If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
De acord, dar asta nu se datoreaza in niciun caz cuplului. Si un tractor nou are cuplu de 800 Nm.
Pe Dacie motorul a fost limitat de Renault cel mai probabil. Sunt Meganuri cu acelasi motor chiar de 100hp si Vmaxul este de 190 km/h. Vezi pozna.
Sincer, un Logan 2 cu motorizarea asta, e de luat in seama. Ma dau pe brazda, desi am zis ca nu mai iau Dacie.... Astept cu interes in urmatorii ani sa vedem ce ne ofera Dacia. Ii urez mult succes.
Si totusi........daca pe Megane nu au bagat varianta de 125 hp ci pe cea de 115hp, nu cred ca vom vedea pe Logan in curand 125hp.
Problema e ca alea sunt niste detalii tehnice relative. Cifrele sunt seci dar se ia in calcul dinamica motorului, cand scoate cuplul, la ce rotatii, cat il tine, ce aerodinamica are masina, ce greutate, etc. Sunt mult mai multe variabile decat cuplul.
Tractorul o avea 800 Nm, dar ii pune jos la cateva rotatii complete, pe cand un autoturism normal, pune 150 Nm cuplu, la cateva mii de rotatii, deci nu e acelasi lucru.
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Cuplul il poti oricand multiplica din transmisie (U650 are 290 Nm, cam cat un Tdi de 1,9), insa transmisia ii permite sa tracteze mai mult decat o octavia . Puterea maxima in schimb ...
Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Treba e simpla cu puterea(kw) si cuplul. Spre exemplu Logan 1,6 16v.
Avem asa:
- cuplul maxim de 148 Nm la 3750 rpm. Dupa 3750 rpm cuplul si-a atins maximul.
- Puterea(kw) este de 77 kw la 5750 rpm. Adica dupa 5750 cam degeaba accelerezi.
Adica la 5750 rpm ai Vmax de 183 km/h. Simplu.
Stric pe datele furnizate de producator. Ca masina poate ceva mai mult, posibil, e alta poveste.
Degeaba ne incantam noi ca o masina are 110 hp, 140hp sau 200 hp. In marea majoritate a timpului nu folosim nici 50% din ei. Marea majoritate a soferilor schimba turele la 2500-3000 rpm, asta inseamna la un motor de 100 hp, ca foloseste cca 50hp. La unul de 200hp cca 100hp.
Last edited by Archangel80; 23 September 2013, 12:28.
Cuplul il poti oricand multiplica din transmisie (U650 are 290 Nm, cam cat un Tdi de 1,9), insa transmisia ii permite sa tracteze mai mult decat o octavia . Puterea maxima in schimb ...
Perfect adevarat. Oricum, cuplul la roata e mai mare decat la arborele cotit, in special in primele trepte de viteza.
Transmisia trebuie sa se muleze pe dinamica unui motor, altfel am vedea motoare de 2 litri tri turbo pe Scania.
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
S-au tocit multe tastaturi pe subiectul asta. Cuplul e in strânsă corelare cu puterea.
Corect spus.
Cuplul imi indica forta ce trebuie aplicata unui corp pentru a putea fi miscat iar puterea imi indica cat de repede pot sa fac lucrul asta intr-o anumita perioada(unitate) de timp.
Spre exemplu, eu pot sa ridic un corp de 40kg de 10ori intr-un minut dar nu pot sa mai ridic inca un corp de 40kg. iar altcineva ridica 40kg. doar de 5 ori/min. insa poate sa ridice cele 2 corpuri de 40kg. - inseamna ca eu am putere mai mare deoarece sunt capabil sa depun mai mult efort in aceeasi perioada de timp, in schimb, celalalt are forta("cuplu") mai mare deoarece poate sa ridice mai mult decat primul insa nu poate s-o faca repede.
Nu mi se pare corecta o comparatie directa putere-cuplu deoarece cuplul este parte integranta a puterii.
Esenţial
Un nou prototip misterios ce aduce cu Dacia Logan 2 a fost surprins recent Automobilul beneficiaza si cateva detalii vizuale intalnite la Renault Symbol
Exista posibilitatea ca modelul sa ascunda sub capota un 1.2 TCe de 125 CP
"Stiu din surse sigure ca acesta este Loganul cu motor turbo 1.2 tce 125 hp. Va fi disponibil doar in echiparea de varf - Prestige.Transmisia va fi una manuala (din pacate) in 6 trepte cu o etajare putin diferita fata de Duster. Nu va mai ganditi la Symbol ! Ce rost ar avea sa se modifice doar sigla cand aceasta masina s-a consacrat sub numele de Logan.Renault nu face astfel de greseli de marketing,stie foarte bine ca un Logan cu numele schimbat in Symbol nu ar mai avea prea mare succes(de fapt cu totii stim ce amintiri neplacute ne aduce Symbol).Mai cunosc faptul ca masina va atinge 100 km/h in sub 10 secunde.Aduceti-va aminte de primul Prestige 1.6 16v,ce masina reusita a fost,chiar fenomenala daca analizam modul in care se unesc motorul,transmisia,fiabilitatea,raportul calitate-pret,aspectul,consumul etc.
dorine, o sa fie sub 10k euro varianta acces pe care nu vezi 1.2 TCe, poate si Laureat, desi ma indoiesc )
In plus, sa-ti spun care e diferenta intre logan si symbol? faptul ca pe symbol ai si climatronic, si cateva functii in plus, in rest e acelasi sasiu, aceeasi caroserie, pana si aceeasi fabrica, cea de la mioveni
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment