If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Lucruri Pe Care Nu Le-ati Descoperit Inca La Noul Logan
Imi cer scuze daca am postat gresit aici. Am doua intrebari:
- ce presupune concret chiptuningul? E totuna cu remaparea? Daca sunt diferite care este aceasta diferenta?
- are sens sa fac asta pe stepway-ul meu? ( Stepway II 0.9 tce). Multumesc!
"In ambele cazuri inseamna tot inlocuirea softului original cu unul modificat ,chiptuning se face de regula la masini de generatie mai veche gen anii '80-'90 fiinca unitatea ECU nu permitea citirea/scrierea prin diagnoza la acea vreme si deci se programa noul soft in alt chip sau se stergea cel vechi. masinile de dupa '99 se pot resofta prin mufa de diagnoza dar nu chiar toate."
Sursa: http://www.bmwforum.ro/showthread.ph...re-!-diferenta
Daca siimti ca masina nu are destula putere, sau vrei mai multa putere, da poti sa o resoftezi. Ajungi pe la 105-110 cai din ce stiu, se va simti clar diferenta. Eu unul as resofta-o.
Nu e chiar asa cu caii. La ce turatie vei avea 100si de cai?
Pentru o utilizare normala mai important e cuplul , care la turbo e suficient zic eu. Unele tuning-uri fac mai mult rau motorului decat bine.
de la 90, la 104 cp, cu un cuplu de la 135 nm la 150 nm ~ 300 euro
stage 2 - power
de la 90 la 115 cp, cu un cuplu de la 135 la 160 nm ~ 400 euro
@costi, crezi ca softurile sunt gandite doar sa iti dea acei cai putere? Sunt facute cu cap, firmele serioase ofera si garantie.
Acum desigur ca marind presiunea in turbina, nu va mai avea durata de viata pe care o are una neresoftata, pana la urma nu poti sa le ai pe amandoua.
Din ce stiu, 0,9 vine cu internele forjate din fabrica, tocmai pentru a face fata turbinei, deci vorbind strict de motor nu ar trebui sa ii faca probleme nici daca o duce in 115 cai, doar turbina care probabil va pica putin mai repede decat in mod normal.
Eu va amintesc ca-i in 3 pistoane , deci nu e bine echilibtrat din fabrica. Sa-l supui la niste sarcini si turatii suplimentare nu-i indicat. Nu doar turbina se strica.
Va amintesc de un prieten care si-a marit puterea motorului si dupa 30.000 km au inceput problemele. A schimbat 3 motoare , cutie , planetare , ambreiaje , etc in 50.000 km si a ajuns la concluzia ca mai bine vindea troaca si isi lua ceva mai potent...
Eu am tddi de 90 de cai si as putea sa-l duc spre 100 sau peste , dar ma bucur ca merge fara probleme. daca vroiam cai luam tdci de 115 ...:
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment