Intrebari Logan 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Eu am completat de 3 ori in 235.000 km
    Bine pe la 110.000 Am schimbat termostatul , de fapt tot ansamblu
    sigpic

    Comment


    • Scaderea regulata a nivelului lichidului de racire nu trebuie sa fie considerata un fenomen normal.
      De obicei nivelul poate scadea din trei motive:

      1. Instalatie de racire neaerisita corect... cazul colegului Peterpan.
      2. Scurgeri exterioare mai mult sau mai putin evidente datorita defectelor de etansare ale instalatiei de racire pe la oring-uri, garnituri, pori in pereti, etc... acesta este cazul cel mai frecvent.
      3. Evaporarea apei din amestecul antigel + apa demineralizata... se intampla de obicei cand motorul atinge in mod frecvent limita superioara a regimului termic de functionare si/sau cand calitatea lichidului de racire este mai slaba... calitate care se poate deprecia si datorita trecerii anilor.

      Mai exista si un al patrulea motiv mult mai grav, atunci cand prin porii creati in peretele cilindrului sau in garnitura de chiulasa, o cantitate foarte mica de antigel ajunge in camera de ardere si se consuma in timpul functionarii motorului... in acest caz motorul poate scoate fum alb si la cald si la rece. Daca scurgerea aceasta este foarte fina, ea nu poate fi regasita in uleiul din baie decat daca masina stationeaza perioade foarte lungi de timp.
      Last edited by tipicarul; 1 February 2018, 18:23.
      „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

      Comment


      • Originally posted by stoicanu View Post
        Eu am completat de 3 ori in 235.000 km
        Bine pe la 110.000 Am schimbat termostatul , de fapt tot ansamblu
        E clara treaba.
        In orice caz, din decembrie (ultima completare) si pana acum nu trebuia sa se clinteasca nivelul in vasul de expansiune.
        @tipicarul, nu stiu ce sa zic...scoate fulm alb si cand e cald, dar am zis ca e frig afara, dar vara n-am observat, scurgeri nu vad.
        Ca sa ma fac inteles, nivelul e la minim atunci cand completez. Masina are 3 ani.
        Aaaa..mereu zice sotia ca baga greu caldura, eu am crezut ca se vaita aiurea

        Comment


        • Originally posted by tipicarul View Post
          3. Evaporarea apei din amestecul antigel + apa demineralizata... se intampla de obicei cand motorul atinge in mod frecvent limita superioara a regimului termic de functionare si/sau cand calitatea lichidului de racire este mai slaba... calitate care se poate deprecia si datorita trecerii anilor.
          Foarte corect comentariul tău. #3 mi s-a întâmplat astă vară pe călduri toride. Am pierdut cam 2-300 ml toată vara. Antigelul era de 3.5 ani. L-am schimbat în decembrie. Lumea poate nu știe dar antigelul nu doar că scade temperatura de îngheț dar o crește și pe cea de vaporizare.

          Comment


          • Doar la inceput am completat si eu la a mea.

            Comment


            • Originally posted by Amiralul View Post
              Voi la 0.9 tce completati nivelul lichidului de racire? O data la 4 luni eu completez de la min. la max. nivelul antigelului (fie iarna, fie vara)...deci fix la 4 luni gasesc nivelul la minim. Mie mi se pare ciudat. La vechiul logan 1.6 am mers 8 ani cu antigelul de origine.
              La sandero stepway al meu 0,9 tce a scazut nivelul la antigel la 3 luni dupa ce l-am cumparat pana la jumatatea distantei (minim/maxim).Am complectat pana la maxim si de atunci au trecut 1,5 ani si 16,000 km dar nivelul nu a mai scazut.

              Comment


              • În 4 ani de zile am completat de 2x antigelul, acu l-am schimbat în august, este la nivel maxim și are - 40 de grade, în fabrica temperatura era de - 32 grade.

                Comment


                • Trebuie sa ai grija cu nivelul de concentratie, cu cat este mai concentrat cu atat transferul de caldura sa face mai greu.
                  Dupa iarna scoate tot ce ai in borcan si adauga apa distilata ca la vara motorul va avea de suferit daca il lasi antigelul concentrat.

                  Comment


                  • Punctul de inghet este mai aproape de zero și dacă e concentratia prea mare dacă nu ma insel...

                    Comment


                    • Da! Asa este!

                      Deci:
                      1.Punctul de fierbere este 109ºC in cazul unei dilutii 50-50%.
                      Prin cresterea continutului de apa, punctul de fierbere scade.

                      2.Punctul de inghet al glicolului concentrat este -14ºC.
                      Punctul de inghet scade prin adaugare de apa!
                      La dilutie 50-50%, formarea cristalelor de gheata incepe la -37ºC.
                      Concentratia antigelului nu trebuie sa fie mai mare de 60%!!!

                      3.Dilutia 50-50% este optima deoarece asigura:
                      Continut suficient de inhibitori de cavitatie si coroziune
                      Punct de fierbere peste 100ºC
                      Punct de inghet de -37ºC

                      Originally posted by Amiralul View Post
                      E clara treaba.
                      In orice caz, din decembrie (ultima completare) si pana acum nu trebuia sa se clinteasca nivelul in vasul de expansiune.
                      @tipicarul, nu stiu ce sa zic...scoate fulm alb si cand e cald, dar am zis ca e frig afara, dar vara n-am observat, scurgeri nu vad.
                      Ca sa ma fac inteles, nivelul e la minim atunci cand completez. Masina are 3 ani.
                      Aaaa..mereu zice sotia ca baga greu caldura, eu am crezut ca se vaita aiurea
                      Deocamdata schimba tot antigelul si urmareste zilnic nivelul in borcan!
                      Scurgerile foarte fine pe la garnituri sunt foarte greu de depistat datorita faptului ca motorul este fierbinte si picaturile scurse se evapora.

                      Inca ceva important:

                      In functie de aditivii utilizati, exista 3 tipuri de antigel:
                      1.Mineral - la antigelurile conventionale, datorita structurii chimice instabile, dupa o scurta perioada apare fenomenul de cristalizare.

                      2.Hibrid (organic + mineral) - Silicatii asigura protectie impotriva coroziunii, cavitatiei si formarii depunerilor. Pot fi utilizate pentru diferite tipuri de motoare si sisteme de racire. Au interval de schimb mai lung si aprobari OEM.

                      3.Organic (OAT: Organic Additive Technology) - Tehnologie de ultima generatie. Contin saruri de acizi organici in locul aditivilor minerali. Au excelenta stabilitate la temperaturi inalte, interval de schimb foarte lung si proprietati de transfer termic foarte bune!




                      Producatorii de autovehicule folosesc numai antigeluri hibride sau organice la prima umplere, iar la completare nu sunt acceptate decat astfel de produse!


                      Asadar, cand constatati ca este nevoie sa completati, trebuie sa o faceti cu acelasi tip de antigel. Altfel pot aparea o serie de fenomene ciudate care impiedica racirea corecta si functionarea sigura a motorului!

                      Originally posted by RazvanF View Post
                      Trebuie sa ai grija cu nivelul de concentratie, cu cat este mai concentrat cu atat transferul de caldura sa face mai greu.
                      Dupa iarna scoate tot ce ai in borcan si adauga apa distilata ca la vara motorul va avea de suferit daca il lasi antigelul concentrat.
                      Chiar si pe durata verii nu este recomandat sa se foloseasca apa in sistemul de racire. Important sa se pastreze nivel scazut al oxigenului si de aceea nu este recomandat sa se schimbe antigelul (vara – iarna ).
                      O dilutie 50-50 asigura o racire corecta si o protectie eficienta la coroziune si cavitatie, indiferent de anotimp.
                      Last edited by tipicarul; 2 February 2018, 13:37. Reason: Automerged Doublepost
                      „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

                      Comment


                      • Aris, stai calm, de data asta cred că ultimii trei colegi greșesc. In cazul etilenglicolului (ce este Glaceolul rx tip d), iată performanțele.
                        Properties like freezing point, viscosity, specific gravity and specific heat of ethylene glycol based heat-transfer fluids, or brines.


                        Boiling Points Ethylene Glycol Solutions
                        Ethylene Glycol Solution
                        (% by volume) 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
                        Temperature (oF) 212 214 216 220 220 225 232 245 260 288 386
                        (oC) 100 101.1 102.2 104.4 104.4 107.2 111.1 118 127 142 197



                        Cele -40C pe care le ai sunt generate de 50% antigel și 50% apă, potrivit specificațiilor Glaceolului. Temperatura de fierbere pentru această concentrație este de 107C. Dacă ai avea o concentrație mai mare, spre 60%, temperatura de fiebere ar crește până la 111C.

                        Din tabelul de mai jos, al transferului termic, se observă că parametrul scade de la 0.865 la 0.83 la creșterea concentrației de la 50 la 60%. Asta inseamnă că este mai

                        Specific Heat - cp - (Btu/lb.oF)
                        Temperature Ethylene Glycol Solution (% by volume)
                        (oF) (oC) 25 30 40 50 60 65 100
                        -40 -40 1) 1) 1) 1) 0.68 0.703 1)
                        0 -17.8 1) 1) 0.83 0.78 0.723 0.7 0.54
                        40 4.4 0.913 0.89 0.845 0.795 0.748 0.721 0.562
                        80 26.7 0.921 0.902 0.86 0.815 0.768 0.743 0.59
                        120 48.9 0.933 0.915 0.875 0.832 0.788 0.765 0.612
                        160 71.1 0.94 0.925 0.89 0.85 0.81 0.786 0.64
                        200 93.3 0.953 0.936 0.905 0.865 0.83 0.807 0.66
                        240 115.6 2) 2) 2) 2) 2) 0.828 0.689
                        280 137.8 2) 2) 2) 2) 2) 2) 0.71

                        Scăderea capacității termice inseamnă că fluidul va transmite mai repede căldura motorului la elementul de disipare. Se va răci/incălzi mai repede.

                        Comment


                        • M-am lamurit. Multumesc ptr informatii.
                          Am completat doar cu antigel verde de la dacia. E destul de concentrat....o sa-l mai las putin si daca tot scade (un pic sub minim) ma duc direct la.... stiti voi ce reprezentanta.

                          Comment


                          • Azi am mai bricolat puțin, led si pe semnal față + înlocuirea ledurilor pt scrumieră.
                            Pe partea pasagerului bec normal pe ziua
                            Attached Files

                            Comment


                            • Poze de noapte
                              Attached Files

                              Comment


                              • Stiu ca este a doua oară când postez greșit, promit să fie si a treia oară. Scz

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google