Păi tocmai. Nu vreau să iau originale Renault care de fapt sunt produși de X și ei le vând mai ieftine sub sigla lor. Asta am și spus.
Revizii Logan II
Collapse
X
-
4 ani si 4 luni 62k km, placutele de prim montaj au cam 60% uzura, deocamdata mai "duc" bine, multumit de\cu ele, tot cu unele originale le voi schimba, desigur tinand cont si de combinatia placute-discuri, daca ma vor tine cel putin jumatate ca cele OE este OK, me happy
Comment
-
După 3,5 ani, a cedat stergatorul de la șofer, cel de 550 mm, slava Domnului, a ținut, ideea e ca ca doresc sa le schimb pe ambele, dar prețul la cele de origine, mi se pare exagerat 100 ron, e totuși un ștergător. Masina de buget , dar cu prindere dedicata (speciala) echivalentul lor, aftermarket se găsește, rentează?
Comment
-
Stergatorul OEM de Logan II pentru partea stanga se gaseste la Pieseautoarges/Sima la vreo 40 de lei.
Alternativa aftermarket ieftina, Green Kontakt cu prinderi multiple, inclusiv pentru Logan II. Costa vreo 20 de lei dar dupa un an scartaie.Last edited by adi90; 18 November 2021, 13:03.
- Likes 3
Comment
-
Salut,
Stie cineva care sunt diferentele la 0.9 tce intre cele 2013,,,2019 si cele dupa 09.2019?
La primele se recomanda ulei Acea A3/B4 iar la cele Euro6D, dupa 09.2019 Rn17.
Sunt diferente si fizice/comportament/fiabilitate intre ele sau de unde trecerea asta?!Dacia Logan Prestige 1.6 16v - B 21 xxx
- Likes 2
Comment
-
La mașina din dotare am observat că a cam scăzut nivelul la antigel. Încă îl are pe cel original, de acum 3 ani și mă gândeam să-l schimb complet. DIn păcate nu prea știu cum se procedează. O pot face singur sau am nevoie de ceva scule etc. ca să golesc vasul și să înlocuiesc antigelul?
Ar fi prima dată când fac asta. Mulțumesc pentru răspunsuri!
- Likes 2
Comment
-
Conform fisei de intretinere lichidul de racire la masina ta (si a mea din semnatura) se schimba la 4 ani sau 120k km. Si la mine nivelul de antigel a scazut dupa achizitionare, acum vreo 2 ani si in urma cu vreo 3 saptamani cam ”de un deget”(consider normal asta), am completat cu acelasi tip de antigel (diluat 50%), la urmatoarea revizie odata cu distributia il voi schimba si eu pentru ca are deja peste 4 ani, importanta insa este si concentratia (se poate masura cu un tester antigel sau densimetru), voi face asta in reprezentanta, datorita varstei am inceput sa tin mai mult la ”salele” mele insa la alte ”gioarse” am facut-o singur (si cred ca mai bine decat in unele service-uri), ”operatia” in sine este destul de simpla si usor de facut (chiar daca o faci pentru prima oara).
Desigur ca asta depinde de tine dar nu inseamna doar ”ca sa golesc vasul”, in primul rand iti trebuie cam 4.5L (e bine totusi sa ai ceva mai mult) de antigel Glaceol RX type D (cel recomandat de Dacia) diluat 50% cu apa distilata, apoi pe scurt: desfaci furtunul de jos de la radiator (alte masini au si robinet de golire), ar fi bine suflat si cu aer pentru a elimina tot lichidul, umpli\recirculezi cu apa pana cand devine curata, sufli din nou cu aer, remontezi furtunul, foarte important aerisesti instalatia (este cu circuit inchis presurizat) pe la suruburile de aerisire, umpli cu antigel, inchizi aerisirea, umpli pana la preaplin (revarsare), pui capacul vasului de expansiune si pornesti motorul pana cand ventilatorul porneste pentru a doua oara, verifici daca incalzirea este OK, lasi sa se raceasca motorul si verifici ca nivelul de antigel din vasul de expansiune sa fie la maxim (ai un marcaj pe vas de obicei de culoare galbena). Sper ca nu am uitat ceva din graba, dar tutoriale si alte informatii gasesti destule si pe acest forum (sunt colegi care au detaliat mult mai bine asta).
Atasat si cateva capturi din procedura oficiala pentru aceasta operatie, poate te ajuta.
PS: vad ca in semnatura ai 1.5 Dci 120CP, ai facut cumva un tunning?
- Likes 2
Comment
-
Iar pentru ca a venit vorba despre lichidul de racire principalul rol al acestuia este sa asigure o racire corespunzatoare a motorului, dupa ce se schimba (in service sau regie proprie) este bine sa se verifice asta, atasat un grafic cu cateva monitorizari ale temperaturii apa la diferite temperaturi exterioare, se poate observa cand incepe si cand este deschis complet termostatul apoi temperatura de functionare.
Attached Files
- Likes 1
Comment
-
@ gledstone = georgstelsib asa cum am scris ai un ”har” in a intelege si mai ales prezenta totul pe invers decat este in realiate dovada si postul #6393, cel care scrie ”cai verzi pe pereti” fiind si ”palavragiu” dar mai ales ”rautacios” esti chiar tu, lucru evident pentru oricine citeste aceste posturi ale tale, iar toate ”perlele” tale tehnice sunt foarte cunoscute.
De la care robineti se face golirea , in ce ordine , cum se face aerisirea corecta.....
Ca sa te ajut putin atasez si o captura mai clara cu vederea explodata a circitului de racire la 1.5 dCi dar si la 0.9Tce plus aerisirea (daca tot ai mentionat) de la H4B(408) poate ne explici mai bine unde se afla acesti robineti de golire si in ce ordine trebuie deschisi (eventual poti sa pui si niste poze de pe masina ta).
Multumim anticipat.
- Likes 1
Comment
-
Am schimbat recent radiatorul de racire(a început sa curgă din senin) și într-adevăr sistemul se golește pe la conducta din partea de jos a radiatorului. Deoarece mecanicul nu avea aerisitor, a suflat pur și simplu cu gura pe unul din furtune pt. a elimina restul de antigel rămas în motor. Operațiunea de schimbare a radiatorului este destul de complexa, deoarece trebuie demontata toată partea din fata a mașinii pt. a avea acces, inclusiv radiatorul de clima care este montat pe cel de răcire. La 0,9tce exista doua aerisitoare, unul pe sistemul de încalzire al habitaclului și unul pe circuitul de răcire al motorului. Inițial mi-au întrat cam 2l de antigel și 2l de apa distilata, dar am tot completat vreo doua zile cu antigel pe măsură ce s-a făcut aerisirea.
- Likes 3
Comment
Comment