Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Scuze Mike. Am fost prea scurt la doua probleme.
    In cazul socurilor pe care le-ai avut cred ca modul ECO (Torque a explicat pe uneva cam ce face) a avut o influenta. ECU de la cutia Easy-R ia diferite informatii (in special de la senzorul de turatii) si da semnal actuatoarelor. Se pare ca la tine a fost un cumul de factori: panta, treapta 1, ECO. Situatia asta poate aparea si la 1.5 dci sa stii (mai rara poate datorita cuplului). Eu am rezolvat-o mergand fara ECO si din acceleratie (mai merge si din modul manual).
    Referitor la trepidatii, si la diesel pot aparea cu ECO activat. Parea mea e ca la amble motorizari subturarea motorului la pornire ar fi una din cauze ce ar genera un efect in lant. La 1.5 dci nu se manifesta asa pregnant. Tinet-ti cont de legatura cutie - EasyR. Diferenta consta in servoactuatoare si ECU. La diesel am 6 trepte, conteaza si etajarea lor.
    Last edited by Gil26; 19 March 2018, 19:57.

    Comment


    • Rezonabile concluziile. Nici eu nu am folosit eco, in cazul expus a fost experimental, inspirat de afirmatiile colegului georgstelsib. Si are dreptate, eco influenteaza negativ. Ce sa mai zic, asteptam sa vedem daca mult asteptatul update de soft o sa apara într-un final si daca se rezolva problema.

      Comment


      • Am fost sunat de la Vocea Clientului. Update-ul urmeaza sa apara dar intr-un termen nedefint. Sugestia este sa luam legatura cu service-ul la care de obicei lucram unde ei accesand sistemul vor afla in timp util.

        Comment


        • Originally posted by georgstelsib View Post
          Am fost sunat ...
          ...Sugestia este sa luam legatura cu service-ul la care de obicei lucram unde ei accesand sistemul vor afla in timp util.
          Exclus! Pot accesa sistemul de oriunde, doar ca "ceilalti" .... ar fi posibil sa gaseasca "alt diagnostic".

          Comment


          • Originally posted by georgstelsib View Post
            Am fost sunat de la Vocea Clientului. Update-ul urmeaza sa apara dar intr-un termen nedefint. Sugestia este sa luam legatura cu service-ul la care de obicei lucram unde ei accesand sistemul vor afla in timp util.
            O raza de soare printre norii easy-r. Sa inteleg ca doar cei care reclama problema vor fi bagati in seama, nu va fi nici o rechemare in service. Daca nu te deranjez, pot sa te intreb? ai reclamat problema la VC? La telefon sau pe e-mail?

            Comment


            • Raza de soare apare intr-un timp nedefinit, e un fel de promisiune, ca odata si odata va aparea un soft, care poate va rezolva problema. Problema ce OFICIAL nu exista!

              Comment


              • Cand va aparea softul va fi cer senin, deocamdata ne bucuram de o raza de soare(speranta) :-)). DACA au sunat de la VC inseamna ca totusi recunosc problema. Parerea mea.

                Comment


                • Au sunat ca sa nu para prea pasivi, nu e greu sa faci promisiuni cat timp nu ai ceva concret de oferit.
                  Ceva de genul, stati linistiti, ca o rezolvam. Pana atunci, mergeti la service, si lasati numarul de telefon, in perioada urmatoare 1 luna/3luni/1an etc. o sa va sunam.
                  Sa tineti telefonul deschis!
                  Last edited by mr.K; 20 March 2018, 14:08.

                  Comment


                  • Originally posted by C.Mike View Post
                    O raza de soare printre norii easy-rm . Sa inteleg ca doar cei care reclama problema vor fi bagati in seama, nu va fi nici o rechemare in service. Daca nu te deranjez, pot sa te intreb? ai reclamat problema la VC? La telefon sau pe e-mail?
                    Am reclamat prin mail dar si telefonic . Intr-o prima faza am fost sunat de reprezentanta Suceava fiind invitat politicos la o diagnoza . Diagnoza care , tot politicos am refuzat-o , declarandu-ma dispus sa astept pana la aparitia noului soft . Fiindca , "nu arde" si " nu "dau turcii" (eu fiind moldovean domol si imi place sa cred cu bun simt) am consimtit la amanarea procedurii multumindu-le pentru solicitudine .

                    P.S.Mike , niciodata nu ma simt deranjat de oamenii de bun simt . Eleganta comportamentala nu strica nimanui si cred ca este bine primita de oricine.

                    Comment


                    • Cred ca ai procedat corect georgstelsib. Doar diagnoza nu ar fi solutia. Dar si mr.K este putin "acid". Este clar ca cei de la Dacia stiu problema dar nu au cum sa aiba inca o rezolvare fiabila. La Opel cu esaytronicul (intra in "fault")au fost 4-5 ani de la lansare in care au lansat diferite softuri. Si pot sa spun ca cei din reprezentante tot bajbaiau: aerisirea cutiei, schimbul de ulei transmisie, senzorul de turatie (calibrare), ECU transmisie, soft, etc.. Eu la 160 000 km am schimbat servomotoarele (desi erau de ajuns doar carbunii) acum 3 ani si inca este OK. Am enumerat aceste probleme pentru ca in timp pot aparea si la acest nou Easy-R.
                      Deocamdata este problema trepidatiilor. Noul soft (practic o ajustare de parametrii) va ajuta dar nu va asteptati la minuni. Putin probabil ca Dacia va oferi o rezolvare cap-coada.
                      E clar si ca marirea turatiei din soft la pornire poate avea un efect benefic asupra transmisiei.
                      Luati in calcul si supraincalzirea ambreiajului. Aici s-ar adauga ferodourile.
                      In ecuatie ar putea intra si influenta turbinei (prin prisma turatiei) dar aici nu am vreo opinie (pana acum am avut doar aspirate).
                      Si cu toate astea prima mea cerinta la configurare a fost Easy-R, dupa ce in ultimii 25 de ani am condus doar automate (hidramate sau secventiale). Pana acum nu am avut probleme, daca vor aparea sper sa le rezolv pe garantie.

                      Comment


                      • O evaluare cat mai obiectiva se poate face doar prin comparare . Tu Gil esti printre putinii dintre noi care au condus masini cu cutii automate de-a lungul mai multor ani. Ti-am ramane recunoscatori daca ne-ai oferi elemente suplimentare referitoare la functionarea acestora in diferite situatii , Adica o cutie hidramata ti s-a parut ca are urmatorul comportament , alta secventiala are alte "bube" ,etc . Apoi easi-r nostru cam pe unde se situeaza in raport cu cele de mai inainte . Adica ce are mai bun (calitati) si ce are mai rau ( slabiciuni enervante). Am aprecia daca ai gasi timp pentru o astfel de expunere.

                        Comment


                        • Si eu pot fi subiectiv dar voi incerca sa prezint experientele.
                          La toate nu am avut probleme cu exceptia carbunilor de la Easytronic.
                          Pe departe Honda Accord 2500 cm- hidramata, convertizor de cuplu are nota 10 (fara lag, super etajata), Jeep Cherokee (4 200 cm, hidramata. 4x4) un 8 (cam puturoasa cutia), Nissan Maxima ( 3 500 cm, hidramata) un 9, Chrysler Grand Voyager (3 000 cm, hidramata) un 7, Cielo (1 500 hidramata) un 5 (am avut ceva probleme si la motor dar si cutia parca avea doar 4 trepte), Corsa (1 200 cm, Easytronic) nota 6.
                          Dar astea ar fi mai putin relevante.
                          Pentru Stepway pana acum in 10K as da un 8 si voi incerca sa explic. Are un mic lag. De 4-5 ori s-a supraturat la schimbarea vitezelor 2-3. De cateva ori intarzia din 5 in 6. E adevarat si eu am facut doua greseli. Am mers vreo 5 luni cu ECO activat (era activat cand cu supraturarea si am fost nevoit sa calc brusc acceleratia). De 7-8 ori am depasit punctul dur (de doua ori pentru test si restul datorita traficului). Pe viitor voi incerca sa evit asta.
                          Kick-downul este de nota 8 spre 9.
                          Ce este ciudat la Easy-R (fata de alte modele) este ca permite pornirea motorului fara a calca frana. Apropo, procedura mea la pornire este: frana de mana trasa, transmisia in N, contact, asteptat martori stinsi. pornit motor, asteptat 2-3 minute, eliberat frana de mana, calcat frana picior, cuplat in D sau R, plecat de pe loc si in primele sute de metrii evitat turatiile ridicate. Poate voi fi contrazis de alti useri, dar eu asa procedez.
                          Find primul Diesel am inceput sa ma obisnuiesc cu motorul + transmisia iar acum am ajuns sa evit lagul.
                          La pornirea la rece nu am notat oscilatii ale turatiei (chiar si la -18 grade).
                          Prin noiembrie parca am remarcat ceva trepidatii dar eram in ECO, pornisem si dezaburirea rapida (ma grabeam sa plec) si am pus-o pe seama dieselului.
                          Nu stiu cum se manifesta trepidatiile cutiei la 0.9 Tce Easy-R. Gabriel nu s-a plans pana acum. Si la un coleg cu Sandero Steway 0.9 Tce cutie manuala am vazut ca motorul la relanti trepida (fiind in 3 cilindrii nu poate fi perfect echilibrat). Dar turat nu mai trepida.
                          Voi tine sub observatie Easy-rul.

                          Comment


                          • Nu as vrea sa fiu carcotas, dar a primit cineva raspunsul pe mail, in scris, ca va uram un update..atunci chiar as crede ca isi dau silinta. Frumos ar fi si prin posta, dar sa zicem ca ar fi prea costisitor si ar exista riscul sa se piarda raspunsul (?!?).
                            Pentru ca nu stiu cum se face, dar mereu raspunsurile la sesizari sunt pe telefon..si nu doar la Dacia..
                            Dar cine stie, poate se lucreaza si poate chiar apare solutia salvatoare..

                            Comment


                            • Nici eu nu vreu sa "tin cu ursul", dar hai sa-i intelegem si pe cei de la Dacia. Au semnalata o problema, sau chiar doua: trepidatii si oscilatie relantiu. In primul rand trebuie sa identifice loturile (perioada de timp afectata, toate sau aleatoriu). Apoi cauzele probabile (un Ishikawa, un 5 Why, etc). Este o problema de proiectare sau de productie si montaj?. Apoi trebuie sa gaseasca solutiile si sa testeze eficacitatea lor. Si in cele din urma stabileasca procedura de implementare.
                              Toate astea iau timp si aici mr.K are dreptate sa fie ironic.
                              In privinta oscilatiiei la pornire cred ca o solutie ar putea fi cresterea turatiei pe la 1200 rpm vreo 2-3 minute.
                              Cu trepidatiile, nu am date clare: cum, cand se manifesta (sau nu am citit prea atent paginile anterioare). Modificarea softului probabil ar preveni aparitia, dar ar trebui analizate si efectele. In mod normal trepidatiile sunt generate de piese (cel mai probabil ambreiaj, elemente ale cutiei, prinderi, etc). Care este gradul de uzura al acestora? Ar intra si modul de exploatare. In general timpul de inlocuire al unei piese este estimativ, aici as da exemplul lantului de distributie: multi producatori spun ca este lifetime dar la unii pe la 150 000km (sau mai devreme) incepe sa troncane, se mai tensioneaza sau se schimba. Aceeasi situatie si la uleiul de transmisie. Eu probabil il voi schimba preventiv odata cu distributia (sigur va avea span).
                              Oricum va fi interesant de vazut daca, cand si cum va instiinta Dacia clientii cu aceasta problema.
                              Last edited by Gil26; 21 March 2018, 07:48.

                              Comment


                              • Multumim Gil . Am citit de doua ori postarile tale , asa pentru aprofundare . Ne sunt de folos.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google