Calculatorul "stie" cum e mai bine pentru motorul si transmisia masinii; lasati-l sa-si faca treaba.
Easy-R a.k.a. JS3
Collapse
X
-
aurbrz se comporta normal. Dozeaza puterea doar cand este nevoie. Sub 2000 rpm tinuta constant nu este subturata. Subturata este la 2500 rpm cand urci o panta cu acceleratia in podea si ea incetineste. La fel, subturata este cand ai 2500 rpm si vrei sa faci o depasire in forta in teapta a 5. Motorul are cuplu jos. Prin urmare, se comporta bine la 1500-1600 rpm. Dar asta daca nu o fortezi. Poti sa o iei altfel: motorul nu este subturat atat timp cat are o rezerva de putere.
Comment
-
Confunzi cuplul cu puterea.
TCe90 are 90% din cuplu disponibil de la 1690rpm, cuplul maxim la 2500rpm(2250rpm E6) și puterea maximă la 5250rpm(5000rpm E6).
Dpdv eficiență GSI-ul îți spune să schimbi în jurul cuplului maxim, dpdv dinamic te pune să schimbi la puterea optimă sau maximă, toate funcție de calculele făcute (cuplul cerut prin pedală, cuplul prezent la roată,cuplul dezvoltat de motor, cererea de curent, cererea de AC etc, etc...)Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Comment
-
t0rquemada nu confund cuplu cu puterea. De asta am si spus ca de pe la 1500 rpm incepe sa aibe cuplu bun. 90% din cuplu cica il are la 1550 rpm (E6). Dar daca te uiti pe grafice...cam de pe la 1450-1500 urca destul de brutal cuplul. Si are si putere suficienta
P.S. Se poate face o analogie fortata: cuplu reprezinta lucru mecanic (de fapt este forta de pe axul volantei). Puterea este timpul in care se face lucrul mecanic. Ca o idee simpla: cu un motor de scuter poti tracta un tren...(reductorul o sa-ti mareasca cuplul). Doar ca o sa-l tractezi cu jumatate de metru pe zi.
Comment
-
cuplul nu e lucru mecanic pur. ambele sunt forta ori distnta, dar in cazul cuplului vorbim de produs vectorial, nu produs unitar. puterea este lucrul/timp, sau forta ori viteza. parca vad ca de aici o sa inceapa o intreaga polologie...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by t0rquemada View Post...toate funcție de calculele făcute (cuplul cerut prin pedală, cuplul prezent la roată,cuplul dezvoltat de motor, cererea de curent, cererea de AC etc, etc...)
Comment
-
Lucrurile sunt clare:
-sunt posesori de E5 fără Easy-R care știu deja cum funcționează GSI-ul când trec la E6 / E6+Easy-R
-sunt posesori noi de E6 fără Easy-R care încă nu știu cum funcționează GSI
-sunt posesori noi de Easy-R care nu au mai condus TCe E5 sau E6 și au impresia că merge altfel(GSI-ul)
-sunt posesori de alte motorizări care au mers cu E5 și E6+Easy-R dar care încă nu știu cum funcționează GSI
-sunt posesori de alte motorizări care Nu au mers cu E5, E6 și E6+Easy-R dar își dau cu părerea vizavi de GSI
GSI=gear shift indicator
Sunt 600euro nu 500 și vine la pachet cu contoare la schimbările de trepte.Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Comment
-
Da, bună....bună asta cu GSi ăsta,... în special cucoanele apreciază, dacă e combinată şi cu doar 2 pedale, superextaz, orgasm chiar .
Ştiu useri de x52 care au venit la anulare GSi cică nu sânt " suficient de blonzi " să aprecieze pomul de crăciun din bord !
Comment
-
Last edited by cristi....; 13 October 2016, 01:16.
Comment
-
Ala care a scris articolul e un imbecil. Citez : ", in timp ce concurentii din Coreea de Sud KIA ofera o masina mult mai mare si mult mai puternica cu un pret mult mai mic de achizitie."
Adica masina e mai mica, e cu 800 de epuro mai ieftina si are 100 de cai. MUUUULLLTT mai mult.Last edited by Seba; 13 October 2016, 09:32.
Comment
-
cristi.... cutia-i din 2012...dar nah...
Ce de reclame la Kia pe site-ul ala...plus ca indiferent cum am incercat sa o configurez...un kia rio tot iesea cu 1700 euro mai scump (si asta fara cutia de viteze). Ma rog...dubioasa fituica...cu multa reclama la kia.
Si sincer...prefer 90cp supra alimentat decat 100cp, cuplu mai mic si mult mai gurmanda...si cu tehnologie din 91
Comment
-
hai bre ma lashi, cu dotarile de le am eu ajunge la 14mii+ EUR.
Adica SL10 - 10mii EUR, adica CEED 14mii EUR, pentru ca 4mii EUR diferenta ...
Cum a calculat ala in articol ca o KIA cu dotarile logan'ului si cu cutie automata e mai ieftina nu stiu ... Articole comandate, reclama la kia. Daca si coreeni mai fac masini, atunci no comment ...Attached Files
Comment
Comment