Ledurile lumineaza dupa o anumite frecventa. In cadrul acela pare ca le-a prins "stinse". Mai e o poza in care unul e on altul off.
Imbunatatiri Logan 2
Collapse
X
-
Salut !
De ceva timp am inceput sa lucrez la un proiect : stingerea DRL -urilor la semnalizarea stinga - dreapta . Asa cum e la Duster-ul nou .
Am masurat la maneta de semnalizare si am gasit 2 fire cu +12Vcc permanent cand NU semnalizezi si care dispare cand semnalizezi.
Am realizat un montaj cu 3 relee de 12V care urmau sa intrerupa curentul de 12V de la siguranta de DRL de sub bord.
Adica o stingere totala nu partiala a DRL-urilor.
Insa nu a mers : in momentul cand am inceput testele masina semnaliza incontinuu stanga .
Esec ! Banuiesc ca semnalul de 12 Vcc fiind pus la masa prin bobina releului este interpretat ca actionare a manetei .
Aveti ceva idei ? O schema electronica ?
Va multumesc .
Comment
-
Vezi ca pe un alt forum cineva se plangea pentru ca a fost oprit de politie in afara orasului tocmai pentru stingerea DRL-ului pe partea cu semnalizarea. Zicea omul acolo ca a trebuit sa caute prin manualul masinii si sa-i arate politaiului practic cum functioneaza luminile la masina lui si ca sunt asa din fabrica.
Comment
-
Un prieten cu Skoda Oktavia mi-a povestit ca a fost oprit in Croatia de un politist pe motiv ca se aprind proiectoarele la viraj. Omul i-a explicat ca masina are cornering light , insta politistul repeta ca papagalul : ,,Problem!Problem!"
Deci ?
Imi asum raspunderea! Probabil o sa ii spun ca e modelul nou de logan si am activat functia !
Idei de realizare ?Last edited by dorind; 18 June 2018, 08:17.
Comment
-
Originally posted by Silviu View PostLedurile lumineaza dupa o anumite frecventa. In cadrul acela pare ca le-a prins "stinse". Mai e o poza in care unul e on altul off.
Sincer nu cred. Cred ca e doar o iluzie optica....daca imi e permisa aceasta exprimare. Unghiul de vizibilitate la proiectoare nu e chiar 180 grade. Si daca ar fi asa, timpul de expunere ar fi mult mai mare si nu ar reusi sa prinda "momentul" in care este oprit.
Chiar si la o frecventa de 30hz nu cred ca ai prinde acea "pulsatie".
Totusi, nu sunt specialist. Daca imi spun mai multi ca sunt beat....ma duc si am culc.
Comment
-
@sebibv, posibil sa ma insel dar pozele sunt facute in conditii de luminozitate asta inseamna o viteza de declansare de 1/250 sau 1/500 secunde (daca nu mai mult) la nivel de dispozitiv foto. La 30Hz avem 1/30 secunde (desi LED-urile cred ca au frecventa mai mare). Te las pe tine sa tragi concluziile.
Mai mult vezi poza nr. 4, un led se vede celalalt nu :-)
Originally posted by dorind View PostSalut !
De ceva timp am inceput sa lucrez la un proiect : stingerea DRL -urilor la semnalizarea stinga - dreapta . Asa cum e la Duster-ul nou .
La Duster se sting pentru ca lampa de semnalizare e fix langa bagheta LED, iar aceasta cand e pe DayLight e destul de puternica si poate face mai greu vizibila semnalizarea (e un standard de siguranta ce prevede lucrul asta).
La noi (Logan*), LED-urile de DayLight sunt diametral opuse si nu obtureaza din vizibilitatea lampii de semnalizare.
Originally posted by sebibv View PostAdica spui ca lumina de la LED-uri nu e continua, ci vibranta, ca la...un tub florescent?I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
Montat gpl tomasetto colantata pregatita pt munca
- Likes 1
Comment
-
@sebibv, LED-urile sunt alimentate printr-un controller PWM (pulse-width modulation), ce le porneste/opreste (adica alimenteaza/taie alimentarea) la frecvente foarte mari. E cel mai eficient mod de alimentare pentru tipul acesta de diode pentru ca reduce caldura generata si creste durata lor de viata.I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
Originally posted by dorind View PostSalut !
De ceva timp am inceput sa lucrez la un proiect : stingerea DRL -urilor la semnalizarea stinga - dreapta . Asa cum e la Duster-ul nou .
Am masurat la maneta de semnalizare si am gasit 2 fire cu +12Vcc permanent cand NU semnalizezi si care dispare cand semnalizezi.
Am realizat un montaj cu 3 relee de 12V care urmau sa intrerupa curentul de 12V de la siguranta de DRL de sub bord.
Adica o stingere totala nu partiala a DRL-urilor.
Insa nu a mers : in momentul cand am inceput testele masina semnaliza incontinuu stanga .
Esec ! Banuiesc ca semnalul de 12 Vcc fiind pus la masa prin bobina releului este interpretat ca actionare a manetei .
Aveti ceva idei ? O schema electronica ?
Va multumesc .
Corneringul nu merge permanent și oricum nu merge peste 40km/h
Ce vrei tu, se poate dar nu e legal în plus pleci de la date greșitePentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Comment
-
@silviu
În acest caz am mai învățat ceva. Mulțumesc.
Revin cu feedback. Am montat Focal-urile in reprezentanta.
Diferenta se simte insa nu asa mult pe radio. Pe muzica de pe stick e altceva.
Concluzie: daca ascultati doar radio...nu merita. Daca ascultati si altceva...merita!
Comment
Comment