Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pana la urma, exista cineva caruia i s-au aplicat ambele masuri de remediere? Daca da, cati km a facut cu masina de atunci?

    In alta ordine de idei, vad ca avem un user cu 0,9 TCe Easy-R care foloseste masina ca taxi in Bucuresti. Avand in vedere ca va face multi km in perioada scurta de timp sper sa aiba in continuare amabilitatea sa ne mai spuna din cand in cand cum se comporta transmisia.

    Comment


    • Da , eu am schimbat kitul de ambreiaj dupa ce am facut si update-ul de soft al cutiei . Rezultat : dupa cca 200 km au reaparut vibratiile , timid cei drept , dar avand simturile mai acutite le-am perceput . Deci deocamdata nici update-ul si nici schimbarea kitului nu este solutia finala . Aaaa , am mai repetat recalibrarea cutiei dupa care se pare ca functioneaza mai fluent .
      Un nou update al cutiei in care sa tina seama de una din propunerile mele inserate ceva mai sus ar putea sa aduca un plus in comportament . Daca nu , un nou disc de ambreiaj cu un alt material de frictiune total diferit ar putea fi solutia.

      Comment


      • Salut, revin si eu cu impresii dupa 6 luni de condus un Stepway Easy R , benzina, 0.9 Tce si aproape 3500 km. Dimineata, la plecarea de pe loc, in modul automat, uneori motorul trepideaza cand eliberez usor frana. Am incercat si plecare in mod manual, aproape ca nu mai face deloc asa. De asemenea, in modul automat, in marsarier mai trepideaza. Cand motorul e inca rece, schimba mai greu din treapta I in a doua. Am mai observat o chestie: cand plec de pe loc, accelerez usor (motorul e in treapta 1 sau 2) si daca e nevoie sa franez, cand iau piciorul de pe frana si accelerez din nou usor, masina uneori "vine in nas" , smuceste, nu tare dar se simte deranjant. Altceva: eu de regula alimentez cu benzina de la Petrom, am observat ca daca ii bag benzina 99 , motorul "toarce"mai incet si trage mai bine. In rest, m-am obisnuit deja cu intarzierile in schimbarea treptelor, la kick down, etc. Conduc exclusiv in modul automat, in modul manual am mers foarte putin, de proba.

        Comment


        • Originally posted by gabrieln1960 View Post
          Pana la urma, exista cineva caruia i s-au aplicat ambele masuri de remediere? Daca da, cati km a facut cu masina de atunci?

          In alta ordine de idei, vad ca avem un user cu 0,9 TCe Easy-R care foloseste masina ca taxi in Bucuresti. Avand in vedere ca va face multi km in perioada scurta de timp sper sa aiba in continuare amabilitatea sa ne mai spuna din cand in cand cum se comporta transmisia.
          Playmaker831 de asemenea are aplicate ambele metode. Si este tot taxi. Are pus pe topic numarul de km pe care ai parcurge si comportamentele observate de el.

          @georgstelsib, cum adica ai repetat recalibrarea?

          Comment


          • Astăzi am dat cheie și am pornit pe manual treapta2 nu au existat vibrații deloc deja am 2200k in 10 zile restul zilei nu apar trepidații deloc,softul care tot zic ei că sa modificat nu cred că va ajuta pe cei care aveți probleme deja mai grave și va trepidează și ziua mașina mea este fabricata pe 25-05 am ridicat o pe 31-05 dar nu am circulat cu ea până acum 10zile deci eu ar trebui sa am și cel mai recent soft pt cutie dar tot au apărut vibrați la prima pornire în opinia mea softul nou nu este reusit.ce am observat la prima pornire dimineață dacă plec imediat schimba vitezele după 4000 ture și apar trepidații dacă o încălzesc câteva minute schimba sub 3000 și foarte lin nu trepidează deloc
            Last edited by Ireaza27; 4 July 2018, 11:39.

            Comment


            • Profitand de amabilitatea si solicitudinea reprezentantei Dacia am mai beneficiat de inca o recalibrare , asa pentru confortul meu psihic, cu mine alaturi de laptopul inginerului. Recalibrarea se impune dupa interventia pe ambreiaj si presupune aducerea in noii parametri a cutiei easy-r .

              Comment


              • Si acum mai trepideaza?

                Originally posted by aurbrz View Post
                ... voi nu aveti aceleasi ferodouri (arcuri)sau ale voastre sunt mai speciale?Oare ce compenseaza la voi aparitia trepidatiilor? Nu cumva actionarea hidraulica a ambreiajului si eventual volanta dubla?
                Nu este acelasi ambreiaj, chiar daca producatorul ar fi tot Valeo! Daca puterea celor doua motoare este tot pe acolo, cuplul motor transmis la diesel este mai mare si alegerea taliei ambreiajului trebuie facuta ca atare... si chiar daca materialul inelelor de frictiune (ferodouri) ar fi la fel de prost, dimensiunile mai mari pot compensa intr-un fel sau altul... la fel si arcurile de amortizare ale discului de ambreiaj. Actionarea hidraulica raspunde cu o precizie marita comenzilor primite de la computer si asta conteaza mult la ambreierile line si progresive, evitand socurile in functionare si lustruirea/incalzirea excesiva a inelelor de frictiune.
                Si intr-adevar volanta cu masa dubla devine un factor ameliorator foarte important in ceea ce priveste vibratiile unui diesel, vibratii care sunt mult mai puternice fata de cele ale unui benzinar, fiind el chiar si in 3 cilindri.
                Last edited by tipicarul; 4 July 2018, 14:06. Reason: Automerged Doublepost
                „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

                Comment


                • @ tipicarul. La obiect, detaliat si foarte util acest post.
                  Toata stima.

                  Trebuie apreciat si faptul ca cei de la Dacia raspund destul de bine si incearca rezolvarea.

                  georgstelsib, Bine ar fi ca acel kisspoint sa fie facut automat fara laptop si reprezentanta.
                  Last edited by Gil26; 4 July 2018, 17:03.

                  Comment


                  • Originally posted by tipicarul View Post
                    alegerea taliei ambreiajului trebuie facuta ca atare... si chiar daca materialul inelelor de frictiune (ferodouri) ar fi la fel de prost, dimensiunile mai mari pot compensa intr-un fel sau altul... la fel si arcurile de amortizare ale discului de ambreiaj.
                    Dimensiunile ambreiajelor celor doua motoare sunt
                    aproximativ egale; parca 215mm la tce si 220mm la diesel, diferenta fiind nesemnificativa.Arcurile de amortizare sunt mai groase la diesel din cauza cuplului mare, dar daca ferodurile sunt proaste arcurile nu mai au nici-o importanta , tot vor ceda in timp.Ponderea mare in prevenirea trepidatiilor o au celelalte doua elemente din expunerea ta (actionarea si volanta).

                    Comment


                    • Originally posted by aurbrz View Post
                      Dimensiunile ambreiajelor celor doua motoare sunt
                      aproximativ egale; parca 215mm la tce si 220mm la diesel, diferenta fiind nesemnificativa...
                      Daca stii dimensiunile inelelor si ale arcurilor, poate ai ceva informatii si despre marca ambreiajului de pe diesel. Dar fara "aproximativ" si "parca"! Diferenta aceea aparent nesemnificativa de 5mm, este foarte importanta atunci cand calculele ingineresti se fac la limita rezistentei,din considerente economice, in special... te las pe tine sa calculezi cam cu cat se mareste suprafata de contact/frictiune dintre discul de ambreiaj, volant si placa de presiune... ca fost proiectant de organe de masini m-am confruntat frecvent cu astfel de situatii si ma straduiesc (atat cat pot si eu) sa nu bat campii... chiar daca aparent cei 5 mm in plus par de neglijat, aduc o influenta benefica care chiar minora fiind, ea se adauga la celelalte doua elemente discutate initial, asigurand per total un alt grad de fiabilitate al ambreiajului de pe diesel, fata de cel de pe benzinar.
                      Un aspect foarte important il reprezinta si viteza unghiulara relativa existenta in ambreiaj in momentul cuplarii, la plecarea de pe loc... dieselul avand cuplu mai mare la turatii mici, nu se cere turat la acelasi nivel ca rasnita de 0,9l bautoare pe benzina si atunci acea viteza relativa este mai scazuta, fapt ce ar putea reduce regimul termic si implicit intarzierea semnificativa a lustruirii/deformarii/uzurii inegale a inelelor de frictiune
                      Last edited by tipicarul; 5 July 2018, 14:48.
                      „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

                      Comment


                      • Originally posted by tipicarul View Post
                        Un aspect foarte important il reprezinta si viteza unghiulara relativa existenta in ambreiaj in momentul cuplarii, la plecarea de pe loc... dieselul avand cuplu mai mare la turatii mici, nu se cere turat la acelasi nivel ca rasnita de 0,9l bautoare pe benzina
                        Wow, ce de cuvinte alese, se vede ca esti proiectant de organe de masini! Oare la ce turatie ai tu impresia ca pleaca de pe loc TCe-ul? Asa de curiozitate, ca pari bine informat?
                        Last edited by DannyMC; 5 July 2018, 17:55.

                        Comment


                        • Multumesc pentru sarcasm!

                          Originally posted by DannyMC View Post
                          Pai pentru mine mers "sportiv" inseamna s-o tin mai sus in turatie. De obicei nu merg sub 2500 rpm pentru ca imi place senzatia de a avea mereu motorul in zona de raspuns instant!
                          Am un traseu pe care il fac mai des catre rude in Mehedinti, iar pe traseu intre Pitesti, Slatina si Craiova sunt portiuni pe urcare cu doua benzi. Acolo intru de obicei cu treapta III-a si ma duc pana spre 5000 rpm, just for fun! Asa ca pentru mine orice consum sub 6% este mai mult decat satisfacator!!
                          Nu mai bine, iti vezi mai departe de stilul tau "sportiv" just for fun, pe loganul tau cu motorul rasnita de 0.9l cu cutie manuala?
                          Last edited by tipicarul; 5 July 2018, 18:33.
                          „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

                          Comment


                          • Eu imi vad bine mersi de stilul meu si de rasnita mea! Tu de ce nu-ti vezi de tractorul tau?
                            Pe zi ce trece vad ce are t0rquemada in semnatura este foarte adevarat! Toti habarnistii isi dau cu parerea despre 0.9 fara sa fi pus mana vreodata pe unul!
                            Last edited by DannyMC; 5 July 2018, 18:51.

                            Comment


                            • Originally posted by DannyMC View Post
                              I... Pe serpentinele de langa Vf. Papusa si pe cele din Pasul Urdele s-a achitat rezonabil de sarcina cu conditia pastrarii turatiilor peste 2k rpm. Sub acest prag, se simte foarte clar ca motorul nu are suficient cuplu, dar totusi nu am avut nici o clipa senzatia ca ma va lasa balta in mijlocul curbei, desi se vedea ca trage din greu sa faca fata!
                              ...
                              Asa e, sunt multi habarnisti pe aici!
                              In comparatie cu varianta diesel, cam cat de agresiv crezi ca este patinat ambreiajul de la cutia robotizata Easy-r (care nu exista pe masina ta) imperecheata cu motorul descris mai sus chiar de tine.

                              Oricat de mult nu convine unora, motorul de 0,9 l pe benzina in trei cilindri turbosupraalimentat, tot o rasnita ramane.
                              Asta nu inseamna ca nu mi-ar placea si mie pe o masina de oras, de genul Twingo, de exemplu!
                              Last edited by tipicarul; 5 July 2018, 19:02.
                              „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

                              Comment


                              • Eu, spre deosebire de tine, nu-mi dau cu parerea despre lucruri pe care nu le stiu! Deci iti recomand sa faci la fel si sa scrii pe viitor doar despre tractoare !
                                P.S. Mama cat ai cautat sa gasesti citatul ala!! Misto! Dar care e legatura intre ce ai citat mai sus si patinatul ambreiajului!?!
                                Last edited by DannyMC; 5 July 2018, 19:08.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google