Intrebari Logan 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • NU chiar, scrie prin manuale. Frana de serviciu este cea utilizata in mod normal, frana de securitate se foloseste pentru a asigura masina in stationare (legea face diferenta intre oprire si stationare) si in caz de urgenta, cand nu functioneaza frana de serviciu.
    Ca fiecare face cum il taie capul, e altceva.

    Comment


    • Capace 16 inches

      A incercat cineva sa monteze capacele de la rotile unui Prestige pe jante normale de 16 (nu structurate)? Se potrivesc?

      Comment


      • Originally posted by Fanez View Post
        Instructorul cu care am facut scoala de soferi m-a invatat sa calc ambreiajul la pornire si sa trag frana de mana la semafor daca e nevoie in loc sa tin piciorul pe pedala de frana.
        Și pe mine la fel. Frână de mana e bine sa o tragi la semafor ca să eviți sa te duci în fata peste celalalt, nu mai ruginește tamburii și nu consuma carburant precum frână de picior. După 55000 km, în care am folosit intens frâna de mana, tamburii arătau ca noi.
        un coleg nu prea a folosit frână de mana și i-au ruginit tamburii si au rămas blocați pe roata.

        Comment


        • Originally posted by aris86 View Post
          Și pe mine la fel. Frână de mana e bine sa o tragi la semafor ca să eviți sa te duci în fata peste celalalt, nu mai ruginește tamburii și nu consuma carburant precum frână de picior. După 55000 km, în care am folosit intens frâna de mana, tamburii arătau ca noi.
          un coleg nu prea a folosit frână de mana și i-au ruginit tamburii si au rămas blocați pe roata.
          Am trait sa aud si asta ”frana de picior consuma carburant”

          Comment


          • Originally posted by ten View Post
            eu vazusem cu un aparat de masura... dar din caute imi amintesc daca ai un player original, parca are un meniu secret unde vezi tensiunea.
            Da, are, ții apăsata tasta meniu pe player pana iti apare meniul secret și apoi navighezi. Nu mai știu exact cât timp trebuie apăsat, parca 10 sec...

            Originally posted by danLaza View Post
            Am trait sa aud si asta ”frana de picior consuma carburant”
            Tind sa îi dau dreptate lui aris deoarece, atunci când ești la semafor și calci frâna, turometrul își modifică poziția, semn ca alternatorul produce mai mult curent și implicit consuma mai multa benzină
            Last edited by eliadib; 15 March 2018, 09:42. Reason: Automerged Doublepost

            Comment


            • Originally posted by danLaza View Post
              Am trait sa aud si asta ”frana de picior consuma carburant”
              Pompa de servo frana mere cu aer? sau la curent electric produs de benzina/motorina.

              Comment


              • Originally posted by eliadib View Post
                Tind sa îi dau dreptate lui aris deoarece, atunci când ești la semafor și calci frâna, turometrul își modifică poziția, semn ca alternatorul produce mai mult curent și implicit consuma mai multa benzină
                Aiurea; oscilatia relantiului este data din cauza amplificatorul de frana, care este in legatura cu galeria de admisie. Depresiune creeata in amplificator, modifica un pic amestecul al motorului; de aici usoare oscilatii pe care ECU le corecteaza imediat.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • Corect cu observația că e valabil doar la Euro5, Euro6 are senzor de vacuum pe servofrână, astfel că ABS-ul știe exact cât ai apăsat frâna și trâmbitează pe can către injecție.

                  Statul cu piciorul pe frâna la semafor consumă curent, 2x21W+16W exact lămpile de frână
                  Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                  Comment


                  • Discutia e inutila. Am scris mai sus cum se procedeaza. La semafor se utilizeaza frana de serviciu.
                    Aia cu tamburii ruginiti e falsa. Tamburii ruginesc la fel chiar daca tragi frana de mana in stationare non stop. Explicatia e evidenta.

                    Comment


                    • Tamburii lucreaza si daca nu tragi frana de mana
                      Ce ai frana numai pe rotile fata?
                      sigpic

                      Comment


                      • Consum redus de curent pe frânare și/sau poziție

                        Pentru a nu consuma curent la statul la semafor cu piciorul apăsat, se pot înlocui cu LED-uri pe cele 3 becuri. Dacă folosiți becuri LED pentru care puterea ”declarată” e de 50W pe situri, consumul va fi infim + timpul de aprindere la apăsare pedală e scurtat cu minim 0,5 sec ... sigur merită.

                        Dacă pentru faruri îți iei amendă , pentru stopuri nu prea am auzit.
                        Last edited by mp74; 15 March 2018, 13:15.

                        Comment


                        • Originally posted by valioglu View Post
                          NU chiar, scrie prin manuale. Frana de serviciu este cea utilizata in mod normal, frana de securitate se foloseste pentru a asigura masina in stationare (legea face diferenta intre oprire si stationare) si ...
                          Nu te supara dar faci niste confuzii. Normal ca folosesti frana de serviciu sau frana de pedala in mod normal, ca doar nu tragi frana de mana cand vrei sa incetinesti sau sa opresti. Stand la semafor este ca si cum ai stationa sau ai parca. Sa nu ti-o ia masina la vale (in fata sau in spate, in functie de soseaua cu semaforul respectiv) poti sa tragi linistit frana de mana. 1. Nu stai incordat cu piciorul pe pedala. 2. Discurile si placutele fiind incinse si in contact permanent "ajuta uzura". Eu am mai scris pe forum si am dat saituri cu detalii tehnice, despre "de ce se uzeaza mai repede placutele de frana daca tii piciorul pe pedala la stop", au adus si alti colegi argumente documentate, n-ai decat sa rasfoiesti forumul (n-am nici timp, nici chef sa-ti dau acum trimiteri la discutiile respective).
                          Originally posted by danLaza View Post
                          Am trait sa aud si asta ”frana de picior consuma carburant”
                          Originally posted by eliadib View Post
                          Tind sa îi dau dreptate lui aris deoarece, atunci când ești la semafor și calci frâna, turometrul își modifică poziția, semn ca alternatorul produce mai mult curent și implicit consuma mai multa benzină
                          Tinand piciorul pe frana, becurile sunt aprinse, orice consum de curent duce la cresterea consumului de carburant. Am vazut chiar si in emisiunea "Top Gear" cum... (nu-mi amintesc cum il cheama pe huiduma aia creata care nu incapea in ferrari) zicea ca a stins toti consumatorii inclusiv radioul ca sa economiseasca benzina. Si in cartea tehnica scrie ca orice consumator de curent duce la cresterea consumului de carburant.
                          Originally posted by stoicanu View Post
                          Tamburii lucreaza si daca nu tragi frana de mana
                          Ce ai frana numai pe rotile fata?
                          Unii asa au. Eu la Dacia sport, aveam frana numai pe spate ca era defect repartitorul.

                          Comment


                          • Știe cineva o firmă care pune folie pe geamuri?

                            Din păcate, ce am găsit pe net, dar și relațiile pe care le mai am, mi se par cam scumpe...

                            Mulțumesc.
                            http://www.loganclub.ro/forum/pictur...pictureid=8026

                            Comment


                            • NU am intentia de starni flame, dar hai sa vedem daca putem clarifica anumite lucruri referitor la franarea la semafor. Conduc de 24 de ani si am carnet de sofer profesionist. Am mers foarte mult cu masina, dar trebuie sa fiu sincer sa marturisesc ca nu asta e meseria mea.
                              Acum hai sa vedem argumentele.
                              De ce trebuie sa stai cu piciorul pe frana si nu sa tragi frana de mana.
                              1. Chestie de siguranta. Frana de mana actioneaza doar o punte, de obicei spate deci are eficienta mult mai limitata. In cazul unui impact din spate poti fi aruncat peste pietonii din fata cu o forta mai mare decat daca ai sta cu piciorul pe frana. De asemenea, poti fi proiectat in masina din fata si vei suferi practic doua impacturi. Acceleratia initiala pe care o va imprima masinii tale impactul cu o masina care va veni din spate va fi mai mare daca vei actiona o frana mai putin eficace. Aceasta acceleratie va avea efect marit asupra coloanei tale vertebrale si a celorlalti ocupanti ai masinii (poate unii sunt copii si se uita pe geam cu gatul intors). In mod normal, la viteze de oras si nu numai ar trebui ca autoturismul sa absoarba impactul prin deformarea controlabila a zonelor proiectate in acest sens. Atat al tau cat si al celui care provoaca accidentul. Asta in loc sa pleci de pe loc cu viteza deoarece ai mai putea fi proiectat in intersectie in fata unor autovehicule care se deplaseaza in plan transversal si care te-ar putea accidenta grav. Atunci cand stationezi cu piciorul pe frana se aprind si lampile ceea ce te face mai vizibil, important noaptea sau pe timp de ceata, ploaie etc, pentru ca sporeste nivelul de siguranta.
                              2. Chestie de proiectare a masinii. De obicei frana de serviciu este mult mai fiabila decat frana de mana. Prima este hidraulica, are senzori de nivel lichid si o constructie foarte robusta. Cea de-a doua este pe cablu de cele mai multe ori, actioneaza doar un singur sabot (la dacia dar si la alte marci ceea ce inseamna ca e foarte ineficace, practic e mai putin de 25 la suta din frana de serviciu) si este proiectata pentru o utilizare mai putin intensa. Mai nou, multe marci au trecut la frane de securitate electrice, nu e chiar o idee minunata sa le freci non stop, mai ales ca sunt supuse usor uzurii - au ca si multe dintre cele cu disc spate un melc in interiorul cilindrului receptor care se uzeaza. Costurile sunt ridicate pentru reparare. La cutia automata e clar ca trebuie sa stai cu piciorul pe frana, scrie si in manual. Componentele sistemului de franare sunt identice cu cele ale masinii cu cutie manuala. La autohold nu actioneaza componente ale franei de siguranta ci tot o electrovalva hidraulica de pe circuitul franei de serviciu. Deci si in rampa sau panta stai tot cu piciorul pe frana, inclusiv la Dacia deoarece asa a gandit-o proiectantul, sa stai cu piciorul pe frana la semafor. Mai concret: in situatia in care masina tine frana in mod automat tot cu piciorul pe pedala sta.
                              3. Consumul si fiabilitatea. Consumul de curent este absolut insignifiant. Motorul la relanti consuma la diesel de exemplu 0.4 litri pe ora la un motor modern de litraj mic, iar la benzina cam 0.6 litri pe ora. Daca stai cu piciorul pe frana la o masina care indica consumul instant la relanti (sau ai o interfata care iti arata cate grame de combustibil injecteaza) o sa vezi ca nu apar practic modificari. Daca placutele sunt in contact cu discul de frana dar nu se produce o frecare, atunci nu se inlatura material de frictiune, cred ca poti sa stai o suta de ani asa si nu se toceste placuta nici macar cu un micron. Daca e discul cald si placuta calda si crezi ca se inmoaie de la caldura si se uzeaza mai usor, mi se pare totusi un efect neglijabil. Vacuumul nu se cheltuie daca tii piciorul pe frana stationar. Opreste motorul cu piciorul pe frana si o sa vezi ce zic... asta inseamna ca tu oricum ai apasat frana ca sa opresti masina, daca tii piciorul pe pedala in loc sa il ridici si sa tragi frana de mana e tot aia dpdv al vacuumului.
                              Dar poate cu toate acestea, eu gresesc. Hai sa vedem ce zic si altii care se pricep poate mai bine. Mise pare ca se pricep ca dau detalii pentru fiecare gest. https://ovidiugroza.wordpress.com/20...ondus-perfect/
                              Nu intentionez sa creez un flame, am cheltuit un pic de timp ca sa va impartasesc parerea mea nu ca sa imi impun un punct de vedere ci ca sa va prezint niste argumente in baza carora voi puteti decide. Fiecare face cum crede, evident.
                              Last edited by valioglu; 15 March 2018, 23:43.

                              Comment


                              • Originally posted by Catalin S. View Post
                                Știe cineva o firmă care pune folie pe geamuri?

                                Din păcate, ce am găsit pe net, dar și relațiile pe care le mai am, mi se par cam scumpe...

                                Mulțumesc.
                                Eu am pus folie la FXAuto, gama confort de la liumar, am platit pt mcv 500 lei, au avut o promotie parca pana la 01.03.2018. Legat de montaj iti pot spune ca baietii si-au dat interesul sa iasa bine, la sfarsit vine si seful de atelier (patronul) sa faca o inspectie, per total a iesit bine ce sa zic, doar cateva bule mici insesizabile pe luneta in special in colturi. Eu mi-am pus folie pt a proteja copiii pe timp de vara, dar ramane de vazut cat este de eficienta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google