Dan Laza, da-mi voie sa iti arat cu ce esti de acord in comentariul lui Gabrieln1960.
Are primul paragraf in care descrie confortul termic. Nu l-am negat niciodata. Eu am spus, si acum repet, in conditii stationare cele mai bune sunt parasolarele aluminizate, opace total. Ieftine si cele mai bune. Se monteaza in 2 minute pe trei laturi ale masinii. Argumentele date anterior "nu mai gasesc sauna in masina" tin de regimul stationar deci nu ne intereseaza, foliile sunt inferioare parasolarelor. In regim de mers, foliile au un avantaj. Ei bine, niste cercetatori chiar au calculat cam care ar fi scaderea de combustibil cauzata de folosirea mai lejera a AC-ului. Eu nu imi scot banii pe folii doar din asta, de exemplu. Dar exista un avantaj, destul de mic daca imi aduc aminte. Oricum nimeni nu este interesat de acest avantaj financiar, ca sa fim sinceri.
Dupa care urmeaza mult mai mult text in acel comentariu care ne spune cum vizibilitatea nu este afectata. Lucruri care pur si simplu nu sunt adevarate. Fizic nu au cum sa fie adevarate pentru foliile 5%, 15% si chiar 50% in anumite conditii. Hai sa nu ne mai batem joc. Am si spus, iar acum repet, ca nu despre vizibilitatea "din timpul zilei" este discutia. Ci de cea de la ora 20-21 in zilele acestea, cu nori. Sau daca vreti dimineata, intre orele 5 si 6. Nu la ora 7 cand plecati voi la serviciu. Azi am plecat pe la 7:40 si era un soare iar lumina era ca la pranz intr-o zi de iarna. Sigur ca la ora 7 nu ai probleme de vizibilitate decat poate la foliile de 5%. Dar a sustine ca nu ai probleme de vizibilitate pe semi-intuneric este incorect.
Gabrieln mai face o afirmatie despre "vizibilitatea obturata de stalp, nu de folie". Mare greseala, cred eu. Cand dai inapoi, da, este obturata de stalp. Cand verifici unghiul mort, te uiti CU COADA OCHIULUI. Mai ascultati inca o data clipul instructorului auto american. Mecanismul cand verificati unghiul mort nu este sa te intorci in scaun sa vezi cu ambii ochi stalpul spate. Ci sa (subliniez) culegi lumina/informatii cu coada ochiului, cand stai cu trunchiul orientat inca in fata si intorci pentru o mai putin de o secunda fata catre umar, la 90 de grade. Daca ai folie, exact ca si cu un aparat foto, trebuie sa tii capul orientat catre umar un timp mai lung, sa maresti timpul de expunere a retinei la lumina mult redusa prin folie. Iarasi, chestiuni fizico-chimice de nivel elementar ce nu pot fi contrazise logic. In acest timp, atentia ta nu mai este orientata catre fata. Odata ce ai cules informatii cu coada ochiului, daca este ceva in unghiul mort, creierul proceseaza aceasta informatie si te face sa te uiti mai atent acolo sa identifici ce este. Asta spunea omul, asta se intampla in realitate. Cand verifici unghiul mort in conditii de trafic, nu vezi stalpul, nu ai cum. Culegi informatii cu coada ochiului din lumina, atat cat vine, prin fereastra lateral-spate. Daca vezi stalpul, te-ai intors prea mult si nu mai esti atent la ce se intampla in fata.
S-a mai mentionat farurile din spate printre avantaje? Voi nu aveti oglinda retrovizoare heliomata? Sanderica al meu are. Deci nu am probleme cu farurile din spate noaptea.
La final gabrieln declara sus si tare ca si-ar pune inca o data folii fumurii. Poate acum 10 ani erau singura lui optiune. Azi nu. Azi tehnologia a avansat.
Daca inteleg eu bine datele de la Llumar, iti poti pune folii care transmit 78% luminozitate iar reflexia energiei solare totale este 43% AIR 80 SR HPR. De ce ar cumpara cineva prostii fumurii de tipul ATR 35 CH SR HPR care transmit doar 38% luminozitate iar reflexia este de 44%? Cum sa te lipsesti de vizibilitate pe o mare parte a zilei iarna si toamna, cand luminozitatea de afara scade si apar norii, ploile? Aceasta decizie care nu se poate explica decat prin proasta informare.
https://www.llumar.ro/date-folie/dat...folie-auto.pdf
Are primul paragraf in care descrie confortul termic. Nu l-am negat niciodata. Eu am spus, si acum repet, in conditii stationare cele mai bune sunt parasolarele aluminizate, opace total. Ieftine si cele mai bune. Se monteaza in 2 minute pe trei laturi ale masinii. Argumentele date anterior "nu mai gasesc sauna in masina" tin de regimul stationar deci nu ne intereseaza, foliile sunt inferioare parasolarelor. In regim de mers, foliile au un avantaj. Ei bine, niste cercetatori chiar au calculat cam care ar fi scaderea de combustibil cauzata de folosirea mai lejera a AC-ului. Eu nu imi scot banii pe folii doar din asta, de exemplu. Dar exista un avantaj, destul de mic daca imi aduc aminte. Oricum nimeni nu este interesat de acest avantaj financiar, ca sa fim sinceri.
Dupa care urmeaza mult mai mult text in acel comentariu care ne spune cum vizibilitatea nu este afectata. Lucruri care pur si simplu nu sunt adevarate. Fizic nu au cum sa fie adevarate pentru foliile 5%, 15% si chiar 50% in anumite conditii. Hai sa nu ne mai batem joc. Am si spus, iar acum repet, ca nu despre vizibilitatea "din timpul zilei" este discutia. Ci de cea de la ora 20-21 in zilele acestea, cu nori. Sau daca vreti dimineata, intre orele 5 si 6. Nu la ora 7 cand plecati voi la serviciu. Azi am plecat pe la 7:40 si era un soare iar lumina era ca la pranz intr-o zi de iarna. Sigur ca la ora 7 nu ai probleme de vizibilitate decat poate la foliile de 5%. Dar a sustine ca nu ai probleme de vizibilitate pe semi-intuneric este incorect.
Gabrieln mai face o afirmatie despre "vizibilitatea obturata de stalp, nu de folie". Mare greseala, cred eu. Cand dai inapoi, da, este obturata de stalp. Cand verifici unghiul mort, te uiti CU COADA OCHIULUI. Mai ascultati inca o data clipul instructorului auto american. Mecanismul cand verificati unghiul mort nu este sa te intorci in scaun sa vezi cu ambii ochi stalpul spate. Ci sa (subliniez) culegi lumina/informatii cu coada ochiului, cand stai cu trunchiul orientat inca in fata si intorci pentru o mai putin de o secunda fata catre umar, la 90 de grade. Daca ai folie, exact ca si cu un aparat foto, trebuie sa tii capul orientat catre umar un timp mai lung, sa maresti timpul de expunere a retinei la lumina mult redusa prin folie. Iarasi, chestiuni fizico-chimice de nivel elementar ce nu pot fi contrazise logic. In acest timp, atentia ta nu mai este orientata catre fata. Odata ce ai cules informatii cu coada ochiului, daca este ceva in unghiul mort, creierul proceseaza aceasta informatie si te face sa te uiti mai atent acolo sa identifici ce este. Asta spunea omul, asta se intampla in realitate. Cand verifici unghiul mort in conditii de trafic, nu vezi stalpul, nu ai cum. Culegi informatii cu coada ochiului din lumina, atat cat vine, prin fereastra lateral-spate. Daca vezi stalpul, te-ai intors prea mult si nu mai esti atent la ce se intampla in fata.
S-a mai mentionat farurile din spate printre avantaje? Voi nu aveti oglinda retrovizoare heliomata? Sanderica al meu are. Deci nu am probleme cu farurile din spate noaptea.
La final gabrieln declara sus si tare ca si-ar pune inca o data folii fumurii. Poate acum 10 ani erau singura lui optiune. Azi nu. Azi tehnologia a avansat.
Daca inteleg eu bine datele de la Llumar, iti poti pune folii care transmit 78% luminozitate iar reflexia energiei solare totale este 43% AIR 80 SR HPR. De ce ar cumpara cineva prostii fumurii de tipul ATR 35 CH SR HPR care transmit doar 38% luminozitate iar reflexia este de 44%? Cum sa te lipsesti de vizibilitate pe o mare parte a zilei iarna si toamna, cand luminozitatea de afara scade si apar norii, ploile? Aceasta decizie care nu se poate explica decat prin proasta informare.
https://www.llumar.ro/date-folie/dat...folie-auto.pdf
Comment