Am vazut si auzit atatea povesti...Persoane care lucreaza in domeniu si sfatuiesc prost si foarte prost, dand astfel de lucru mecanicilor schimband piese foarte scumpe, care printr-o menentanta la timp si adecvata nu s-a fi intamplat.
Tot ce este fluid se schimba la o masina: ca este ulei de servodirectie, lichid de frana, ulei in CV automata (Da...!), agent frigorific etc...
Sunt utilizatori de CV automata care au insistat la reprezentanta pentru schimbul de ulei si li s-a spus ca nu e nevoie, e ..."garantat pe viata!" Si au ajuns in atelier specializat cu CV tocana (daune de mii de EUR).
Lichidul de frana, daca este sa fim scrupulosi, facem test la cca 2 ani iar la maxim 3 ani schimb. Fara regrete!
Metoda cea mai indicata, este ca in care se extrage lichidul vechi din bidonul dedicat, apoi se purjeaza lichid proaspat in instalatie la cca 2 bar, respectand un anumit algoritm al aerisirii rotilor. La final pedala de frana trebuie sa fie ferma, nu elastica, nu sa tina jos (!).
Personal am aplicat metoda combinata: vacuumarea fiecarui cilindru de frana si la final metoda pedalei (nu este gresita deloc, doar ca trebuie eliminat complet lichidul vechi-se observa culoarea diferita). Am schimbat de mai multe ori astfel, nu doar la o masina, franarea este excelenta.
Asadar, atentie la: eliminarea completa a lichidului vechi si fermitatea pedalei
Tot ce este fluid se schimba la o masina: ca este ulei de servodirectie, lichid de frana, ulei in CV automata (Da...!), agent frigorific etc...
Sunt utilizatori de CV automata care au insistat la reprezentanta pentru schimbul de ulei si li s-a spus ca nu e nevoie, e ..."garantat pe viata!" Si au ajuns in atelier specializat cu CV tocana (daune de mii de EUR).
Lichidul de frana, daca este sa fim scrupulosi, facem test la cca 2 ani iar la maxim 3 ani schimb. Fara regrete!
Metoda cea mai indicata, este ca in care se extrage lichidul vechi din bidonul dedicat, apoi se purjeaza lichid proaspat in instalatie la cca 2 bar, respectand un anumit algoritm al aerisirii rotilor. La final pedala de frana trebuie sa fie ferma, nu elastica, nu sa tina jos (!).
Personal am aplicat metoda combinata: vacuumarea fiecarui cilindru de frana si la final metoda pedalei (nu este gresita deloc, doar ca trebuie eliminat complet lichidul vechi-se observa culoarea diferita). Am schimbat de mai multe ori astfel, nu doar la o masina, franarea este excelenta.
Asadar, atentie la: eliminarea completa a lichidului vechi si fermitatea pedalei
Comment