If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Cât priveste uzura, aia porneşte de când începi să utilizezi maşina..şi până s-a terminat motorul..şi nu poţi spune că în primii km are o uzură mai mare decât pe urmă, ca să schimbi prima tură de ulei mai devreme.
Componentele motorului nou sunt mai "stranse", dupa rodaj putem spune ca suprafetele de lucru sunt mai "lustruite".
In primul ulei vor fi mai multe particule de metal decat in uleiul de la al 2-lea schimb.
Resturile apar si acum... ele sunt rezultatul procesului de rodare a suprafetelor aflate in frecare... de aceea ar fi de preferat ca primul schimb sa fie facut mai repede ... nici prezenta spanului ramas din prelucrari si a altor resturi de la montaj nu sunt excluse, chiar daca acum tehnologiile sunt ultra moderne... si marii chirurgi mai uita instrumente sau tampoane in plagile operate!
O prima umplere se face cu ocazia testarii la banc; in prima faza, actionat de o forta externa si apoi cu combustibil. Dupa aceste probe, se pune noul ulei.
La tehnicile de prelucrare din zilele noastre nu cred ca se poate vorbi de span la motoarele noi.
Pana una alta, pentru orice situatie, avem si filtru de ulei.
Asa zisul rodaj, are in vedere toate sistemele masinii; transmisie unde includem si ambreiajul si ctia de viteze, franare etc.
Nu cred ca e necesar sa inlocuiti acel ulei la cateva mii; nu veti obtine pe termen lung, mare lucru.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
eu am sa fac primul schimb la 10k (probabil peste o luna) adica la aproape 5 luni de la achizitie, din motivele expuse de @mr.K mai sus, chiar daca producatorul nu-mi recomanda asta.
Sent from my iPhone using Tapatalk
I have no special talent. I am only passionately curious.
Producatorii masinilor puneau un schimb de ulei la 3500 de km daca era cazul. Rau nu face masinii dar nici nu cred ca ii face un bine semnificativ. Fiecare schimb de ulei polueaza si costa. Mai e o chestie, unii au tendinta de a isi intretine masinile mai mult decat e cazul, e doar o chestie psihica nu are neaparat o legatura rationala cu mecanica...
...
La tehnicile de prelucrare din zilele noastre nu cred ca se poate vorbi de span la motoarele noi. ...
Poti crede ce vrei! Dar eu stiu ce am gasit in motoare noi! Si nu sunt motoare auto pentru masini low cost, vorbesc de puteri si branduri unde un motor costa cat doua loganuri si jumatate!
„Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde
Da, primul schimb, ce rost are sa dai bani din buzunar când nu e nevoie? E vorba de un principiu. De ex , pt un dci cum am şi eu , ăsta e motor de minimum 300.000 km fară să umbli în el. Presupunând că în faza de rodaj prin absurd e o uzură dublă faţă de normal şi schimb uleiul normal nu mai devreme, ..voi face în loc de 300000- 290000, deci..să ajung eu la 290000..şi dau o navetă de bere atunci că nu mai mere motoru
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment