Revizii Logan II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Am vazut si auzit atatea povesti...Persoane care lucreaza in domeniu si sfatuiesc prost si foarte prost, dand astfel de lucru mecanicilor schimband piese foarte scumpe, care printr-o menentanta la timp si adecvata nu s-a fi intamplat.
    Tot ce este fluid se schimba la o masina: ca este ulei de servodirectie, lichid de frana, ulei in CV automata (Da...!), agent frigorific etc...
    Sunt utilizatori de CV automata care au insistat la reprezentanta pentru schimbul de ulei si li s-a spus ca nu e nevoie, e ..."garantat pe viata!" Si au ajuns in atelier specializat cu CV tocana (daune de mii de EUR).

    Lichidul de frana, daca este sa fim scrupulosi, facem test la cca 2 ani iar la maxim 3 ani schimb. Fara regrete!
    Metoda cea mai indicata, este ca in care se extrage lichidul vechi din bidonul dedicat, apoi se purjeaza lichid proaspat in instalatie la cca 2 bar, respectand un anumit algoritm al aerisirii rotilor. La final pedala de frana trebuie sa fie ferma, nu elastica, nu sa tina jos (!).
    Personal am aplicat metoda combinata: vacuumarea fiecarui cilindru de frana si la final metoda pedalei (nu este gresita deloc, doar ca trebuie eliminat complet lichidul vechi-se observa culoarea diferita). Am schimbat de mai multe ori astfel, nu doar la o masina, franarea este excelenta.
    Asadar, atentie la: eliminarea completa a lichidului vechi si fermitatea pedalei
    Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

    Comment


    • Subscriu referitor la schimbul fluidelor (chiar daca unii ”specialisti” spun\scriu ca nu este nevoie, e ”lifetime”, etc. ), iar despre lichidul de frana chiar producatorul auto in fisa de intretinere specifica intervalele maxime de schimb (ex 4 ani sau 120000 km), atasat un extras dintr-o astfel de fisa plus procedura de purjare cu ”pompita” (se poate folosi si metoda ”clasica”), ordinea de aerisire, etc., o vedere explodata si lista componentelor, asa cum s-a scris anterior (plus in alte posturi de pe forum) important este sa se schimbe tot lichidul, sa se aeriseasca bine, pedala sa fie ferma, sa se faca un test corespunzator, ...

      Attached Files

      Comment


      • Originally posted by clivius View Post
        Am constatat insa ca la vreo 5 reprezentante Dacia din Bucuresti nu au pompita aia minune si nu prea stiu ce sa fac pt. o inlocuire sigura si profesionista a lichidului de frana, sa accept sa mi-l schimbe fara pompita aia, prin datul la pedala, sau sa caut un alt service, chiar daca nu e reprezentanta Dacia si sa-l schimb acolo daca au pompita ? Oricum, dupa schimbare am sa fac pt. siguranta si un test de franare!
        Multumesc anticipat!
        Se face si prin scurgere, fara sa dai la pedala deloc. Eu asa il schimb. Mergi linistit si schimba-l, nu e nevoie de nici o pompa, e mult mai simplu decat crezi.

        Comment


        • Ideal e sa se creeze vidul, pt a evita aerul și pt a elimina tot lichidul vechi. Într-adevăr nu este lifetime, pt ca absoarbe umiditate(apa) și îi scade punctul de fierbere.

          Comment


          • Asa este, nu e chiar ”rocket science”, trebuie doar respectate \facute cateva lucruri in mod conform, atata tot, atasat si diagrama de operare, iar informatii despre aceasta operatie se gasesc destule si pe acest forum, ex si un tutorial aici: https://www.loganclub.ro/forum/lucru...rana#post50138
            Ori aici: https://www.loganclub.ro/forum/forum...rana#post14831
            Sau aici: https://www.loganclub.ro/forum/lucru...51#post2099351
            Sau aici: https://www.youtube.com/watch?v=pgnz1exV8mc
            Etc...

            PS: iar pentru ca s-a mentionat in acele discutii atasez si (doar) un extras din procedura de purjare a circuitului secundar (ABS) din diagnoza (doar ca info).

            Attached Files

            Comment


            • Originally posted by t0rquemada View Post
              La 0,9TCe nu ai decât NGK ILKAR7DG iridium (punct). Nu există altceva.
              Codul asta de unde e? ca nu gasesc pe net nici o bujie cu acest cod.

              Comment


              • Cauta dupa acest cod: 224019133R

                Comment


                • Multumesc tuturor pt. informatiile privind inlocuirea lichidului de frana!

                  Comment


                  • Originally posted by clivius View Post
                    Salutare,
                    Ii rog pe cei priceputi sa-mi dea un sfat bun vizavi de urmatoarea problema: am masina Logan 0,9 TCe de 8 ani si desi am vrut de mai multe ori sa-i schimb lichidul de frana la reviziile anuale din ultimii ani, mecanicii m-au convins ca "nu e nevoie"! Mi-a expirat si lichidul de frana cumparat, am luat altul, mai e putin si-mi expira si asta, din ce am citit eu pe net lichidul asta de frana chiar trebuie sa-l schimb, desi franele merg bine, sunt deci ferm hotarat sa-l schimb!
                    Am constatat insa ca la vreo 5 reprezentante Dacia din Bucuresti nu au pompita aia minune si nu prea stiu ce sa fac pt. o inlocuire sigura si profesionista a lichidului de frana, sa accept sa mi-l schimbe fara pompita aia, prin datul la pedala, sau sa caut un alt service, chiar daca nu e reprezentanta Dacia si sa-l schimb acolo daca au pompita ? Oricum, dupa schimbare am sa fac pt. siguranta si un test de franare!
                    Multumesc anticipat!
                    Daca ai din intamplare drum prin Buzau, fa o programare la Dacia Autocom cu cateva zile inainte si-l schimba ei fara probleme. Nu se da sub nicio forma la pedala. Se face la sfarsit si test la frane pe stand si nu prin ture in curtea reprezentantei. Operatia se numeste "Purjare circuit de franare" si este normata cu 0,4 h.

                    Comment


                    • Așa au procedat și la mine ultima dată la Dacoserv Preciziei, în București. Se umple vasul de lichid de frână cu lichid nou și apoi se dă drumul pe rând la fiecare aerisitor și se lasă să curgă până când își schimbă culoarea presupun, timp în care se mai completează de câteva ori în borcan cu lichid nou (practic nu lasă să intre aer în circuit). Frânele s-au comportat ok după schimb deci presupun că procedura este corectă. S-a făcut, evident și test pe standul de frâne de la stația lor itp după accea.

                      Comment


                      • Exista dispozitive specializate de aerisire frine fara facut pedala la aerisire, care habar nu aveti, uite de exemplu aici scula profesionala :

                        Cumpără Pompă de vidare cu accesorii 22buc 1/3BAR Yato YT-0674 de pe MagazinulCuScule.ro la numai 197.00, preț de importator. Alege dintr-o gamă variată de produse la prețuri avantajoase! Garanție 24 luni. 6 rate fără dobândă. Livrare rapidă și gratuită pentru comenzi >300 lei.

                        Last edited by george.sce; 29 March 2023, 16:28.

                        Comment


                        • Bună,
                          Am cu LOGAN 1.0SCE din 2018 85.000km și m-am gândit să-i schimb curelele de accesorii deși cred că mai merg. Vizual sunt ok. În fișa de întreținere scrie citez ” înlocuire curea de accesorii și galeți” la 4 ani sau 80.000km. Am înțeles ce e cu curelele (2 la număr), dar pe net nu am văzut unde sunt ”galeții”....toate tutorialele, pe care le-am văzut, toți au schimbat doar curelele.
                          Vă rog lămuriți-mă ce e cu ”galeții”. Sau trimiteți-mă la postarea cu pricina, dacă există.
                          Îmi cer scuze de deranj...sper că nu e prea ”prostească” întrebarea.....
                          Mulțumesc.

                          Comment


                          • Adica sa schimbi si rola/rolele "fixe" cat si cele de intindere, in functie de echipare, pe partea de accesorii.
                            sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                            Comment


                            • Atasat codurile OE ale curelelor accesorii​ si procedura de demontare \montare (inclusiv dispozitivele de montare care vin cu cele OE) pentru un Logan II 1.0 SCe motor B4D400\409.
                              Attached Files

                              Comment


                              • LE: din graba am uitat sa mentionez ca marcajele curelelor sunt pentru o masina cu AC# 2, iar codurile OE se verifica pe baza seriei VIN.
                                Atasez si o fisa de intretinere mai veche pentru un 1.0 SCe.

                                Attached Files
                                Last edited by Gil26; 30 March 2023, 05:54.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google