Poate ca ar fi mai bine sa circuli putin cu masina , activezi un consumator si apoi sa faci masuratori .
Probleme Pornire Logan 0.9 TCe
Collapse
X
-
Am întrebat de porniri scurte pentru că 0,9TCe, 1,0SCe și 10,TCe au tendința de a se înneca cu benzină dacă le pornești sub 1minut, le oprești apoi la un interval de timp aleator încerci să le pornești vor porni greu fiind înnecate - e un bug care nu lasă erori.Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
- Likes 3
Comment
-
Multumesc de raspunsuri si de ajutor. Sper ca aceasta sa fie cauza, sa nu fie ceva mai nasol, este singurul mijloc de locomotie si sunt dependent de el. Am vrut masina noua tocmai ptr a sta linistit si fara morcov in ..... Nu credeam ca este asa de sensibila! O sa o urmaresc zilele urmatoare. Daca nu mai pornea deloc dupa atatea chei la automat, ce era de facut?Last edited by 77sky; 12 March 2021, 21:43.
- Likes 1
Comment
-
Am mers cu masina aprox 20 km, am masurat tensiunea la borne 14,56V, motorul pornit, lumini aprinse, radio si AC caldura pornite. Am mai observat ca s-a resetat calculatorul, nu am umblat la el de cand am luat masina, ieri am facut 60k km.You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 5 photos.
- Likes 2
Comment
-
Daca incarca cu motorul pornit aproximativ14.5V pe o perioada mai lunga, peste 5- 10 km inseamna ca bateria este dusa. Asta daca masina este folosita in regim mai intens cirula nu sta in garaj cu lunile. Alternatorul are incarcare variabila si am observat ca de obicei la pornire furnizeaza aproximativ 14.5 V si dupa o perioada scurta se stabilizeaza la aproximativ 13,4-13,5V.
- Likes 2
Comment
-
Si eu am ”notat” valorile tensiunii bateriei cu motor oprit, pornit si cu cu consumatori porniti postate de catre coleg.
Subscriu si la cele scrise despre incarcarea variabila a alternatorului, asa este, si cred ca poate sa fie o discutie destul de ”lunga” despre sistemul de management al energiei si incarcarea asta ”inteligenta”. Atasez si aici spre exemplificare cateva grafice legate de asta ”suprapuse” din trei monitorizari facute in conditii diferite, se poate observa destul de usor (cred ca este cel mai simplu si corect mod de a vedea acest lucru) cum se comporta sistemul pe masina mea (si asa este, o incarcare la valori prea mari nu este nici ea prea "benefica").
PS: Iar acest sistem de gestionare a energiei este destul de ”stufos”, in cazul unor probleme uneori necesita o analiza mai atenta.
(si sper ca graficele sunt destul de clare si sa nu mai apara ”distinsul” coleg cu afirmatiile sale ”pe invers” gen: ”In graficele extrase tu te uiti "ca mata-n calendar" fara sa pricepi nimic” cand de fapt el nu pricepe nimic).
Comment
-
Uite ce-ti raspunde distinsul coleg : niste prostii de grafice care nu folosesc absolut nimanui in calitate de sofer obisnuit . Da exemple din experienta ta directa , daca ai avut si cum ai rezolvat problema . Daca nu , mai lasa "sportul" asta comic . Daca cineva s-a folosit de graficele prezentate de Gil26 sa ne invete si pe noi cum a procedat .
Last edited by georgstelsib; 13 March 2021, 17:11.
- Likes 2
Comment
-
Originally posted by meganel View PostDaca incarca cu motorul pornit aproximativ14.5V pe o perioada mai lunga, peste 5- 10 km inseamna ca bateria este dusa. Asta daca masina este folosita in regim mai intens cirula nu sta in garaj cu lunile. Alternatorul are incarcare variabila si am observat ca de obicei la pornire furnizeaza aproximativ 14.5 V si dupa o perioada scurta se stabilizeaza la aproximativ 13,4-13,5V.
Masina este din 2016, voi ati facut pana acum vreun update de soft la ECU sau se recomanda update?
Va multumesc!
Comment
-
Q.E.D. (iar acestea nu ii apartin ”literatului” nostru coleg chiar daca el lasa sa se inteleaga asta, deci nu il citez cu absolut nimic). A ”aparut” si pe aici (postul #100) ”cunoscatorul” nostru cu mizeriile sale murdarind totul in jur.
Stiu ca strugurii sunt tare acri pentru el, dar multe dintre graficele atasate au fost vizualizate de cel putin 50 chiar peste 100-200 de ori, atat pe aici cat si pe alte forumuri, au prezentat interes. Iar acestea sunt utile, se poate vedea foarte usor variatia unor parametri din softul masinii. Si cei din reprezentante le folosesc pentru rezolvarea unor probleme (si unele nu neaparat genereaza erori sau nu pot sa fie identificate cauzele asa usor) sau optimizari, se poate sa se urmareasca si sa se analizeze foarte usor comportamentul injectiei, se poate intelege functionarea unor componente sau chiar a unor ansambluri, etc., etc.
In cazul de fata cred ca se poate vedea foarte simplu cum functioneaza sistemul de gestionare al energiei in utilizarea masinii si este util si in cazul unor probleme (ex de incarcare necorespunzatoare a bateriei, alternator, releu, etc.) care uneori nu pot sa fie identificate nici cu aparate de masura in ”functionarea statica” a masinii (desigur insa ca si acestea ajuta in multe cazuri). Plus ca timpul de raspuns si cel de scriere a acestor valori cititie direct sau interpolate in calculatoarele masinii este de ordinul zecilor de milisecunde, unele dintre variatii nu pot sa fie”percepute” prin citerea pe unele dispozitive. Si mai ales confirma cele scrise de colegul meganel , valorile limita nu sunt de dorit. Dar deh, ”cunoscatorul” nostru stie el mai bine ce si cum, ne ”iexplica” doar el ce se intampla, ce inseamna asta, etc., doar el le stie pe toate (desigur insa ca in realitate este tocmai ”tot pe dos” fata de ceea ce scrie el, exemplul perfect al efectului Duning-Kruger).
@ zmihaiionut , cauza problemei cu pornirile acelea cred ca a fost bine punctata de colegul t0rquemada, dar asa cum ai scris cred ca este bine sa urmaresti starea baterie (cu aparate de masura sau\si diagnoza), au fost multe cazuri cand functionarea necorespunzatoare a incarcarii pilotate (sau componente al acestui sistem ”inteligent” de gestionare a energiei) au dus la descarcarea prematura a bateriei.Last edited by Gil26; 13 March 2021, 21:18.
Comment
-
Cine are cu ce (clampmetru DC) poate monitoriza încărcarea destul de ușor, în mod normal ai 15-17A pentru aproximativ 2 minute după pornire, apoi sare rapid la 80+ A (în cazul unei baterii descărcate).
Monitorizarea (probarea măsurătorii de mai sus) se face via CLiP SARCINA ALTERNATOR, PUTERE ALTERNATOR, ÎNCĂRCARE BATERIE, TENSIUNE BATERIE 12 V.
Înainte și după cele 2 monitorizări trebuie pus un tester de baterii (SOC,SOH și rezistență internă) care definitivează diagnosticul.
Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
- Likes 4
Comment
-
Un mare like din partea mea!!!
Foarte corect si bine scris, cu toata consideratia pentru acest post util (la fel ca si multe altele), ambele metode\monitorizari (plus verificarea) se completeaza si astfel se poate face o buna analiza a sistemului (bateriei).Last edited by Gil26; 13 March 2021, 21:53.
Comment
Comment