Intrebari Logan 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by nelu_242000 View Post
    Am avut plinul făcut. Am circulat vreo 130 de km și mi-a arătat consumat 8 litri și o linie goala, consum mediu 6.2.
    Plecând la drum lung am zis sa fac plinul din nou, și a intrat 14 litri, nicidecum 8.
    Cei 130 de km au fost făcuți doar în oraș.
    Cand ai facut prima data plinul a fost tot pana la decuplarea pompei? Daca a fost asa, nici nu are importanta cate pavele arata bordul sau cati litri incap in rezervor.

    Comment


    • Deobicei la mine, ce arata pe CB se cam pupă cu ce alimentez la pompă. Dacă îmi rămâne o pavela, știu ca mai are aproximativ 10 litri și dacă mai merg un pic cu ea și fac plinul, la 1 clic intră 40-41 l de benzină.

      Comment


      • Doar asa alimentez. Când decupleaza gata. Nu bag peste.
        Oricum când mai am 2 pavele, fac plinul.Ce e sigur, sigur rămâne.

        Comment


        • Cand spuneam mai sus ca nu are importanta, ma refeream la calculul facut de t0rquemada. Daca omul a bagat 14l de la plin la plin, pai atunci atat a consumatin cei 130km dintre plinuri, ce mai conteaza cat intra in rezervor si cate liniute arata bordul.

          Comment


          • Sau, 14 litri au intrat pe factura.
            In rezervor au intrat x.
            ​​​​x#14 .
            ​​​​​

            Comment


            • @ nelu_242000 si eu tot asa procedez.
              Dar pentru ca s-a afirmat asta: "“Consumul de la plin la plin e cea mai mare prostie nu vei avea aceleași variabile (traseu, trafic, vreme, încărcătură etc) de n ori.” as dori sa comentez putin. In primul an am urmarit de vreo 4-5 ori ce afisa CB (numarul de kilometrii parcursi, cantitatea de combustibil consumata si consumul mediu) si comparam cu cantitatea de combustibil afisata de pompa pana la primul click. Nu cred este chiar asa o mare prostie. La mine (indiferent cum am condus, traseu, trafic, etc.) diferentele au fost de 0.2-0.3 litri care pot fi si acestia discutabili. E adevarat ca nu am facut asta dupa prima pavela (pentru a fi cat de cat relevant) si nu am ajuns niciodata "pe rosu" asa ca nu stiu capacitatea maxima reala a rezervorului. Dar toate valorile urmarite au corespuns.
              Subiectul s-a mai discutat dar uneori logica si aritmetica nu au fost asa bine explicate.
              Pentru logica pavelei 8 recomand sa se reciteasca postul #8835 al colegului gabrieln1960.
              Si pentru a rapunde putin "dilemei" atasez valorile de pe masina mea ale valorilor pavelelor, coeficientilor de corectie, autonomiei de carburant (si pe tema asta au fost polemici - recomand sa nu "testati" asta), corectiilor, info afisaj, rezistentelor corespunzatoare si recalajelor.
              Desigur ca aceste valori se pot modifica dupa preferinte, eu nu voi face asta pentru ca nu e nevoie.
              Se pare ca si la "benzinare" ar fi cam la fel (vezi ultima captura a colegului). De notat diferentele de 6, 7 respectiv 5 litri ale pavelelor si diferenta dintre ultimele doua pavele. Plus ca fractiile uneori dau cu virgula....

              PS: capturile sunt mai vechi (momentan ma intereseaza altceva) iar acum cu acelasi ELM am 7 ECU si toate verzi multumita unui coleg de forum pentru care am toata stima.
              Attached Files
              Last edited by Gil26; 15 October 2019, 20:07.

              Comment


              • Originally posted by Stormy View Post
                Cand spuneam mai sus ca nu are importanta, ma refeream la calculul facut de t0rquemada. Daca omul a bagat 14l de la plin la plin, pai atunci atat a consumatin cei 130km dintre plinuri, ce mai conteaza cat intra in rezervor si cate liniute arata bordul.
                Pai cam conteaza. La 130 km parcursi, 14L inseamna 10.7L/100km, 8L inseamna 6.15L/100km. La nelu_242000 diferenta e destul de mare si e de discutat.
                Dar nu doresc sa intru in polemica (vezi ce am spus mai sus).

                Comment


                • Inteleg ca e diferenta prea mare, inteleg si cum e setat CB-ul, dar un lucru e sigur, el a bagat 14l si a mers 130km.

                  Comment


                  • Originally posted by jr65 View Post
                    Sau, 14 litri au intrat pe factura.
                    In rezervor au intrat x.
                    ​​​​x#14 .
                    ​​​​​
                    Da, asta ar fi prima ipoteza: pompa sa afiseze o cantitate mai mare. Dar 14L (pompa)>>8L (combustibil consumat afisat pe CB) si putin probabil ca "pompagii" sa pacaleasca cu aproape dublul cantitatii (mai ales la o cantitate destul de mica). Daca diferenta asta era pentru aproape un plin complet (sa zicem 45-50L) poate o luam in consideratie ca ipoteza principala.
                    A doua ipoteza ar fi ca plinul precedent sa nu fie facut exact pana la "primul click" sau diferenta dintre cele doua plinuri (clickuri)sa fie putin mai mare. Aici s-ar adauga si volumul real maxim al rezervorului. Dar iarasi diferenta este semnificativa.
                    A treia ipoteza ar fi ca CB sa afiseze\calculeze (vezi si capturile: corectiile si corelatia rezistenta-volum mai ales V10, V9,V8) gresit cantitatea de combustibil consumata. Dar nu cred ca poate fi chiar asa mare.
                    Ar fi si o a patra ipoteza: o combinatie a unora \toate cele trei.

                    Un lucru stiu insa sigur. Calculul "50L-45L = 5L + 3L( jumătate din pavela 8) = 8L" este N/A pentru masina mea referitor la pavela 8.
                    Si apoi repet: pana acum CB-ul meu a fost foarte-foarte aproape (la zecimala) de valoarea "pompei" iar kilometrii parcursi, cantitatea de combustibil consumata, consumul mediu si cantitatea de combustibil adaugata au fost corelate.
                    Last edited by Gil26; 16 October 2019, 00:25.

                    Comment


                    • Mulțumesc tuturor de răspuns. Ieri și azi mers la lucru pe autostrada, total km 220, 110 km cu 130 km/h și 110 km cu 150km/h. 15 litri consumați, consum mediu 6.9. Prima pavela a scăzut la 180 km parcurși.
                      Ce am mai observat ca dacă merg cu 30 km/h nu mai indica consumul instant, poate și de aici sunt lipsa acei 6 litri din oraș. În oraș am multe zone cu limita de 30. Doar asa vad eu explicația.
                      În fine, bine ca nu am probleme cu mașina.
                      Toate cele bune, noapte buna.

                      Comment


                      • Multumim si noi pentru detalii, parca suna mai bine.
                        Consumul instant insa e ceva separat, alta discutie.
                        Apoi si la tine daca se aplica "calculul" celor 8L, in cei 180 km parcursi (mai apropiati de realitatea pavelei 8) ai avut un consum mediu de 4.4 L/100km pe aceasta distanta. Felicitari!!!!

                        Comment


                        • Eu in primul rand nu am convingerea că la pompa nu fura puțin la "cântar" . Calitatea benzinei/ motorinei nu e întotdeauna aceiași (calitatea influențează consumul , pentru doritori pot argumenta). Condițiile de drum pot diferi: temperatura,presiunea atmosferica, cauciucuri ,incarcatura mașinii, greutatea piciorului pe pedala de accelerație, numărul de frânări și reveniri la viteza inițială etc. Toate acestea sunt elemente care influențează consumul. Și nu în ultimul rând masina mea abia după primii 18000km făcuți a început să se apropie de consumul de carte. O zi buna și drumuri bune.

                          Comment


                          • Am aproape 32.000 de km pana acum. De curiozitate am sa ii fac iar plinul, cum fac de obicei pana la primul "click".
                            Sunt curios dacă acum, cum arata 15 litri consumați, cat intra.

                            Comment


                            • Originally posted by Gil26 View Post
                              @ nelu_242000 si eu tot asa procedez.
                              Pentru logica pavelei 8 recomand sa se reciteasca postul #8835 al colegului gabrieln1960.
                              Si pentru a rapunde putin "dilemei" atasez valorile de pe masina mea ale valorilor pavelelor, coeficientilor de corectie, autonomiei de carburant (si pe tema asta au fost polemici - recomand sa nu "testati" asta), corectiilor, info afisaj, rezistentelor corespunzatoare si recalajelor.
                              Afirmația "“Consumul de la plin la plin e cea mai mare prostie nu vei avea aceleași variabile (traseu, trafic, vreme, încărcătură etc) de n ori.” - e perfect valabilă dacă nu faci consumul pe minim 5000km.

                              Din capturi:

                              6,30L/100 consum mediu

                              41L în rezervor ( asta înseamnă pavelele de la 1 la 7 aprinse, adică 39L + ceva din pavela 8(aia de 45L) )

                              În calcule intră doar 50L, deci ce pui peste nu intră calcule decât dacă e peste limita necesară de recalibrare.

                              Uite aici consum, inclus un Transfăgărășan, Transbucegi, un Blaj și destul de mult oraș
                              Attached Files
                              Last edited by t0rquemada; 16 October 2019, 09:55.
                              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                              Comment


                              • Cum am spus, am făcut plinul, ca de obicei, aceeași stație peco, aceeași pompa.
                                Mașina indica 15.1 litri consumați și acum a intrat 15.29 litri.
                                Explicația mea, după cum am spus, ar fi ca exista o oarecare legătură și cu consumul instant, la limita de 30 km/h nu mai afișează nici un consum.
                                La viteze de 130 și 150 am făcut 220 de km cu 15 litri.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google