If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Nu taticu', vroiam doar sa spun ca apa a fiert fiindca radiatorul a facut ,,buf", si nu invers.
Vasul de expansiune are un dop cu niste supape pe el, care daca sunt ok, radiatorul si continutul lui (fie numai apa distilata) nu vor crea probleme.
Daca vasul de expansiune este ok si apa totusi fierbe, atunci exista niste probleme cu motorul sau colmatarea circuitului de racire.
Intr-adevar glicolul unge pompa de racire, dar se poate veni din Grecia numai cu apa chioara (musai distilata).
sorin01 da...se paote veni pentru ca pe drum nu prea iti depaseste 85-90 grade apa (am venit eu din budva pana in TM si nu a sarit de 86 grade, in august) In oras sare usor la 105 vara (parca acolo pornea GMV-ul la vechea masina 1.4 mpi...la asta noua nu's).
Apa fierbe la 100 grade doar la nivelul marii (adica cota 0)...la 2000m de ex, fierbe la 93 grade.
Iar legat de presiune...apa la 2 atmosfere fierbe la 120 grade. Iar din cate stiu eu, presiunea in instalatia de racire este mult mai mica. Mai mult...apa goala are prostul obicei sa formeze bule inainte de punctul de a atingue punctul de fierbere (apa fara impuritati nu o sa gasesti....decat daca o faci tu din oxigen si hidrogen...apa distilata/demineralizata are impuritati)
Bravos bolovane!
Felicitari pentru ca ai inceput sa-ti faci temele!
Aprofuntand in continuare subiectul, vei descoperi cum ca racirea este mai eficienta cu apa chioara decat cu apa diluata cu glicol (ma refer la caldura specifica).
Pe de alta parte, literatura de specialitate spune ca randamentul termodinamic, al motorului, este maxim cand lichidul de racire este aproape de punctul de fierbere.
Practic se observa si in consumul de carburant, obtinut in conditii de exploatare similare dar in anotimpuri diferite (celebrul ,,iarna nu-I ca vara”).
...apa goala are prostul obicei sa formeze bule
Apa are obiceiul asta prost numai daca curge startificat (curgere laminara). Atunci, stratul de fluid aflat in contact cu suprafata metalica fierbinte ajunge la temperatura de fierbere, formeaza o ,,panza” de vapori care inrautatesc transferul termic.
Solutia: Crearea de conditii pentru curgere turbulenta. Adica viteze mari de curgere prin sectiuni relativ mici. Baietii aia care proiecteaza motoarele, stiu sa calculeze debitele si sectiunile.
Si inca un amanunt: Dece apa distilata sau dedurizata si nu si apa potabila?
Fiindca apa potabila contine carbonati de calciu si magneziu (popular numita ,,piatra”), care se depun pe metale, preponderent in zonele cele mai fierbinti, adica acolo unde nu trebuie (scaune de supape, chiulase etc.).
Am Logan 0.9 cu GPL din fabrica si obisnuiesc sa am rezervorul plin pe benzina ca in cazul in care se termina GPL-ul si nu gasesc, sa nu raman cu masina in strada. Aseara cand am facut un plin pentru GPL baietul de la pompa mi-a zis ca nu e bine sa stau cu benzina in rezervor ca ii scade cifra octanica si cica e bine sa tin doar 20L de benzina in rezervor. Voi ce parere aveti?
Salutare,
A incercat cineva acesta :Icar2 Vgate Full Black Cu Wifi Obd2 Interfata Diagnoza Multimarca, merge la Logan 2, e bun de ceva sau doar statistica si atat.
Adevarul este la mijloc. Nu este recomandat sa pastrezi benzina mai mult de 6-12 luni. Prin urmare, recomandara de 20L este destul de pertinenta. Eventual poti proceda asa: faci plinul...mergi 5-6 luni pe gaz...dupa care mergi pe benzina pana se termina...si faci iar plinul.
Adevarul este la mijloc. Nu este recomandat sa pastrezi benzina mai mult de 6-12 luni. Prin urmare, recomandara de 20L este destul de pertinenta. Eventual poti proceda asa: faci plinul...mergi 5-6 luni pe gaz...dupa care mergi pe benzina pana se termina...si faci iar plinul.
Ma scuzati ca va intreb, dar sunt un pic cam uimit de nivelul discutiilor: voi nu folositi masinile? Daca stau parcate cu lunile si va e teama ca scade nivelul cifrei octanice al benzinei din rezervor pot sa va ajut eu sa nu se intample asta. Dati-mi cheile si actele si va asigur ca merg eu zi de zi, bag eu combustibil proaspat rafinat. Si ca sa nu se supere nimeni facem prin rotatie. Cine se ofera primul ?
Salutare,
A incercat cineva acesta :Icar2 Vgate Full Black Cu Wifi Obd2 Interfata Diagnoza Multimarca, merge la Logan 2, e bun de ceva sau doar statistica si atat.
Salutare,
A incercat cineva acesta :Icar2 Vgate Full Black Cu Wifi Obd2 Interfata Diagnoza Multimarca, merge la Logan 2, e bun de ceva sau doar statistica si atat.
Este o prostie,o bagi in mufa masini si iti citeste erorile(dar nu le poti sterge,temperatura apei,cat curent baga alternatorul,cate ture are motorul,etc, (cu chestiile astea chiar nu ai ce face....doar le citesti si atat) Poate sa afli daca ai vreo problema cu ceva sonda lambda sau autoaprinderi...dar nu cred ca este cazul la masinile noastre.Pe scurt este inutil.
Stiu ca pare o intrebare prosteasca si off topic,dar am avut o discutie cu un coleg la munca azi si nu ne-am putut pune de acord.
Pe scurt:
Sasiul,ranforsarile, imbinarile si in general structura de rezistenta (si aici nu ma refer si la tampoanele motorului) unui Logan 2 benzina 1.2 difera de Logan 2 0.9 tce,dar diferente intre motorizarile benzina si motorina exista?(la nivel de sasiu in special)
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment