If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
cred ca nu este problema sa zic aici, nu am de ce sa le fac reclama,doar ca am un magazin de al lor pe langa casa,- de la norauto
si la vechiul logan cumparasem si montasem asa ceva, si au o banda adeziva pe spate foarte rezistenta
sunt 3 bucati la vreo 15 lei, cam mult dar eu zic ca merita
chederul din partea de jos a portierei face contact cu pragul cind este inchisa portiera? am vrut sa pun si eu asa ceva, dar pe prag (pe toata lungimea lui din spate pana in fata si lasam din loc in loc gauri de scurgere), din pacate am avut un cheder prea subtire si nu facea contact cu portiera (efect zero). Un amic ma descurajat, ca apa oricum lucreaza daca sta mult timp in contact cu suprafata si trebuie sa se ventileze (deci ea trebuie sa curga si sa se usuce cat mai repede suprafata respectiva) altfel apare fenomenul de coroziune (apa dizolva aproape orice material cu care vine in contact int-un timp mai mare sau mai mic - ex. sticla in sute de ani), oricum multumesc pentru ideia cu catadioptrii si folia transparenta. Ce tip de folie ai folosit?
„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”
Eu detin un Sandero2 Acces - deci o masina unde este loc de mesterit la ea. Pun ceva poze mai vechi cu montarea filtrelor exterioare la grila de ventilatie. Am folosit filtru de hota (cel mai ieftin), lipit cu banda dublu adeziva de grila din plastic. Nu am scapat total de problema prafului (nu numai) si am identificat doua locuri pe unde intra: gaurile de scurgere a apei de pe parbriz si o imensa gaura din jurul busonului de umplere cu lichid spalare. Gaura am astupat-o folosind un burete bagat fortat (nu stiu daca este bine, el se imbiba cu apa si ramane asa cam mult timp). Gaurile de scurgere le las asa cum sunt, si am sa folosesc un filtru de polen in interior.
protectia aceea de la portiere nu este folie ci o bucata de plastic care protejeaza cantul usii la deschidere
treaba cu chederele de la portiere,eu unul nu vad nici o problema, avand in vedere ca sunt chedere identice pe stalpul central in pozitie verticala, plus ca apa circula fara probleme pe acolo
sunt masini, chiar majoritatea cu chedere roata in jurul portierelor
cine este curios se poate uita si la duster, cel putin noul duster, nu stiu despre cel dinainte de facelift, are cheder in toata zona orizontala din partea de jos a portierelor din fata, si cheder roata la usile din spate
apa care circula pe la gaurile de scurgere ale portierelor,nu este impiedicata cu nimic de acele chedere
Cel mai bine ar fi sa montezi filtru pentru interior si atunci ai scapat de praf. Faptul ca in ca in acel burete ramane apa nu e prea bine. In timp pot aparea probleme. Chiar si plasticul supus un timp indelungat la umezeala poate sa cedeze.
Acel filtru pus in ornamentul de plastic va ingreuna absorbtia de aer in habitaclu si implicit s-ar putea ca ventilatorul sa cedeze la un moment dat sau calitatea aerului din interiorul masinii sa fie una deplorabila (mirosuri neplacute etc).
La Acces NU ai filtru de habitaclu, NU ai decuparea in cutia aerotermei si, mai ales, NU ai capacul ce obtureaza compartimentul filtrului. Si atentie acel capac e 73 de euro!
Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Cum fac rost de cheder mai gros am sa pun pe prag (sa faca contact cu muchia de jos a portierei), dar daca dupa zile mai ploioase observ apa pe prag sau este ud si nu uscat il dau jos imediat. Am avut inainte Matiz si chederul era roata, dar avea alta scurgere a apei, nu retinea apa pe interior cum ar face chederul pus pe prag sau portiera. Iarna cand ai cicluri inghet dezghet nu sunt probleme? La chederul pus in pozitie verticala apa curge gravitational, deci nu sta prea mult pe acolo, rugina apare exact unde apa sta suficient timp sa-si faca treaba, imbinari unde se acumuleaza mizerie. Daca masina sta in parcare si nu deschizi portiera de 2-3 ori pe zi apa care se strange pe cheder ce face. Apa ar curge doar daca punem chederul inclinat sau sta masina inclinata (pe spate sau fata cu cel putin trei grade). Imi dau si eu cu parerea daca gresesc sper sa nu supar.
Cel mai bine ar fi sa montezi filtru pentru interior si atunci ai scapat de praf. Faptul ca in ca in acel burete ramane apa nu e prea bine. In timp pot aparea probleme. Chiar si plasticul supus un timp indelungat la umezeala poate sa cedeze.
Acel filtru pus in ornamentul de plastic va ingreuna absorbtia de aer in habitaclu si implicit s-ar putea ca ventilatorul sa cedeze la un moment dat sau calitatea aerului din interiorul masinii sa fie una deplorabila (mirosuri neplacute etc).
Filtrul pe grila exterioara au pus si altii cu avantaje evidente, intradevar prezenta buretelui care se imbiba cu apa este o problema, dar daca turbina trage o crenga, frunze, insecte mari si le toaca rezultatul este zgomot si miros. Astupati din curiozitate grila cu un carton si vedeti ce trage pe gaura de la buson cu ventilatorul dat pe maxim. Altii au patit-o si au desfacut tot bordul si aeroterma ca sa scoata mizeria.
Last edited by Oti; 3 August 2014, 17:22.
Reason: Automerged Doublepost
„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”
Constructia cutiei aerotermei si compartimentului admisiei de aer e diferita la X52(Logan II) fata de X90(Logan I), nu cu mult, dar e diferita.
Cati posesori de X52 au pus filtru la grila?
Cati posesori de X52 au avut crengi si frunze in aeroterma?
Nu vrei praf iti pui filtru de habitaclu.
Trapta 4 la climatizare o poti folosi cel mult iarna la dezaburire, in rest 1 cu AC pornit e mai mult decat suficient.
Pentru frunze si altele, se poate demonta doar ansamblul motorul - turbina, fara bord
Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Constructia cutiei aerotermei si compartimentului admisiei de aer e diferita la X52(Logan II) fata de X90(Logan I), nu cu mult, dar e diferita.
Cati posesori de X52 au pus filtru la grila?
Cati posesori de X52 au avut crengi si frunze in aeroterma?
Nu vrei praf iti pui filtru de habitaclu.
Trapta 4 la climatizare o poti folosi cel mult iarna la dezaburire, in rest 1 cu AC pornit e mai mult decat suficient.
Pentru frunze si altele, se poate demonta doar ansamblul motorul - turbina, fara bord
M-am uitat sub bord si este identic cu ce am vazut in tutorialele de pe net, eu vroiam ca atunci cand imi fac timp sa fac decupajul cu un cutter, si sa bag filtrul de polen pentru logan care se gaseste in comert. Acum intrebarea: este asa diferita aeroterma fata de celelate versiuni de Logan incat filtrele nu se potrivesc? ele sunt cu capac asa am vazut in tutoriale. In tutorialele cu demontarea aerotermei aerul circula pe urmatorul traseu: grila exterioara > compartimetul turbinei unde se afla o clapeta care obtureaza orificiul de intrare a aerului din exterior sau interior > compartimentul filtrului de polen > acum nu mai stiu (cred radiatorul de incalzire/racire s.a.m.d.). In concluzie stiu persoane care au patit-o. Filtrul de polen este ultimul pe circuitul aerului, ceva in genul cum ai pune filltrul de aer de la motor pe teava de esapament. Nu vad cum s-ar putea demonta aeroterma fara sa dai jos bordul. Eu mi-am montat alarma la masina si am desfacut tot ce era nevoie deci m-am uitat destul de bine sub bord.
„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”
Tuturiale de pe net nu sunt pentru Logan II.
Filtru de habitaclu e pus dupa ventilator(care trage are de afara sau din habitaclu) tocmai pentru a filtra aerul inainte de intrarea in vaporizator si calorifer.
La Acces NU ai filtru de habitaclu(3) si nici clapeta recirculare.
ansamblul motor-turbina(2) se poate demonta si fara a da jos bordul
Filtrul de hatibaclu pentru X52(Logan II) e diferit fata de cel de la Logan I, si nu are nici capacul de plastic. La X52 capacul(4) e separat.
Filtru de habitaclu e si cel mai scump de pe masina 27euro
La tine arata asa: rosu capacul filtrului de habitaclu, verde cleme, galben suruburi.
La noi astia cu filtru arata asa (e doar partea de jos)
Cat de cat m-am lamurit, deci nu are rost sa fac decupaj ca este riscul sa stric ceva. Am sa printez pozele si cu prima ocazie compar cu ce am pe masina (garajul in care experimentez este la 50Km de locuinta). Multumesc pentru ca ti-ai pierdut timpul cu mine si m-ai ajutat sa ma lamuresc. Totusi filtrele pe grila exterioara si astuparea gaurii de la buson este o necesitate, eu inca din prima zi de la cumparare cand am verificat aeroterma si am simtit ce-mi tranteste in nas din cauza lipsei filtrului de habitaclu am fost nevoit sa fac modificarea, chiar la cei cu filtru polen cand aeroterma o sa inceapa sa baraie, si vor apela la tot felul de solutii de curatare pentru eliminarea mirosului o vor adopta pana la urma.
„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”
Capacul de la filtrul habitaclu marca Denso costa 140 ron iar filtrul tot marca Denso costa 60 ron. Capacul Valeo costa 350 ron iar filtrul Valeo 80 ron, astea sunt preturile care le-am primit de la Dacia si am inteles ca nu se poate monta filtru Denso cu capac Valeo si nici invers.
Am sa tai acel plastic din aeroterma si o sa merg pe varianta Denso, este mult mai ieftin si face acelasi lucru ca si Valeo.
din cate imi amintesc cred ca asa este si la mine, se poate marca pe poza cam pe unde trebuie facut decupajul?
Ar trebui facut o poza la gaura cu filtru demontat si o poza cu filtrul montat fara capac. Deci capacul la filtru depinde depinde de tipul filtrului?, si gaurile de prindere a capacului difera de la o aroterma la alta in funtie de tipul filtrului? Nasoala treaba.
Ati avut curiozitatea sa desfaceti o fata de usa? Eu am facut-o si am ramas impresionat, in comparatie cu fosta masina (Matiz) nu este nici o diferenta in ceea ce priveste protectia anticoroziva. Atentie la cei care parcati masina inclinat! apa poate sa stea mai mult decat trebuie in portiera si o sa inceapa sa atace tabla, in cca 5 ani o sa apara rugina la colturi. Am sa dau cu spray ceara anticoroziva pana in toamna. Nu vreau sa ma prinda iarna fara sa fac o protectie totala.
Last edited by Oti; 4 August 2014, 08:34.
Reason: Automerged Doublepost
„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment