Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by cristiane View Post
    Faza cu modul manual M e de tot rasul cu plus + si minus - puse pe dos: - fata si + spate.
    Unii ar spune ca asa e firesc, altii nu sunt de aceeasi parere.
    Eu, de ex, am la Skoda cu DSG exact invers si mi se pare foarte nepractic! Insa foarte rar am folosit schimbarea manuala, e pur si simplu plictisitoare!
    De ce zic ca e nepractic: gandeste-te la o situatie foarte des intalnita, esti in viteza a IV-a si te pregatesti de o depasire. Cand ai loc, schimbi in a III-a si te angajezi. Cand schimbi, treci in treapta inferioara prin actionarea manetei schimbatorului spre inainte, nu spre inapoi. Asta e si ratiunea, cred, dupa care s-au gandit multi producatori sa puna comanda astfel. Mie mi se pare cea mai naturala abordare.
    Last edited by claudius_log; 31 January 2017, 21:33.

    Comment


    • Originally posted by cristiane View Post
      ...Ce te faci cu frana de motor, dar pe serpentine, dar pe polei, dar la depasiri? ....
      JS3-ul (sau TS4 pe dCi) știe să se comporte în condițiile alea, mai ales că primește date pe CAN inclusiv temperatura exterioară pentru condiții de polei

      Ps.Și simpla ridicare a piciorului de pe accelerație e tot frână de motor.
      Ps2. Ai pedală de accelerație cu kick down, asta dacă nu schimbă deja cutia înaintea ta
      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

      Comment


      • @cristiane Easy-R este aproape identica (daca nu chiar identica) cu cutia manuala. Singura diferenta fiind niste pistonase electro-magnetice...care schimba in locul tau. In rest...ambreajul cred iar este identic (sau?). De asta, frana de motor ai, pe gheata/zapada/serpentine nu vad de ce sa ai probleme (si in general nu vad de ce sa ai probleme pe serpentine cu o automata). Plus ca este mult mai confortabila...probabil urmatoare mea masina o sa fie cu cutie automata.
        P.S. Fiind cutie normala/robotizata...spre deosebire de cele casice...nu ai pierderi suplimentare in transmisie...deci consumul este identic (daca nu chiar mai mic...ea schimband mai eficient...)

        Comment


        • Pistonașe ?!...
          Attached Files
          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

          Comment


          • bine...actuatoare este ok asa? Care tot psitoane se numesc Dar nah...iegneza si frantuza asta...

            Comment


            • Originally posted by claudius_log View Post

              De ce zic ca e nepractic: gandeste-te la o situatie foarte des intalnita, esti in viteza a IV-a si te pregatesti de o depasire. Cand ai loc, schimbi in a III-a si te angajezi. Cand schimbi, treci in treapta inferioara prin actionarea manetei schimbatorului spre inainte, nu spre inapoi. Asta e si ratiunea, cred, dupa care s-au gandit multi producatori sa puna comanda astfel. Mie mi se pare cea mai naturala abordare.
              E normală abordarea asta de la aşa o firmă, Reno/Dacia care spune la S&S stop-start când toţi ceilalţi constructori auto spun Start-Stop, aşa să nu ne mai mire nimic, cum că încurcă + cu -
              Probabil de calici/milogi ce sânt, trebuia să plătească ceva drepturi de autor pe la nemţi, la VW cred.
              Îşi roade de sub unghii Reno ăsta, cred că şi hârtia igiencă o refolosesc !

              Comment


              • bogdan_cr culmea...stop-start este corect. Pentru ca mecanismul functioneaza cu motorul pornit....iar el opreste...dupa care reporneste. Adica prima data stop....dupa care start.

                Comment


                • Originally posted by sorin1983 View Post
                  -ma repet...ai condus asa ceva? eu am condus si automate si pilotate si manuale(manuala am si eu acum) dar in traficul asta infernal e jale... de ce as vrea sa ma chinui cand pt cateva sute de euro pot avea confort?
                  -nu am vazut pe nimeni plangand cu automate prin zapada...
                  -apropo de somn/motaiala... cea mai tare chestie mi s-a parut automata si pilot automat. acolo sa vezi lipsa de ocupatie si am mers sute de km si n-am adormit.
                  -daca tu adormi la volan din cauza cutiei de viteze atunci nu stiu daca e normal sa ai carnet de conducere...
                  -si nu, nu sunt taximetrist dar sunt 90 la suta in traficul din bucale cu treaba.
                  -aa si referitor la putere... ca schimba greu, ca nu trage ca nu stiu ce... cumparati aspiratoare mai puternice decat masinile dar aveti pretentii la 75-90 cai
                  Am spus mai sus ca am un MCV 0.9 tce de 6 luni cumparat nou cu manuala caci nu m-a convins aceasta easy-r. Cand am condus un Easy-r prin bucuresti de la un prieten, nu mi s-a parut mare chestie si am preferat sa-mi cumpar masina cu manuala. Comoditatea este doar la inceput, dar dupa se transforma in ceva anormal. Smuciturile le simteam ca si cum imi punea frana vreun instructor auto, intarzierile erau enervante. Cateodata si eu ma enervez cu manuala bara la bara, dar o prefer ca totusi simti ca esti sofer, placerea condusului, plus ca decat o automata proasta prefer o manuala. Repet, merg doar la servici zilnic si la piata in weekend. Nu cred ca din cauza asta sa ma "oboseasca" manuala. In afara orasului aproape ca nu ma intereseaza ce cutie am, dar prefer manuala decat pilotata aceasta. Probabil cu o automata adevarata ar fi altceva.
                  Singura chestie atragatoare la aceasta cutie pilotata este ca ai garantie la ambreiaj si nu mai este considerat consumabil ca la manuala.

                  Originally posted by bolovan View Post
                  bogdan_cr culmea...stop-start este corect. Pentru ca mecanismul functioneaza cu motorul pornit....iar el opreste...dupa care reporneste. Adica prima data stop....dupa care start.
                  LA MCV ai inclus gratis si asistenta la plecarea in rampa- hill start assist, adica iti tine frana 2-3 secunde pana apesi acceleratia, masina nu da inapoi. Asta e doar la modelul MCV pe benzina 0.9. Cica toate au, dar trebuie pornit din soft si poti pierde garantia daca faci asta. De mentionat ca in occident cei de la Dacia percep asta ca pe o optionala si te taxeaza cu 300 euro.

                  Originally posted by bolovan View Post
                  @cristiane Easy-R este aproape identica (daca nu chiar identica) cu cutia manuala. Singura diferenta fiind niste pistonase electro-magnetice...care schimba in locul tau. In rest...ambreajul cred iar este identic (sau?). De asta, frana de motor ai, pe gheata/zapada/serpentine nu vad de ce sa ai probleme (si in general nu vad de ce sa ai probleme pe serpentine cu o automata). Plus ca este mult mai confortabila...probabil urmatoare mea masina o sa fie cu cutie automata.
                  P.S. Fiind cutie normala/robotizata...spre deosebire de cele casice...nu ai pierderi suplimentare in transmisie...deci consumul este identic (daca nu chiar mai mic...ea schimband mai eficient...)
                  Stiu lucrul asta, oricum azi cele automate nu mai consuma ele mult ci masina caci cutiile sunt mai grele si asta se transpune in consum mai mare. Oricum un 0.5 litri in plus nu e mare chestie.
                  Totusi e o cutie low cost si limitativa ca performante. Nu am ce sa-i reprosez ca bani, dar ca performante da.
                  Last edited by cristiane; 1 February 2017, 10:15. Reason: Automerged Doublepost

                  Comment


                  • Originally posted by bolovan View Post
                    bogdan_cr culmea...stop-start este corect. Pentru ca mecanismul functioneaza cu motorul pornit....iar el opreste...dupa care reporneste. Adica prima data stop....dupa care start.
                    Veşnica întrebare ce a fost mai înâii ?

                    Oul sau găina !?

                    Văd că unii n-au aflat nici astăzi, mai au timp

                    Comment


                    • [QUOTE=cristiane;1746514]
                      Am spus mai sus ca am un MCV 0.9 tce de 6 luni cumparat nou cu manuala caci nu m-a convins aceasta easy-r. Cand am condus un Easy-r prin bucuresti de la un prieten, nu mi s-a parut mare chestie si am preferat sa-mi cumpar masina cu manuala. Comoditatea este doar la inceput, dar dupa se transforma in ceva anormal. Smuciturile le simteam ca si cum imi punea frana vreun instructor auto, intarzierile erau enervante. Cateodata si eu ma enervez cu manuala bara la bara, dar o prefer ca totusi simti ca esti sofer, placerea condusului, plus ca decat o automata proasta prefer o manuala. Repet, merg doar la servici zilnic si la piata in weekend. Nu cred ca din cauza asta sa ma "oboseasca" manuala. In afara orasului aproape ca nu ma intereseaza ce cutie am, dar prefer manuala decat pilotata aceasta. Probabil cu o automata adevarata ar fi altceva.
                      Singura chestie atragatoare la aceasta cutie pilotata este ca ai garantie la ambreiaj si nu mai este considerat consumabil ca la manuala.
                      Nu poti sa-ti faci o parere pertinenta despre cutie daca ai condus doar ocazional masina unui prieten.Eu conduc de 4 luni 0,9tce easy-r si pot sa spun ca schimba destul de lin mai ales in modul eco cind schimbarile se fac la turatii mai joase. Exista intarziere la schimbare, dar nu este deranjanta,iar smuciturile apar destul de rar si doar la plecarea de pe loc.In modul manual cutia este parfum, schimba instantaneu si fara smucituri doar printr-o miscare scurta a levierului.Am condus inainte o solenza timp de 11 ani si pot sa fac o comparatie intre cutii.Din punct de vedere al confortului, este mult peste o cutie manuala mai ales in oras.

                      Comment


                      • [QUOTE=aurbrz;1746544]
                        Originally posted by cristiane View Post
                        Nu poti sa-ti faci o parere pertinenta despre cutie daca ai condus doar ocazional masina unui prieten.Eu conduc de 4 luni 0,9tce easy-r si pot sa spun ca schimba destul de lin mai ales in modul eco cind schimbarile se fac la turatii mai joase. Exista intarziere la schimbare, dar nu este deranjanta,iar smuciturile apar destul de rar si doar la plecarea de pe loc.In modul manual cutia este parfum, schimba instantaneu si fara smucituri doar printr-o miscare scurta a levierului.Am condus inainte o solenza timp de 11 ani si pot sa fac o comparatie intre cutii.Din punct de vedere al confortului, este mult peste o cutie manuala mai ales in oras.
                        Fiecare cu preferintele sale. Oricum daca iti place atunci sa te bucuri de ea!

                        Comment


                        • Easy-R a.k.a. JS3

                          a avut cineva problem cu cutia easy-r?

                          Comment


                          • Desi per ansamblu sunt multumit de functionarea cutiei,am avut si o prima problema tehnica cu ea.De ceva timp am avut niste trepidatii puternice la plecarea de pe loc in treapta 1 sau in marsarier care apareau mai ales la un rulaj mai indelungat in trafic.
                            Chiar azi am fost la reprezentanta si s-au facut niste setari la calculatorul cutiei
                            Momentan nu mai am acele trepidatii, dar sa vedem cum se comporta in zilele urmatoare.

                            Comment


                            • Acele trepidatii vin, cel mai probabil, de la ambreiaj, asa ca n-as pune baza prea tare pe aburelile celor din service...

                              Comment


                              • Mda! Vechea hiba cu ambreiajul. Eu speram ca la Easy-r o sa fie mai atenti la calitatea ambreiajului, mai ales ca nu mai este considerat un consumabil a carui viata depinde exclusiv de stilul de conducere al soferului!
                                Dupa cati km a aparut prob!ema?
                                Last edited by tipicarul; 2 March 2017, 01:19.
                                „Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google