Intrebari Logan 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oti ..este normal sa ai 12.5 daca masina nu afost pornita de cateva zile ...plus de asta o baterie trebuie sa duca la un regim normal de functionare ( exceptie fac masinile de taxi si de scoala care sunt pornite de "n" ori pe zi), in jur de 5 ani fara probleme, asta doar daca u pornesti masina din km in km , in acest ritm alternatorul nu face fata sa iti incarce cat consuma el la pornire , iar faza nasoala e cu drl-ul ca se activeaza la contact si nu dupa pornire, o din noiembrie si pana in martie ii scot siguranta ca si asa ziua e scurta si trebuie sa pornesc luminile si plus de asta "mai papa si ceva curent in plus la pornire, mai ales cand afara temperaturile is cu minus mult". Sper sa intelegi ceva si sa nu-ti faci griji in privintza bateriei , ca o sa te duca. Nu compara bateria de la matiz cu cea de la logan si eu am din fabrica baterie de 40A si daca constructorul a calculat si zis ca merge si asa apoi sa fii sigur ca merge nu te indoi de asta .

    Comment


    • regimul de functionare/utilizare este acelasi la ambele masini, in plus la Matiz am descarcat de cateva ori complet bateria (am uitat farurile aprinse - nu are DRL), reincarcarea nu am facut-o pe redresor ci in mers pe masina (cand bat era mai noua), pana la urma este un acu cu plumb, difera firma producatoare, acumulatorii coreeni Rocket sunt renumiti, vechea Dacie din 90' era dotata parca cu asa ceva din fabricatie si aveau functionare fara probleme peste 6 ani. Semnele de uzura la un acc cu plumb sunt tocmai tensiunea de 12.5V la 2-3 ore dupa terminarea incarcarii si bateria deconectata (un acu bun indica 13V). Am tras un semnal de alarma ca poate si altii au curiozitatea sa masoare tensiunea pe baterie in stationare (cand motorul merge este normal sa ai 14.4V - doar baga curent alternatorul) si sa gandeasca putin. Ce am scris referitor la tensiunea de 13 V dupa 5 ani la bat Matiz-ului, ea a fost masurata dupa ce masina a stat nefolosita 1-4 zile, la fel au fost masurate si celelalte tensiuni.
      „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

      Comment


      • e poveste 13 v dupa 1-4 zile )) 12.7 e mai credul

        Comment


        • 13V nu e poveste, tine de aparatul de măsură și domeniul de măsură(1000v și/sau baterie aparat descărcată).

          Dacă echiparea e Acces 40A sunt suficienți dacă nu ai consumatori noi: radio, alarmă, stație CB, etc. toate astea cresc și consumul în starea de "stand by" a mașinii.
          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

          Comment




          • putina teorie nu strica
            O baterie cu plumb incarcata in conditii ideale trebuie sa aiba intre 12.6 si 12.7
            Daca tu ai masurat ca ai 12.5 la bateria ta inseamna ca este ok pt ca trebuie sa tii cont de temperatura mediului ambiant,eroarea data de aparatu de masura ,sondele sale cat si de natura contactelor.
            Acumulator care sa aiba 13v la borne,eu nu am auzit...

            Comment


            • Aveti dreptate cu eroarea aparatului de masura, de cand am permisul am schimbat 5 acumulatori la 2 masini, in 14 ani masuratorile le-am facut cu 3-4 modele de multimetre (chinezarii), la acu bune indicau 12,8-13V (am rotunjit la 13V - valorile sunt din memorie dar sunt maxime nu minime), cand dadeau semne de oboseala 12,3-12,5V, spre sfarsitul vietii lor sub 12V, bat Rombat durata de utilizare max 4-5 ani, Rocket 7-8 ani cu moarte subita (in mijlocul drumului), cei rombat o mai taraiam pana la reprez rombat. Toti acum spre sfarsitul vietii lor, iarna au fost resurscitati pe redresor. Parerea mea este ca totusi coreenii au facut treaba buna cu acesti acumulatori Rocket, pacat ca nu am vazut prin mag. In concluzie, graficul de uzura la rombat este mai abrupt decat la rocket, iar comparativ cu bateria noua rombat de pe masina (5 luni-12.5V) este o problema - suspectez ca anul de fabricatie al bateriei nu este 2014( indiferent ce scrie pe baterie), exista posibilit sa tina 3-4 ani si imediat dupa garantie sa fiu nevoit sa o schimb, daca are probl de fabricatie chiar mai repede.
              „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

              Comment


              • tocmai mi am masurat bateria la logan cu motor de 1.2.cu vechime un an,si are 12.61v.nu am avut niciodata probleme cu bateria pana acum.trebuie tinut cont ca acum is totusi 10 grade afara...

                Comment


                • Aprox 20 grade in Piatra_Neamt!, dupa cca 4Km de mers cu masina in oras, cca 2h stationare, tens baterie in st-by si cu motorul pornit. Am masurat cu ce-am avut la indemana (apropo la eroare). Am sa verific si dupa un drum de 50-100km.
                  Attached Files
                  „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                  Comment


                  • intradevar.cam mica tensiunea in gol.posibil densitatea electrolitului sa nu fie tocmai optima.din cate stiu,totusi,bateria nu este acoperita de garantie!

                    Comment


                    • Am citit topicul http://www.loganclub.ro/forum/despre...t6148p229.html, subiectul baterie pentru mine este inchis. Am sa vad ce este cu garantia cand vor fi probleme.
                      „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                      Comment


                      • la mine, la loganul vechi de 1.4 , m a tinut bateria rombat de fabrica 4 ani fara 3 luni, parca avea tot 40 de amh, era versiunea PREFERANCE, fara aer conditionat si fara proiectoare de ceata
                        la loganul actual, model laureat, am bateria tot de 40 de amh, cam mica zic eu pt consumatorii masinii, sa vedem cat va tine

                        Comment


                        • Tot 1.2 am si eu si tot 40 este bateria . iar in gol si nepornita de 3 zile cam 12.5 ... bineinteles masurata cu un ciur de multimetru ... orice baterie de 12v trebuie sa aibe 12 V si in nici un caz 13 ... PARCATA DE CATEVA ZILE!

                          Comment


                          • Nu inteleg de ce esti nervos, fii mai maleabil, sa ai noroc sa te tina bateria peste 5 ani! - am explicat mai sus ca am folosit diferite multimetre, poate nu era 13V, poate era 12,7V, am vrut sa atrag atentia asupra "calitatii" bateriei - tensiunea are stransa legatura cu capacitatea reala a "bateriei noi", am dat bani pentru 40Ah am primit ceva de 30Ah, stiu ca un benzinar nu are nevoie de curent mare la pornire, este suficient si 20A timp de 10s - nu este normal ca tensiunea sa aiba o scadere exponentiala intr-o perioada scurta de timp (1-2 ani). Oare Daciile pentru export sunt dotate tot cu baterii de aceasta "calitate", ce spuneti? Am observat ca politica comerciala Rombat este sa vanda baterii cu durata de utilizare sub 5 ani, astfel se explica rateurile la 3 ani , coreenii de la Rocket au construit baterii cu durata de viata peste 5 ani si au obtinut o medie de 8 ani.

                            Tensinea pe o baterie de calitate in primii 5 ani trebuie sa fie cat de cat stabila "13V" (12,7), dupa urmeaza o scadere exponentiala indiferent de procedurile de revitalizare. Sunt baterii de 6-8 ani care in gol aveau 12V dar curent debitau 4A, un bec de far lumineaza intens, dar cand dai cheie moare. Numai de bine!
                            „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                            Comment


                            • Eu am avut baterie aftermaket rombat care a tinut aproape 6 ani. A fost schimbata preventiv, era iarna, frig si nu-mi puteam permite sa nu porneasca dimineata la 6:30 (de unde sa iei curent cand nu e nimeni pe strada). Era posibil sa iasa din iarna.
                              Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                              Comment


                              • ...in general , bateriile Rombat , cu o intretinere minima , tin 4 ierni
                                ...fiul meu are o Varta Blue Dynamic de 2 ierni si mai recent , odata cu racirea vremii , bateria incepe sa "tuseasca"
                                ...se intampla si "la case mai mari" , sunt mai multi factori care influenteaza durata de viata a acumulatorului
                                ...parerea mea este ca Rombat / pret = OK

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google