Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Multi au luat Easy-R pentru comoditate, pentru ca se saturasera de cutii manuale. Desi ambreiajele la cutiile manuale au rezistat si rezista eroic traficului. Oricat de mult ai abuza de un ambreiaj, mai ales in cazul in care functionarea lui este gestionata de un calculator "destept", este cam tragic sa apara probleme la nici 20000 de km. Parerea mea.
    Last edited by LauCalin; 17 August 2018, 11:11.

    Comment


    • Salutare!

      Eu am un Sandero Stepway 0,9 TCE cu EasyR achizitionat in februarie 2017.
      La mine smuciturile au aparut timid pe la 10.000 de KM, doar cand motorul era rece si s-au accentuat pe la 15.000 de KM. Vinerea trecuta la 17.400 de KM s-a actualizat softul cutiei. Smuciturile s-au mai diminuat, dar nu au disparut in totalitate.
      Pe 10 Septembrie sunt programat pentru schimbarea de ambreiaj.

      O sa vad atunci producatorul noului ambreiaj si o sa va tin la curent cu evolutia problemei.

      Comment


      • Văd că nu ți-au apărut așa de devreme că la alții, poți să ne spui ce stil de condus ai? Mergi mai mult prin oraș sau afara localității? Folosești eco?
        Last edited by 77sky; 17 August 2018, 21:48.

        Comment


        • Originally posted by LauCalin View Post
          Multi au luat Easy-R pentru comoditate, pentru ca se saturasera de cutii manuale. Desi ambreiajele la cutiile manuale au rezistat si rezista eroic traficului. Oricat de mult ai abuza de un ambreiaj, mai ales in cazul in care functionarea lui este gestionata de un calculator "destept", este cam tragic sa apara probleme la nici 20000 de km. Parerea mea.
          De acord ca in primul rand este o problema la acuator/calculator/ambreiaj. Este inadmisibil sa apara atat de multe probleme la nici 50.000 Km. Totusi cred ca in anumite situatii problemele sunt agravate de modul de utilizare a masinii. Pe de alta parte din ce stiu (nu doar la Dacia) durata de viata a unui ambreiaj este mai mica la transmisia automata decat la transmisia manuala. Adica calculatorul oricat de smart este nu face la fel de bine ca un sofer (bun). Face mai repede, mai la timp, mai comod dar nu mai bine.

          Comment


          • Originally posted by Lvnatic View Post
            Văd că nu ți-au apărut așa de devreme că la alții, poți să ne spui ce stil de condus ai? Mergi mai mult prin oraș sau afara localității? Folosești eco?
            Merg zilnic in traficul bucurestean, bara la bara, cam 5 zile pe saptamana.
            Modul ECO il folosesc des in oras, in afara il dezactivez mereu.

            Am un stil de condus normal, linistit, dar am momente rare cand accelerez cu pedala la fund.

            Comment


            • Originally posted by abc View Post
              Totusi cred ca in anumite situatii problemele sunt agravate de modul de utilizare a masinii. Pe de alta parte din ce stiu (nu doar la Dacia) durata de viata a unui ambreiaj este mai mica la transmisia automata decat la transmisia manuala. Adica calculatorul oricat de smart este nu face la fel de bine ca un sofer (bun). Face mai repede, mai la timp, mai comod dar nu mai bine.
              Multi de pe-aici au mers cu masini cu cutii manuale multe zeci de mii de km fara probleme. M-as mira ca brusc sa-si schimbe stilul de condus intr-unul prost, cand dau de un "bolid" low cost, astfel incat sa faca praf o cutie robotizata atat de repede.

              Comment


              • Originally posted by nickey1982 View Post
                Merg zilnic in traficul bucurestean, bara la bara, cam 5 zile pe saptamana.
                Modul ECO il folosesc des in oras, in afara il dezactivez mereu.

                Am un stil de condus normal, linistit, dar am momente rare cand accelerez cu pedala la fund.
                Scuze de offtipic, poți să-mi spui cam ce consum ai cu eco prin București?

                Comment


                • Originally posted by Lvnatic View Post
                  Scuze de offtipic, poți să-mi spui cam ce consum ai cu eco prin București?
                  In trafic bara la bara cam 9-9,5.
                  In trafic de weekend cam 8,5.

                  Nu merg cu ECO pentru consum, ci mai mult pentru ca imi place sa schimbe vitezele la mai putine rotatii decat in modul normal

                  Comment


                  • Originally posted by Gil26 View Post
                    Deocamdata TS4 mesteca bine si fara probleme. Sunt multumit de masina.
                    Tot easy-r. DECI se poate si bine.
                    LA TS4 nu conteaza stilul de condus. Sau sunt toti experti in soferie. Astia cu JS3 sunt ei mai prostuti.
                    Hai sa fim seriosi, este evident ca au o problema la JS3.

                    Comment


                    • Originally posted by t0rquemada View Post
                      Dacă scriu că e normal ("Când sunt prins în trafic la bară la bară sau bag în marșarier,"), cum am mai scris, sar unii în sus.



                      1.Verificare versiune soft cutie și update dacă are
                      2.Schimbare kit ambreiaj
                      EVIDENT că sar în sus. În primul rând, din cei 13.000 km pe care îi are mașina, jumătate au fost făcuți extraurban cu 70-110 km, în viteza a cincea, pe drumuri goale sau autostradă. În al doilea rând, am zis că MIE îmi vibrează de sare motorul de la locul lui. Nu exagerez DELOC, se sperie lumea pe stradă, mi-a zis unul „Repară-ți, bă, motorul, că m-ai speriat, am crezut că-mi sare în cap capota [ta]!”. În al treilea rând, chiar și în București, evit orele de vârf. Rar sunt prins pe stradă dimineața devreme sau la orele 17-19. Deci NU prea merg des bară la bară. Și totuși mașina e PRAF după 13.000 km, deși m-am purtat cu ea ca și cum ar fi fost un bibelou prețios. NU sunt „sportiv” și am MARE experiență la volan (carnet din 1998, sute de mii de km la volan în București, România și toată Europa cu mașini Volvo și Fiat, talie mare și mică). Îmi place să merg constant, economic și previzibil.
                      La mine, problema cea mai mare e când dau cu spatele, MARȘARIERUL. Atunci „sare capota” în capul pietonilor din jur, cum s-a exprimat cel de mai sus. Și în general la manevre cu viteză redusă, înainte sau înapoi, de exemplu când parchez sau întorc în U. Când am 20 km/h, cel puțin, nu mai aud NIMIC, nicio trepidație/vibrație.

                      Comment


                      • Originally posted by abc View Post
                        Posibil ca macar o parte din problemele cu easy-r sa fie din cauza soferului (nu vreau sa supar pe cineva!).

                        @Petru75 Inteleg ca problemele pe care le ai la Sandero Stepway easy-r dupa un an si 13.000 Km sunt cauzate exclusiv de transmisia automata (robotizata) si din acest motiv spui ca Dacia nu este o masina buna. Easy-r este doar o optiune. Ai avut libertatea sa alegi sau nu aceasta optiune. Sunt foarte multi utilizatori de Dacia (cu transmisie manuala) care sunt foarte multumiti de masina. Cumpara un SL Plus 1.0 sau si mai bine un Acces si o sa ramai uimit de cat de putine probleme o sa ai cu masina.
                        Habar n-am de ce sunt cauzate, eu sunt matematician și programator, nu pasionat de mașini. Ideea e că, la cum mi-a vibrat mașina până am ajuns cu ea în service, mă aștept la ORICE acum. Toate vibrațiile alea ENORME (la mine) nu rămân fără urmări, cu siguranță. Eu nu am ureche de mecanic/taximetrist, eu m-am dus cu ea în service când am văzut că-mi țopăie mașina ca un dansator de step, vibrațiile mai potolite le-am ignorat vreo 10.000 km, ele au apărut pe la 3000. Am zis că-s eu nebun, alții îmi ziceau „Așa face toate!”, „motor de 3 cilindri, n-ai pretenții, e normal să aibă vibrații” . Până n-am început să sperii pietonii pe stradă și să-mi bată oamenii în geam că se speriau cum face capota mea, nu prea mi-am făcut griji, mai ales că se întâmpla numai la viteze foarte mici. Cum prinde un pic de viteză mașina, cum nu mai are probleme. Am fost surprins, de fapt, în service, când cei ce acolo, după o reprogramare a computerului care n-a dat rezultate, au zis să revin pentru schimbare de ambreiaj și volantă.

                        Comment


                        • @ C.Mike. Eu am postat doar impresiile mele. Pot fi corecte sau nu.
                          Nu sunt un sofer expert desi am carnetul de 30 de ani (si cateva luni). Singura masina cu cutie manuala a fost cea din scoala de soferi. In rest doar cutie automata (hidramata sau secventiala).
                          In privinta conducerii as inclina sa ii dau dreptate colegului abc. Cand am iesit din reprezentanta am crezut ca e o bagatela sa il conduc. Nu a fost chiar asa. Sanderica a fost prima masina noua, diesel si cu turbina. I-am facut rodajul ca la carte. Acum nu stiu daca a fost bine sau rau (prin prisma subturatiei). La inceput am remarcat de cateva ori sacadarea la schimbarea treptei 2-3 sau turatiei mari la 5-6. Am postat despre asta iar colegul Silviu a explicat mai bine. Probabil daca insistam fenomenul s-ar fi amplificat. Nu stiu. Cert este ca m-am obisnuit cu ea sau ea cu mine. Acum este greu sa reproduc asta. In opinia mea stilul de condus are si el o influenta. Dar eu sunt un sofer cel mult mediocru (desi nu am avut nici un incident in trafic pana acum). Am birjerit masinile si transmisia nu a crapat.

                          Referitor la faptul ca la secventiale primul pica ambreiajul il contrazic pe colegul abc. La Corsa ambreiajul e original (de 17 ani). Problemele au fost altele.
                          Apoi pe Sanderica l-am pus pe manual prima data saptamana trecuta cand am vrut sa-l turez putin pentru "curatare". S-a comportat OK. Iar pe automat schimba mai bine ca mine (daca am si grija sa nu il subturez).

                          Cred ca adevarul este undeva pe la mijloc in privinta JS3.

                          Bine ca nici eu nu zic hop pana nu trece iarna viitoare. In cea trecuta a fost acomodarea. Dar la cum il simt eu acum pare ca va fi OK.

                          @ Petru75. Cred ca fustrarea ta e justificata. Acelasi lucru l-a spus si un posesor de Sandero Stepway JS3 cu care am schimbat impresii despre masinile noastre. Nu este user pe acest forum.
                          Last edited by Gil26; 17 August 2018, 19:35. Reason: Automerged Doublepost

                          Comment


                          • Originally posted by Gil26 View Post
                            Probabil daca insistam fenomenul s-ar fi amplificat. Nu stiu. Cert este ca m-am obisnuit cu ea sau ea cu mine. Acum este greu sa reproduc asta.
                            La mine se reproduce in continuare (mi s-a mai intamplat sa ajung sa schimb sus) dar nu pare sa devina mai pronuntat efectul. Probabil pentru ca nici nu il "reproduc" foarte des.

                            Originally posted by Gil26 View Post
                            Apoi pe Sanderica l-am pus pe manual prima data saptamana trecuta cand am vrut sa-l turez putin pentru "curatare".
                            Ai mare grija cu "curatatul" la diesel cu DPF; tu vrei sa cureti motorul (desi cred ca e mai mult folclor, la motoarele astea noi) dar o sa incarci filtrul de particule inutil.
                            I have no special talent. I am only passionately curious.

                            Comment


                            • Gil26 cred ca ai inteles gresit, am citat ce ai spus tu pentru a arata ca la TS4 nu sunt probleme desi este tot easy-r. Din ce am citit eu la TS4 nu sunt probleme, nu sunt plangeri de trepidatii. La JS3 aproape toti (si sunt destul de multi) de pe acest topic au probleme cu trepidatiile. Acum zi si tu cei cu TS4 conduc bine si cei cu JS3 nu?

                              Comment


                              • @ C.Mike. Cred ca atunci cand ii dai cheie, pleci de pe loc si incepe sa vibreze din toti "raunchi" nu soferul este de vina. Asta am spus. E clar ca e o probleme la JS3 (vezi si posturile mele anterioare). Si este neplacuta.
                                Iar despre stilul de condus am spus ca si el ajuta masina. Eu tot am invatat si mai am de invatat. Asta referitor la ce a spus Silviu cu DPF-ul (de fapt pe asta am vrut sa-l curat). Habar nu am cum e mai bine. Deocamdata nu am" reusit" sa il pun "pe butuci" pe Sanderica.
                                Tot ce pot sa spun e ca TS4 asta schimba vitezele mai bine ca mine in manual (e adevarat ca nu am experienta cu asta), fara trepidatii si momentan fara alte probleme. Si chiar sunt multumit (deocamdata). Iar daca voi avea probleme voi posta si sper ca le voi rezolva intr-un fel sau altul..
                                Scuze daca m-am exprimat gresit.

                                PS: Am condus prima oara o masina in manual in 30 de ani. 30 de minute in diferite trepte de viteze la aprox 2 800 rpm. Am experimentat si eu ceva. Inca nu sughita.
                                Last edited by Gil26; 17 August 2018, 21:49. Reason: Automerged Doublepost

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google