Originally posted by einstein1984
View Post
Probleme Rugina Logan II
Collapse
X
-
Ba uite ca stie, cate masini ai vazut ruginite fix acolo, sub burta? Cat timp masticul ala e intreg, protejeaza destul de bine de impactul pietrelor si apa. Ceara o sa curga de la caldura. Vezi ca nu ecazul sa citezi postul imediat anterior.Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Comment
-
Daca ai cu ce, dai peste tot, insista pe unde curge , sta, apa mai mult...si zonele unde curentii de aer baga mizerie......interiorul aripilor, portiere, interiorul pragurilor, cauta o izolatie de cablu electric sau un furtun subtire lung de 1,5m si prelungeste stutul din capul spray-ului....indrodu in praguri, portiere etc, trebuie dat in strat subtire sa nu obturezi gaurile de scurgere ca mai rau faci....„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”
Comment
-
Ceara rezista extrem de bine pe sub masina. Acum s a uscat si arata foarte ok. Am bagat prin toate cavitatile posibile. Un tub doar pe o parte. Un tub prin lojeroane spate, un tub in praguri etc. Nu cred ca se topeste asa usor. Datorita prafului care s a lipit de ea. La spalatorie nici nu clinteste. Tabla rugineste si sub mastic. Am vazut o laguna, unde sub prag tabla se evaporase..era doar patiscul care dadea forma pragului. ))). Terosonul are o grosime de 2,3 mm
Dupa 2 zile de ploaie.Last edited by Andyno; 22 June 2015, 15:24.
Comment
-
Explicatii aparitii rugina_generalitati
Salut!
Sunt destul de nou pe Forum.
Imi place mult tema pe care ati abordat-o privind rugina sau imbatranirera metalului la frumoasa noastra Dacia Logan.
Nu imi doresc decat sa va reamintesc celor care ati uitat ca metalul oxideaza iar pentru asta este nevoie de multa tehnologie pentru a-l proteja de acest tulburator fenomen "oxidarea". Tehnologia se plateste iar Renault a implementat in mintea romanilor ca le vinde calitatea raportata la pretul de cumparare.
Hai sa vedem totusi de ce se intampla aceasta:
Rugina sau "Coroziunea" este un schimb electrochimic suferit de catre suprafata unui material (metalic) care implica nedeterminat distrugerea lui in timp.
Asadar avem 2 tipuri de coroziune:
- Directa, quimica sau in sec - are loc la temperaturi ridicate, super cald.
- Electroquimica sau umeda - cand metalul este in contact cu umiditatea.
Asadar, pentru ca oxidarea sa aiba loc ne trebuiesc 3 elemente
-anod
-catod
-electrolit
E clar ca electrolitul (apa) realizeaza toata porkeria intre anod si catod. Ganditiva la sarea de pe drumuri pusa iarna... amplica mult fenomenul.
Dragi foristi, asa dar in automobil avem coroziune interna si externa; coroziunea interna incepe de desubtul straturilor de vopsea(4 la numar) si continuo pana devine vizibila.
Cea externa este produsa in momentul cand loviti masina chiar fie si cu o piatra incat sar straturile de vopsea si actioneaza cele trei elemente in mod liber (anod,catod, electrolit). In dedesubturile masinii este foarte frecvent intalnita situatia.
Cand voi gasi putin timp va voi prezenta si metodele de protectie utilizate de Renault pentru a proteja tabla de coroziune.
Va salut
Laurentiu (Valladolid_Spania)
Comment
-
-
Originally posted by B997NDL View Postvorbim despre volvo ?!
Numai ca un Volvo costa 20-30.000€ iar un lolan pana in 10.000€
Asa ca trage bune concluzii de aici
Comment
-
numai ca la logan apare rugina si la o luna dupa ce iese din showroom.
iar de masini la care a aparut dupa 3 luni e plin forumul.
sunt curios cum arata straturile alea 4, ca daca nu-mi tai unghiile zgarii vopseaua pana la grund, daca nu sunt atent. eu m-am acrit de vopseaua loganului, cred ca am ciobituri si de la musculite.
Comment
-
Originally posted by Laur79 View Post
Asadar, pentru ca oxidarea sa aiba loc ne trebuiesc 3 elemente
-anod
-catod
-electrolit
)RTFM
Comment
-
Originally posted by dadan View PostSuna ca un referat naiv de chimie (qimie) - eu zic ca treaba e mai simpla - ca sa avem oxidare e nevoie de oxigen ... acum cat de complicat sa explicam lucrurile simple ca sa ne dam savanti pe forumuri... tu descrii electroliza....
Daca citesti bine ce am scris e treaba ca pentru cat platesti atat primesti!
Renault a anuntat de mult treaba asta. Cum locuiesti in Ro, e greu sa intelegi lucrurile acestea. Eu lucrez In domeniu aici si cunos cu maestrie cam toate trucurile acestui producator. Nu mai vb de Marketing sa vezi cum vand greselile de fabricatie ale noului Renault Capture.
Cat despre articol m-as bucura sa imi raspunzi tu la intrebarea pe care prea putina lume din punct de vedere tehnic o cunoaste: de ce realmente rugineste tabla de pe masina.
Citeste cu atentie! e prea simplu raspunsul tau.
AAAaaa.. inca ceva..... cum protejezi suprafata masinii contra oxidarii??
Astept un raspuns de la tine.... la fel de tehnic daca poti.... asa... ca la ora de chimie.!!!
Comment
-
Originally posted by Laur79 View Postsa imi raspunzi tu la intrebarea pe care prea putina lume din punct de vedere tehnic o cunoaste: de ce realmente rugineste tabla de pe masina.
Citeste cu atentie! e prea simplu raspunsul tau.
AAAaaa.. inca ceva..... cum protejezi suprafata masinii contra oxidarii??
Astept un raspuns de la tine.... la fel de tehnic daca poti.... asa... ca la ora de chimie.!!!
si protejezi masina de rugina vanzand "ligheanul" si cumparandu-ti skoda.
avea dreptate colegul. aia cu anodul, catodul si electrolitul e electroliza.
asa trebuia sa protejeze renaultul tabla, prin electroliza cu zinc.
rugina reprezinta formarea oxidului de fier in prezenta oxigenului.
"Suprafețele proaspăt tăiate ale fierului au o culoare gri-argintie, sunt lucioase, însă se oxidează în aer, produsul de reacție fiind oxizii de fier, cunoscuți de asemenea sub denumirea de rugină"
Comment
Comment