Revizii Logan II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cu uleiul de cutie am avut si eu oarecare experiente la Fabia. Am schimbat uleiul din cutie de vreo doua ori, nu-mi placea cum merge, am pus nume grele, conform standardelor recomandate de producator, situatia nu s-a imbunatatit. Am insistat cu schimbarea uleiului si pana la urma am luat de la Ravenol un ulei de cutie care indeplinea toate cerintele si era recomandat pentru tipul de cutie. Uleiul era foarte vascos, avea consitenta mierii de albine, balciu dracu a fost pana am reusit sa-l indes in cutie, cred ca a durat cel putin o ora cu tot felul de improvizatii, insa vreau sa spun ca sunt foarte multumit de cum merge acum cutia, este foarte precisa, nu agata, nu face zgomot. M-am temut ca iarna uleiul fiind foarte vascos o sa faca probleme, nici vorba, merge foarte bine iarna sau vara. Insa prefer o masina noua cu garantie, reviziile la reprezentanta, decat sa-mi bat capul cu tot felul de nebunii. Vreau doar sa conduc masina nu sa ajung expert in motoare, uleiuri, etc.

    Comment


    • Originally posted by prometheus View Post
      Fanez in legatura cu postul "5922" - Orice lichid se deterioreaza in timp, eu iti recomand sa le schimbi pe toate, inclusiv cel din cutie. La servodirectie, fiind Euro 6 cel mai probabil este GEPDA, adica electrica si n-ai treaba cu schimb de ulei. Care-ti zice ca uleiul din cutie nu se schimba ca se strica cutia sau ca uleiul este "pe viata", vrajeli, am la activ peste 5 schimburi de ulei in cutie si merge de n-are treaba !
      Distributia la 44 k eu zic sa o mai lasi, este cureaua de prima echipare si este cea mai buna d.p.v. calitativ, macar pana face 60 k sau 4 ani(daca atat este si la tine in carte).
      Nu a zis nimeni ca nu poti schimba uleiul din cutie ca se strica cutia. Poti sa il schimbi daca vrei. Dar uleiul din cutie nu e supus uzurii ca cel de motor, nu se incalzeste, nu se arde, nu are impuritati si nu se polueaza cu benzina sau alte gaze. Dacia nu recomanda schimbarea, dar evident ca il poti schimba. Schimbul nu strica cutia, dar trebuie respectate specificatiile.
      Atentie GEBDA e electrohidraulica, deci e cu ulei si se poate schimba.
      Sunt evident de acord cu tine in ceea ce priveste cureaua. Cat spune Dacia merge sigur, dar nu mai mult.

      Comment


      • Am avut in familie o mica "flota" 4 loganuri si 2 solenza, utilizate in regim de taxi (primul model), toate vandute la peste 350k de km, cu uleiul din cutia de viteze din fabrica, nu au avut nici o problema la cutie. Schimbarea uleiului nu face rau, dar din pct meu de vedere sunt bani aruncati pe geam.

        Comment


        • Salut,

          Urmeaza sa fac si eu revizia la masina.In acest moment,masina are 4 ani si 30.000 de km.As vrea sa schimb Ulei,filtre,bujii si sa curete clapeta de acceleratie.
          Uleiul care a fost bagat in motor pana acum a fost 5w40,Elf si Dacia oil,dar am tot citit ca la alti posesori s-a bagat 5w30...
          De distributie inca nu m-am atins,dar as vrea sa o schimb in primavara - vara,iar franele le voi verifica la acest schimb de ulei.
          E ok 5w40?Cu distributia e ok daca mai astept putin?

          Multumesc

          Comment


          • Pana la urma cum e mai bine?Sa se schimbe lichidul de frana si lichidul de racire la 4 ani?Sau asta e doar o vrajeala pentru a lua reprezentantele ceva bani?Eu unul chiar nu le vad rostul sa l inlocuiesti la 4 ani...poate imi explica si mie cineva mai priceput de ce sa schimb aceste lichide.Multumesc!

            Comment


            • normal ca trebuiesc schimbate, 4 ani este un termen corect, daca nu faci km. Atat lichidul de frana cat si cel de racire isi pierd din proprietati (cel mai usor se poate observa urmarind culoarea lor). Poti merge linistit la alt service in care ai incredere, nu neaparat la reprezentanta.

              Comment


              • Lichidul de frana trebuie schimbat, nu e niciun moft sau vrajeala, tine de siguranta circulatiei. Isi pierde calitatile pentru care a fost creat, gandeste ca este supus la temperaturi destul de mari, poate face condens, depuneri de reziduri in cilindrii pistonaselor. Din cauza degradarii lichidului si a condensului pot sa-ti rugineasca pistonasele, se poate face un guler de rugina, cavitatii sau exfolieri si risti ca pistonasele sa nu mai revina in pozitia normala, sa ramana blocate placutele pe disc sau sa nu preseze suficient pentru franare. Lichidul poate parea destul de curat in vasul de completare insa pe conducte nu mai e chiar atat de curat, e chiar negru. Daca producatorul recomanda schimbarea la un anumit interval el chiar trebuie schimbat. Daca schimbarea lichidului de racire tine de buna functionare a motorului, lichidul de frana tine de siguranta circulatiei si de viata. Daca vrei sa schimbi lichidul de racire sa o faci numai la reprezentanta, schimbarea lui se face cu aparatura speciala. Sa nu mergi la vreun mecanic de ocazie care iti spune ca-l scoate cu seringa.

                Comment


                • Cu scuzele de rigoare, dar nu cred ca se intampla nimic ,daca nu le inlocuiesti, depinde într-adevăr de cati km faci si de cat de mult dorești să ti masina. La cea veche, luată tot de noua, am facut 110 000 km, în 11 ani și nu am schimbat (doar mici completari) nici un lichid , în tot acest timp, fără probleme . Masina a functionat perfect si inca mai functioneaza la noul proprietar cu ,care tin legatura. Nu îndemn pe nimeni sa ma urmeze, fiecare cum consideră, ca sa fii cu conștiința impacata, culoarea oricum se schimba, la 2 ani ,din verde , acum e galben.

                  Comment


                  • ugabrielu, in mare parte ai dreptate, dar cred ca le incurci un pic. Cred ca vrei sa zici ca pe lichidul de frana il scoate cu seringa...
                    Lichidul de frana se schimba pentru ca este hidrofob. Adica absoarbe apa, iar daca procentul de apa devine prea mare, se poate vaporiza la franari intense, adica devine gaz. Gazul e comprimabil fata de fluid si ramai fara frane. Plus ca poate coroda instalatia.
                    ​​​​​​Se poate masura procentul de apa din lichidul de frana.
                    Schimbarea e foarte usoara, se poate face inclusiv prin metoda gravitationala. Adica dai drumul la un aerisitor pe care ai pus un furtunas ca sa curga lichidul intr-un borcan. Vei observa ca lichidul curge singur, inclusiv din vasul de la pedala. Cand s-a dus aproape complet incepi sa pui din bidonasul nou si niciodata desfacut de lichid Dot4. Ulterior lasi sa curga si pe la celelalte aerisitoare cate un pic si ai rezolvat. Procentul de lichid proaspat va fi mare, iar cel de apa va fi aproape 0.
                    La antigel se schimba in mod normal la 4 ani cand faci distributia sau mai repede daca schimbi distributia mai repede. Acum, daca schimbi distributia anual, poti schimba la fel si antigelul. Daca nu il schimbi la patru ani, atunci iei un densimetru de 5 lei si masori la ce temperatura ingheata. Dar un schimb la patru ani eu zic ca nu e mare lucru.

                    Comment


                    • ..si ca o gluma, decat sa schimbam la 4 ani fluidele, nu mai bine schimbam mașinile, ca neamțul?

                      Comment


                      • Originally posted by valioglu View Post
                        Lichidul de frana se schimba pentru ca este hidrofob.
                        *Higroscopic.
                        Era bine daca era hidrofob.

                        Comment


                        • Originally posted by alex1ioan View Post
                          ..si ca o gluma, decat sa schimbam la 4 ani fluidele, nu mai bine schimbam mașinile, ca neamțul?
                          Era bine daca le schimbam la 4 ani!!!Daca aveam si noi salariile la neamt,probabil ca le schimbam si noi la 4 ani....Oricum,multumesc baieti pentru precizari!

                          Comment


                          • Nu vreau sa par ca nu respect indicatiile bine trasate de Dacia, în garantie si dupa, dar cred ca uneori se exagerează, "sa mănâncă si gura lor", ca de... "ie multe" reprezentante. Bine e să faci ca ei si sa fii si convins că e bine asa, altfel, cum spunea un coleg de forum, ajungem sa o tinem in "sufragerie si s-o ștergem cu cârpă recomandată de la reprezentanta".

                            Comment


                            • intr=o carte de intretinere de la o frantuzoaica "psa" aveam interval de schimbare pt lichidul de frina la fiecare 2 ani/60k km (oricare ar fi prima) - am schimbat de 2 ori in 3 ani. la schimbarea "accesoriilor" am schimbat si antigelul; urma sa-i mai schimb o distributie dar am pierdut contactul cu el, cred ca e singurul c1, benzina, cu aproape 300k km care inca mai merge.
                              nu va jucati cu "lichidele" - antigelul e bine sa-l schimbi la 3-4- ani, in functie de conditiile meteo de pe unde stai si o porti mai mult; pe ala de frina il schimb la max. 2 ani, indiferent de ce-mi zice cartea de service, noi avem un regim de exploatare "sever" indiferent de unde ne aflam pe teritoriul tarii.

                              si niste offtopic: cam asa e treaba... eu nu-s in dezacord cu faptul ca "tre` sa manince si gura lor", numai ca daca stai sa citesti toata cartea despre "Garantie" o sa afli a absolut totul e din vina ta (inclusiv deteriorarea/exfolierea/decolorarea vopselei din cauza gainatului zburatoarelor sau a sevei picurate din copaci; in ritmul asta... acusi ajungi sa o speli la reprezentanta - cu detergent omologat de reprezentanta si cu apa omologata de reprezentanta; la pret de reprezentanta, obviously).

                              ps: treaba asta am retinut-o dintr-o carte de garantie de la un "vitara allgrip", acu` vreo 3-4 ani; la logan n-am fost curios, dar cred ca nici ei nu-s departe de trend.

                              Comment


                              • Originally posted by adi90 View Post
                                *Higroscopic.
                                Era bine daca era hidrofob.
                                Ai dreptate, scuze, este higroscopic. Tot caut niste tratamente hidrofobe pentru beton si m-am exprimat gresit. Multumesc pentru corecte.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google