Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by tipicarul View Post
    Oricum, ideea de a folosi si pe robotizata ambreiajul de pe varianta manuala, mi se pare o neghiobie fara limite!

    Degeaba o tot dam ocolita cu actionarea deficitara mecanica, software care nu "patineaza" corect si alte alea!
    Atata timp cat la manuala rezista ambreiajul peste 200 000km (vezi Stoicanu) iar la robotizata apar trepidatii la fiecare 10 000 km, te poti gandi si la actionare mecanica deficitara sau probleme cu softul.

    Comment


    • Da, probabil ca are si asta o influenta! Dar sigur nu este cea mai importanta, statistica privind calitatea ambreiajului de pe cutiile manuale la Logan 2 fiind destul de clara, dupa parerea mea! Cati ca Stoicanu cu ambreiaje care sa tina 200kkm mai cunoastem? Probabil ca ambreiajul lui este exceptia care confirma regula. Si de unde sa stim exact ca acel ambreiaj nu vibreaza si el catusi de putin?! Fiecare sofer are o perceptie proprie despre comportamentul unei masini!
      Sistemul automat solicita mult mai intens ambreiajul decat soferul in sine! In primul rand schimba mult mai des... am vazut-o pe masina mea... pe o cutie manuala eu percep necesitatea de a schimba vitezele mult mai rar fata de cum ar face-o Easy-r... apoi patinarea este mult mai intensa, Easy-r "da drumul la pedala" mult mai lin, in conditiile in care soferul este tentat sa renunte oarecum la grija de a calca cu sensibilitate/masura pedala de acceleratie, oferindu-se astfel un confort mult sporit chiar si in cazul unui sofer mai putin indemanatic. La manuala esti imediat "sanctionat" prin reactia masinii daca uiti sa tratezi cu atentie si finete cele doua pedale. De aceea, eu cred ca ambreiajul de pe manuala este patinat cu mai multa mila fata de cel de pe robotizata!
      Mai mult chiar, la aparitia eventualelor vibratii la plecarea de pe loc, soferul cu o oarecare experienta percepe simptomul si incearca sa-l amelioreze/elimine din sincronizarea actionarii pedalelor ambreiaj-acceleratie. Sistemul automat nu face asa ceva, ba chiar contribuie la accentuarea vibratiilor!

      Toate astea ar trebui sa ne faca sa intelegem ca pe o cutie robotizata, ambreiajul trebuie sa fie mult mai robust fata de cel montat pe o cutie manuala similara dpdv cinematic.
      Last edited by tipicarul; 22 September 2017, 11:04. Reason: Automerged Doublepost
      „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

      Comment


      • Cu patinatul la JH3/JS3 e exact invers, robotizata patinează mai puțin, cuplarea e mai rapidă /brutală - părere personală
        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

        Comment


        • Nu stiu exact cum se comporta 0.9 Tce+Easy-r, dar la 1.5 Dci+Easy-r oricat de tare as accelera, la plecarea de pe loc ambreiajul cupleaza relativ la fel de lin si fara smucituri... inca!
          Intr-un fel este solicitat ambreiajul la plecarea de pe loc atunci cand accelerez moderat pana pe la 1000rpm, mult mai tare il patineaza cand apas acceleratia la podea.

          and am facut eu scoala de soferi, pentru o ambreiere progresiva corecta se vorbea de impartirea cursei de ambreiaj in trei parti, corelata si cu apasarea acceleratiei :
          1. Ridicarea lenta pana la scaderea tonului motorului, ceea ce se traduce prin inceperea patinarii si incarcarea partiala a motorului. La scaderea tonului motorului se compenseaza prin apasarea fina a pedalei de accelereratie. Masina inca nu pleaca de pe loc...
          2. Continuarea ridicarii lente pana cand masina pleaca de pe loc.
          3. Ridicarea brusca la finalul cursei ambreiajului, cand deja se simte ca forta de inertie de la plecarea de pe loc este invinsa si implicit cuplarea progresiva completa a ambreiajului este deja finalizata prin disparitia patinarii.

          La cutia robotizata, acceleratia nu se mai sincronizeaza simultan impreuna cu ambreiajul, ea devine un parametru de intrare in functie de care se actioneaza ambreiajul intr-o maniera care tine de software-ul controllerului cutiei de viteze. Dupa parerea mea, oricat de bine si precis ar fi programata, exista o limita extrema a nivelului accelerarii motorului peste care nu se mai poate face mare branza. Vorbim totusi de un ansamblu mecanic cu jocurile si imperfectiunile de rigoare care nu se pot ridica la precizia si rapiditatea sistemului informatic.

          Cuplarea mai rapida se recomanda a se face la schimbarea treptelor de viteze, nu la plecarea de pe loc... si despre asta tot pe la scoala de soferi se vorbea...

          ... tocmai pentru a reduce patinarea... daca la plecarea de pe loc se incerca reducerea patinarii prin cuplare mai rapida, apar socuri care pe langa deteriorarea confortului sa scurteze durata de viata a cutiei de viteze si a planetarelor.

          Si mai este un aspect referitor la schimbarea treptelor de viteza.
          Pe o cutie manuala la apasarea pedalei de ambreiaj se ridica si piciorul de pe acceleratie... pe o robotizata soferul nu mai face acest lucru!

          LE.

          Rectific cele trei etape ale ambreierii:
          1. Ridicare BRUSCA pana la inceperea patinarii/scaderea tonului motorului
          2. Ridicare lenta cu compensarea acceleratiei pentru punerea in miscare a masinii
          3. Ridicare brusca pana la ambreierea completa.

          Scuze pentru greseala de la prima etapa!
          Last edited by tipicarul; 22 September 2017, 17:22. Reason: Automerged Doublepost
          „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

          Comment


          • La 1 mașina pleacă de pe loc foarte ușor chiar de la începutul patinării dacă nu este apăsată frâna. Și totuși, nu acela este punctul corect de lucru al ambreiajului. Ci câțiva mm mai sus pe cursa pedalei. Cel mai sensibil indicator al cuplării ambreiajului în treapta 1, pe lângă rpm-uri la care nu trebuie să te uiți, este schimbătorul de viteze. Se simt excelent micile vibrații ale tranziției ambreiajului.

            În mod ideal, nu ar trebui ridicat complet piciorul de pe accelerație la apăsarea ambreiajului decât dacă el nu se află atunci pe frână.

            Comment


            • Salutare,

              Ieri dimineata am lasat masina in service, astazi am luat-o.
              S-au inlocuit urmatoarele:
              - kit ambreiaj
              - volanta

              Pare ok, acum merge normal (de vazut cat tine minunea).

              Chiar astazi le-a intrat in service un alt stepway cu 0.9 + easy-R, aprox 7000 km, aceeasi problema. Asadar, `cazuri izolate` frecvente.

              Comment


              • Dacă se merge cu mașina în crawl zi de zi, tăind Bucureștiul de la est la vest și retur e normal să pice, că de... românul nu citește manualul el "știe de pe net"
                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                Comment


                • Originally posted by t0rquemada View Post
                  e normal să pice,
                  Cum adica e normal sa pice ? Daca mergi zi de zi in crawl cu manuala nu se duce la 7000 de km. E aberant sa nu fie in stare sa faca o cutie care logic trebuie sa menajeze ambreajul mult mai bine ca un om.

                  Comment


                  • Cu atat mai mult cu cat la diesel nu sunt probleme. La 0.9 au cam dat rateu
                    @darksun nu-i aberant...se mai intampla.
                    P.S. Acum...ma astept de la dacia sa faca o rechemare ceva...ca deja au fost foarte multe cazuri..

                    Comment


                    • Originally posted by t0rquemada View Post
                      Dacă se merge cu mașina în crawl zi de zi, tăind Bucureștiul de la est la vest și retur e normal să pice, că de... românul nu citește manualul el "știe de pe net"
                      Menirea acestei cutii este de a-ti face viata mai usoara mai ales in traficul aglomerat.Daca fiabilitatea ei depinde de circulatia in conditii cat mai optime, atunci avem o mare problema intrucat orasele mari se aglomereaza pe zi ce trece, iar mersul bara la bara este inevitabil.Este normal ca ambreiajul sa pice mai repede in conditii grele de trafic dar in niciun caz la 7000 km poate la 70kkm.In manual nu scrie ca ar trebui evitat mersul masinii in crawl mai mult timp.

                      Comment


                      • Crawl implică mers cu ambreiaj patinat (viteză 0, ridici piciorul de pe frână dar nu accelerezi), chestia asta o poți face și cu o manuală și dacă te chinui poți distruge(nu neapărat prin crawl) un ambreiaj într-o zi chit că, mașina e luată de la 0 km.

                        Acum, dacă ești șoferul tipic de stă permanent la 50 de cm de mașina din față în coloană, da, e normal să pice - vezi ipoteza mea legată de cablul actuatorului de ambreiaj

                        In manual nu scrie ca ar trebui evitat mersul masinii in crawl mai mult timp Corect, dar nu scrie nici că trebuie să mergi mulți km așa
                        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                        Comment


                        • Am o portiune de drum prost cam de 2-3 sute de metri si la Loganul cu manuala de la munca introduc in viteza 1 si merg asa fara a a tine apasate ambreiajul si/sau acceleratia. Poate merge asa si in viteza a doua, ba chiar si in a treia. Masina are peste 130.000 km si ambreiajul nu da semne de oboseala. Mai avem un Logan autoutilitara, carosat, care are peste 220.000 km si ambreiajul functioneaza impecabil.
                          Easy-R ofera fara discutie confort, dar este dependent de un soft si de niste mecanisme si nu de sofer. Dacia a spus de la inceput ca durata de viata este la fel cu una manuala, dar din ce citesc pe aici se pare ca nu este deloc asa. La inceput mergeam in D tot timpul si devenise sâcâitor sa stau cu piciorul pe frana non-stop pe perioada opririi. Acum procedez in functie de cum estimez traficul. La semafoarele mai lungi sau atunci cand coloana se taraie mai incet scot in N. Chiar daca se scoate in N mai des, tot mai confortabil este asa decat sa apesi pedala de ambreiaj cu stangul.
                          Va pun mai jos pagina din manual in care scrie despre cutia secventiala. Fiecare poate intelege ce vrea din ce scrie acolo. Scrie ceva de oprirea la semafor si de ambuteiaje (cred ca asta intelegeti voi prin crawl – sa pornesti lent eliberand frana fara acceleratie).
                          Nu scrie nicaieri ca este interzis sa scoti in D la semafor sau la asteptarea in coloana.
                          Attached Files
                          Last edited by gabrieln1960; 29 September 2017, 07:58.

                          Comment


                          • E destul de clar:
                            Attached Files
                            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                            Comment


                            • Revin cu un update, masina la ~6200km, trepidatii accentuate dimineata cu atat mai pronuntate cu cat masina a stat mai mult timp in parcare. Ex: Sambata am mers cu ea, am lasat-o in parcare si pana Luni dimineata n-am mai circulat, luni trepidatii puternice dimineata la primele cateva plecari + trepidatii mici in restul pornirilor, accentuate daca se conduce in modul ECO. Am facut programare la service la Caremil Iasi pentru constatare pentru vineri dimineata. Va tin la curent cu ce se va intampla.

                              Comment


                              • Mda, a picat ambreiajul, nici 7000 km. Continuați sa dati bani la Dacia pe easy-r și sa facă experimente pe voi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google