ramane", 3/4 sau 1/4, de aici si putina confuzie), desi definitia uzurii este destul de clara.
                    Dar toate astea sunt subiective, depind de perceptia\intelegerea fiecaruia (cum\daca isi dau sau nu "seama") si fiecare foloseste cum stie\doreste "bunul din dotare". Apoi unora le pasa altora nu. Si cel care franeaza inutil\relativ are si el "dreptatea" lui (si bineinteles "argumentele" sale): a franat pentru ca "a trebuit" sa franeze. Insa rezultatele "se simt" la revizii si\sau in schimbul de piese (implicit "la buzunar"), unii tin cont de asta altii nu.

                    @ aris86, multumim pentru detalii, sunt utile. Se confirma ca piesele de fabrica sunt mai "longevive". Intervalul de schimb depinde pe langa modul de utilizare si de calitatea pieselor si\sau interdependentele uzurilor. Si eu cam tot asa procedez, cu sistemele de siguranta (franare, directie, etc.) nu ma joc, prefer sa schimb preventiv. Iar cand va trebui sa schimb discurile (sper cel putin pe la acelasi numar de km ) voi pune si placute noi.
                    Last edited by Gil26; 24 July 2020, 04:43.

                    Comment


                    • Placutele noi cu discuri asemenea, se pupă de minune, de aici si numarul mare de km efectuaÈ›i, la următorul schimb de plăcuÈ›e, discurile au o oarecare uzura=>km mai putini. Referitor la franat , sunt persoane care calca frana toata coborarea, nu li se sting stopurile pe frana , altii franeaza agresiv, in curbe uÈ™oare,unde nu ar trebui nici piscata, altii accelerează pana in "dosul" tau apoi rup frana, fiecare cum ii pofteÈ™te inima-taie capul, nu mai vorbim de "rupt aderenta" la semafor. Am un coleg care, de noua, nu a sărit de 10k cu ele, am mers odată cu el È™i cred că i-am făcut gaura in planÈ™eul pedalier.
                      DA , frana costa ! Condusul anticipând ce e in fata, evitând bruscarile , reduce uzura, scade consumul de carburant si implicit, lungeste viata masinii. Acum , fiecare ce își dorește, numai drumuri bune sa aveti!

                      Comment


                      • Originally posted by Gil26 View Post
                        @ gogeala, poate nici nu ar trebui sa raspund (este si putin offtopic) desi ma "rogi" sa detaliez.
                        Unii isi "dau seama" altii nu, unii schimba placutele de frana dupa 20000km (complet uzate, si culmea majoritatea parcursi extraurban) altii dupa 50000km (parcursi 82% in Bucuresti: vezi colegul Suiram16 postul#5779, raspunsul la intrebarea ta il poti gasi si aici).
                        Franezi inutil si cand accelerezi inutil (dar nu numai), sunt destule exemple din trafic: accelerat tare si dupa cativa zeci de metri franat puternic. Franezi inutil si ori de cate ori ignori legile naturii (si mai ales ales principiile dinamicii).
                        Timpul si distanta implicit viteza sunt relative, in consecinta si franarile raportate la ele sunt relative si interpretabile (daca sunt sau nu necesare). La fel ca multe altele (functie de ce referinte ne alegem si cum "vedem" lucrurile). Aici ar fi si exemplul precedent cu uzura placutelor (cat "s-au uzat" sau cat mai "ramane", 3/4 sau 1/4, de aici si putina confuzie), desi definitia uzurii este destul de clara.
                        Dar toate astea sunt subiective, depind de perceptia\intelegerea fiecaruia (cum\daca isi dau sau nu "seama") si fiecare foloseste cum stie\doreste "bunul din dotare". Apoi unora le pasa altora nu. Si cel care franeaza inutil\relativ are si el "dreptatea" lui (si bineinteles "argumentele" sale): a franat pentru ca "a trebuit" sa franeze. Insa rezultatele "se simt" la revizii si\sau in schimbul de piese (implicit "la buzunar"), unii tin cont de asta altii nu.

                        Apa de ploaie...torentiala.
                        Nu pot dacat sa ma inclin.

                        Marturisesc ca mi se-ntampla des sa conduc pe autostrada si sa franez din cand in cand, sa verific frana, credeam ca atunci franez inutil. Insa cu franarea relativa mi-ai mutat capu, recunosc ca nu-mi dau seama nici mort cand o fac.
                        Altfel cred ca oricui ii pasa de banii lui, dar de aici si pana la a contabiliza intensitatea/utilitatea franarilor, accelerarilor sau a altor "apucaturi" cand conduci, pentru a reduce costurile, e "patologie" in opinia mea.


                        "ana pauker si cu dej au bagat spaima-n burgheji".

                        Comment


                        • Lasa draga coleg " gogeala" , nu dispera . Nu esti singurul care are probleme de intelegere . Cred ca trebuie sa facem cursuri speciale de SEMANTICA pentru a pricepe sensurile "absconse" ale unor anumite postari pline de "subtilitati " tehnice . Trebuie sa fim foarte iuti de minte sa razbim printre atatea : slash \ slash , \ slash , iarasi \ slash si tot asa mai departe ...

                          Comment


                          • @ gogeala ,franele inutile ar putea fi ploaia torentiala iar cele relative ploile marunte si dese (discutabile si nu tot timpul necesare).
                            Din tot ce am citit pe aici dar si pe alte forumuri nimeni nu a "contabilizat" pana acum toate astea, nu stiu cum si de unde ai "concluzionat" tu asta. Cred ca e mult mai simplu: se poate vedea cat de des se schimba piesele sau cand se alimenteaza cu carburant. Respect opinia ta insa nu consider "patologic" a evita sa franaezi sau sa accelerezi aiurea si fara nici un folos.
                            Si sper sa nu "verifici" frana pe autostrada in fata masinii mele. Stiu, toti se "jura" ca...nu fac asta, dar am evitat la limita destule accicdente din cauza unor "situatii" similare.
                            In 32 de ani de cand am permisul de conducere am avut diferite marci de masini, am schimbat destule placute si discuri, mi-am format o umila parere corecta sau nu (caz in care daca se aduc argumente sunt dispus si bucuros sa invat lucruri noi de la oricine).
                            Nu contabilizez nimic, nu conduc nici prea "batraneste" nici prea agresiv, franez si accelerez cand\cum am nevoie (evit insa atat cat pot ambele inutile), schimb piesele atunci cand este necesar, nu conduc la consum (multi colegi obtin consumuri mult mai bune). Dar nici nu imi bat joc aiurea de masina si de bani, si consider (la fel ca majoritatea posesorilor) masina drept o cheltuiala necesara. Nimic "abscons".

                            Fiecare insa poate intelege (cu sau fara slash, vezi si celelalte opinii si posturi ale colegilor) si proceda asa cum doreste, sper ca macar atat sa poti sa "iti dai seama", oricum tu stii mai bine ce si cum.
                            Bineinteles ca respect si opinia celui care a numarat actionarile actuatoarelor Easy-R (subtilitati tehnice) si tot cu virgula (semantica) a fost rezultatul.

                            Drumuri bune sa aveti, plus schimb cat mai rar de placute frana si discuri (la unii nici astea nu "prind" 50-60k km).
                            Last edited by Gil26; 24 July 2020, 13:26.

                            Comment


                            • " sper ca macar atat sa poti sa "iti dai seama", - te incurajeaza colegul de mai sus . Eu am citit parte din postarile tale "gogeala" si-mi dau seama ca stii multe . mult mai multe decat sunt dispusi unii colegi sa accepte . De ... numai "cei alesi " vad virgule si acolo unde nu exista .

                              Comment


                              • Desigur ca se poate citi (sau cita) si in continuare "oricum tu stii mai bine ce si cum" adica cam tot "si-mi dau seama ca stii multe ".
                                Iar "virgula" (sau "concluzia") a fost evidenta pentru toti tinand cont de hilaritatea "demonstratiei".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google