If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Proiectoare DE CEATA se numesc; daca n-ai mers niciodata pe un drum cu ceata pana "in pamant" si sa nu vezi nici macar marcajele, atunci n-ai sa stii despre utilitatea acestor accesorii pe care unii le folosesc in mod abuziv ca...da bine; iata unul dintre acestia.
De ce te arunci sa cataloghezi un om ca si prost ? Vad ca ai o varsta respectabila, puteai sa gasesti alta formulare, cu toata stima.
Rolul teoretic al proiectoarelor il stiu. Probabil ca eu stand in Bucuresti, nu ma lovesc frecvent de necesitatea lor. Si NU merg niciodata cu ele aprinse daca nu e ceata, aviz celor ce trag concluzii aiurea.
Sugestia mea (prea subtila, bag de seama), era montarea unor proiectoare after-market, cum am avut pe loganul vechi, si cum probabil voi avea la un moment dat si pe asta, cu lupa special conceputa pentru proiectoare, xenon si lumina galbena (3000K).
In acest moment, eu cel putin, si parerea omului nu se discuta, consider proiectoarele de pe logan o gluma proasta, care in nici un caz nu justifica achizitie separata.
Mihai pentru asta s-a inventat report-ul. Nici eu nu inteleg de ce atata adversitate pentru o situatie inexistenta - eu unul doar am detaliat o speta nu am spus ca trebuie sa mergi cu proiectoarele aprinse.
Care palstic cu plastic.
Nici macar nu mai sunt din sticla dar cel putin sunt Valeo.
Proiectorul in sine nu mi se pare scum dar anexele acestuia sunt scumpe.
Tocmai pentru a nu deranja participantii la trafic sistemul de cornering are un at bec in plus in proiectorul de ceata. Sau pur si simplu sistemul roteste la un anume unghi farurile pentru a oferi o vizivilitate optima pe traiectoria imprimata de sofer.
Sent from my GT-I9300 using Forum Runner
Last edited by M.FLORIN; 15 December 2013, 13:59.
Reason: Automerged Doublepost
Imi cer scuze public domnului Iancu pentru ca i-am sarit la gat. Dansul se referea la un anumit tip de soferi, nu la mine in particular. Ne-am reglat si pe privat.
Revenind on topic, ceva aftermarket dar cu lupa, asa cum sunt farurile morimoto pe care multi le avem, dar dedicate pentru proiectoare, nu gasim ? Poate ne ajuta unul din colegii ce aduc lupe de afara ? Costurile ar fi decente iar calitatea fascicolului luminos net superioara. Parerea mea, mon cher....
Nu merg proiectoarele de la L1 la L2.
Sunt altceva.
Sincer eu sunt antilupa pe far sau proiector exceptie facand cele montate din fabrica si alea sa aiba neaparat xenon.
Cel mai bine iti iei din configuratia initiala cu proiectoare masina pentru ca dupa te rupe la bani.
Proiectoare DE CEATA se numesc; daca n-ai mers niciodata pe un drum cu ceata pana "in pamant" si sa nu vezi nici macar marcajele, atunci n-ai sa stii despre utilitatea acestor accesorii pe care unii le folosesc in mod abuziv ca...da bine; iata unul dintre acestia.
realizezi ce prostie ai debitat? daca poti folosi faza lunga deoarce nu deranjezi pe nimeni, cu ce ar deranja sa folosesti si proiectoarele de ceata?
stiai ca sunt masini care au din fabrica bi-xenon pe faza scurta si becuri H1 pe faza lunga? in momentul in care aprind faza lunga se aprind doua becuri H1 si doua xenoane. apai asta bate tot ce vrei tu comparativ cu faza lunga si proiectoare de ceata simultan.
la logan, faza lunga nu-ti lumineaza cativa metri in fata masinii iar proiectoarele compenseaza acea portiune. atata timp cat nu-ti vine o masina din fata, nu e nici o problema. daca as avea proiectoare pe masina, le-as lega sa porneasca simultan cu faza lunga.
folosirea proiectoarelor de ceata este abuziva doar daca le folosesti permanent, indiferent de conditiile atmosferice si de trafic si sunt o gramada de asemenea specimene pe care n-ai cum sa-i educi, o stiu pe a lor si gata. ti-o dau ca sunt reglate si bat in jos... etc. or batea ele in jos, dar o lumina reziduala tot este si pe ei nu-i intereseaza acest aspect.
ca este cer senin, noapte, nimeni pe drum si in acelasi timp se foloseste faza lunga combinat cu proiectoarele de ceata, da, contravine legislatiei dar chiar trebe sa fie idiot acel militian sa te opreasca si sa-ti de-a amenda.
in caz ca nu te-ai prins, raspunsul meu este strict legat de raspunsl tau la acest mesaj
eu le consider utile doar atunci cand rulez pe faza lunga. aprinse la pachet faza lunga plus proiectoare iti da un spectru mai larg de luminozitate - asta pentru ca la noi nu sunt aprinse simultan si scurta si lunga. probabil ca daca ar fi ramas si faza scurta aprinsa atunci cand se aprinde faza lunga alta ar fi fost situatia.
In seara asta chiar a fost ceata destul de densa si am analizat mai bine focalizarea proiectoarelor.
Se pare ca aceste lumineaza mai mult in laterale decat in fata , cred ca pot fi folosite cu succes pentru acea functie numita cornering numai ca ar trebuii umblat prin sistem.
Eu am testat pe bune proiectoarele de ceata ieri pe drumul Sibiu Agnita, ceata cu vizibilitate de 5-10 metrii. Proiectoarele de ceata nu au facut fata. Initial am zis ca sunt murdare. Am oprit si le-am sters. Nici un rezultat. Am mers cu 40-50 km / h
Nu ma criticati pentru ca imi spun parerea, dar eu tot cred ca proiectoarele pe logan sunt o gluma proasta. E drept, cum zicea Florin, ca am lupe cu xenon, dar nici cand le aprindeam inainte pe ceata nu simteam nici o diferenta. Atentie, nu le contest rolul, ca mi-a mai explicat cineva ce fac ele mai devreme, ci calitatea lor la tot grupul renault.
Acum am lupe cu xenon si vad prin ceata fara probleme. Pe loganul vechi, in afara de lupe in far, aveam xenon in proiectoare 3000k fara lupa (NU recomand aceasta varianta) si era cu totul altceva. Daca aveam si lupe....
Ca sa fie opinia mea clara - proiectoarele de buna calitate au lupa, lupa ce "stie" sa imprastie fascicolul luminos asa cum este necesar. Nu lanternele de buzunar de pe Renault.
Repet, este doar parerea mea, bazata o parte pe research pe net, o parte pe experienta de pe alte masini mult mai scumpe. NU ale mele.
Stima la toata lumea si LA MULTI ANI !
Proiectoarele la Dacia sunt o gluma proasta in comparatie cu alte marci detinute in paralel.Practic sunt ca doua lumanari aprinse in botul masinii.Se observa un usor aport de lumeni in lateralul masinii.Pe ceata foarte densa(vizibilitate noaptea sub 50 metri)sunt ca si inexistente.Ori cu ele aprinse,ori fara aceeasi treaba !
Raportand Dacia Dokker cu proiectoare si Loganul fara,nu este aproape nici o diferenta notabila.
In UE daca folosesti proiectoarele de ceata fara sa fie ceata afara,iti iei o amenda de te ustura-n c..ot.Identic si cu xenoane puse artizanal pe faruri neconforme.
Acolo educatia cetatenilor este un lucru primordial,invatat de toti.La noi....cocalareala !
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment