Revizii Logan II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pentru ca peste tot exista un Gica Contra, ma bag si eu in seama cu "realizarile mele marete". Una ar fi trecerea uleiului de motor, de la nivel high la nivel low. Dupa ce a mers golanul aproape 20.000 km cu 3 schimburi de ravenol 5w40, i-am facut o surpriza si i-am bagat un cocktail de 2 litri 5w40 si 2 litri 5w30 din cel maI ieftin ulei, gasit la Auchan Sv. Pe la 60 ron 4 litri. Am parcurs aproximativ 1000 km, deocamdata nu-s probleme, vedem pana cand tine minunea. La primul semn de alarma, culoare pe joja sau zgomot suspect, jos si inapoi ravenol, am pastrat un stoc de urgenta. Vreau sa verific o idee ce ma chinuie de ceva timp, adica, mai bine schimbat des un ulei slab, decat alergat mult cu un ulei premium. Sunt de parere ca nu e atat de mare diferenta intre calitatea tipurilor de ulei, pe cat de mare e diferenta de pret.
    Iar a doua problema care-mi macina sanatatea, era, cum naiba fac schimbul de ulei servodirectie. La vechiul 1.4, cu pompa pe curea, era simplu, dar acum, la 0.9, cu 90% conducte metalice, foarte complicat. pentru necalificati.
    Rezolvarea am gasit-o langa roata soferului, am desfacut un surub care tine conductele tur/retur ce baga/scot uleiul in/din caseta de directie. A curs cat s-a putut din borcanul pompei electrice, din caseta de directie, am mai tras de cateva ori de roti ca la viraj stanga dreapta si apoi remontat totul inapoi. Cu seringa ma apuca Pastele, asa ca am bagat pentru prima data in "priza" pompa transfer uleiuri luata de la Lidl. Umplut borcanul, tras din nou de roti de cateva ori viraj complet stanga/dreapta. Apoi pus contactul si surpriza, pompa electrica de servodirectie, bazaie doar la miscarea volanului. Deci aerisirea se face mult mai greu ca la 1.4, unde pompa era invartita de curea non-stop, cat timp functiona motorul. Asa ca, dupa punerea contactului, am invartit volanul de vreo 15 ori cursa completa stanga dreapta, pana la limitare. Am uitat sa specific, toate manevrele cu golanul pe butuci, Nu sunt probleme, volanul merge ca si inante, desi am pus ulei de cutie automata, de origine, dacia power steering nu am gasit pe stoc pe la magazine, au zis ca nu aduc pentru ca nu cauta lumea.
    Nu era cazul de facut acest schimb, dupa numai 1 an si 20.000 km, uleiul vechi era ca "lacrima". Dar ce sa-i faci, cand te mananca pielea, te scarpini. Ras-glumit, dar posibil ca unii sa aibe aceeasi pompa electrica de servodirectie de mai multi ani si uleiul "de fabrica". Daca a mai explicat cineva pe aici manevra asta, cer scuze, eu activez pe logan II de anul trecut, nu am citit ce s-a scris pe aici din 2012-2013 si pana in septembrie 2019.
    Attached Files

    Comment


    • alex1ioan , mersi pentru linkuri. Le descoperisem si eu dar mai gasisem inca 2 coduri pt bujii si nu stiam care sunt. Stiam si clipul de pe youtube dar inca mai am 8 luni de garantie si as vrea sa o pastrez in caz ca se intampla ceva pana atunci. Dupa aceea le voi schimba singur, atat bujiile in viitor cat si uleiul, filtrele, este plin youtube-ul de clipuri.

      Originally posted by t0rquemada View Post
      Teoria bujiilor pentru 0,9TCe... lucruri cunoscute din 2014 dar "redescoperite" periodic
      - prima revizie de 4 ani/60000km la 0,9TCe (a se vedea prețul) https://www.loganclub.ro/forum/forum...73#post2173273
      - bujia de 0,9 TCe https://www.loganclub.ro/forum/forum...47#post2175247


      Mersi pentru coduri! Am incercat sa caut de mai multe ori dar nu imi returna niciun rezultat, nu stiu de ce.

      Comment


      • Originally posted by Urs View Post
        ... Apoi pus contactul si surpriza, pompa electrica de servodirectie, bazaie doar la miscarea volanului. Deci aerisirea se face mult mai greu ca la 1.4, unde pompa era invartita de curea non-stop, cat timp functiona motorul...
        Aerisirea se face mult mai ușor e suficient să dispară injecția de pe CAN și GEPDA va merge permanent la punerea contactului, partea proastă - umpli toate
        calculatoarele de erori.

        P.S. Pompa de la Lidl e doar pentru scos ulei, mecanismul de pompa poate face pilitură iar pilitura în ulei e perfectă. Comentarii doar după desfacerea ei.
        P.S.2 Redresorul de la Lidl se poate pune direct pe borne fără deconectare bateriei.
        Last edited by t0rquemada; 13 October 2020, 08:56.
        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

        Comment


        • Mda ...astea nu mai sunt masini, sunt calculatoare...cum faci ceva `gresit` primesti `blue screen`
          Tocmai din cauza asta singurele interventii la masina din partea mea vor fi la lichid racire (completare), lichid spalare parbriz, filtru aer motor habitaclu, completare ulei motor (dupa cum evolueaza nu pare a fi cazul) poate becuri si alte lucruri marunte neinvazive.
          In rest service ...reprezentanta / autorizat....in functie de pret

          Apropo de ulei ...la 10500 km este la nivelul de la revizie.
          Logan 0.9 TCe 2018

          Comment


          • Asta e si scopul, totul la reprezentanta, noroc ca mai sunt oameni de bine , care "sapa", sau care mai da din casa una-alta, bineînțeles, pentru cine doreste sa faca asta...
            Last edited by alex1ioan; 13 October 2020, 12:09.

            Comment


            • Sincer, prefer lucrarile/reviziile la reprezentanta..daca stii cum sa pui problema, iesi destul de bine ca si pret.
              De ex, saptamana trecuta am facut revizia de 3 ani la 1.0 SCE (are putin peste 15.000 km totali).
              La km acestia nu am schimbat bujiile, iar manopera m-a costat aprox 190 ron (revizie si schimb ulei si filtre).
              Piesele (filtru ulei, filtru aer, 4 litri ulei elf 5w40 PLUS minunata saiba) au costat 130 Ron.Ulei au ous cam 3.7 litri, restul l-am gasit pus impreuna cu filtrul de aer, in masina.
              Filtrul de polen nu a intrat in discutie, eu il schimb primavara si, uneori a doua oara toamna tarziu.
              Desigur, in cartea masinii au trecut "piese client", dar asa am facut si la celelalte revizii si acesta nu a fost un impediment cand mi-a fost schimbat catalizatorul (pe garantie).

              Comment


              • La 1.0 sce se pun 3l. Cu 3l eu am nivelul de ulei la maxim.

                Comment


                • Subscriu, e mult 3,7, poate ai vrut sa scri 3,1. Si la manoperă e un pic cam mult, pe semne ca ai pus bine problema,(120 ron ) dar ei te-au taxat asa, " ca pentru dumneavoastra"( spray decapant, crema mâini, dezinfectant etc) În rest e ok, keep walking!
                  Last edited by alex1ioan; 13 October 2020, 22:51.

                  Comment


                  • Mentionez, 120 ron, cu filtru de polen.

                    Comment


                    • Originally posted by vali2008 View Post
                      Sincer, prefer lucrarile/reviziile la reprezentanta..daca stii cum sa pui problema, iesi destul de bine ca si pret.
                      De ex, saptamana trecuta am facut revizia de 3 ani la 1.0 SCE (are putin peste 15.000 km totali).
                      La km acestia nu am schimbat bujiile, iar manopera m-a costat aprox 190 ron (revizie si schimb ulei si filtre).
                      Piesele (filtru ulei, filtru aer, 4 litri ulei elf 5w40 PLUS minunata saiba) au costat 130 Ron.Ulei au ous cam 3.7 litri, restul l-am gasit pus impreuna cu filtrul de aer, in masina.
                      Filtrul de polen nu a intrat in discutie, eu il schimb primavara si, uneori a doua oara toamna tarziu.
                      Desigur, in cartea masinii au trecut "piese client", dar asa am facut si la celelalte revizii si acesta nu a fost un impediment cand mi-a fost schimbat catalizatorul (pe garantie).
                      mai mult de 50 de lei nu trebuie sa fie manopera, 190 e nesimtire pentru o treaba de 30 -40 de minute (asta cu timpul inclus de scurgere a uleiului). Ia verifica un pic nivelul de ulei, pun pariu ca e cu 1 cm peste maxim.

                      Comment


                      • Colegul , cunoaște cel mai bine problema, dragutii de la reprezentanță i-au pus "doar" 1L (un litru) in plus, de ulei, asa din virtutea inerției. Multi dintre noi pornim de la premisa " merg pe mana lor", profesioniști , numai ca mana lor , nu de puține ori, e "moartă ", personal slab calificat sau "prea-calificat" , unii mai periculoși ca altii.

                        Comment


                        • Multumesc pentru atentionari, am verificat (inca o data) si uleiul pe joja e cam la 2 mm sub maxim, se vede ca e ulei nou, iar in bidon sunt cam 400 ml ramasi..am sa mai scot totusi vreo 200 ml, deci concluzia e ca s-a "scurs" putin cand au umplut filtrul de ulei..cred. Totul a durat putin peste ora, cu tot cu resetarea/verificarea pe laptop.
                          Pretul manoperei nu mi se pare exagerat, cuprinde Revizie (165 ron) si demontare-remontare filtru aer (25 ron).
                          Ce am vrut sa subliniez e faptul ca am cerut initial un deviz si mi s-a precizat suma de aprox 680 ron..cu piesele mele (cost 130 ron) plus manopera (190 ron) nu mi se pare un capat de tara.

                          Comment


                          • Vezi ca era pe aci un baiat care facea diagnose clip gratis

                            mergi la el te serveste perfect

                            Comment


                            • Stiu, cunosc persoane foarte pricepute (la care am si apelat cu diverse ocazii cu alte masini), dar o data pe an vreau si o hartie (factura revizie si Buletin de control) stampilata cu toate verificarile..prinde tare bine pe mai tarziu.

                              Comment


                              • ...asta conteaza cel mai mult, tu sa fii multumit, restul, nu mai contează.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google