Salutare!
De cand am luat carnetul si pana in prezent (4 ani) am avut ca masina un Matiz iar acum il duc la rabla si achizitionez un logan 0.9 tce.
La matiz nu exista turometru si se schimba vitezele dupa ureche sau in functie de viteza de pe ceasul de bord.
La inceput schimbam viteza cand mi se parea ca face prea mult zgomot motorul, dar mai apoi am intrat pe forumul dedicat, am descoperit curbele de putere, cuplu si consum si in urma celor citite acolo mi-am modificat stilul de mers astfel:
La inceput
tr. I 0-10 km/h
tr. II 10-30 km/h
tr. III 30-50 km/h
tr. IV 50-70 km/h
tr. V 70 -> km/h
Dupa documentare
tr. I 0-20 km/h
tr. II 20-40 km/h
tr. III 40-60 km/h
tr. IV 60-80 km/h
tr. V 80 -> km/h
Se vede din curba de consum ca acesta este minim la 3600 rpm si deci o plaja de turatie pentru consum optim intre 2600-4800 rpm. Deci un motor de turatie mare.
Acum ceea ce vrea sa stiu e cum se conduce loganul 0.9 tce.
Am vazut curbele de putere si de cuplu dar nu si curba de consum.
Motorul 0.9 tce dezvolta 90% din cuplul maxim disponibil începând cu 1650 rot/min, respectiv are un palier de 100% cuplu maxim intre 2500-3500 rpm.
Este recomandat sa se beneficieze de palierul de 100% cuplul maxim? Respectiv sa se schimbe treaptele de viteza la 3500 rpm si sa intrii in viteza superioara la 2500 rpm.
Este recomandat sa beneficiezi de 90% din cuplu de la 1650 rpm? Respectiv sa se schimbe treaptele de viteza la 2500 rpm si sa intrii in viteza superioara la 1700 rpm.
Sau undeva pe la mijloc intre cele 2 regimuri de mai sus? Adica undeva intre 2000 si 3000 rpm.
Stiu ca exista acel GSI (gear shift indicator) in bord dar din ce am citit pe forum, am ramas cu impresia ca e un instrument ciudat si care de multe ori duce la o exploatare subturata.
Mi-ar placea daca in raspunsurile date, colegii cu 0.9 tce ar adauga un fel de tabel cum am facut si eu mai sus cu viteza de mers pe care o folosesc ei la cele 5 trepte de viteza.
De cand am luat carnetul si pana in prezent (4 ani) am avut ca masina un Matiz iar acum il duc la rabla si achizitionez un logan 0.9 tce.
La matiz nu exista turometru si se schimba vitezele dupa ureche sau in functie de viteza de pe ceasul de bord.
La inceput schimbam viteza cand mi se parea ca face prea mult zgomot motorul, dar mai apoi am intrat pe forumul dedicat, am descoperit curbele de putere, cuplu si consum si in urma celor citite acolo mi-am modificat stilul de mers astfel:
La inceput
tr. I 0-10 km/h
tr. II 10-30 km/h
tr. III 30-50 km/h
tr. IV 50-70 km/h
tr. V 70 -> km/h
Dupa documentare
tr. I 0-20 km/h
tr. II 20-40 km/h
tr. III 40-60 km/h
tr. IV 60-80 km/h
tr. V 80 -> km/h
Se vede din curba de consum ca acesta este minim la 3600 rpm si deci o plaja de turatie pentru consum optim intre 2600-4800 rpm. Deci un motor de turatie mare.
Acum ceea ce vrea sa stiu e cum se conduce loganul 0.9 tce.
Am vazut curbele de putere si de cuplu dar nu si curba de consum.
Motorul 0.9 tce dezvolta 90% din cuplul maxim disponibil începând cu 1650 rot/min, respectiv are un palier de 100% cuplu maxim intre 2500-3500 rpm.
Este recomandat sa se beneficieze de palierul de 100% cuplul maxim? Respectiv sa se schimbe treaptele de viteza la 3500 rpm si sa intrii in viteza superioara la 2500 rpm.
Este recomandat sa beneficiezi de 90% din cuplu de la 1650 rpm? Respectiv sa se schimbe treaptele de viteza la 2500 rpm si sa intrii in viteza superioara la 1700 rpm.
Sau undeva pe la mijloc intre cele 2 regimuri de mai sus? Adica undeva intre 2000 si 3000 rpm.
Stiu ca exista acel GSI (gear shift indicator) in bord dar din ce am citit pe forum, am ramas cu impresia ca e un instrument ciudat si care de multe ori duce la o exploatare subturata.
Mi-ar placea daca in raspunsurile date, colegii cu 0.9 tce ar adauga un fel de tabel cum am facut si eu mai sus cu viteza de mers pe care o folosesc ei la cele 5 trepte de viteza.
Comment