Imbunatatiri Logan 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Silviu View Post
    Iar daca mergi/urci des la munte ajuta folia si iarna pentru protectia antiUV.
    Ia mai citeste si tu despre UVA (ca despre UVB nu are sens sa discutam fiindca geamurile laterale le blocheaza aproape de 98%) si efectul de altitudine.
    https://www.sciencedirect.com/scienc...11134496000188
    Radiatia UVA creste cu 10% la fiecare km altitudine. Deci este o diferenta relativ mica intre nivelul marii si cota 2000 din Sinaia.
    Nu mai repet studiile stiintifice anterioare care evalueaza radiatia UVA la umbra, in soare si printr-un geam lateral simplu. Cine le-a citit bine. Cine nu, o sa continue sa creada ca fara folie are probleme cu UV-ul in masina. Ce caraghiosi.

    Colegilor!!! Doar soferii profesionisti au probleme de UV la volan obtinute in urma a zece sau zeci de ani de condus cu mana cu tigara pe geamul deschis. Sau in absenta aerului conditionat, au mers cu geamul lateral deschis (ceea ce eu nu fac niciodata).

    Daca tot sunteti atat de ingrijorati de UV, voi acestia "foliatii", ia spuneti voi cate zile de mers la mare/plaja/piscina aveti pe an. Pentru ca asta va va indica cu cat cresc sansele sa aveti cancer. Prioritatea voastra este sa renuntati la plaja si apoi sa va puneti folie. Nu mai fiti caraghiosi. V-ati pus folie dintr-un simplu motiv: VANITATEA.

    Comment


    • [QUOTE=Silviu;n3635371]

      Dar discutia asta este doar asa ca sa iesi in evidenta/QUOTE]

      Daca voiam să ies in evidenta, îmi punea " folie" .

      Comment


      • Dar iată ce am găsit, că tot veni vorba:


        "Printre conducătorii auto circulă un mit conform căruia pe perioada verii mașinile negre se încălzesc mai repede decât cele albe. Să fie adevărat acest lucru?


        Americanii de la Buzzfeed au realizat un experiment să vadă dacă acest lucru are sens. Astfel, aceștia au lăsat o zi întreagă în soare două mașini: una albă, cealaltă neagră.

        După 24 de ore, timp în care au fost bătute de soare, temperatura din cele două mașini a fost măsurată cu o cameră de temperatură profesionistă. Surpriză. În mașina albă, temperatura era de 58 de grade Celsius, pe când în cea neagră ajunsese la 76 de grade Celsius. Astfel, mașina neagră era cu 18 grade mai caldă decât cea albă.
        Realizatorii experimentului constată că într-o mașină neagră aerul condiționat stă mai mult pornit și astfel șoferul acesteia consumă mai mult combustibil. "
        Last edited by alex1ioan; 8 April 2019, 21:23.

        Comment


        • Vanitate la posesorii de Dacie? Haida de, avem cea mai ieftina masina noua de pe piata si suferim de vanitate? Chiar poate cineva care are "toate tiglele pe casa" sa creada o asemenea fantasmagorie si mai ales sa faca o asemenea nesabuita generalizare?
          Chiar pana aici se poate ajunge intr-un topic in care ar trebui sa discutam despre lucrurile care ne pot face viata mai placuta la volan?
          Noi suntem caraghiosii sau cei care cred ca ei detin adevarul absolut si au ajuns chiar sa stie care sunt prioritatile altora doar pentru ca acestia au avut "tupeul" extraordinar de a pune legal folie de cateva sute de lei pe masina?
          Ma doare in cot de UVA, UVB sau alte acronime de acest fel si de cum arata masina cu folie. Pentru mine conteaza doar ca atunci cand este canicula dureaza mai putin aerisirea masinii inainte de plecare iar confortul climatic in mers este evident superior fata de cum era fara folie. Astea sunt singurele lucruri reale care conteaza pentru mine. Restul nu este decat o gargara ieftina de doi bani.

          Comment


          • Am avut o rezerva în privința ta, din respect, nu că îți și impartaseam opiniile pe aici, dar dacă dorești întradevăr sa fim " caraghiosi" o facem și pe asta, deși nu cred că te-am lezat cu ceva, doar daca te-ai regăsit în "priorități".

            Comment


            • Nici nu trebuie sa ne impartasim in totalitate opiniile. In unele ne regasim, in altele nu. Daca toti am gandi la fel ar insemna ca nu mai gandeste nimeni. Eu am trait vremurile in care toata lumea era obligata sa gandeasca la fel si ma bucur din toata inima ca acele timpuri au apus. Nici dumneata si nici colegul de mai sus nu m-ati lezat cu nimic. Daca m-am regasit sau nu, este total irelevant pentru ca aici este vorba doar de o chestiune de principiu si anume aceea ca atunci cand, sub masca libertatii de opinie si mai ales a anonimatului de pe forum, se fac afirmatii cu caracter general, adica cand sunt bagati toti in aceeasi oala, fara discernamant, ajungandu-se la afirmatii care pot fi interpretate ca fiind iesite din limita bunului-simt. Sigur ca acest principiu este valabil si pentru cealalta parte angajata intr-o astfel de disputa. Din pacate, atunci cand incepem sa ne enervam sau cand vrem cu orice pret sa ne impunem punctele de vedere se da deoparte spoiala de educatie (la unii, sa nu generalizam) si se ajunge ca oameni care daca s-ar intalni la o discutie la o bere si s-ar cunoaste mai bine ar deveni poate cei mai buni prieteni, sa ajunga sa se jigneasca absolut fara niciun rost. Chiar intr-un alt topic, inainte sa apuc sa scriu aceste randuri, a aparut un astfel de caz.
              Daca cineva se va fi simti lezat de opiniile mele nu pot decat sa-mi manifest regretul si cred ca pe viitor voi limita extrem de mult interventiile mele de pe acest forum.
              Last edited by gabrieln1960; 9 April 2019, 00:10.

              Comment


              • Ca îmbunătățire, am pus un cheder (din Rusia) ce se pune în golul dintre parbriz și bord. (În poze este pus chederul la un ”Logan 1”). Nu știu dacă s-a îmbunătățit ceva (fonic), doar că nu mai poate să intre ceva pe acolo.
                Attached Files
                Last edited by Danis702000; 9 April 2019, 00:19.

                Comment


                • alex1ioan, cand citezi un "test" sa ai certitudinea ca el a fost facut cum trebuie, adica masini identice (culori interior, dimensiune geamuri etc.) si nu doar asa de dragul de a face un test.

                  Apropo, crezi că o vestimentație neagra, vara, îți crează un confort asemănător cu una alba?
                  Iti explic si aici ca pricepi de unde vine diferenta, ca vad ca nu stii: prin hainele albe radiatiile UV trec mai usor decat prin cele negre (din acest motiv nu se "incing" la fel de mult ca hainele negre dar acele radiatii ajung in contact cu piele si pot genera alte efecte nedorite). La fel caldura generata de corp trece mai greu prin hainele de culoare neagra decat prin cele de culoare alba.

                  La masini, prin tabla radiatiile UV nu trec, indiferent de culoarea masinii deci nu te ajuta cu mult acest aspect. Ce ajuta in schimb este temperatura la care se incinge tabla dar diferenta este neglijabila. Deci avem cazuri diferite cu efecte la fel de diferite. Si cu asta eu am terminat pe subiectul acest.

                  ~~~~~

                  Mai mult, am inteles unde bati doar ca incepusi sa bati putin cam prea mult. Sunt si exceptiile de care amintesti dar acestea nu intaresc ideea ta. In contextul meu de exemplu, toti cei ce au folii sau si-au luat masini cu geamuri deja "inchise", au facut asta din ratiuni stricte de confort. Nu stiu pe cineva care sa fi facut asta doar ca sa dea bine.
                  I have no special talent. I am only passionately curious.

                  Comment


                  • Mie înainte de a ridica mașină de la dealer ,mi s-au recomandat sa montez folie (nu știu de ce) . Am montat folie deoarece îmi place cum arata și într-adevăr e un confort pentru pasagerii de pe locurile din spate. Urmează ca în această vară sa pun și pe geamurile ușilor din fata folie transparenta cu protecție UV.

                    Comment


                    • Silviu Probabil tu te invarti intr-un mediu academic,tot mai restrans, iar eu in "cocalareala" cotidiana ,tot mai stufoasa. Nu neg ca exista persoanele pe care le invoci tu, dar ele pe langa "astia" sunt "cantitate neglijabila", ca mai toate la noi, la inceput, pleaca de la ideea in sine ,buna,argumentata, stiintifica si se ajunge in final la originea "balcanica" .












                      '

                      Comment


                      • .....iar eu in "cocalareala" cotidiana ,tot mai stufoasa....
                        .....si se ajunge in final la originea "balcanica" ......'
                        Hai sa fim sinceri cu noi. 95% dintre cei care isi pun folie pe masina, indiferent de marca/model/pret masina, o fac pentru ca... "cocalar" (cacofonia este intentionata). Restul poate isi pun din ratiuni de confort. Parerea mea pur personala, este ca a monta folii pe geamuri argumentand ca ma arde soarele, este la fel cum ai spune ca imi iau SUV 4x4, pentru ca iarna ies mai usor de pe stradute.
                        Acum, atata timp cat pe mine X-ulescu, nu ma afecteaza (nu imi provoaca vreun prejudiciu) ca tu iti pui folie, poti sa-ti imbraci toata masina in folie. Dar daca intri in mine, ca nu m-ai vazut, pentru ca ti-ai pus folie si pe ochi....schimbam firul natativ al discutiei.
                        In rest e loc pentru toata lumea

                        Comment


                        • Va dau eu un motiv pentru folie: bebelus. Sper ca e suficient...

                          Comment


                          • Inteleg ca unii vor spune ca incerc sa impun punctul de vedere. Nu este asa. Una este opinia, parerea, si alta este fapta, adevarul, probate cat de cat stiintific. Cand se comenteaza despre efectul culorii asupra caldurii din masina, exista studii documentate. De exemplu, acesta publicat de Levinson et al 2011 in Applied Energy, Volume 88, Issue 12, December 2011, Pages 4343-4357.
                            An experimental comparison of otherwise identical black and silver compact sedans
                            masini negre argintii.png
                            Experimentul a urmarit temperatura interioara a unor masini identice vopsite in negru, argintiu. Au lasat masinile o ora in soare si o jumatate de ora cu AC-ul pornit. Uitati-va pe grafic la curba de culoare albastra care este data de masina argintie. Cu verde se vede reprezentata grafic diferenta de temperatura interioara dintre masina neagra si cea argintie. Diferenta este de 6 C.

                            temperatura_acoperis.png
                            In poza de mai sus se vede temperatura tablei, a acoperisului. Cu verde este din nou diferenta dintre negru si argintiu. Sunt chiar 25 C. Tabla neagra absoarbe mult mai multa radiatie luminoasa si o converteste in caldura pe care o radiaza in imediata apropiere, aerului. Insa, pe interiorul cabinei, plafonul este izolat termic astfel, radiatia termica a tablei se duce mai multa catre exterior, afara. Mai scapa si in interior, dovada fiind cele 6 C diferenta in interior in interval de o ora.

                            Comment


                            • PS. As mai fi comentat si paragraful despre haine, radiatii UV si culori, pentru ca situatia este oarecum pe dos decat explicata mai sus. Dar nu este despre masini, poate in topicul "diverse" daca este cineva interesat. Oricum, nu este ca mai sus.

                              Comment


                              • Originally posted by sebibv View Post
                                Va dau eu un motiv pentru folie: bebelus. Sper ca e suficient...
                                Nu prea. Explica-mi si mie urmatoarea treaba. Pe vremuri, inainte de ISOFIX, scaunele de copii se montau pe orice loc din spate care avea centura fie in trei, fie chiar in doua puncte. Si circula parerea ca locul din mijloc din spate este cel mai bun pentru scaunul copilului, fiind mai protejat in caz de impact lateral. In plus, parintele aflat in fata pe locul din dreapta, avea acces mai usor la bebelus.

                                ISOFIX-ul, care inteleg ca este un sistem pentru parintii neglijenti si iresponsabili care nu stiau sa lege complet scaunul prin trecerea centurii prin toate gaurile, un fel de protectie a bebelusilor impotriva parintilor idioti, este plasat doar pe doua locuri din spate, cele de la portiera.

                                Este acesta un progres? Sa pui un ISOFIX contra idiotilor, dar pe locurile mai vulnerabile din spate? Si parintele de pe locul din dreapta fata cum are grija de bebelusul aflat chiar in spatele lui?

                                Daca bebelusul ar sta pe locul din mijloc, nu ar mai fi deranjat de soarele pranzului.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google