If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Rog frumos pe cei care cunosc sa raspunda la urmatoarea intrebare(s-a discutat vag pe topic ) :
Exista vreo prevedere legala ca in cazul in care nu se poate remedia un defect (defect de proiectare de ex)sa oblige fabrica la anumite raspunderi, despagubiri sau mai stiu eu ce masuri.
Se discutase ca au drepturi la 3 incercari dar ar fi bune niste clarificari.
Legea spune ca daca producatorul, sau cine ofera garantia, pe produsul cumparat nu poate sa-l aduca inapoi la starea de conformitate (prin reparare) trebuie sa-l inlocuiasca (complet) sau sa returneze contravaloarea acestuia. Tinand cont ca la Easy-R nu exista rezolvare ar trebui sa se mearga pe a doua varianta.
Dar asta doar la cererea clientului. Nu se specifica niciunde de cate ori trebuie sa mergi cu produsul in service, singura sintagma avansata este de termen rezonabil. Eu zic ca dupa 2 sau 3 incercari se depaseste acel termen rezonabil.
Asta spune legea si este aplicabila si in cazul masinilor achizitionate pe persoana fizica. La persoane juridice guverneaza doar contractul incheiat intre parti, asa numita garantie comerciala. La persoane fizice exista si garantia legala, ce se suprapune dar primeaza peste cea comerciala in primii 2 ani.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Rog frumos pe cei care cunosc sa raspunda la urmatoarea intrebare(s-a discutat vag pe topic ) :
Exista vreo prevedere legala ca in cazul in care nu se poate remedia un defect (defect de proiectare de ex)sa oblige fabrica la anumite raspunderi, despagubiri sau mai stiu eu ce masuri.
Se discutase ca au drepturi la 3 incercari dar ar fi bune niste clarificari.
Te rog sa analizezi legea asta in detaliu + toate completarile ulterioare:
si sa actionezi in consecinta cat esti in garantie pentru ca altfel, nimeni nu va face nimic si intotdeauna se vor spala pe maini. Si la alte marci cu cutii automate adevarate se pot intampla astfel de chestii (rar ce-i drept) si proprietarii ii dau direct in judecata daca ANPC nu ajuta.
In acest caz, exista un mare avantaj pentru ca la instanta pot interveni toti care au probleme. Din punctul meu de vedere aici pe langa partea civila trebuie ca lumea sa se lege si de partea penala. Din pct. meu de vedere asta e inselaciune facuta cu buna stiinta, continuu din 2016 pana in prezent fara nicio schimbare din cate vad.
Daca din toate masinile vandute in romania doar 10 masini au pbl (astea de pe forum) nu e o tragedie dar daca 90% sunt cu probleme este o mare inselaciune continua.
Eu am discutat cu mai multi ingineri Dacia si toti au zis ca-i o pocnitoare de cutie si ca datorita motorului in 3 cilindri nu are rezolvare decat daca se schimba toata linia de productie, ceea ce nu este usor, lucru care m-a si facut sa o dau. Nu degeaba ziceau toti din reprezentante ca nu recomanda easy r benzina (fara sa dea vreun motiv clar in afara de cuplu prea mic blabla).
O sa va mai urmaresc si eu ca-s curios cum decurg lucrurile iar noul proprietar de la a mea nu s-a plans (la mine cel putin) de trepidatii - nu stiu daca cum se prezinta.
In alta ordine de idei, va multumesc pentru sfaturile ref la achizitie. In ciuda faptului ca beneficiam de niste reduceri mari pt duster cand am vazut in ce hal se prezinta unul din reprezentanta nou la un test drive (scartaieli pe la directie, se miscau plastice la butoane, ledurile de la AC ziceai ca-s instalatie de craciun, cutia aia zici ca-i de la cine stie ce rabla care te bruscheaza din toate incheieteurile, si la un logan schimba mai lin, pete de rugina si la dusterul nou, expus doar in interior, pe toba iar tamburul era imbracat in rugina (de otel corten...), interior nu prea interesant (display ca la logan), motor mai puturos ca la sandero 0.9 (ma ref la dci 115CP ca ala de 90CP cred ca e mort), etc etc am mers pe o japoneza hibrida automta fara ambreiaj si vreun lag in "schimbul de viteze".
<3 ani vechime <150k km. la juma de pret decat dusterul full cu piele si toate optiunile. Si are destule peste duster full cum ar fi: nicio pata de rugina, panoramica, scaune super conformtabile cu reglaj electric si lombar pe toate directiile ambele scaune, deschidere si inchidere cu auto la toate butoanele din masina pt geamuri, parcare automata, maxim la siguranta, dublu climatronic, 2 motoare (termic+electric), asamblata in UK, rabatare automata ogilnzi, cutie automata, discuri pe toate rotile ,e-CVT, finisaje de calitate cum ar fi piele si pe bord, 8 sau 0 lei impozit. 10 ani garantie la sistem hibirid etc asta asa la prima vedere cand ma uit in/la masina ca are o lista cu N optiuni pe acolo in carte dar nu m-am uitat peste ink.
Prin asta nu sustin sa cumparati/cumparam masini SH dar pentru un risc mai mic in ceea ce priveste o masina cu tehnologii sofisticate care de noua costa 30k+ eu zic ca e o varianta buna sa o iei la un 10K sub 150k km si maxim 3-4 ani vechime, intretinuta bine (gasesti mai greu dar daca cauti bine si esti atent poti cumpara ceva foarte bun/grija mare ca sunt si multe tepe in piata SH...).
Toate cele bune!
Last edited by S Stepway; 21 September 2018, 16:45.
Noul Duster e rahat cu perje, daca îl mai iei si benzinar cu easy-r, pui si mot la rahat.
Nu ma intereseaza pareri cum ca îl cumpara vesticii, nu merita 20 de mii de euro în vecii vecilor, e doar o rabla care e nou doar pentru ca arata pe bord 0 km.
Trimis de pe al meu ONEPLUS A3003 folosind Tapatalk
Last edited by mr.K; 21 September 2018, 18:17.
Reason: Automerged Doublepost
Ce viata trista au unii care intra pe un forum auto doar pentru a-i sfida pe ceilalti si preferintele lor...
Am mers cu Dusterul actual si e reusit, inclusiv motorizarile pe benzina. Nu am mers cu EDC in configuratia actuala dar pe Renault cutia EDC e foarte performanta si placuta.
Când nu ai bani de 4x4 adevarat, e trist sa cumperi surogate.
E bine sa cumperi ce e mai bun in domeniu, daca îti permiti.
Nu cumpara easy r doar pentru doar pentru ca doresti automata si nu ai bani de o masina cu asa ceva. Nu o sa mori daca schimbi vitezele manual la o MASINA.
Trimis de pe al meu ONEPLUS A3003 folosind Tapatalk
Duster 4x4 bate la multe capitole multe 4x4 "adevărate" si mult mai scumpe dar mulți nu vor să accepte doar pentru ca scrie "DACIA" pe el si se mândresc cu SH-urile lor.
În timp ce nemții, francezii si mai nou englezii sunt niste proști și vânzările Dacia cresc la ei noi românii "șmecheri" ne mândrim cu ce arunca ei.
Vis-a-vis de easy-R ca să fim on topic pentru că s-a deviat de la subiect, în oferta curentă Dacia disponibila pe site, pe Duster-ul actual nu se pune această transmisie pe nicio motorizare nici benzina nici motorina.
Noroc era daca nu mai cumparai Dacia. Asa, suporta consecintele, ca multi altii.
Citete primele posturi din topic, apoi vezi pe parcurs de cate ori am fost înjurat pentru opiniile mele.
In final, ma bucur ca au luat teapa arogantii care m-au înjurat, precum si ignorantii care nu cred ce citesc.
Trimis de pe al meu ONEPLUS A3003 folosind Tapatalk
Onixer, playmaker831, Silviu, S Stepway multumesc pentru raspunsurile date.
Daca nu apare o solutie din partea Dacia/Renault banuiesc ca singura rezolvare ar trebui sa vina pe cale juridica, o conditie esentiala este comunicarea pe forum si eventual lansarea unei actiuni comune, a celor cu probleme... Daca cineva are sugestii, sfaturi, cunostinte in domeniu, este binevenit.
Noroc era daca nu mai cumparai Dacia. Asa, suporta consecintele, ca multi altii.
Citete primele posturi din topic, apoi vezi pe parcurs de cate ori am fost înjurat pentru opiniile mele.
In final, ma bucur ca au luat teapa arogantii care m-au înjurat, precum si ignorantii care nu cred ce citesc.
Trimis de pe al meu ONEPLUS A3003 folosind Tapatalk
Ba, tu ce tot plm faci spam pe aici? Realizezi că ești pe un forum Dacia unde toată ziua postezi in stânga și în dreapta că mașinile astea îs niste pocnitori? Si ce proști aroganți suntem că le cumparam. Realizezi cat de penibil ești?
Între timp multa lume fără pretenții de snobism se bucura de Daciile lor și își fac treaba cu ele.
Mai ieși afară la o gura de aer, gaseste-ti un hobby și nu mai fi penibil.
Lvnatic, asa e el, nu-ti bate capul. Cel mai sanatos e sa-l ignori. Isi da cu parerea mai despre tot desi intelege foarte putin din subiectele pe care le discuta.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Pe Duster nu s-a montat easy r ci doar cutia cu dublu ambreiaj facuta de getrag. Aceeasi ca pe Renault, Ford etc.
Getrag face cutiile manuale la BMW si nu numai.
Rog un moderatoe sa intervina, topicul incepe sa degenereze.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment