Revizii Logan II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gil26
    replied
    Asa este, nu e chiar ”rocket science”, trebuie doar respectate \facute cateva lucruri in mod conform, atata tot, atasat si diagrama de operare, iar informatii despre aceasta operatie se gasesc destule si pe acest forum, ex si un tutorial aici: https://www.loganclub.ro/forum/lucru...rana#post50138
    Ori aici: https://www.loganclub.ro/forum/forum...rana#post14831
    Sau aici: https://www.loganclub.ro/forum/lucru...51#post2099351
    Sau aici: https://www.youtube.com/watch?v=pgnz1exV8mc
    Etc...

    PS: iar pentru ca s-a mentionat in acele discutii atasez si (doar) un extras din procedura de purjare a circuitului secundar (ABS) din diagnoza (doar ca info).

    Attached Files

    Leave a comment:


  • alex1ioan
    replied
    Ideal e sa se creeze vidul, pt a evita aerul și pt a elimina tot lichidul vechi. Într-adevăr nu este lifetime, pt ca absoarbe umiditate(apa) și îi scade punctul de fierbere.

    Leave a comment:


  • valioglu
    replied
    Originally posted by clivius View Post
    Am constatat insa ca la vreo 5 reprezentante Dacia din Bucuresti nu au pompita aia minune si nu prea stiu ce sa fac pt. o inlocuire sigura si profesionista a lichidului de frana, sa accept sa mi-l schimbe fara pompita aia, prin datul la pedala, sau sa caut un alt service, chiar daca nu e reprezentanta Dacia si sa-l schimb acolo daca au pompita ? Oricum, dupa schimbare am sa fac pt. siguranta si un test de franare!
    Multumesc anticipat!
    Se face si prin scurgere, fara sa dai la pedala deloc. Eu asa il schimb. Mergi linistit si schimba-l, nu e nevoie de nici o pompa, e mult mai simplu decat crezi.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Subscriu referitor la schimbul fluidelor (chiar daca unii ”specialisti” spun\scriu ca nu este nevoie, e ”lifetime”, etc. ), iar despre lichidul de frana chiar producatorul auto in fisa de intretinere specifica intervalele maxime de schimb (ex 4 ani sau 120000 km), atasat un extras dintr-o astfel de fisa plus procedura de purjare cu ”pompita” (se poate folosi si metoda ”clasica”), ordinea de aerisire, etc., o vedere explodata si lista componentelor, asa cum s-a scris anterior (plus in alte posturi de pe forum) important este sa se schimbe tot lichidul, sa se aeriseasca bine, pedala sa fie ferma, sa se faca un test corespunzator, ...

    Attached Files

    Leave a comment:


  • 77sky
    replied
    Am vazut si auzit atatea povesti...Persoane care lucreaza in domeniu si sfatuiesc prost si foarte prost, dand astfel de lucru mecanicilor schimband piese foarte scumpe, care printr-o menentanta la timp si adecvata nu s-a fi intamplat.
    Tot ce este fluid se schimba la o masina: ca este ulei de servodirectie, lichid de frana, ulei in CV automata (Da...!), agent frigorific etc...
    Sunt utilizatori de CV automata care au insistat la reprezentanta pentru schimbul de ulei si li s-a spus ca nu e nevoie, e ..."garantat pe viata!" Si au ajuns in atelier specializat cu CV tocana (daune de mii de EUR).

    Lichidul de frana, daca este sa fim scrupulosi, facem test la cca 2 ani iar la maxim 3 ani schimb. Fara regrete!
    Metoda cea mai indicata, este ca in care se extrage lichidul vechi din bidonul dedicat, apoi se purjeaza lichid proaspat in instalatie la cca 2 bar, respectand un anumit algoritm al aerisirii rotilor. La final pedala de frana trebuie sa fie ferma, nu elastica, nu sa tina jos (!).
    Personal am aplicat metoda combinata: vacuumarea fiecarui cilindru de frana si la final metoda pedalei (nu este gresita deloc, doar ca trebuie eliminat complet lichidul vechi-se observa culoarea diferita). Am schimbat de mai multe ori astfel, nu doar la o masina, franarea este excelenta.
    Asadar, atentie la: eliminarea completa a lichidului vechi si fermitatea pedalei

    Leave a comment:


  • clivius
    replied
    Salutare,
    Ii rog pe cei priceputi sa-mi dea un sfat bun vizavi de urmatoarea problema: am masina Logan 0,9 TCe de 8 ani si desi am vrut de mai multe ori sa-i schimb lichidul de frana la reviziile anuale din ultimii ani, mecanicii m-au convins ca "nu e nevoie"! Mi-a expirat si lichidul de frana cumparat, am luat altul, mai e putin si-mi expira si asta, din ce am citit eu pe net lichidul asta de frana chiar trebuie sa-l schimb, desi franele merg bine, sunt deci ferm hotarat sa-l schimb!
    Am constatat insa ca la vreo 5 reprezentante Dacia din Bucuresti nu au pompita aia minune si nu prea stiu ce sa fac pt. o inlocuire sigura si profesionista a lichidului de frana, sa accept sa mi-l schimbe fara pompita aia, prin datul la pedala, sau sa caut un alt service, chiar daca nu e reprezentanta Dacia si sa-l schimb acolo daca au pompita ? Oricum, dupa schimbare am sa fac pt. siguranta si un test de franare!
    Multumesc anticipat!
    Last edited by clivius; 26 March 2023, 13:16.

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    La 0,9TCe nu ai decât NGK ILKAR7DG iridium (punct). Nu există altceva.

    Vizavi de piese și prețuri și țară fiecare își face calculele cum vrea.

    Leave a comment:


  • CiprianDP
    replied
    Salut, si multumesc pentru sfaturi (pana acum).

    In legatura cu mecanicul, parerea mea e ca nu cred ca e tocmai fair-play cum l-ai judecat. Pana la urma, eu sunt cel care m-am dus la om cu filtrele si uleiul in brate - na pune-mi-le, si omul mi le-a pus, ce sa faca - la cerinta mea. Apoi a doua oara iarasi m-am dus la om cu aceleasi filtre si acelasi ulei in brate, fa din nou acelasi lucru - ce era sa faca omul? Nu este el responsabil de masina mea, eu sunt, si ce i-am dat sa-mi puna aia mi-a pus. Sigur, a doua oara, avand ceva timp, am stat langa el si i-am mai pus unele intrebari eu fiind paralel cu mecanica, l-am intrebat din experienta lui la cat timp se curata tamburii, si el s-a oferit sa mi-i desfaca, sufle, perieze curete sprayeze etc. Si apoi cand punea filtrul de aer la motor, tot asa l-am intrebat - ce parere ai, ce crezi ca poate ar mai trebui schimbat la masina ca si consumabile in afara de ce ti-am adus pana acum? La care omul mi-a recomandat sa schimb bujiile daca sunt originale (si da, sunt), si daca nu am schimbat niciodata discurile, ar fi recomandat tot asa sa le schimb. Si l-am intrebat si eu cum arata discurile si mi-a aratat omul. Eu unul nu-i sar in cap, omul m-a ajutat de buna credinta, mi-a dat si niste sfaturi zic eu bune, si sper sa mai pot apela la el pe viitor, macar la astfel de lucruri simple unde mai pot salva niste bani.

    Si da, despre bani este vorba evident, pentru ca daca ai de ales intre a da aprox. 7k coroane daneze la reprezentanta si a lua piesele tu cu 4-5 sute si a-i mai da lui 300, doar pentru niste filtre banale si un ulei pe care eu nu ma pricep sa le pun si nici nu vreau sa-mi bat capul - ghici ce ai alege? Da, lucrez in Danemarca cinstit, am copil la scoala aici si incercam sa ne punem pe picioare un trai mai bun ca in Ro, dar asta nu inseamna ca ne batem joc de bani, ca nu se fac usor - incercam doar sa luam, dupa puterile noastre desigur, cele mai bune decizii in situatia noastra.

    M-am gandit si la varianta de a lua din Romania niste piese cand mai are drum sotia la un viitor praznic, si sa le aduca cu ea la bagaj cala - dar mi-e cumva frica sa nu mi le arunce, tranteasca, sparga - la penultimul drum a venit cu troller-ul varza, fara 2 roti, ce sa mai, am crezut ca poate cazuse din avion.

    Anyway, iti multumesc pentru raspuns, stiu ca in esenta ai fost bine intentionat. Poate totusi cineva imi poate da o parere si in legatura cu acele piese din pozele mele, difera codul si spre exemplu la placute si dimensiunea? Eventual la bujii? Sa merg pe varianta mai scumpa Bosh, merita in general? De astia am mai auzit si eu...

    Leave a comment:


  • nelu_242000
    replied
    Valioglu, știi cât am plătit eu în Austria pentru 5 litrii de elf+filtru ulei+filtru polen+manopera în anul 2019?
    Doar 380 de euro, pe când în România costa vreo 100-150 de euro .

    Leave a comment:


  • valioglu
    replied
    Schimba si el ce poate, multi mecanici sunt simpli zugravi convertiti in schimbatori de discuri si bujii. La marginea discului se face o buza la toate, se masoara discul cu sublerul si vezi ce grosime are. Se masoara peste buza aia, se pun eventual doua monede ca distantieri sa nu masori doar buza. Si scazi grosimea monedelor ulterior. Grosime minima disc 19.8 mm. Si placutele la fel, au grosime minima cu tot cu suport 7.5 mm.
    Normal ca trebuie schimbate lichidul de frana si amestecul antigel, dar si cureaua accesorii si eventual intinzatorul daca are (pe 0.9 tce s-a pus si curea fara intinzator).
    Daca pe munca in Danarmeanca nu iti permiti sa schimbi consumabilele la o Dacie atunci fa un drum pana in tara eventual de Paste si rezolvi imediat cu piese originale si la un mecanic real.
    In Romanica gasest set discuri originale cu 300 lei si placute la 150 lei.
    Last edited by valioglu; 23 March 2023, 17:16.

    Leave a comment:


  • CiprianDP
    replied
    Salutare,

    Prima postare pe acest forum, desi il mai rasfoiesc ocazional de ceva ani (cativa ca anonim)

    Detin o Dacia Sandero 2 an fabricatie 2017, 5SDL1C, 0.9 TCE 90 cai, cod motor H4B-B4. Reviziile in perioada garantiei au fost dupa cum urmeaza: pe 29.09.2018 prima revizie+ulei+filtru ulei la ~5k km, pe 10.09.2019 revizia 2 cu filtru ulei+aer+habitaclu, +ulei si garnitura, la ~10k km, pe 11.09.2020 rev 3 cu filtru ulei+aer+habitaclu, ulei si garnitura la ~26k km. Apoi a mai fost rev 4 (tot la reprezentanta) cu filtru ulei+aer+habitaclu, ulei+garnitura si plus placute de frana, la ~42k km, pe 03.09.2021.

    Buuuuun. In acea luna (sept 2021) am plecat in Danemarca, unde ma aflu si acum. Long story short, aici nu am avut curajul sa calc pragul reprezentantei Renault-Dacia, din motive... financiare usor de inteles Norocul face ca in mica localitate unde locuiesc sa am un mecanic (roman) foarte recomandat de cativa colegi de serviciu, la care am si apelat pentru reviziile 5 si 6 (la ~61k km si la ~77k km), cu piesele mele, manopera lui, simplu si ieftin. Am cautat dupa cod reper de pe facturile din Ro, am comandat si i-am pus in brate, el doar manopera, pana acum foarte multumit.

    Acum, la ultima revizie la 77k, unde i-am dus ca de obicei cele 3 filtre, plus garnitura aia cu inel de cuplu, plus uleiul, omul mi-a desfacut si curatat si tamburii (din partea casei) plus spray-at plus ce se mai face pe acolo, totul bine. S-a uitat si la discuri si placute si a zis ca hmmmm... discurile sunt uzate si mi le recomanda sa le schimb (sunt originalele). Si evident, cu tot cu placute. Mi-a si aratat, aveam ditamai coaja ruginita la marginea discului, bagai unghia. Apoi mi-a zis ca totodata imi recomanda sa imi schimb si bujiile (si alea sunt originalele). Buuuun, asta este, daca trebuie, trebuie - am sa dau comanda.

    Iar aici as fi avut cateva intrebari pentru voi, daca nu e cu suparare. La filtre si garnitura am avut noroc ca aveam codul reper pe facturile vechi din Ro si a fost usor. Dar acum.. nu vreau sa comand vreo tampenie, asa ca atasez niste capturi ecran cu discurile, placutele si bujiile, sa va dati o parere. La discuri sunt 2 producatori, Vector si Bosh, dar apar de 2 ori (poza 1 si 2) cu coduri produs diferite(?!), la fel si la placute (poza 3 si 4). La bujii tot 2 producatori (poza 5).

    Asta o data. Doi, am vazut prin postari ca multi schimba pe la 60k si alte treburi, gen kit accesorii (curea si role), antigel sau lichid frana. Eu deja am 77k, nu m-am atins niciodata de ele. Nemaifiind in Ro, eu nu am mai fost la nicio reprezentanta de la rev4 la 42k pana acum. Imi recomandati si aceste schimburi?

    Tin sa mentionez ca aici in Dk traficul este foarte light, gen te urci in masina, iesi din curte intri pe sosea pui cruise control si opresti la munca, zi de zi, naveta plictisitoare km intregi. Nu frane nu aglomeratie nu nimic, pustiu ca in filmele texane Nici nu se compara cu ce era in Ro. Chiar si asa, sunt constient ca trebuie totusi preventie, si daca recomandati sa schimb si acele piese, nah.. asta e, facem si asta.


    Va multumesc, si imi cer scuze pentru postarea lunga. Revin cu eventuale precizari, daca va fi nevoie.

    Toate bune,
    Attached Files
    Last edited by CiprianDP; 23 March 2023, 11:54.

    Leave a comment:


  • bazucker
    replied
    Exact asa am facut, m-am dus la Nicogel Ploiesti, service autorizat Dacia si Renault, cu 1700 ron am rezolvat tot. Serus sunt scumpi si nici nu vor sa auda sa vii cu piesele tale. O sa ii trec pe lista de evitat.
    Last edited by 77sky; 18 January 2023, 20:32.

    Leave a comment:


  • Leo0608
    replied
    Originally posted by bazucker View Post
    Saptamana viitoare vreau sa ma programez pentru revizia de 8 ani la Serus Ploesti. Asta implica si schimbarea distributiei ( motor 1.2 16v fara GPL). mai jos atasez si devizul. Acum vreau sa va cer parerea, mai merita sa merg la reprezentanta sau sa merg la un service multimarca ok, credeti ca e diferenta mare de pret?
    nu la Serus,sunt cei mai scumpi si nu se merita.Nu te primeste cu piesele tale
    Mergi la alt service care accepta sa vii cu piesele tale, iti va da garantie la manopera scrisa si stampilata 6 luni tot service Dacia.Eu asa am facut

    Leave a comment:


  • Catalin12345
    replied
    Manopera ca manopera dar pretul la piese este unul nesimtit. 136 lei fara tva un filtru de habitaclu-ce l-au poleit cu aur? De banii acestia iti cumperi cel putin 3. Eu mereu mi-am cumparat piesele si am mers la o reprezentanta care accepta piesele clientului, sau la un service ok, care a auzit de cuvantul cheie dinamometrica. Acum au marit astia preturile la tot, nici cascaval nu mai gasesti sub 50 lei kg. Sper sa rezolvi totul cat mai convenabil pentru tine.

    Leave a comment:


  • bazucker
    replied
    Saptamana viitoare vreau sa ma programez pentru revizia de 8 ani la Serus Ploesti. Asta implica si schimbarea distributiei ( motor 1.2 16v fara GPL). mai jos atasez si devizul. Acum vreau sa va cer parerea, mai merita sa merg la reprezentanta sau sa merg la un service multimarca ok, credeti ca e diferenta mare de pret?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google