Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by proteinman View Post
    Nu cred ca e problema de material cel putin partea de placa rulment disc nu ar trebui sa fie mult diferita fata de manuala, deci aceleasi materiale etc. De ce la diesel nu face pe actionare hidraulica? Mie imi suna a problema de soft (compensare proasta a elasticitatii cablului de actionare a ambreiajului, ceea ce duce la estimare proasta a punctului de contact a discului cu placa si apoi la uzura prematura a celor doua).
    Dezvoltarea s-a facut pe baza existenta cutie + ambreiaj deci probabil ambreiaj hidraulic pe benzina ar fi dus costurile mai sus de target.


    Originally posted by aurbrz View Post
    Am facut 8000 de km de cand am schimbat ambreiajul (acum am 15500km) si nu am mai avut trepidatiile alea suparatoare pe care le-am avut inainte, la pornirea de pe loc si la parcarea cu spatele.
    Atunci cum se explica ca aurbrz nu mai are probleme ?
    Last edited by C.Mike; 26 August 2017, 11:04.

    Comment


    • Sunt cateva explicatii.
      Scuze pentru offtopic.

      Comment


      • Originally posted by tipicarul View Post
        Cutia aia scurta chiar merge foarte bine raportat la cei 600 euro platiti in plus pentru ea!
        Ai tot repetat de mai multe ori asta. Esti sigur ca ai dat 600 euro? Eu am dat doar 500 euro si am aceeasi versiune (fara piele) si stiu ca mereu a fost pretul asta de 500 euro la Easy-R. Daca ai dat 600 atunci cred ca te-a tepuit dealerul...

        Comment


        • Indiferent ca e pe TCe sau DCi, transmisia Easy-R adauga 500 euro la pretul masinii. 600 de euro era anul trecut pe piata vest-europeana.
          Easy-R de pe TCe este fabricat in Spania iar cel de pe DCi de la cutia cu 6 trepte a fost dezvoltat la noi (in special pe partea de soft) de inginerii romani cu concursul francezilor. Oricum tinta principala a francezilor cu acest Easy-R nu este piata europeana (unde cele mai apreciate sunt cele cu dublu ambreiaj), nici cea asiatica (unde automatele clasice si CVT-urile se pare ca sunt cele mai cautate) ci piata indiana care are un potential de crestere urias. Se pare ca aici vor sa obtina o cota de piata de 30%.
          Daca vreti ca pastrati acest topic curat si sa impartasiti din experientele proprii, bune sau rele, avute cu aceasta transmisie, nu mai raspundeti impunsaturilor celor care spun ca nu poti urca cu Easy-R, ca tineti traficul in loc si alte bazaconii. Am urcat si cu 2 persoane si cu 5 si n-am avut nici cea mai mica problema. Nici un moment nu am fost cap de coloana decat daca asa am vrut eu pentru a ma bucura si de natura nu doar sa stau cu privirea infipta in asfaltul din fata masinii. Nu a fost necesar nici un moment sa trec in manual. Singura observatie este ca urca mult mai usor cu ECO dezactivat. Atat si nimic mai mult. Cine crede altceva, n-are decat sa o faca, e dreptul lui. Eu unul m-am lamurit deja ce poate 0,9 TCe in combinatie cu Easy-R si nu am decat cuvinte de apreciere. Daca insa va fi si fiabila transmisia, asta nu am de unde sa stiu.
          Cat despre motorul de 1 l s-ar putea ca peste cativa anisori sa primeasca o pilotata sau un dublu ambreiaj. Lumea vorbeste ca Dacia intentioneaza ca peste doi-trei ani sa-l faca turbo, inlocuind actualul 0,9. Daca este asa sau nu, numai cei de la Renault pot sa stie.
          Si inca un lucru. Care e problema ca cineva cu un motor mai putin puternic urca mai incet decat altul? Unde scrie ca trebuie sa urci cu turometrul la rosu? Urci sau cobori asa cum poti sau asa cum iti place sau asa cum te simti in siguranta indiferent de ce zice unul sau altul. Eu cand dau peste unul care urca mai incet (si s-a intamplat de destule ori pana acum), astept frumos in spatele lui chiar daca uneori nu-mi convine si atunci cand se poate, depasesc si gata. La randul meu, cand vad ca am o masina mai "nervoasa" in spate, caut sa-i creez cele mai bune conditii de a ma depasi in siguranta, atat pentru mine cat si pentru el.
          In rest salve si mii de ture!
          Last edited by gabrieln1960; 26 August 2017, 14:48.

          Comment


          • Foarte adevarat si frumos ai vorbit. Din pacate multi care isi dau cu parerea despre cutie nu au conduso sau poate au facut maxim un test drive. Am peste 4000 km in 2 luni jumatate si o ador, atat eu cat si nevasta-mea care poate conduce mult mai relaxata. Easy-R nu este o masina pentru cei care conduc agresiv, cel mai bine ar fi sa se reorienteze la alt model de masina. Cine si-a cumparat Easy-R a stiut exact ce si cat poate masina.
            Din pacate unii au fost mai ghinionisti si au avut probleme. Sper sa se rezolve pe garanție.

            Cat despre urcat pe serpentine merg des la tara si nu mi-a dat niciodata impresia ca nu poate urca o amarata de rampa. Ba chiar modul Auto stie exact cum sa selecteze viteza pentru a putea urca fara a chinui masina si nici pe ceilalti participanti la trafic. Acum depinde si de cum apesi pe acceleratie, pentru a avea mai multa forta apesi acceleratia si masina va da treapta inferioara daca va avea nevoie de putere.

            Comment


            • @Gaby20045, poti conduce agresiv si cu EasyR dupa ce te-ai obisnuit cu cutia. cel putin la plecarea de pe loc e mult mai rapida decat un sofer cu manuala (in 90% din cazuri) :-)


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              I have no special talent. I am only passionately curious.

              Comment


              • Originally posted by Asteroid View Post
                IancuMIC si altii care aveti porniri din astea de cenzori si tortionari ai exprimarilor libere, lasati frate oamenii sa scrie, nu toti sunt atat de cunoscatori si de instruiti ca voi in ale auto. Permanent vad posturi in care useri se admonesteaza si incearca sa arate ce grozavi sunt ei comparativ cu cat de nestiutori sunt altii.
                Altfel, faceti frate un forum in care doar admin posteaza si ceilalti au activ decat butonul cu aplauze.
                Strict pe tema ambreierii si debreierii, IancuMIC, ai gresit persoana in fata careia sa iti dovedesti calitatile de mare inginer auto. Ma refeream strict la debreiere ca metoda de elimina/reduce trepidatiile la un anumit moment al procesului de plecare de pe loc care, evident, se face prin ambreiere. Dar tu nu vrei decat sa contrazici, citind superificial posturile. Discutam si semantica daca vrei. Dar politicos si argumentat. Fara atitudini din astea superioare, ca nu e cazul.
                Nenea, eu ti-am atras atentia ca spui niste prostii;
                Banuiesc ca jmekeria pentru eliminarea/reducerea treelidatiilor la manuale este debreierea combinata cu cresterea turatiei.
                Nu mai vorbesc de... off topic.
                De asemeni te-am rugat si pe d-ta si pe altii sa reveniti la subiect.
                Tam tam ul pe care il faci, combinat cu atacul la persoana, e foarte posibil sa nu fie in avantajul dumitale.
                Prin urmare, repet:
                La subiect, te rog/ va rog.
                Last edited by IancuMIC; 26 August 2017, 23:04.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • Originally posted by Silviu View Post
                  @Gaby20045, poti conduce agresiv si cu EasyR dupa ce te-ai obisnuit cu cutia. cel putin la plecarea de pe loc e mult mai rapida decat un sofer cu manuala (in 90% din cazuri) :-)
                  Stiu ca se poate, am incercat de cateva ori si are putere, schimband foarte rapid. Doar din tr1 in tr 2 stiu ca nu e sincronizata cutia (sau asa era la Dacia 1310) si schimba mai greu. Insa am preferat sa omit acest detaliu, am mai auzit pe cineva care a zis ca poti conduce sportiv si ca masina da kick-down si au ras toti de el zicand ca doar DSG stie asa ceva si ca la Dacia e o gluma acest kick-down.
                  Tot nu ma prind cum sa o fac sa dea treapta superioara in urmatorul caz: accelerez blana tr1, 2 si 3 de urca spre 4000 in tr 3 apoi nu mai vreau sa accelerez si din reflex slabesc puțin acceleratia. Masina continua sa tina motorul turat la 4000 cel putin 2 sec pana da a 4-a, sunetul motorului devenind pitin deranjant. Niciodata nu am reusit sa tin constant dupa sa vad daca ar da mai repede tr 4. Aveti idee cum ar trebui sa ma comport? Sunt foarte foarte rare aceste momente si de asta omit sa incerc varianta 2.

                  Comment


                  • Motorul de 0.9 nu este un "motoras" . Are 90 CP , are un cuplu de 140N/m care-i permite sa atinga rapid turatii limita . Pentru un vehicul de cca. 1200 Kg este suficient cat sa-l faca foarte agil. Prin comparatie uitati-va atent la masinile nemtesti ( cam din aceiasi clasa) , in special raportul CP/cuplu si greutatea masinii . O sa remarcati ca nu sunt avantajate si sigur o sa le lasati in urma (daca tineti la asta) atat la deal cat si la plecarea de pe loc .

                    Comment


                    • Originally posted by Gaby20045 View Post
                      Stiu ca se poate, am incercat de cateva ori si are putere, schimband foarte rapid. Doar din tr1 in tr 2 stiu ca nu e sincronizata cutia (sau asa era la Dacia 1310) si schimba mai greu. Insa am preferat sa omit acest detaliu, am mai auzit pe cineva care a zis ca poti conduce sportiv si ca masina da kick-down si au ras toti de el zicand ca doar DSG stie asa ceva si ca la Dacia e o gluma acest kick-down.
                      Tot nu ma prind cum sa o fac sa dea treapta superioara in urmatorul caz: accelerez blana tr1, 2 si 3 de urca spre 4000 in tr 3 apoi nu mai vreau sa accelerez si din reflex slabesc puțin acceleratia. Masina continua sa tina motorul turat la 4000 cel putin 2 sec pana da a 4-a, sunetul motorului devenind pitin deranjant. Niciodata nu am reusit sa tin constant dupa sa vad daca ar da mai repede tr 4. Aveti idee cum ar trebui sa ma comport? Sunt foarte foarte rare aceste momente si de asta omit sa incerc varianta 2.
                      Cutia nu poate sa gandesca ce este in mintea soferului, motiv pentru care se comporta asa si este foarte bine sa o tina in ture pana-i spui ca nu mai este cazul. Ii spui in felul urmator: masina fiind in tr 3 turata la 4000, ridici piciorul de pe acceleratie si daca vezi ca intr-adevar nu ai nevoie de putere/turatie mare in continuare, incepi sa accelerezi usor si trece instant in tr 5. Cel putin la TCE este asa dar nu ar trebui sa fie alt comportament la dci.

                      PS: Ea nu schimba tr 4 daca doar ridici usor piciorul de pe acceleratie pentru ca de cele mai multe ori ai nevoie in continuare de turatie ca sa continui drumul; daca ar schimba asa, mai rau te-ar incurca in trafic o astfel de cutie.

                      Comment


                      • Originally posted by Asteroid View Post
                        Luni 28.08 ma prezint la dealer pentru constatare trepidaii easyR. Intre timp am fost sunat de la VC sa ma asigure ca "totul va fi bine" si ca se va remedia problema, inclusiv vor trimite un specialist de la uzina la service-ul din Bucureti daca cei din service nu vor identifica cauza.
                        Multa bafta maine, sper sa rezolvi cat mai repede si fara complicatii problema cu trepidatile.
                        Sa ne ti si pe noi la curent cu evolutia situatiei.

                        Comment


                        • Originally posted by Gaby20045 View Post
                          Doar din tr1 in tr 2 stiu ca nu e sincronizata cutia (sau asa era la Dacia 1310) si schimba mai greu. Insa am preferat sa omit acest detaliu, am mai auzit pe cineva care a zis ca poti conduce sportiv si ca masina da kick-down si au ras toti de el zicand ca doar DSG stie asa ceva si ca la Dacia e o gluma acest kick-down.
                          Toate treptele de viteza sunt sincronizate, nu era altfel nici la Dacia si cred ca la nici o masina din anii 1960 incoace. Poate doar mersul inapoi vrei sa zici...
                          NU e nici o gluma daca schimba o treapta sau doua in jos ca sa accelereze mai repede. Ala e fenomentul, la fel la DSG ca si la Easy r.

                          Comment


                          • La majoritatea masinilor cu care am mers daca dadeam repede din tr 1in tr 2 cârâia ca si la marșarier. La momentul respectiv un sofer a zis ca sincronul intre tr 1 si 2 nu exista si ca de aia trebuie sa astepti o sec inainte de a incerca sa bagi in tr 2. Instructorul descria acest lucru prin scoaterea din tr 1 , lasat la punctul mort apoi bagat in tr 2. Oricum nu prea am facut treaba asta si am condus cum mi-a dictat mintea insa mai aveam momente in care plecam mai agresiv de la semafor si cand vroiam sa dau a 2-a ma alegeam cu un carait de toata frumusetea.

                            Revenind la subiect de 2 zile merg cu eco pornit si pot spune ca nu am sesizat momentan nicio scadere a consumului in schimb am observat ca la diesel cel putin cutia tinde sa subtureze destul de rau motorul. Ma pune pe ganduri. Oare nu afecteaza nimic pe la motor aceasta subturare? EGR, filtru si altele?

                            Cred ca ma las pagubas si ii tai eco, la cea manuala am observat imediat o scadere a consumului, la asta doar chinuie pasagerii ca se opreste aerul mai des cu stop-start si motorul ca il subtureaza excesiv.

                            Comment


                            • @Gaby20045, cu modul ECO poti scoate consum mai bun deoarece nu te lasa sa o turezi asa tare dar are tendinta sa subtureze; depinde si cum o conduci. Eu m-am obisnuit sa o las putin mai incet cat sa stea in treapta superioara sa nu retrogradeze (e vorba de 2-5km/h in minus).

                              In schimb, pe caldura, scade simtitor confortul interior (si in mers debitul de aer rece este mai mic, daca ai A/C automat).

                              Originally posted by S Stepway View Post
                              PS: Ea nu schimba tr 4 daca doar ridici usor piciorul de pe acceleratie pentru ca de cele mai multe ori ai nevoie in continuare de turatie ca sa continui drumul; daca ar schimba asa, mai rau te-ar incurca in trafic o astfel de cutie.
                              Face asta daca ai avut o acceleratie relaxata.

                              Daca esti in "blana" cum exemplifica mai sus @Gaby20045 atunci face cum spui tu: asteapta cateva secunde inainte de a retrograda dupa ce ai iesit din modul "blana" :-) (si este natural sa se comporte asa)
                              Last edited by Silviu; 27 August 2017, 21:26. Reason: Automerged Doublepost
                              I have no special talent. I am only passionately curious.

                              Comment


                              • Am pus astazi cutia mea TS4 (Easy-R 6 trepte) pe CLIP (ma rog un program ce reda informatiile din CLIP dar in mod text folosind un ELM327 WiFi).

                                Am facut un filmulet disponibil la:



                                (varianta 1080p va aparea mai tarziu putin, abia l-am incarcat)

                                ~~~~

                                Ce se observa din filmulet?

                                Ambreiajul este tinut apasat tot timpul chiar si cand masina este trecuta in mod N la semafor. El este `lasat` doar la oprirea motorului sau in mers cand se face ambreierea.

                                Asta daca valoarea `ET288 CLUTCH - Open` (CLIP) nu inseamna altceva decat debreiat. Il rog pe @t0rquemada sa confirme sau infirme.

                                Urmariti valorile liniei `ET288 CLUTCH`



                                ~~~~

                                Daca este vreun coleg din Timisoara amator de un test pe un 0.9 TCe ne putem intalni sa verificam si la cutia JS3 cum se comporta. Prin aceasta operatiune nu modificam nimic doar citim niste informatii din reteaua CAN.
                                I have no special talent. I am only passionately curious.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google