logan mcv cu easy-r
Bună ziua,
Încep prin a vă spune că dețin din decembrie anul trecut un Logan MCV, 1.5 dCi, cutie EASY-r. După mai bine de 3 luni și 3000 de km cred că mi-am format o părere avizată despre această cutie și o expun aici cu speranța că le va fi de folos și altora.
Pe scurt, am ocazia să conduc la serviciu mașini dotate cu cutii automate ”adevărate” , mărcile Mercedes G-Class (2004) și Toyota Land Cruiser (2014). Dacă e să fac o comparație și să acord un punctaj: cutia de pe Toyota – 10 puncte din 10, cea de pe Mercedes – 9 puncte și Easy-r de pe Logan 6.5 puncte.
De ce am acordat doar 6.5 puncte?
Sunt mai multe motive însă cel mai important e acela că la viteze mici de până în 20 km/h (adică chiar acolo unde ar trebui să te ajute cel mai mult o cutie automată, în trafic aglomerat) are tendința să frâneze destul de pronunțat. Devine chiar deranjant în următoarea situație: la plecarea de pe loc atunci când mașina rulează în modul crawl, dacă ating foarte ușor pedala de accelerație și apoi o eliberez mașina va frâna puternic, revenind brusc la viteza de crwal. Nu trepidează dar te împinge în față destul de neplăcut.
Un alt motiv ar fi acela că se întâmplă ca atunci când frânezi să ai senzația că mașina urmează să se oprească ca apoi să ”zvâcnească” și să mai meargă câțiva zeci de centimetri – nu știu cum să descriu mai bine dar oricum nu e o senzație plăcută în aglomerație, repet, acolo unde ar trebui să profiți de o cutie automată.
Ar mai fi și altele, legate de subturare și de cum și cât sunt menținute unele trepte, dar nu au contribuit așa mult la depunctare.
Mai am un incident pe care vreau să vi-l relatez, petrecut recent, dar care nu are legătura cu cutia (sper ): sistemul stop – start a intrat într-un fel de buclă, mașina încerca să pornească din jumătate în jumătate de secundă. A trebuit să scot cheia și să repornesc. Deocamdată a fost un incident izolat, nu s-a mai repetat.
Bună ziua,
Încep prin a vă spune că dețin din decembrie anul trecut un Logan MCV, 1.5 dCi, cutie EASY-r. După mai bine de 3 luni și 3000 de km cred că mi-am format o părere avizată despre această cutie și o expun aici cu speranța că le va fi de folos și altora.
Pe scurt, am ocazia să conduc la serviciu mașini dotate cu cutii automate ”adevărate” , mărcile Mercedes G-Class (2004) și Toyota Land Cruiser (2014). Dacă e să fac o comparație și să acord un punctaj: cutia de pe Toyota – 10 puncte din 10, cea de pe Mercedes – 9 puncte și Easy-r de pe Logan 6.5 puncte.
De ce am acordat doar 6.5 puncte?
Sunt mai multe motive însă cel mai important e acela că la viteze mici de până în 20 km/h (adică chiar acolo unde ar trebui să te ajute cel mai mult o cutie automată, în trafic aglomerat) are tendința să frâneze destul de pronunțat. Devine chiar deranjant în următoarea situație: la plecarea de pe loc atunci când mașina rulează în modul crawl, dacă ating foarte ușor pedala de accelerație și apoi o eliberez mașina va frâna puternic, revenind brusc la viteza de crwal. Nu trepidează dar te împinge în față destul de neplăcut.
Un alt motiv ar fi acela că se întâmplă ca atunci când frânezi să ai senzația că mașina urmează să se oprească ca apoi să ”zvâcnească” și să mai meargă câțiva zeci de centimetri – nu știu cum să descriu mai bine dar oricum nu e o senzație plăcută în aglomerație, repet, acolo unde ar trebui să profiți de o cutie automată.
Ar mai fi și altele, legate de subturare și de cum și cât sunt menținute unele trepte, dar nu au contribuit așa mult la depunctare.
Mai am un incident pe care vreau să vi-l relatez, petrecut recent, dar care nu are legătura cu cutia (sper ): sistemul stop – start a intrat într-un fel de buclă, mașina încerca să pornească din jumătate în jumătate de secundă. A trebuit să scot cheia și să repornesc. Deocamdată a fost un incident izolat, nu s-a mai repetat.
Comment