Pentru ca peste tot exista un Gica Contra, ma bag si eu in seama cu "realizarile mele marete". Una ar fi trecerea uleiului de motor, de la nivel high la nivel low. Dupa ce a mers golanul aproape 20.000 km cu 3 schimburi de ravenol 5w40, i-am facut o surpriza si i-am bagat un cocktail de 2 litri 5w40 si 2 litri 5w30 din cel maI ieftin ulei, gasit la Auchan Sv. Pe la 60 ron 4 litri. Am parcurs aproximativ 1000 km, deocamdata nu-s probleme, vedem pana cand tine minunea. La primul semn de alarma, culoare pe joja sau zgomot suspect, jos si inapoi ravenol, am pastrat un stoc de urgenta. Vreau sa verific o idee ce ma chinuie de ceva timp, adica, mai bine schimbat des un ulei slab, decat alergat mult cu un ulei premium. Sunt de parere ca nu e atat de mare diferenta intre calitatea tipurilor de ulei, pe cat de mare e diferenta de pret.
Iar a doua problema care-mi macina sanatatea, era, cum naiba fac schimbul de ulei servodirectie. La vechiul 1.4, cu pompa pe curea, era simplu, dar acum, la 0.9, cu 90% conducte metalice, foarte complicat. pentru necalificati.
Rezolvarea am gasit-o langa roata soferului, am desfacut un surub care tine conductele tur/retur ce baga/scot uleiul in/din caseta de directie. A curs cat s-a putut din borcanul pompei electrice, din caseta de directie, am mai tras de cateva ori de roti ca la viraj stanga dreapta si apoi remontat totul inapoi. Cu seringa ma apuca Pastele, asa ca am bagat pentru prima data in "priza" pompa transfer uleiuri luata de la Lidl. Umplut borcanul, tras din nou de roti de cateva ori viraj complet stanga/dreapta. Apoi pus contactul si surpriza, pompa electrica de servodirectie, bazaie doar la miscarea volanului. Deci aerisirea se face mult mai greu ca la 1.4, unde pompa era invartita de curea non-stop, cat timp functiona motorul. Asa ca, dupa punerea contactului, am invartit volanul de vreo 15 ori cursa completa stanga dreapta, pana la limitare. Am uitat sa specific, toate manevrele cu golanul pe butuci, Nu sunt probleme, volanul merge ca si inante, desi am pus ulei de cutie automata, de origine, dacia power steering nu am gasit pe stoc pe la magazine, au zis ca nu aduc pentru ca nu cauta lumea.
Nu era cazul de facut acest schimb, dupa numai 1 an si 20.000 km, uleiul vechi era ca "lacrima". Dar ce sa-i faci, cand te mananca pielea, te scarpini. Ras-glumit, dar posibil ca unii sa aibe aceeasi pompa electrica de servodirectie de mai multi ani si uleiul "de fabrica". Daca a mai explicat cineva pe aici manevra asta, cer scuze, eu activez pe logan II de anul trecut, nu am citit ce s-a scris pe aici din 2012-2013 si pana in septembrie 2019.
Iar a doua problema care-mi macina sanatatea, era, cum naiba fac schimbul de ulei servodirectie. La vechiul 1.4, cu pompa pe curea, era simplu, dar acum, la 0.9, cu 90% conducte metalice, foarte complicat. pentru necalificati.
Rezolvarea am gasit-o langa roata soferului, am desfacut un surub care tine conductele tur/retur ce baga/scot uleiul in/din caseta de directie. A curs cat s-a putut din borcanul pompei electrice, din caseta de directie, am mai tras de cateva ori de roti ca la viraj stanga dreapta si apoi remontat totul inapoi. Cu seringa ma apuca Pastele, asa ca am bagat pentru prima data in "priza" pompa transfer uleiuri luata de la Lidl. Umplut borcanul, tras din nou de roti de cateva ori viraj complet stanga/dreapta. Apoi pus contactul si surpriza, pompa electrica de servodirectie, bazaie doar la miscarea volanului. Deci aerisirea se face mult mai greu ca la 1.4, unde pompa era invartita de curea non-stop, cat timp functiona motorul. Asa ca, dupa punerea contactului, am invartit volanul de vreo 15 ori cursa completa stanga dreapta, pana la limitare. Am uitat sa specific, toate manevrele cu golanul pe butuci, Nu sunt probleme, volanul merge ca si inante, desi am pus ulei de cutie automata, de origine, dacia power steering nu am gasit pe stoc pe la magazine, au zis ca nu aduc pentru ca nu cauta lumea.
Nu era cazul de facut acest schimb, dupa numai 1 an si 20.000 km, uleiul vechi era ca "lacrima". Dar ce sa-i faci, cand te mananca pielea, te scarpini. Ras-glumit, dar posibil ca unii sa aibe aceeasi pompa electrica de servodirectie de mai multi ani si uleiul "de fabrica". Daca a mai explicat cineva pe aici manevra asta, cer scuze, eu activez pe logan II de anul trecut, nu am citit ce s-a scris pe aici din 2012-2013 si pana in septembrie 2019.
Comment