Intrebari Logan 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Buna ziua
    De acord softul stie de 510A si bateria are 540A ( dar cu aceeasi capacitate). Ce se intimpla rau, efectiv cu masina sau bateria? De acord daca se pune o baterie de capacitate mai mare sau mai mica fata de cea pe care o stie softul nu se va incarca ( exploata) corect, dar cu curentul de pornire ce are?
    Doar o curiozitate.
    Multumesc

    Comment


    • Bateria masinii este incarcata pilotat si energia se gestioneaza dupa valorile din softul masinii ex 60 Ah si 510A (dar asa cum am scris \exemplificat sunt mult mai multe).

      Iar ca sa fie mai clar atasez doar ca exemplu doua capturi de la modele Renault unde in UPC se poate seta tipul de baterie, insa la Logan&Sandero II X52 in UCH este mai “simplu”: EFB avand caracteristicile setate in soft (chiar si la L&S3 in UPC, ex atasat).

      Desigur ca cine doreste poate testa si modifica (chiar si din curiozitate ) , insa trebuie sa stie foarte bine ce face, scriu asta din experienta, si eu m-am “jucat” putin cu incarcarea pilotata si gestionarea energiei, este destul de complexa si implica multe interdependente, nu mi-a placut variatia a doi parametri (la unul nici nu m-am asteptat sa se modifice asa drastic si chiar rau) asa ca am revenit la setarile si valorile din fabrica, iar bateria de prim montaj a “implinit” peste sapte ani, poate mai duce si iarna aceasta dar nu risc, nu am chef sa o schimb pe ger, voi pune o baterie avand aceleasi caracteristici sau foarte apropiate, ex daca curentul pornire este putin mai mare il voi modifica (chiar daca poate nu este neaparata nevoie).

      Deci concluzia mea este ca la masinile acestea ce este mult mai mare sau mai “de soi” NU neaparat este si mai bun, valabil si pentru bateria masinii, dar asa cum am scris fiecare procedeaza cum doreste (si nu voi intra cu nimeni in vreo polemica pe acest subiect).

      Drumuri bune si baterii care sa tina cat mai mult tuturor.

      Attached Files

      Comment


      • Originally posted by gabrieln1960 View Post
        DFA,
        Este valabil și la 0,9 TCe? Eu încă am bateria din fabrică pe ea și mă aștept să pice oricând deși la așa-zisă probă pe care o fac săptămânal (adică las activat S&S pentru a vedea cât de repede intră în funcțiune) lucrurile merg foarte bine. Luasem în calcul o baterie AGM, marca fiind sub semnul întrebării. În fond care ar fi cea mai bună alegere? Un Rombat EFB cu aceleași caracteristici sau o altă marcă?
        Da, e la fel și pentru Logan II.

        Am avut multe mărci dealungul timpului, cel mai mult m-a ținut un Bosch Silver - am schimbat-o la 8 ani și a mai funcționat încă vreo 2 ani pe altă mașină...

        Cel mai puțin m-au ținut cele Rombat (3-4 ani maxim), inclusiv Rombat Premier m-a lăsat baltă în 3 ani... Oi fi avut eu ghinion.

        Exide a fost destul de longevivă și la un preț decent față de Bosch.

        În general, bateria OE (cea din fabrică) a rezistat MULT mai mult decât o baterie cumpărată din comerț, chestia asta s-a repetat la mai multe mașini, deci aș putea spune că fabricanții de mașini pun baterii mai calitative decât cele care se găsesc prin comerț, care par să fie doar ieftine...
        Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

        Comment


        • Da, sunt asemanari legate de baterie intre cele doua modele Dacia X52 si XJI, iar cine doreste poate sa citeasca detalii si informatii concrete \corecte, intrebari si raspunsuri si pe pagina de Wiki a colegului DFA despre baterie (clasice, EFB, AGM), caracteristici \capacitate, schimbare, incarcarea pilotata, S&S, etc…pe: http://logan3wiki.wikidot.com/wiki:faq-electrica#toc6

          Desigur ca pe acolo sunt si problemele “specifice” modelului cu bateria, mesaje si erori, senzorul de curent baterie, OTS, gestionarea energiei la care s-a taiat in carne vie, etc., probleme care la Logan &Sandero II nu au prea fost, sau ma rog nu asa multe, sistemele \componentele fiind mai simple si fiabile.

          Si asa este, multe componente de prim montaj (OE) sunt mai longevive fiind mai calitative, inclusiv bateria masinii.
          Doar ca exemplu am un prieten (pensionar) cu un Logan II motor 1.2 care a schimbat bateria din fabrica dupa zece ani si jumatate (nici nu circula prea mult in ultimii ani cu masina, dar o incarca destul de des pe un redresor clasic), a montat o Varta avand aceleasi caracteristici, nu a fost nevoie sa ii modific nimic in soft (doar i-am masurat bateria dupa doua saptamani si analizat \monitorizat parametri aferenti via diagnoza, totul fiind OK).

          Comment


          • Va salut! Avand in vedere isteria creata de cei de la osram, am si eu o intrebare. Exista vreunul dintre voi cu faruri omologate E1 3398 pe logan 2? Farurile romanesti elba sunt toate E19. Am impresia ca doar au pus la fenta acea omologare ca noi sa picam in plasa si sa le comandam, nefiind aprobate pe farul de logan romanesc.

            Comment


            • Legat de "subiectul" acesta sunt multe discutii pe forumuri, unele chiar "aprinse" , dar eu pana acum nu am vazut vreun document (comunicat, link, etc.) oficial RAROM ca sa fie omologate si legale ex si pe Dacia in Romania, plus ca poate mai trebuie modificata si legislatia referitoare la asta ...

              Comment


              • Eu am E1 3398 pe Sandero2 ph1 SL 10 ani cu bec H7 pe faza scurta.
                Pe de alta parte, nu s-a omologat H4 Led pe Logan2/Sandero2, doar pentru Logan1 ph2.
                Aspad mi-a raspuns pe mail: odata cu becurile Night Breaker Led Smart, se primeste si certificat de omologare RAR + stickere emise tot de RAR, ce se lipesc pe faruri. Asta pe lângă cele care vin în cutie, date de Osram.

                Comment


                • La intrebarea daca becurile LED produse de Osram sunt omologate RAR si pentru modelele Dacia X52 (Logan&Sandero II) pe site-ul http://rarom.ro "Chatbot RAR" a raspuns:

                  Îmi pare rău, dar nu am informații despre acest subiect. Dacă ai alte întrebări, te rog să le adresezi și voi fi bucuros să te ajut.
                  si desigur ca ramane de vazut \citit despre asta.

                  Comment


                  • Dar in acelasi timp pe site-ul Osram;
                    Cu NIGHT BREAKER LED, OSRAM introduce o lampă LED legală pentru farurile mașinii dvs. ca produs de înlocuire pentru lămpile cu halogen.

                    se scrie ca becurile NightBreaker LED au fost omologate si in Romania, dar mai jos si ca lista este in prezent este valabila pentru Islanda, Danemarca si alte cateva tari.
                    Iar in documentul (din iulie 2024):

                    ​pentru Dacia X90 apare H4-LED iar pentru X52 H7-LED (asa cum bine a scris si colegul bogdanmardare ), XJI nu apare in lista.
                    Probabil ca trebuie actualizat atat site-ul cat si documentul.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    Anulare DPF
                    Politica de Securitate Google