OFF TOPIC, pentru ca s-a discutat si e bine de stiut desi nu sunt lucruri noi
AdBlue nu are legatura cu CO2.
AdBlue se pune numai la motoare diesel.
CO2 creste direct proportional cu consumul de combustibil.
Motoarele Diesel au emisii de CO2 mai mici decat motoarele Otto datorita consumului mai mic de combustibil. Nu conteaza calitatea combustibilului (motorina sau benzina), doar consumul este important.
Tocmai pentru ca au emisii de CO2 mai mici, in urma cu mai multe decenii s-a considerat ca ele reprezinta solutia viitorului pentru reducera poluarii (cam cum vorbim astazi despre motoarele electrice care nu polueaza cand merg dar nimeni nu spune ca polueaza tehnologia de producere si mai ales de reciclare a bateriilor precum si tehnologia folosita la realizarea energiei electrice necesara incarcarii bateriilor - energia verde este un procent inca foarte mic din productia totala; un alt aspect despre care nu se prea vorbeste este ca masinile electrice reduc poluarea in orasele in care sunt folosite, in majoritatea cazurilor este vorba de orase din tarile bogate iar productia de baterii, reciclarea lor si chiar productia de energie este transferata in zonele/tarile mai sarace)
Ulterior s-a constatat ca diesel produce mai multa poluare din cauza particulelor si a emisiilor de azot. Asa a aparut filtrul de particule si AdBlue.
Odata cu Euro 7 o sa avem filtru de particule si la benzinare.
Diferenta intre transmisia automata si cea clasica la indeplinirea normei de poluare o sa conteze din ce in ce mai mult deoarece in traficul real din orase consumul este mai mare la automate decat la manuale. De la 1 septembrie 2019 cand intra in vigoare Euro 6d-temp devine obligatoriu testul in conditii reale (la Euro 6c este optional) si mai mult se introduce in factor de conformitate intre consumul real si cel din "laborator". Acest raport este 2.1. De la 1 ianuarie 2021 cand intra in vigoare Euro 6d, factorul de conformitate se reduce la 1.5.
In anul urmator pentru ca sa fie eligibila programului rabla masina trebuie sa produca maxim 120 C02. Anul acesta limita este 130 CO2. Se discuta daca rabla trebuie sau nu sa aiba ITP valabil. Si pentru anul acesta a fost o dezbatere asemanatoare si rezultatul a fost Nu. Ramane de vazut ce o sa fie pentru anul ce urmeza sa vina.
AdBlue nu are legatura cu CO2.
AdBlue se pune numai la motoare diesel.
CO2 creste direct proportional cu consumul de combustibil.
Motoarele Diesel au emisii de CO2 mai mici decat motoarele Otto datorita consumului mai mic de combustibil. Nu conteaza calitatea combustibilului (motorina sau benzina), doar consumul este important.
Tocmai pentru ca au emisii de CO2 mai mici, in urma cu mai multe decenii s-a considerat ca ele reprezinta solutia viitorului pentru reducera poluarii (cam cum vorbim astazi despre motoarele electrice care nu polueaza cand merg dar nimeni nu spune ca polueaza tehnologia de producere si mai ales de reciclare a bateriilor precum si tehnologia folosita la realizarea energiei electrice necesara incarcarii bateriilor - energia verde este un procent inca foarte mic din productia totala; un alt aspect despre care nu se prea vorbeste este ca masinile electrice reduc poluarea in orasele in care sunt folosite, in majoritatea cazurilor este vorba de orase din tarile bogate iar productia de baterii, reciclarea lor si chiar productia de energie este transferata in zonele/tarile mai sarace)
Ulterior s-a constatat ca diesel produce mai multa poluare din cauza particulelor si a emisiilor de azot. Asa a aparut filtrul de particule si AdBlue.
Odata cu Euro 7 o sa avem filtru de particule si la benzinare.
Diferenta intre transmisia automata si cea clasica la indeplinirea normei de poluare o sa conteze din ce in ce mai mult deoarece in traficul real din orase consumul este mai mare la automate decat la manuale. De la 1 septembrie 2019 cand intra in vigoare Euro 6d-temp devine obligatoriu testul in conditii reale (la Euro 6c este optional) si mai mult se introduce in factor de conformitate intre consumul real si cel din "laborator". Acest raport este 2.1. De la 1 ianuarie 2021 cand intra in vigoare Euro 6d, factorul de conformitate se reduce la 1.5.
In anul urmator pentru ca sa fie eligibila programului rabla masina trebuie sa produca maxim 120 C02. Anul acesta limita este 130 CO2. Se discuta daca rabla trebuie sau nu sa aiba ITP valabil. Si pentru anul acesta a fost o dezbatere asemanatoare si rezultatul a fost Nu. Ramane de vazut ce o sa fie pentru anul ce urmeza sa vina.
Comment