Intrebari Logan 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tot citind de patania colegului cu masina..., vad ca nu este la fel de simplu de inlocuit un autoturism ca un fier de calcat, care cand ajung acasa si constat ca nu merge, fuga la magazin si imi da altul..
    Apropo, cati au reusit sa obtina inlocuirea unei masini care a avut un defect?
    ex:
    Logan Laureat 1,2 16V mpi E5N-2012-->2022(112.100km)
    Logan Preferance 1,5dci E3/03-2006-->2012(76.100km)

    Comment


    • ZFMFLORIN au fost cazuri...dar sunt foarte rare. Tine foarte mult si de legislatie si de complicartiile legislative. Plus ca discutam de valoare. Este mai simplu (si mai putin costisitor) sa ilocuiesti un stick de memorie decat sa-l repari...o masina nu.
      In esenta....nici calculatorul daca se strica nu se inlocuiste...se repara...si daca nu se poate repara...atunci se inlocuieste.
      De exemplu, o cumnata a cumpar un seat leon...si ceva s-a spart (la propriu) in motor...afectand inclusiv cutia de viteze. Masina avea vo 7000 km. Au schimbat motor+cutia+planetare si mai nu's ce. Probabil costa mai putin decat sa schimbe toata masina.

      Comment


      • Nea bolovane, despre ce piese ai auzit d.ta ca se repara de catre dacia? Vorbim aici despre o masina aflata in perioada de garantie. Eu spun ca procedura este inlocuirea, in majoritatea situatiilor.
        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

        Comment


        • IancuMIC eu vorbeam de masina in ansablu. Asta era intrebarea...inlocuirea intregii troscolete....

          Comment


          • pai la autoturisme nu merge sa returnez produsul in x zile daca nu sunt multumit?
            Atunci cred ca s-ar comporta altfel cu clientul..., macar in zilele alea cand le-ai putea-o returna.
            ex:
            Logan Laureat 1,2 16V mpi E5N-2012-->2022(112.100km)
            Logan Preferance 1,5dci E3/03-2006-->2012(76.100km)

            Comment


            • ZFMFLORIN nu merge la nici un produs cumparat din magazin. CU returul este valabil doar pt cumparaturi online.
              Faptul ca unele magazine sunt deacord sa accepte returul...asta-i alta mancare de peste. Dar legislatia nu-i obliga...doar cele online sunt obligate.
              Iar motivul este simplu...in magazin te duci, pui mana, pipai, gusti, mirosi...etc...cumperi in cunostinta de cauza. Online...vezi doar ce-i in poza...si nu poti vedea prea multe.

              Comment


              • Dar legislatia nu-i obliga...
                e) garanţia comercială - orice angajament asumat de vânzător faţă de
                consumator, fără solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a preţului
                plătit de consumator, de reparare sau de înlocuire a produsului cumpărat, în
                cazul în care acesta nu corespunde condiţiilor enunţate în declaraţiile
                referitoare la garanţie sau în publicitatea aferentă;"
                citat din
                Ordonanţa nr. 9/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr.
                449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora
                Returnarea produselor cumpărate și recuperarea banilor nu este o tradiție în România. Totuși, în urma presiunilor venite din partea Uniunii Europene, tot mai multe magazine au decis să aplice această politică în favoarea consumatorului.
                legile returnării produselor se aplică tuturor lanțurilor de magazine și asupra tuturor produselor aflate pe piața din România
                Legea nr. 449/2003, actualizată în 2008, care spune la capitolul trei că orice produs cumpărat trebuie adus la conformitate, adică în starea ideală, fie prin reparare, fie prin înlocuirea completă fără plată. Legea mai spune că dacă au trecut 15 zile de când cumpărătorul a semnalat vânzătorului că produsul său e stricat, iar vânzătorul a refuzat sau a tergiversat înlocuirea sau repararea produsului, legea îi permite cumpărătorului să ceară o parte sau totalitatea banilor dați pe produsul cumpărat și anularea contractului încheiat cu vânzătorul.
                Despre returnarea produselor online
                A doua lege reglementată de ANPC vizează tranzacțiile online. Prevăzută în OG 130/2000, legea spune la articolul doi că un cumpărător poate returna orice produs în 10 zile (cu excepția cazurilor de la Art. 10) doar atunci când este vorba de cumpărături online.
                si e vorba de orice produs, indiferent daca e bun sau defect. Perioada s-a marit la 14 zile minim. Una din surse.
                Last edited by Fanez; 17 November 2016, 22:20.

                Comment


                • Originally posted by bolovan View Post
                  IancuMIC eu vorbeam de masina in ansablu. Asta era intrebarea...inlocuirea intregii troscolete....
                  Scuze, nici n-am observat; cre' ca m-am imbatat.

                  In esenta....nici calculatorul daca se strica nu se inlocuiste...se repara...si daca nu se poate repara...atunci se inlocuieste
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • Citesti legea cu atentie, o scoti la imprimanta si cand ajungi la ei, o rasfoiesti citind din ea

                    Comment


                    • Fanez adica fix ce am spus. Nu-i obliga sa-l inlocuiasca...daca se poate repara...se repara. Si doar dacas nu se poate repara...atunci se inlocuieste (si cam o masina trebuie sa fie intr-o stare...hmmm..de nereparat...greu sa cred...)
                      Si citeste si articolul 11...sa inlocuiesti o cutie de viteze de 500 euro...vs o masina de 8000 euro pentru cas-i defecta cutia de viteze.

                      Comment


                      • Fix ce ai spus.

                        Originally posted by bolovan View Post
                        ...daca se poate repara...se repara. Si doar dacas nu se poate repara...atunci se inlocuieste....

                        Comment


                        • Si asta in 14 zile, nu-i asa?
                          De asta, astia tot zic sa o ei acasa, "ca merge si asa", "face asa, la toate"......
                          O tii 2 ore, mai pocneste ceva, un dute-vino, pana zice: ce ai facut nene? nu ai vazut becu aprins din bord, ce scrie in manual?, trebuia sa vii pe platforma, pa garantie.....
                          Last edited by Oti; 18 November 2016, 00:25.
                          „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                          Comment


                          • Oti in cate zile considera ei. 14 zile este termenul maxim in care trebuie sa dea un raspuns. Dar si asa...daca este depasit...trebuie sa se poata proba "reavointa"

                            nu chiar...pentru ca exista o fisa care se completeaza si SEMNEAZA (evident...se citesete inainte de semnare)...si acolo se specifica clar.

                            P.S. O alta meteaha romaneasca...ce ne arata gradul de ipocrizie si prostie: semnezi fara sa citesti, accepti fara hartii la mana...dupa care te plangi ca ai fost tapuit.

                            Comment


                            • Legea din Romanica spune clar 15 zile calendaristice,nu 14 nu 30.Orice depasire a acestui termen aduce contravenție si dreptul consumatorului de a returna produsul si de a primi altul nou la schimb!
                              Nu cred ca se pune problema la mine,dar astept sa ma sune sa-mi spuna daca problemele au fost rezolvate.

                              Comment


                              • Alltricks citeste bine legea.
                                Art. 13
                                Citeste Art 11.

                                Acum, am avut o disputa cu un tip (avocat) care mi-a explicat (nu era legat de garantii...dar cred ca se aplica si aici). Chiar daca termenele sunt specificate clar, sistemul legislativ permit extinderea lor chiar daca nu este specificat acest lucru.
                                Exemplu concret a fost la construirea unei case (acolo o fo discutia). Si conform anumitor legi, anumite procese, constructorul trebuia sa le finalizeze in 30 zile (ceva legat de zona respectiva. Activitatea nu trebuia sa depaseasca o anumita data...ca perturba nu's ce). Termenul a fost depasit cu aprape 45 zile dintr-un motiv extrem de simplu: lipsa personalului calificat. Au plecat vo 5 oameni ce stiau procesul tehnologic...iar pregatirea pentru a relua dura aprox 45 zile pentru oameni. Constructorul a dovedit buna credinta, la termenul de 30 zile...personalul era deja recrutat...dar era in pregatire.

                                Prin urmare, cele 15 zile sunt valabile doar in cazul in care discutam de reacredinta.
                                P.S. Discutia a fost despre un baraj pentru o zona protejata de pescuit.
                                P.S.2 Nu dati cu pietre...asa am inteles...nu sunt jurist...sunt programator

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google