Revizii Logan II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cineva cu "5 ani fara griji" care a facut revizia de 4 ani?

    In programul de intretinere pe care l-am primit in 2019 cand am ridicat masina, scrie ca la 4 ani, pe langa filtre si ulei se mai schimba...
    -bujii
    -curea accesorii și galeți
    -filtru de carburant (daca este echipat)
    -lichid frână
    -lichid răcire

    Sunt curios daca RCI deconteaza si ceva din cele enumerate mai sus (exceptand filtrele si uleiul) sau trebuie sa ma pregatesc cu bani? Daca da, cam cat ar costa toata distractia de sus? Stiu ca am mai cautat mai demult prin acte si nu scrie ceva expres despre asta, scrie doar ca rci plateste ce recomanda producatorul a se schimba. De exemplu filtrele de aer si polen sunt trecute o data la 2 revizii si chiar asa a fost... nu mi le-au schimbat anual ci la 2 ani (bine le-am cumparat eu si tot le-am schimbat), dar ma refer la faptul ca au cam respectat bulinuțele alea.

    Sa fiu asa de norocos sa schimbe toate cele de sus? Ar merita atunci cu varf si indesat cat am platit la inceput.

    Comment


    • Nu sunt "cineva" , cu cei "5 ani fără griji" , dar te asigur ca îți vor fi schimbate, toate cele enumerate,GRATUIT, ca parte a contractului.

      Comment


      • In schimb eu sunt acel "cineva" care a terminat anul acesta cei "5 ani fara griji" si asa cum pana acum s-a schimbat la tine tot ceea ce era de schimbat fara costuri suplimentare asa o sa fie inclusiv la a cincea revizie.
        La a patra ai: cartus filtru ulei, garnitura, cartus filtrant aer, filtru habitaclu, lichid racire Glaceol RX type D (4,5 l), lichid frana DOT 4+ESP (2l), colectie accesorii, ulei Elf 5W40SXR900 (5l). Bujiile au fost la mine la a treia revizie.
        Ca si operatii ai asa:
        -revizie;
        -inloc.filtru aer;
        -inloc. filtru habitaclu (la mine a fost in fiecare an);
        -golire, clatire, umplere ansamblu circuit de lichid racire;
        -purjare circuit franare;
        -inloc. curea accesorii;
        -dem.-remont. fulie accesorii arbore cotit;
        -dem.-rem. intinzator curea;
        -dem.-rem. ecran de pasaj roata fata.
        In plus, la sfarsit au facut si o proba pe standul de franare care nici macar nu a fost trecuta in devizul semnat de mine.
        Toata afacerea se ducea la 320 euro.
        In total, pentru cele cinci revizii, suma de plata ar fi fost de 790 euro plus 183 euro pentru EG24. In schimb, la achizitie am renuntat la un discount de 600 euro.

        Stiu ca daca as fi facut doar doua revizii la ei iar incepand cu a treia mi-as fi cumparat singur materialele iar schimbul l-as fi facut in regie proprie sau la un service mai ieftin as fi iesit la o suma mai mica decat cei 600 euro dar pot spune acum, dupa 5 ani si jumatate, ca a meritat. Faceam o economie de doua, trei sute de euro dar acum stiu macar ca am masina in stare perfecta de functionare si probabil ca cel putin inca 5 ani de acum incolo nu o schimb decat uleiul si filtrele.
        Si doar asa, ca fapt divers, la inceput nici macar neamurile apropiate nu credeau ca o sa fie chiar "5 ani fara griji". Pana la urma, exact asa a fost.​

        Comment


        • Asta este o veste super bună. Eu am plătit 2806 lei in 2019 pentru cei '5 ani fara griji' + costul celor 2 ani extra de garantie (EG24 cum ai zis tu, tot 184 si la mine). Asta ar insemna 561 lei/ revizie, ceea ce era deja bine chiar si mergand doar pe filtre si ulei, pentru ca s-au scumpit foarte mult in ultima perioada atat piesele cat si manopera.

          Daca adaug si treaba de sus cu revizia de 4 ani, bujii, galeți, curea, lichid frana, lichid racire + uleiul si filtrele, care ar costa pe putin 1500 lei, economia cred ca este de cel putin 40-50% in varianta asta pre-plătită. Chiar am făcut super afacere cu pachetul acesta. Acum daca cumperi o masina sunt sigur ca te costa mult mai mult.

          O revizie de filtre si ulei acum in reprezentanta, cred ca te costa mai mult de 700 de lei.

          PS. Mie mi-au pus Castrol RN17 5W30 pe la revizii, nu Elf. Defapt aveam de ales intre Dacia Oil si ... Castrol. Am ales evident Castrol. Multumesc de raspunsuri.

          Comment


          • Saptamana viitoare vreau sa ma programez pentru revizia de 8 ani la Serus Ploesti. Asta implica si schimbarea distributiei ( motor 1.2 16v fara GPL). mai jos atasez si devizul. Acum vreau sa va cer parerea, mai merita sa merg la reprezentanta sau sa merg la un service multimarca ok, credeti ca e diferenta mare de pret?
            Attached Files

            Comment


            • Saptamana viitoare vreau sa ma programez pentru revizia de 8 ani la Serus Ploesti. Asta implica si schimbarea distributiei ( motor 1.2 16v fara GPL). mai jos atasez si devizul. Acum vreau sa va cer parerea, mai merita sa merg la reprezentanta sau sa merg la un service multimarca ok, credeti ca e diferenta mare de pret?
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


              • Manopera ca manopera dar pretul la piese este unul nesimtit. 136 lei fara tva un filtru de habitaclu-ce l-au poleit cu aur? De banii acestia iti cumperi cel putin 3. Eu mereu mi-am cumparat piesele si am mers la o reprezentanta care accepta piesele clientului, sau la un service ok, care a auzit de cuvantul cheie dinamometrica. Acum au marit astia preturile la tot, nici cascaval nu mai gasesti sub 50 lei kg. Sper sa rezolvi totul cat mai convenabil pentru tine.

                Comment


                • Originally posted by bazucker View Post
                  Saptamana viitoare vreau sa ma programez pentru revizia de 8 ani la Serus Ploesti. Asta implica si schimbarea distributiei ( motor 1.2 16v fara GPL). mai jos atasez si devizul. Acum vreau sa va cer parerea, mai merita sa merg la reprezentanta sau sa merg la un service multimarca ok, credeti ca e diferenta mare de pret?
                  nu la Serus,sunt cei mai scumpi si nu se merita.Nu te primeste cu piesele tale
                  Mergi la alt service care accepta sa vii cu piesele tale, iti va da garantie la manopera scrisa si stampilata 6 luni tot service Dacia.Eu asa am facut
                  ​​​​​​

                  Comment


                  • Exact asa am facut, m-am dus la Nicogel Ploiesti, service autorizat Dacia si Renault, cu 1700 ron am rezolvat tot. Serus sunt scumpi si nici nu vor sa auda sa vii cu piesele tale. O sa ii trec pe lista de evitat.
                    Last edited by 77sky; 18 January 2023, 20:32.

                    Comment


                    • Salutare,

                      Prima postare pe acest forum, desi il mai rasfoiesc ocazional de ceva ani (cativa ca anonim)

                      Detin o Dacia Sandero 2 an fabricatie 2017, 5SDL1C, 0.9 TCE 90 cai, cod motor H4B-B4. Reviziile in perioada garantiei au fost dupa cum urmeaza: pe 29.09.2018 prima revizie+ulei+filtru ulei la ~5k km, pe 10.09.2019 revizia 2 cu filtru ulei+aer+habitaclu, +ulei si garnitura, la ~10k km, pe 11.09.2020 rev 3 cu filtru ulei+aer+habitaclu, ulei si garnitura la ~26k km. Apoi a mai fost rev 4 (tot la reprezentanta) cu filtru ulei+aer+habitaclu, ulei+garnitura si plus placute de frana, la ~42k km, pe 03.09.2021.

                      Buuuuun. In acea luna (sept 2021) am plecat in Danemarca, unde ma aflu si acum. Long story short, aici nu am avut curajul sa calc pragul reprezentantei Renault-Dacia, din motive... financiare usor de inteles Norocul face ca in mica localitate unde locuiesc sa am un mecanic (roman) foarte recomandat de cativa colegi de serviciu, la care am si apelat pentru reviziile 5 si 6 (la ~61k km si la ~77k km), cu piesele mele, manopera lui, simplu si ieftin. Am cautat dupa cod reper de pe facturile din Ro, am comandat si i-am pus in brate, el doar manopera, pana acum foarte multumit.

                      Acum, la ultima revizie la 77k, unde i-am dus ca de obicei cele 3 filtre, plus garnitura aia cu inel de cuplu, plus uleiul, omul mi-a desfacut si curatat si tamburii (din partea casei) plus spray-at plus ce se mai face pe acolo, totul bine. S-a uitat si la discuri si placute si a zis ca hmmmm... discurile sunt uzate si mi le recomanda sa le schimb (sunt originalele). Si evident, cu tot cu placute. Mi-a si aratat, aveam ditamai coaja ruginita la marginea discului, bagai unghia. Apoi mi-a zis ca totodata imi recomanda sa imi schimb si bujiile (si alea sunt originalele). Buuuun, asta este, daca trebuie, trebuie - am sa dau comanda.

                      Iar aici as fi avut cateva intrebari pentru voi, daca nu e cu suparare. La filtre si garnitura am avut noroc ca aveam codul reper pe facturile vechi din Ro si a fost usor. Dar acum.. nu vreau sa comand vreo tampenie, asa ca atasez niste capturi ecran cu discurile, placutele si bujiile, sa va dati o parere. La discuri sunt 2 producatori, Vector si Bosh, dar apar de 2 ori (poza 1 si 2) cu coduri produs diferite(?!), la fel si la placute (poza 3 si 4). La bujii tot 2 producatori (poza 5).

                      Asta o data. Doi, am vazut prin postari ca multi schimba pe la 60k si alte treburi, gen kit accesorii (curea si role), antigel sau lichid frana. Eu deja am 77k, nu m-am atins niciodata de ele. Nemaifiind in Ro, eu nu am mai fost la nicio reprezentanta de la rev4 la 42k pana acum. Imi recomandati si aceste schimburi?

                      Tin sa mentionez ca aici in Dk traficul este foarte light, gen te urci in masina, iesi din curte intri pe sosea pui cruise control si opresti la munca, zi de zi, naveta plictisitoare km intregi. Nu frane nu aglomeratie nu nimic, pustiu ca in filmele texane Nici nu se compara cu ce era in Ro. Chiar si asa, sunt constient ca trebuie totusi preventie, si daca recomandati sa schimb si acele piese, nah.. asta e, facem si asta.


                      Va multumesc, si imi cer scuze pentru postarea lunga. Revin cu eventuale precizari, daca va fi nevoie.

                      Toate bune,
                      Attached Files
                      Last edited by CiprianDP; 23 March 2023, 11:54.

                      Comment


                      • Schimba si el ce poate, multi mecanici sunt simpli zugravi convertiti in schimbatori de discuri si bujii. La marginea discului se face o buza la toate, se masoara discul cu sublerul si vezi ce grosime are. Se masoara peste buza aia, se pun eventual doua monede ca distantieri sa nu masori doar buza. Si scazi grosimea monedelor ulterior. Grosime minima disc 19.8 mm. Si placutele la fel, au grosime minima cu tot cu suport 7.5 mm.
                        Normal ca trebuie schimbate lichidul de frana si amestecul antigel, dar si cureaua accesorii si eventual intinzatorul daca are (pe 0.9 tce s-a pus si curea fara intinzator).
                        Daca pe munca in Danarmeanca nu iti permiti sa schimbi consumabilele la o Dacie atunci fa un drum pana in tara eventual de Paste si rezolvi imediat cu piese originale si la un mecanic real.
                        In Romanica gasest set discuri originale cu 300 lei si placute la 150 lei.
                        Last edited by valioglu; 23 March 2023, 17:16.

                        Comment


                        • Valioglu, știi cât am plătit eu în Austria pentru 5 litrii de elf+filtru ulei+filtru polen+manopera în anul 2019?
                          Doar 380 de euro, pe când în România costa vreo 100-150 de euro .

                          Comment


                          • Salut, si multumesc pentru sfaturi (pana acum).

                            In legatura cu mecanicul, parerea mea e ca nu cred ca e tocmai fair-play cum l-ai judecat. Pana la urma, eu sunt cel care m-am dus la om cu filtrele si uleiul in brate - na pune-mi-le, si omul mi le-a pus, ce sa faca - la cerinta mea. Apoi a doua oara iarasi m-am dus la om cu aceleasi filtre si acelasi ulei in brate, fa din nou acelasi lucru - ce era sa faca omul? Nu este el responsabil de masina mea, eu sunt, si ce i-am dat sa-mi puna aia mi-a pus. Sigur, a doua oara, avand ceva timp, am stat langa el si i-am mai pus unele intrebari eu fiind paralel cu mecanica, l-am intrebat din experienta lui la cat timp se curata tamburii, si el s-a oferit sa mi-i desfaca, sufle, perieze curete sprayeze etc. Si apoi cand punea filtrul de aer la motor, tot asa l-am intrebat - ce parere ai, ce crezi ca poate ar mai trebui schimbat la masina ca si consumabile in afara de ce ti-am adus pana acum? La care omul mi-a recomandat sa schimb bujiile daca sunt originale (si da, sunt), si daca nu am schimbat niciodata discurile, ar fi recomandat tot asa sa le schimb. Si l-am intrebat si eu cum arata discurile si mi-a aratat omul. Eu unul nu-i sar in cap, omul m-a ajutat de buna credinta, mi-a dat si niste sfaturi zic eu bune, si sper sa mai pot apela la el pe viitor, macar la astfel de lucruri simple unde mai pot salva niste bani.

                            Si da, despre bani este vorba evident, pentru ca daca ai de ales intre a da aprox. 7k coroane daneze la reprezentanta si a lua piesele tu cu 4-5 sute si a-i mai da lui 300, doar pentru niste filtre banale si un ulei pe care eu nu ma pricep sa le pun si nici nu vreau sa-mi bat capul - ghici ce ai alege? Da, lucrez in Danemarca cinstit, am copil la scoala aici si incercam sa ne punem pe picioare un trai mai bun ca in Ro, dar asta nu inseamna ca ne batem joc de bani, ca nu se fac usor - incercam doar sa luam, dupa puterile noastre desigur, cele mai bune decizii in situatia noastra.

                            M-am gandit si la varianta de a lua din Romania niste piese cand mai are drum sotia la un viitor praznic, si sa le aduca cu ea la bagaj cala - dar mi-e cumva frica sa nu mi le arunce, tranteasca, sparga - la penultimul drum a venit cu troller-ul varza, fara 2 roti, ce sa mai, am crezut ca poate cazuse din avion.

                            Anyway, iti multumesc pentru raspuns, stiu ca in esenta ai fost bine intentionat. Poate totusi cineva imi poate da o parere si in legatura cu acele piese din pozele mele, difera codul si spre exemplu la placute si dimensiunea? Eventual la bujii? Sa merg pe varianta mai scumpa Bosh, merita in general? De astia am mai auzit si eu...

                            Comment


                            • La 0,9TCe nu ai decât NGK ILKAR7DG iridium (punct). Nu există altceva.

                              Vizavi de piese și prețuri și țară fiecare își face calculele cum vrea.
                              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                              Comment


                              • Salutare,
                                Ii rog pe cei priceputi sa-mi dea un sfat bun vizavi de urmatoarea problema: am masina Logan 0,9 TCe de 8 ani si desi am vrut de mai multe ori sa-i schimb lichidul de frana la reviziile anuale din ultimii ani, mecanicii m-au convins ca "nu e nevoie"! Mi-a expirat si lichidul de frana cumparat, am luat altul, mai e putin si-mi expira si asta, din ce am citit eu pe net lichidul asta de frana chiar trebuie sa-l schimb, desi franele merg bine, sunt deci ferm hotarat sa-l schimb!
                                Am constatat insa ca la vreo 5 reprezentante Dacia din Bucuresti nu au pompita aia minune si nu prea stiu ce sa fac pt. o inlocuire sigura si profesionista a lichidului de frana, sa accept sa mi-l schimbe fara pompita aia, prin datul la pedala, sau sa caut un alt service, chiar daca nu e reprezentanta Dacia si sa-l schimb acolo daca au pompita ? Oricum, dupa schimbare am sa fac pt. siguranta si un test de franare!
                                Multumesc anticipat!
                                Last edited by clivius; 26 March 2023, 13:16.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google