If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
X52 ul e cum am scris
X79ph2 e cu TPMS direct pe 4X4 și indirect pe 4X2
X67 e pe direct, unele nici nu au TPMS chiar dacă ar trebui să aibă (12/2015 pt Germania)
Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Buna dimineata, logan 2 din 2015 am senzori atat pe jante cu cauciucuri de iarna cat si de vara. Au functionat ok.
De cateva zile se aprinde led-ul galben la nici 2 km sau la juma de ora de stationare.
Intrebare: se poate aprinde daca am sa zicem 1.9 in roti si am dat reset, sau sa zicem ca am 2.4 in roti?
Din pacate cred ca manometrul meu nu indica corect.
Pot afla care senzor ar fi defect daca asta e cauza?
@csachiri
Dupa schimbarea "perechilor" (4buc) de roti iarna/vara da o resetare la TPMS - stie sa vorbeasca numai cu 4 bucati deodata (dar tine minte si perechea cealalta).
S-a mai discutat pe aici de cateva ori, nu exista senzori de presiune in pneuri, mai ales pentru Logan 2 X52Ph2, TPMS este indirect, adica din ABS. El verifica viteza fiecarei roti si astfel isi da seama daca ai presiune mai mica intr-o roata sau daca ai pana
Sesizeaza greu, dupa mult timp, am fost in vulcanizare si am trecut pe pneuri de iarna si dupa 5km a aprins in bord presiune incorecta ! E pus acolo asa mai mult degeaba de placerea normei europene obligatorie.
Last edited by george.sce; 26 October 2018, 16:25.
Așa se întâmplă la schimbarea roților până cand senzorii de presiune învață noile valori. Trebuie resetata eroarea din bord si nu se mai aprinde dacă presiunile sunt ok. Si eu am pățit asta de exact 2 ori la schimbarea roților după câțiva km. Resetat din bord si nu se mai aprind dacă presiunea este buna in caz contrar se va aprinde iar. La o scădere bruscă de presiune în timp scurt se aprind aproape instant la fel si când sesizează o diferență mare de presiune pe una din roti se aprind repede. Din punctul meu de vedere sunt chiar utili singurul dezavantaj fiind că nu ști exact de la ce roata vine problema.
@ george.sce.Onixer a explicat principiul. Colegul Bogdan mai pe larg.
Hai sa pun si eu experienta. Iarna trecuta am schimbat cauciucurile cu cele de iarna. Plecat la drum lung, dupa vreo 50 km aprins martorul, oprit in prima benzinarie, verificat presiunea, totul OK, aprins "beculetul meu", resetat STP. Am ajuns acasa si am citit si portiunea asta din manual.
Cand am schimbat cauciucurile cu cele de vara am resetat imediat.
Dar acum vreo doua luni s-a aprins iara. Oprit la prima vulcanizare, dupa vreo 20 km. Roata dreapta spate avea 1.8 bar (normal 2.2 bar). Nu stiu exact presiunea la care s-a aprins martorul, plus ca am forjat-o in criza de timp.
Dar sunt multumit. M-a avertizat. Decat de loc cred ca este totusi mai bine cu el (consider ca este util).
Despre senzori de presiune este alta discutie. Dar si alta bataie de cap.
eu ma aflu de cealalta parte: o patesc numa` pe timp de vara, saptaminal; cu o marca nordica - cercul e universal, oricum. poate o fi din cauza ca sta o roata pe ceva neasfaltat si gumele de iarna-s mai moi si mai groase. nu exclud nici gauri fine da` nu prea am timp sa calc prin vulcanizari, folosesc compresoru` de la "dlil" - face treaba buna.
Devreg... Am citit de 3 ori și nu am inteles tot ce-ai scris.
Și eu folosesc compresorul de la lidl. Din pacate inca nu am verificat precizia manometrului.
adica Fanez zicea ca o pateste numa` iarna si eu o patesc numa` vara.
manometrul imi pare destul de bun, mie imi zice cam cu -0,1 -0,2 fatza de ceea ce baga aia din vulcanizari. dreptu-i ca nici manometrele din vulcanizari nu-mi dau seama cit de bune ar mai fi dupa unele izbituri de cricuri si betoane.
in fine... ar trebui sa-l verifici intr-un laborator metrologic sau sa faci o medie dupa trecerea prin 5-6 vulcanizari, in aceeasi zi.
da` am palavragit destul.
@ sebibv. Cred ca are dreptate si cu +/- 0,3 fatza de valoarea setata si cu pierderea de presiune pe timp de vara. Si mai ales cu timpul.
Eu am uitat sa precizez ca odata dupa un drum pe coclauri vara s-a mai aprins odata. Verificat la prima statie, totul OK si resetat.
Ce am remarcat e ca vara asta pierdea cam 0.2 bar la vreo 4-5 saptamani (cand verificam pentru drumurile mai lungi). Nu se aprindea beculetul. Mai bagam aer la "benzinarii". Despre precizia manometrelor nu stiu.
Acum i-am pus galosii si azot. Vulcanizarea e la doi pasi de casa (nu stiam ca au si asa ceva). E adevarat ca am alt "balon". Ramane de vazut (tot la ei voi verifica) daca mai pierde.
Oricum consider ca TPMS-ul asta e OK.
PS: Asta iarna nu am avut problema asta cu pierderile de presiune (tot anvelope marca nordica).
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment