Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Azi am facut o vizita in service pentru a mai afla daca s-au mai prezentat posesori de masini cu problemele pe care si eu le-am avut in trecut. Omul nu mi-a raspuns la aceasta intrebare insa, am aflat ca toti care am facut resoftarea trebuie sa urmarim masina si sa raportam orice problema si sa fim atenti când se intampla, in ce conjunctura apar trepidatiile si neaparat sa poata fi reproduse in service. Am inteles ca se filmeaza modul cum se manifesta trepidatiile si se deschide o fisa de incidente. Daca problema nu poate fi reprodusa in service, omul de acolo nu poate deschide fisa de incident. De asemenea, am intrebat despre acea recalibrare in mers despre care se discuta pe forum. Este vorba despre faptul ca actuatorii invata stilul de mers al soferului, si modul cum se comporta soferul in trafic. Astfel, cutia in timp stie cam ce viteza ii place soferului, când se schimba treapta, etc. Odata facuta resoftarea, actuatorii nu schimba anumite calibrari facute in functie de stilul de condus al fiecaruia.

    Comment


    • Nu inteleg de ce atata mister cu problema asta, astia ne cred prosti?. Este clar ca probleme sunt si asta la multi, as indrazni sa spun ca la majoritatea, daca extrapolam situatia de pe forum dintre toti posesorii doar 1 singur era fara problema. Cand am facut eu resoftarea mai urmau 2 bucati la rand.
      Azi nici un fel de trepidatii, afara cald si bine. Mai urmarim, cat despre reprodus manifestarile in service, asta este cam greu, poate cand vine iarasi frigul.

      Eventual sa imi dea cei de la Dacia sofer personal cam 1 luna de zile )
      Last edited by C.Mike; 20 April 2018, 16:21. Reason: Automerged Doublepost

      Comment


      • Eventual facem un drum lung si cand ne intoarcem sa parcam masina la ei in curte, urmand ca a doua zi sa o testeze )

        Comment


        • [QUOTE=SoNyKeL;1792784]Referitor la ce zicea Silviu si Gil26, eu nu am reusit sa reproduc supraturarea in treapta a2a.

          Scuze ca nu am raspuns prima data la intrebare (am fost intr-o minivacanta de sarbatori). Silviu a expilcat bine fenomenul asta. Daca calci acceleratia brusc peste aprox 3000 rpm urca la 4000 fara sa schimbe treapta a doua. Am experimentat (la vreo 2-3 luni de la achizitie) de vreo 3-4 ori asta datorita traficului (si este reproductibil). Mai grava ar fi a doua problema expilcata de Siviu: patinarea sacadata cu ambreiajul cald la 4000 rpm. Si asta se poate genera. Probabil saptamana viitoare (sper sa am timp) voi sesiza si eu la VC.
          Desi pot fi contrazis, cei de la Dacia raspund destul de bine iar cei din reprezentante sunt destul de amabiil. Insa rezolvarea definitiva a unor eventuale probleme este alta discutie.
          Atat eu cat si Silviu am remarcat o probabila problema de subturare, Normal ca avem stiluri de condus diferite (Silviu pare chiar mai sportiv decat mine). . Dar amandoi am afirmat ca ne-am obisnuit cu TS4 dupa ceva mii de kilometrii. L-am citat, sper corect, pentru ca a detaliat comportamentul TS4.
          Tie ti-a reprosat cineva mai devreme ca nu stii sa conduci. Eu zic ca trebuie tinut cont de dinamica masinii dar si masina trebuie sa raspunda corect.
          Sustin, pana la proba contrarie (si asta tine de timp) ca TS4 se comporta destul, chiar bine. Stau in cumpana chiar daca trebuie un update de soft. Probabil doar prin prisma subturarii.
          Pentru colegii cu JS3 sugerez sa citeasca si jurnalele de bord ale lui Gabriel (postul cu "bidiviul" lui de pe un alt forum este super). Asta pentru a mai uita de probleme.

          Comment


          • Deci explicami ca la prosti, cu supraturarea la treapta a2a, pleci de la semafor calci pedala consistent schimba a1a la vreo 3000 a2a la fel. Sau cum?
            Chestia cu schimbarea la peste 4000de ture, am zis si eu ca am reusit sa reproduc acest fenomen dar ptr nu e ceva f deranjant, eu doar l-am banuit, daca sunt atent, da, se simte ceva.
            Referitor la colegul care mi-a criticat stilul de condus, cine sunt eu sa-l contrazic?
            Dar se vede si in graficul cuplu vs putere al acestui motor, ca la 4500 nu e schimbare optima si imi sustin parerea in continuare.

            sigpic

            Comment


            • Originally posted by SoNyKeL View Post
              Deci explicami ca la prosti, cu supraturarea la treapta a2a, pleci de la semafor calci pedala consistent schimba a1a la vreo 3000 a2a la fel. Sau cum?
              Cam asta e procedeul: in tr.2, daca esti in accelerare puternica, peste 3000rpm, si te decizi ca te opresti, nu schimba treapta superioara decat dupa cate cateva secunde de asteptare bune sau daca ajungi peste 4000rpm atunci schimba aproape imediat. Are acest "lag" ciudat si doar in tr.2.

              Chestia cu schimbarea la peste 4000de ture, am zis si eu ca am reusit sa reproduc acest fenomen dar ptr nu e ceva f deranjant, eu doar l-am banuit, daca sunt atent, da, se simte ceva.
              Nu e deranjant dar e daunator ptr ambreiaj.

              Dar se vede si in graficul cuplu vs putere al acestui motor, ca la 4500 nu e schimbare optima si imi sustin parerea in continuare.
              Reiterez: ptr acceleratie (fiind deja in miscare si avand o oarecare inertie) ai nevoie si de putere iar puterea se obtine la turatii mari, si la diesel.

              In graficul dci energy 90, 90% din puterea maxima incepe sa fie disponibila cam de la 3100rpm. Asta inseamna ca daca schimbi pana in aprox. 4300rpm, cazi in treapta superioara pe o turatie unde ai 90% din putere disponibila.

              4300rpm nu e optima ptr mers normal dar e necesara in anumite conditii (cand ai nevoie sa accelerezi rapid: depasiri in forta, intrare pe autostrada etc).
              I have no special talent. I am only passionately curious.

              Comment


              • Gata, am inteles acuma, testez si revin

                Chestia cu cuplatul sacadat da, este daunatoare, dar eu nu am simtito, nici nu conduc des in acest regim si nu i-am dat importanta.

                Da silviu corect 4300 e o schimbare optima pentru depasiri si situatii limita, dar eu ma refer ca la mine schimba ori pana in 4000 sau putin peste ori pe la 4500, si parca asa imi da impresia ca pierde putin timp.

                In rest cum zicea si Gil26, ne obisnuim cu aceasta cutie.

                Oricum parerea mea este urmatoare Easy-R la doar 500euro suplimentari e "pomana", si daca as lua din nou aceeasi masina, maine as da si dublu pentru avantajele oferite.

                sigpic

                Comment


                • Eu am testat fara sa vreau doar de cateva ori la inceput. Tine de pozitia clapetei de accceleratie, senzor turatie, timp, limitarea turatiei maxime. Acum a devenit reflex sa evit acest lag.
                  Sacadarea la 4000 rpm poate duce la uzura prematura.
                  Softul poate ajuta cu ambele dar si noi putem evita aceste lucruri.
                  Silviu a explicat bine si raportul cuplu-putere. In minivacanta am facut ceva kilometrii pe autostrazi, Valea Oltului, un usor offroad. Masina s-a comportat foarte bine in toate situatiile chiar daca uneori am dus-o si spre limita.
                  Nu neaparat ce este ieftin nu este bun. Inainte de achizitionare am testat si alte masinii din aceeasi gama (Vitara, Peugeout 2008, etc) tot cu cutie automata). Este greu de spus ca erau peste TS4. Pe cele din alta liga nu mi le permit (7-8 rapoarte, CVT, EDC).
                  Ca fapt divers, ieri am discutat cu un coleg ce a lucrat intr-o fabrica pentru componente cutii de viteze. A povestit de o reclamatie la cutia de Duster: troncanituri puternice. S-a suspectat montajul incorect al unui arc. Vroiau chiar sa mute productia. Apoi au vazut ca era greseala de proiectare: arcul era prea lung. S-a modificat designul si procedura de montare. I-am spus ca vreau sa schimb uleiul cutie pe la 60 000 km. Nu a recomandat asta si acum inclin sa-i dau dreptate. Sugera doar urmarirea nivelului, pot aparea pierderi datorita folosirii rulmentiilor diferiti cu si fara etansare sau diferitelor garnituri.

                  Comment


                  • Si eu eram usor in a 2-a asteptand sa fac la stanga peste 2 benzi, am prins liber din stanga si vazusem deja in dreapta un spatiu sa ma bag insa trebuind sa ma bag rapid. Insa cel din dreapta a accelerat si el sa nu ma lase desi nu puteam da inapoi. Am inceput usor sa accelerez si apoi cand am prins momentul sa ma bag am calcat mai ferm acceleratia si totusi masina a dat a 3-a. Si a insistat inca o secunda desi era putin subturata. Intr-un final a dat a 2-a si a ramas pana peste 3800 ture cel putin 3 secunde desi nu mai acceleram raspandind un miros groaznic de ambreiaj. La accelerari bruste tot simt acel miros mirific de ma simt ca un incepator, chiar si la mers lejer masina tot are momente in care cupleaza si decupleaza mai violent sau momente in care tine mai mult patinat ambreiajul decat este cazul. Chiar si la semafor mai simt cand opresc cum forteaza inca aprox o sec pana decupleaza ambreiajul. Asta e strict parerea mea din ce am simtit masina.

                    Comment


                    • Comfirm si eu observatiile tale, mai putin mirosul groaznic de ambreiaj.
                      Se pare ca si TS4 are ceva hibe: subturare, schimbare treapta 2-3, patinare sacadata la 4000 rpm, timpi mari ambreiere-debreiere-patinare.
                      Am spus ca am inceput sa evit astea cunoscand ce poate masina si anticipand ce doresc eu. Este evident ca te limiteaza. Uneori in trafic as vrea sa se comporte altfel.
                      Se pare ca testarea atat a TS4 cat si a JS3 nu a fost facuta cap-coada. Majoritatea am ales aceste cutii pentru comoditate si dorim sa nu avem probleme.
                      Cred ca si ei colecteaza date si incearca sa gaseasca solutii. Rezolvarile speram sa fie cele corecte. Altfel ar trebui da ne dea niste certificate gen "Expert condus TS4, pornire la rece sau evitare trepidatii JS3".
                      De sarbatori am condus si un Land Rover diesel 2.0 automat. Alta viata, dar si alt pret:50 000 euro.

                      Comment


                      • Originally posted by Gaby20045 View Post
                        ...desi nu mai acceleram raspandind un miros groaznic de ambreiaj. La accelerari bruste tot simt acel miros mirific de ma simt ca un incepator...
                        Vă rog să nu dați cu pietre, că pun și eu o întrebare idioată în afara subiectului: cum miroase „groaznic” ambreiajul? Pe bune, chiar nu știu, nici în școala de șoferi, nici ca începător și nici în prezent nu mi s-a întâmplat vreodată să bruschez ambreiajul sau să simt fel de fel de mirosuri „tehnice” ciudate în timpul mersului cu mașina.
                        M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

                        Comment


                        • Încerc a-i răspunde lui Cherubino. Mirosul e ambreiaj patinat în exces este un amestec de plastic cu sulf. Mult mai înțepător decât o priză încinsă.
                          Dacă accelerarea se face de exemplu în forță, cum ar fi de exemplu un sens giratoriu foarte larg, întotdeauna, cel puțin în cazul meu, până când mașina nu este echilibrată, ambele roți din față să calce ca și cum ar fi pe un drum drept, deci nu înclinată, la mine schimbarea treptei 1 și chiar a doua, s-a făcut chiar și după 5000 ture.

                          Comment


                          • @Valderama
                            Pffff... chiar că pute!
                            M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

                            Comment


                            • Si se poate testa pe Transalpina Sebes-Ranca de la propria masina sau celelalte intr-o zi aglomerata.

                              Valderama, citind postul tau am realizat ca si mie mi s-a intamplat de vreo 2 ori pe drum drept (descrierea mai clara data de Silviu) si de 2 ori in sens giratoriu strans-iesire spre autostrada (cea data de tine). Tine cont softul si de pozitia rotilor, ASR sau ce o mai fi? Nu stiu, dar de atunci am evitat astea instinctiv.
                              Intarzierea asta de 3 secunde sau turarea la limita am remarcat-o mai demult chiar si la schimbarea treptelor 5-6.
                              Evitarea lagului impune ceva finete si este uneori poate fi neplacut in trafic. Practic diferenta intre ideal si putinta.
                              Daca ar fi sa dau un procentaj acum cred ca in 90% din situatii TS4 se comporta decent. Cu restul procentelor ori ma impac ori incerc sa le rezolv.
                              Cert este ca mai am de invatat si observat comportamentul TS4.
                              Last edited by Gil26; 22 April 2018, 08:42.

                              Comment


                              • Originally posted by Cherubino View Post
                                Vă rog să nu dați cu pietre, că pun și eu o întrebare idioată în afara subiectului: cum miroase „groaznic” ambreiajul? Pe bune, chiar nu știu, nici în școala de șoferi, nici ca începător și nici în prezent nu mi s-a întâmplat vreodată să bruschez ambreiajul sau să simt fel de fel de mirosuri „tehnice” ciudate în timpul mersului cu mașina.
                                Patinatul excesiv al ambreiajului duce la mirosuri de genul. Aveam un vecin care iarna se urca in masina si accelera la maxim inainte de a cupla ambreiajul si de a incerca sa plece de pe loc. Intotdeauna mirosea dupa el a ambreiaj incins pentru ca era zapada si freca asa masina 10 minute pana iesea din parcare.
                                Poți simti acest miros daca vrei destul de usor, accelereaza si schimba vitezele fara a mai ridica piciorul de pe accelerație sau tine-l patinat in mers. Garantat vei simti mirosul...insa de preferat sa nu faci asta :-) .

                                Asa face si Easy-R cand nu ne sincronizam perfect, eu accelerez prea tare iar ea cupleaza ambreiajul violent, de obicei stiu cum sa evit asta insa rar se mai intampla in general cand trebuie sa ma bag rapid sa o fortez asa.
                                Last edited by Gaby20045; 22 April 2018, 10:03.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google