Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by bogdan_cr View Post
    discuţie aplicată, nu apasată, un pic de atenţie necesară te rog ms Silvia ...
    Si din nou pe langa subiect. Dar da ai dreptate, am fost putin neatent...

    Originally posted by bogdan_cr
    dieselul nu oscilează, dieselul vibrează, cred că ştii diferenţa ... amplitudine şi frecvenţă ...
    Deci vibratia nu e un fenomen mecanic ce apare ca urmare a unor oscilatii ale unui sistem in jurul unui punct de echilibru? Inseamna ca am inteles eu "prost" sau altii chiar nu stiu despre ce vorbesc.

    Originally posted by tipicarul View Post
    Din surse confidentiale, sa zicem!

    Uite si reper de ajutor: https://www.mecatrouve.com/pieces.au...4391--139.html
    Multumesc pentru informatii.
    Last edited by Silviu; 14 December 2017, 15:40. Reason: Automerged Doublepost
    I have no special talent. I am only passionately curious.

    Comment


    • Originally posted by Silviu View Post

      Deci vibratia nu e un fenomen mecanic ce apare ca urmare a unor oscilatii ale unui sistem in jurul unui punct de echilibru? Inseamna ca am inteles eu "prost" sau altii chiar nu stiu despre ce vorbesc.
      Ba la modul general, chiar asta este!
      Dar eu vreau sa cred ca el se referea la diferenta dintre fenomenul inevitabil de aparitie a vibratiilor torsionale in arborele cotit al motorului si de simptomul de defect de oscilatie a turatiei la benzinar... sau la diferenta de grad al armonicilor de vibratie... sau poate am inteles eu aiurea!?

      Oricata teorie incercam sa invocam noi pe aici si sa speculam vis-a-vis de imbunatatirea software, pana cand Dacia nu se hotaraste sa puna un ambreiaj de calitate care sa faca fata conditiilor de lucru impuse de echiparea masinii cu o cutie robotizata si la care materialul de (anti)frictiune sa isi pastreze calitatile pe timp indelungat, problema va ramane vesnic aceeasi.
      Last edited by tipicarul; 14 December 2017, 19:22.
      „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

      Comment


      • Orice motor auto are în lanţul cinematic solidar cu arborele cotit o piesă numită "volanta", cu rol echilibrare şi atenuare a vibraţiilor caracteristice funcţionării oricărui tip de motor cu combustie internă ( fie el diesel sau benzină ). Primele şi cele mai întilnite tipuri sunt cele masă simplă SMF, cele mai noi DMF volanta masă dublă sau mai exact volanta cu doua mase, mai scumpe dar folosite tot mai des pentru motoarele actuale de turatie mică la relanti sau motoare tricilindru ( diesel sau benzină ). Avantaje şi dezavantaje se găsesc uşor prin căutare simplă google SMF vs DMF, clipuri video şi explicaţii de asemenea, la constructorii consacraţi de ambreiaje ( Luk, Exedy ), discuţia era dacă şi Dacia are ca prim montaj de uzină un model cu DMF şi care sunt alea

        Şi înca ceva, diferenţa între oscilaţie şi vibraţie întrebaţi-vă partenera de xes ea vă poate explica cel mai bine

        Comment


        • Ca de obicei informatii fara substanta, nimic relevant. Tipic individului care se vrea cunoscator dar din pacate intelege doar introducerea. Cum s-ar zice, forme fara fond.

          Din respect pentru colegi, daca tot ai inceput sa scrii despre DMFW puteai sa dai si niste detalii si nu sa ii trimiti sa caute.

          Sent from my SM-A510F using Tapatalk
          I have no special talent. I am only passionately curious.

          Comment


          • Tot forme fara fond vinde si Dacia, cand mergi cu probleme legate de trepidatii. Ca e aia, ca schimbam cealalata, sa vedem cum se comporta.
            Totusi, a trecut ceva timp de la aparitia primelor probleme la Easy R.
            Renault, nu e service-ul lui nea Gica din spatele blocului, e o companie cu vanzari de 35 de miliarde euro pe an. Ar cam fi timpul sa rezolve niste probleme.
            Sau sunt atat de multe probleme la celelalte modele, incat Easy R inca nu a ajuns pe lista de prioritati.

            Comment


            • De acord cu tine.

              Eu daca as fi fost in postura colegilor ce au ajuns, deja, la a doua schimbare dupa alti 10000km as fi escaladat problema.

              N-as mai fi acceptat sa imi "rezolve" problema in exact acelasi mod. Bineinteles ca asta presupune timp, documentare cat de cat si nervi de otel; lucruri pe care majoritatea posesorilor nu le au la dispozitie (in special timpul).

              Oricum, tinand cont ca problema cu trepidatiile la plecare par sa se manifeste si la cutiile manuale (dar acolo soferul poate sa intervina si sa reduca din intensitate) tind sa ii dau dreptate lui @tipicarul ca poate totusi un update de soft nu rezolva problema, cel mult o atenueaza dar finalul va fi tot nefericit.
              I have no special talent. I am only passionately curious.

              Comment


              • Originally posted by Silviu View Post
                ...tinand cont ca problema cu trepidatiile la plecare pare sa se manifeste si la cutiile manuale (dar acolo soferul poate sa intervina si sa reduca din intensitate)
                Nu doar "pare", ci chiar se manifesta. Mie la prima plecare de pe loc dimineata intotdeauna imi trepideaza. E drept ca trepidatia este foarte usoara, nu e deranjanta.
                M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

                Comment


                • Ok, trepidatie foarte usoara si eu am la dCi cu Easy-R, in anumite momente cand pleaca singura de pe loc. Si la L1 aveam cateodata, dar tot asa foarte fine. S-ar putea ca astea sa fie normale.

                  Vorbim de trepidatii puternice.

                  Mai mult, exista vreun coleg cu cutie manuala pe 0.9 ce a schimbat kitul de ambreiaj prematur? Eu nu tin minte sa fi auzit aici pe forum.
                  I have no special talent. I am only passionately curious.

                  Comment


                  • Originally posted by Silviu View Post
                    Din respect pentru colegi, daca tot ai inceput sa scrii despre DMFW puteai sa dai si niste detalii si nu sa ii trimiti sa caute.
                    Bucură-te de videoclipurile preferate și de muzica preferată, încarcă conținut original și arată videoclipurile tale prietenilor, membrilor familiei și lumii întregi pe YouTube.


                    Bucură-te de videoclipurile preferate și de muzica preferată, încarcă conținut original și arată videoclipurile tale prietenilor, membrilor familiei și lumii întregi pe YouTube.


                    Bucură-te de videoclipurile preferate și de muzica preferată, încarcă conținut original și arată videoclipurile tale prietenilor, membrilor familiei și lumii întregi pe YouTube.




                    Aici linkurile pe care vi le recomand să le vedeţi şi voi. Urmăriţi cu atenţie explicaţiile din păcate doar engleză. Numai scop de informare, să nu se considere reclamă. Oricum noi la Dacile noastre nu folosim aşa ceva.

                    Comment


                    • Am mai intrebat in stanga si in dreapta pe la diferiti mecanici, inclusiv la cei in activitate din unitatile service dacia.
                      Problema clar este cunoscuta. Se lucreaza la remedierea definitiva a problemelor aparute la easyr benzinar. Concluzia generala a mecanicilor este aceea ca materialul discului de ambreiaj nu este potrivit pentru aceasta cutie siarcurile acestuia sunt prea dure si nu preiau socurile atunci cand este rece. Vom vedea daca se va schimba ceva. Sunt curios daca au aparut aceste probleme si pe modelele comercializate in lume. Mai cautam si poate gasim ceva. Daca au aparut si acolo, cred ca s-au fript, la propriu.

                      Eu am mai spus si intr-un topic trecut, ca sigur vibratiile sunt prezente si la o cutie manuala insa, vibratiile le corectam cu piciorul si alegem momentul cuplului final. Aici, cuplarea este facuta de soft. Daca merge, merge. Daca nu, apar vibratiile.
                      Am mers cu un diesel manual, 42k. Vibratii exact ca la benzinar cu cutie robotizata.
                      O alta problema semnalata de un coleg cu diesel easyr este ca ii iese din viteza intre treapta doi si trei. Ati mai patit careva asa ceva?
                      De exemplu, la mine, primul semn (am benzinar easyr), in mers, aveam cca 50 km/h, mi-a murit motorul si mi-a aparut in bord palapaind indicatorul de probleme la cutie.
                      La al doilea schimb de kit, deocamdata merge bine. Insa sunt decis sa reclam imediat ce apare primul semn de trepidatii. Am aflat ca fabricantul, in garantie iti ofera remedierea problemei identic de trei ori, este obligat sa-ti inlocuiasca masina. Din surse sigure am aflat acest lucru. Pentru mine daca merg in service si imi propun aceasi solutie de remediere voi face apel la aceasta solutie. Parca cineva intr-un topic trecut ar fi avansat aceasta posibilitate.
                      Last edited by Valderama; 15 December 2017, 20:13. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment


                      • Subscriu la ce a scris colegul Valderama. Este evident o problema de material de frictiune si de arcuri, deci discul e principalul vinovat. Atunci cand se foloseau materiale de frictiune pt ambreiaj si frane pe baza de azbest cuplarea sau franarea se facea foarte lin (mecanicii foloseau termenul "cleios"). Am prins acea perioada si trecerea la materiale de franare ecologice (azbestul poate provoca cancer nasol la plamani, vezi Steve McQueen) si se simtea tare diferenta. Treaba e ca ambreiajul trebuia proiectat altfel ca sa nu dea vibratii, la cutia manuala mai merge, o mai pacalesti, dar la automata nu e permis deoarece nu poti evita trepidatiile.
                        Si eu cred ca trebuia montata volanta cu masa dubla, aia prelua foarte tare oscilatiile, dar e inca scumpa.

                        Comment


                        • Valderama si la mine (easy-r benzina) a sarit din viteza de doua ori , tot parca eram in tr.II sau III. Am dat in N si apoi din nou in D , a intrat in viteza in timpul mersului , fara probleme . Nu s-a repetat de mai multe ori.

                          Comment


                          • Am luat si eu masina ( Sandero Stepway) pe 22 decembrie, motor benzina TC e 0,9 cu easy-r. Deocamdata am doar 200 de km cu ea, nu sunt probleme. Voi vedea in timp. Schimbarile de viteze se simt, dar asta e, in timp o sa ma obisnuiesc cu asta, cutia asta are stilul ei, mai batranesc, schimba cand considera ea. Un lucru e cert- nu poti merge in modul automat prea sportiv cu masina, cel putin la motorul pe benzina, poti s-o calci, ea schimba cum si cand considera cutia easy-r. Nu e atat de "vioaie" ca cele cu cutie manuala. Am testat o nitel pe autostrada A1, la 130 km la ora am 3500 rpm, la 110 km la ora - 3000 rpm. Ce am observat - daca incetinesc, mentine viteza a 5 a pana pe la 80 la ora, si dupa aia daca o calc mai brusc, nu prea retrogradeaza in viteza, nu imi da a 4 a sau a 3 a, ci urca incet in turatii si ramane in a 5 a. Asta nu prea e bine, in depasiri, am depasit in modul manual, mi-am dat eu kick down si am intrat in depasire accelerand si am schimbat mai sus in turatii. Consumul instant varia mult, in functie de viteza, am observat ca ii place la 110 la ora unde consumul instant varia intre 5,5 - 6,3 la suta.
                            Last edited by NeMar; 27 December 2017, 23:22.

                            Comment


                            • Poate nu ar fi rau sa menajezi un pic motorul in rodaj...

                              Comment


                              • Am intrebat la reprezentanta cand am luat o si mi-au spus ca nu mai exista rodaj pentru masinile astea noi, rodajul e deja facut din fabrica. Ca e asa sau nu , nu stiu. Oricum, ai dreptate cu fortatul, acum am testat o putin dar nu voi insista cu fortatul motorului, o s-o las mai usor la inceput.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google