Alimentezi cu volum, platesti volum si consumi tot volum. Daca in ecuație nu e bagata si masa produsului totul e ok. Daca era si masa...mai trebuie un calcul in plus. Nici măcar gpl-ul nu se vinde la kg desi acolo lucrurile stau putin altfel. Parca butelie de aragaz are continutul calculat in kg.
Consum Logan II 1.2 16v
Collapse
X
-
Bolovan, nu pot fi de acord cu teoria ta. Am explicat motivele pe pagina precedenta.
Originally posted by vitriol View PostBolovan, rezervorul are un volum care se calculeaza in litri. Conductele de combustibil au un volum care se calculeaza in litri. Injectroarele au un volum care se calculeaza in litri. Galeria de admisie are un volum care se calculeaza in litri. Camera de ardere are un volum care se calculeaza in litri. Drept urmare, consumul de combustibil de calculeaza in litri.sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
-
MihaiiahiM alimentezi la volum, platesti la volum...dar consumi masa. Reiau...ca sa ajungi din locul A in locul B...ai nevoie de 3.7Kg combustibil...dar asta poate insemna un consum de 4.5% sau 5.5%...dar tot 3.7Kg. Iar volumul consumat tine inclusiv de faptul ca afara este rece sau foarte cald. Si aici este problema...ca tu cumperi combustibil pt 1000 km...si poti sa platesti 55L sau 45L (bine...de regula temperatura combustibilului este de 15 grade conform normelor).
vitriol reiau...tu consumi masa (de fapt arzi)...nu volum.
Comment
-
Teoretic este corect ca volumul nu este acelasi la temperaturi diferite numai ca nu e cazul cand alimentam la pompa pentru ca oricum rezervoarele sunt ingropate si au aceeasi temperatura fie iarna fie vara. Daca vreti asa de dragul dicutiei, intrebati pe un sofer care transporta benzina de la rafinarie la benzinarie si o sa vedeti ca volumul la descarcare nu mai este acelasi cu cel de la incarcare daca masina a stat toata ziua in soare.(din nou, asta nu ne afecteaza pe noi consumatorii finali)
Comment
-
Si din punct de vedere econimic cum sta treaba asta?
Factureaza de la fabrica 5000l, iar la benzinarie ii plateste factura pentru 5100l? Sau banii pentru 100l care sunt in plus ii da soferului sa aiba de tigari?sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
-
Mai baieti, e prea devreme pentru ora de fizica.
Ia instalati voi aplicatia Fuelio, e free, facuta de cei de la Sygic, si bagati in ea toate cheltuielile cu masina. Aveti cate statistici vreti voi acolo, cost/km, l/100km, tot tot!
Mie, de cand am luat masina, imi iese un cost de 0,25 lei/km, pe 28.000 km si un consum mediu combinat de 5,25 l/100km. Incluse aici toate costurile cu masina, revizii, RCA, etc., fara casco (nu am).
Iar consumul se pupa 95% cu ce arata CB, asta confirm si eu. Ca-i iarna, ca-i vara, nu conteaza, cu cat trec mai multi kilometri cu atat se armonizeaza mai bine.
Comment
-
Injectoarele introduce litri, dar motorul pentru a produce energie calorica arde o cantitate de masa constanta, care depinde de densitate. Astfel pentru aceeasi putere, in functie de temperatura masina poate consuma mai multi sau mai putini litri ca sa te deplasezi.
Comment
-
factureaza 5000 + alte transporturi si la sfarsit de an se face un inventar general si e o formula de calcul diferentiata pe temperatura , dar un litru e un litru si un metru cub e un metru cub si in februarie si pe luna si pe soare.o/____\o
(i)
.........
Comment
-
Da-le naibii de kilograme, pe tine te intereseaza cati bani dai din buzunar pe 100 de km, mai conteaza ca sunt litri, kg, metri patrati??
Ideea e ca aplicatia aia ofera date foarte exacte, statistice, cu conditia sa le introduci la timp. Are si o functie de genu "plinul anterior ratat", n-am testat sa vad ce face...
Comment
-
Injectoarele alea care introduce litri sunt programate de calculatorul de injectie care calculeaza amestecul de aer-combustibil, amestec care depinde de multi factori (cum vrei sa mearga masina, la ce temperatura merge masina, cate kg trage motorul ala dupa el, etc). Calculatorul ala nu stie treaba cu densitatea benzinei, el stie doar de litri...sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
Comment